Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Overigens, iemand tip voor weekend overnachten in de buurt van pinkpop?
Ben niet zo meer van het camperen.
B&B of dergelijks?
Dennis??? Jij als buurman van pinkpop. Tips?
zijn wel wat BnB's...
je kan eens kijken hier kijken, camping in de buurt niet alleen met tent of caravan, maar ook verhuur van enkele chalet of stacaravan.
Kan je met de auto op en neer, of met fiets 6km? https://www.campingdewatertoren.nl/omgeving/pinkpop-in-landgraaf
Dit weekend rijdt er voor jullie een 80 persoons stadsbus op en neer naar het pinkpop terrein.
De kosten van een retour zijn € 7,50 per persoon.

een duurdere oplossing? kan ook...
glamping naast de deur http://www.popvillage.nl/

anders zijn er nog wel hotelletjes in omgeving ook, maar daar begint men vaak al vroeg vol te boeken. Zoals https://www.snowworld.com/nl/Hotel/Hotel-Landgraaf
Ga je bijvoorbeeld in Heerlen, Hoensbroek of Kerkrade zitten (om maar 3 plaatsen te noemen) in de buurt van het treinstation aldaar kan je het misschien met de trein af.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Als je rond 7 uur sochtends ofzo komt, zullen er toch wel rond de 200/300 man staan. Als ’t niet meer is. Maar meestal heeft dan iedereen z’n kaartje wel. (met uitzondering van Rolling Stones weekend)
tjonge, tjonge...
om 7 uur 2 a 3 honderd man?!?
wat verlang ik terug naar de pre-2014-jaren, dat ik in Landgraaf bij de VVV rond 9 a 10 uur één van de eerste bij de deur was en na 10:05 met een voorgedrukt fullcolor de deur uit ging...
:cry:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
@Daantje Mijn vrouw en ik hebben een airbnb in Hoensbroek. Qua ov echt makkelijk. Er zijn ook wel airbnb's in Kerkrade of andere plaatsen. Over het algemeen zijn de Airbnb's in Landgraaf zelf duurder. Vooral rond Pinkpop. Reserveren kun je nu al, als je een airbnb hebt met makkelijk opzeggen dan krijg je je geld allemaal weer terug.

Popvillage is wat duurder
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Gouden tips:
- Noel Gallagher's High Flying Birds
- Nothing But Thieves
- Quiet Hollers

NGHFB in HMH 2016 was het beste concert van het jaar. Sterk eigen solo-materiaal en het Oasis-werk werd euforisch ontvangen door het overwegend dronken Britse publiek. Gegarandeerd een feest.
NBT heeft nu 2 behoorlijke albums afgeleverd, en wist mij in het voorprogamma van Muse na album 1 al te overtuigen. Zou ze nu graag nog eens terugzien.
QH was fantastisch in Paradiso een paar weken geleden. Ze verdienen een groter publiek, en zouden het heel goed doen 's middags in een tent. Weet alleen niet of ze volgend jaar weer in Europa zijn.
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
De eerste namen Isle of Wight Festival 1 week na Pinkpop Depeche Mode / The Killers/ Kasabian / Liam Gallagher/ The Script / Van Morrison / James Bay / Blossoms
http://mailchi.mp/isleofwightfestival/2018-early-bird-tickets-on-sale-now-934785?e=6bb5d3d0dc
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
A Perfect Circle als sub voor Pearl Jam, dat zou voor mij de best denkbare combi zijn dit jaar. Ze hebben in elk geval nog ruimte op 14, 15 en 16 juni.

Al krijgt MOJO het voor elkaar A Perfect Circle op 3FM te laten headlinen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
A Perfect Circle als sub voor Pearl Jam, dat zou voor mij de best denkbare combi zijn dit jaar. Ze hebben in elk geval nog ruimte op 14, 15 en 16 juni.

Al krijgt MOJO het voor elkaar A Perfect Circle op 3FM te laten headlinen.
Gezien de spreiding van de tourdata, kom ik op de 15e uit.
Ik denk wel dat MOJO wel APC als 3FM afsluiter kan zetten. Deden ze met Puscifer ook. Het TOOL-sausje doet wel heel erg mee denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Er duiken af en toe nieuwe tourdata van Status Quo op.
Waaronder een headlinerspot op Caribana Zwitserland met nog een paar Duitse data vlak voor Pinkpop.
Het lijkt mij een geweldige 'second-headliner' voor Pinkpop, of de spot net er onder.
Waarschijnlijk tourt de band niet in 2019, dus een laatste terugkeer in 2018 zou een mooie PPClassic er bij zijn.
Ik hou ze eens wat beter in de gaten voorlopig...
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Er duiken af en toe nieuwe tourdata van Status Quo op.
Waaronder een headlinerspot op Caribana Zwitserland met nog een paar Duitse data vlak voor Pinkpop.
Het lijkt mij een geweldige ‘second-headliner’ voor Pinkpop, of de spot net er onder.
Waarschijnlijk tourt de band niet in 2019, dus een laatste terugkeer in 2018 zou een mooie PPClassic er bij zijn.
Ik hou ze eens wat beter in de gaten voorlopig…

Ik zou het wel leuk vinden, maar verwacht eerder dat ze op Retropop of Bospop staan.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Sorry, maar Status Quo op Pinkpop zie ik niet gebeuren
Misschien toen Rick Parfitt nog leefde wel, maar nu zeker niet meer
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Sorry, maar Status Quo op Pinkpop zie ik niet gebeuren
Misschien toen Rick Parfitt nog leefde wel, maar nu zeker niet meer
Met hun akoestische set ? Dat rockt niet genoeg denk ik.
Wie is de grote band die volgend jaar een afscheidstoernee gaat doen (zie news item over Jan Smeets en de 50e editie). Zouden dat weer de Stones kunnen zijn ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Rick wrote:
Sorry, maar Status Quo op Pinkpop zie ik niet gebeuren
Misschien toen Rick Parfitt nog leefde wel, maar nu zeker niet meer

Met hun akoestische set ? Dat rockt niet genoeg denk ik.
Wie is de grote band die volgend jaar een afscheidstoernee gaat doen (zie news item over Jan Smeets en de 50e editie). Zouden dat weer de Stones kunnen zijn ?

vanaf mei 2018 touren Status Quo met Electric-set...
Geloof me, uit ervaring kan ik zeggen dat dat niet zal tegenvallen (maar ben enorm bevooroordeeld in mijn mening).
Zonder Parfitt gaat de band ook gewoon strak verder.
Hebben een hele goede band met Buro Pinkpop, dus verwacht ze onder die connectie nog wel in de regio.
De headline posities op enkele kleine festivals en nog geen NL-datum in 2018 met daaarbij de datum 9 juni (Legends at the Sea Büsum DE) is het wel dicht op een komst naar Pinkpop.
Ik denk dat het een serieuze optie is.

Betreft het nieuws rond de 50ste editie...
Daarvan was al bekend dat Leon Ramakers op de achtergrond al wat jaren in gesprek is met The Police en U2 (Dire Straits inmiddels afgeketst) en sinds kort zijn de geruchten rond Fleetwood Mac (weer) opgebloeid.
Ik denk dat qua headliners 2019 je in die richting moet denken...
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Daantje wrote:
Overigens, iemand tip voor weekend overnachten in de buurt van pinkpop?
Ben niet zo meer van het camperen.
B&B of dergelijks?
Dennis??? Jij als buurman van pinkpop. Tips?

zijn wel wat BnB’s…
je kan eens kijken hier kijken, camping in de buurt niet alleen met tent of caravan, maar ook verhuur van enkele chalet of stacaravan.
Kan je met de auto op en neer, of met fiets 6km? https://www.campingdewatertoren.nl/omgeving/pinkpop-in-landgraaf

Dit weekend rijdt er voor jullie een 80 persoons stadsbus op en neer naar het pinkpop terrein.
De kosten van een retour zijn € 7,50 per persoon.

een duurdere oplossing? kan ook…
glamping naast de deur http://www.popvillage.nl/

anders zijn er nog wel hotelletjes in omgeving ook, maar daar begint men vaak al vroeg vol te boeken. Zoals https://www.snowworld.com/nl/Hotel/Hotel-Landgraaf
Ga je bijvoorbeeld in Heerlen, Hoensbroek of Kerkrade zitten (om maar 3 plaatsen te noemen) in de buurt van het treinstation aldaar kan je het misschien met de trein af.
Ik heb het geluk dat mijn schoonvader in Heerlen woonde en nu net is verhuisd naar Landgraaf. Nu zo'n 15-20 minuten naar camping B. Dus avond van te voren daar al heen. Dus de afgelopen jaren daar wel gebruik van gemaakt. Daarvoor moest ik op de dag zelf vanuit Rotterdam komen. Is toch minder.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Sorry even off topic, misschien vraag ik iets heel doms, maar ik vind overal dat de eerste editie pinkpop in 1970 was, dan is de 50e editie toch pas in 2020?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Sorry even off topic, misschien vraag ik iets heel doms, maar ik vind overal dat de eerste editie pinkpop in 1970 was, dan is de 50e editie toch pas in 2020?

Tel ze eens 1 voor 1.
Van van 2000 tm 2010 zijn bijvoorbeeld 11 edities.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken