Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Over de Pearl Jam fans hoef je je geen zorgen te maken, tenzij je de die hard fans meetelt. Die gaan gerust 2 of 3x naar ze toe. Foo Fighters word wel een probleem. Veel mensen willen denk ik 2015 ik gaan halen.
Voor de mensen die mogelijkheid hebben tot fysieke kaarten bij de verkooppunten, is dit wel aan te raden. Zelf zit ik al een paar jaar vanaf 8 uur de avond van te voren voor Buro Pinkpop. Is gezellig daar en je hebt geen problemen wat betreft kaarten kopen.

@pim Ik denk er sterk over om richting limburg te gaan die avond er voor. Hoe druk is het dan? Ik denk namelijk dat het wel hard zal gaan. Niet zo extreem als met de stones maar toch. Ik hoop dat de oude voorverkoopadressen terugkomen. Toe had ik nooit problemen. Die Primera's zijn echt zwaar kut.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
En dan toch nog mensen die Kensington opvoeren als gouden tip. Echt….ik snap het niet. Als ze nou nergens in Nederland te zien zijn dan zou ik het wat anders zien maar op elke fucking braderie zijn ze te zien. Kies toch eens een keer wat anders. Mafklappers.
Als men Kensington wil zien, kan men ook nog gaan voor de laatste Early Bird kaarten voor Pop on Top Valkenburg.
Eerlijk is eerlijk, die slaan Pinkpop toch minimaal een jaar over.
Snap jij toch ook wel... Maak je niet druk om dit soort volk ;)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
Sowieso denk ik bij een gouden tip aan een band die nog niet zo bekend is of op zijn minst nooit eerder op Pinkpop stond. Niet aan pak 'm beet The Offspring of Kensington.

Noem het anders een wishlist (of verlanglijstje, gezien de tijd van het jaar).

Het blijft natuurlijk mede afhankelijk voor wat er nog bijkomt, maar ik kan me inderdaad niet voorstellen dat je je heel druk moet maken over het al dan niet bemachtigen van een weekendticket.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Sowieso denk ik bij een gouden tip aan een band die nog niet zo bekend is of op zijn minst nooit eerder op Pinkpop stond. Niet aan pak ‘m beet The Offspring of Kensington.

Noem het anders een wishlist (of verlanglijstje, gezien de tijd van het jaar).

Het blijft natuurlijk mede afhankelijk voor wat er nog bijkomt, maar ik kan me inderdaad niet voorstellen dat je je heel druk moet maken over het al dan niet bemachtigen van een weekendticket.
de exacte omschrijving is ook "om erachter te komen welke nieuwe acts bezoekers willen zien op Pinkpop"
neemt niet weg dat ik ook jaren lang Iron Maiden, Ed Kowalczyk en Placebo heb ingevuld...
Pas sinds een paar jaar overgestapt op 'nieuwe' namen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Het zijn 3 mooie headliners. Dus dagkaarten zouden weleens snel kunnen gaan. Ik verwacht niet dat pinkpop de weekend kaarten het eerste weekend uitverkoopt. Er is rond die tijd van het jaar natuurlijk ook best wel wat keuze met DTRH BKS en Werchter als grote concurrenten. Voor mij is het zelfs zo dat ik maar een festival per jaar doe. Dat betekent in mijn geval en ik kan me best voorstellen in een hoop meer gevallen dat lowlands en pukkelpop ook gewoon concurrenten zijn voor pinkpop.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Er is rond die tijd van het jaar natuurlijk ook best wel wat keuze met DTRH BKS en Werchter als grote concurrenten

Hier wordt altijd wel een keer aan gerefereerd maar het zijn geen concurrenten. Ik zou niet dood gevonden willen worden op DTRH en BKS en RW is niet inwisselbaar met Pinkpop. Dat geldt denk ik voor 90% van de festivalbezoekers.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Hoorde dat Primera ook vvk is ?
Zijn dat alle primera’s ?

Dat zou zo moeten zijn....MAAR....er zijn primera's die gewoon niet die kaartenautomaat hebben, die geen tickets verkopen. Dus dat moet je per Primera navragen. Er is ook veel geklooi geweest met die Primera's. Ze moeten gewoon terug naar de oude voorverkoopadressen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Er is rond die tijd van het jaar natuurlijk ook best wel wat keuze met DTRH BKS en Werchter als grote concurrenten

Ik zou niet dood gevonden willen worden op DTRH en BKS en RW is niet inwisselbaar met Pinkpop. Dat geldt denk ik voor 90% van de festivalbezoekers.

Allergisch voor 'sfeer'? ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Allergisch voor ‘sfeer’?
1f609.svg
genoeg sfeer op Pinkpop voor een Muziek-festival!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Natuurlijk is het wel zo dat andere festivals concurrentie zijn. Veel mensen gaan inderdaad maar naar 1 festival per jaar, omdat het anders te duur wordt. En tuurlijk gaan er mensen voor de sfeer, maar dat zijn de vaste bezoekers. Voor de niet vaste bezoekers gaat het om de line-up, en dan zijn alle andere (relatief) grote festivals concurrenten. Ik kijk waar voor mij de beste line up staat, en daar ga ik naartoe.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Hoorde dat Primera ook vvk is ?
Zijn dat alle primera’s ?

uitgaande van voorgaande jaren

PRIMERA-WINKELS
Zoek hier naar een Primera-winkel bij jou in de buurt!

EN OOK BIJ:
Buro Pinkpop Mauritslaan 25, Geleen
Music Machine Paardestraat 11, Sittard
Sounds Record Shop Parade 66, Venlo
Satisfaction Record Shop Oranje Nassaustraat 73, Heerlen
(? waarschijnlijk eerste dag niet bij vvv/reisbureau) Burgerhoes Sweelinckplein 1 , Landgraaf


btw bcmrmaybe... ik zou niet naar Limburgs vvk adres gaan, dat is camperen?
Volgens mij, hoe verder van Limburg weg, des te korter de rij... Maar dat kan iemand uit het Noorden beter zeggen toch?
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Hier spreekt het Noorden .....

Ik zal binnenkort eens gaan informeren bij de Primera's .....

Maar jullie verwachten dus niet dat de weekendkaarten al zijn uitverkocht?

Overigens dit weekend kaarten gekocht voor Werchter (zaterdag PJ) ... geen enkel probleem .....
Zijn "we te bang" geworden na het Stones weelend ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Volgens de site van Pinkpop is mijn emailadres wat ik al jaren gebruik fout. Wat een feest dit
1f38a.svg
blijkbaar iets mis geweest idd
We kregen veel reacties over foutmeldingen bij het invullen van de Gouden Tip. De foutmelding is inmiddels hersteld en je kunt vanaf nu je reacties doorgeven. Heb je geen foutmelding ontvangen? Dan hebben we jouw Gouden Tip gewoon in goede orde ontvangen! Sorry voor het ongemak.

*GOUDEN TIP 2018*
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Allergisch voor ‘sfeer’?

Allergisch voor hutten bouwen, quinoa en "echte" muziek :) hahaha
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zijn “we te bang” geworden na het Stones weelend ?
ja.
2015 was er nog het "paniek-uitdraaien" bij de vvk punten waardoor het ticketmaster-systeem uiteindelijk ook "uitverkocht" aangaf.
Maar er bleven toen duizenden kaarten liggen, die zijn uiteindelijk door Ticketmaster teruggenomen, toen...
2016 en 2017 ging ook niet zo rap, als voor 2014 zeg maar.

Kijk naar de vvk van andere festivals, Rock Werchter bijvoorbeeld of concerten van bijvoorbeeld GnR 2de keer Goffert nog genoeg kaarten te krijgen.
BKS ging vorig jaar in razend tempo met AF en Radiohead, maar dat waren meen ik 35.000 bezoekers.
Daarmee rondom de helft van Pinkpop aantal met festival-liefhebbers.
Die eerste dag gaat traditioneel hard.
Uiteraard, alles in een keer op ticketmaster (wat ik nog altijd niet snap, maar da's een ander verhaal).
Als Pinkpop in de eerste uren per dag 15 duizend dagkaarten per dag en 25 duizend weekend kaarten verkoopt is het veel denk ik.
Maar kom daar maar via ticketmaster in het eerste half uur tussen??
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Hier iemand ook uit het noorden. ( Drenthe )
Kun je dus ook dit jaar kaarten kopen bij de Primera?
Dan wordt het een makkie, verwacht hier een rij van 1 man. Haha.
Maar ga gewoon via ticketmaster een weekendticket veroveren.
Verwacht dat dat geen enkel probleem gaat opleveren....
Wil naar de ff en PJ, dus tja 2 dag tickets of een weekend ticket dat kan k net zo goed Bruno mars ff meepakken ergens staand achter op t veld met een pilsje..

Overigens, iemand tip voor weekend overnachten in de buurt van pinkpop?
Ben niet zo meer van het camperen.
B&B of dergelijks?
Dennis??? Jij als buurman van pinkpop. Tips?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
btw bcmrmaybe… ik zou niet naar Limburgs vvk adres gaan, dat is camperen?
Volgens mij, hoe verder van Limburg weg, des te korter de rij… Maar dat kan iemand uit het Noorden beter zeggen toch?

Het probleem is dat ik niet voor een Primera ga liggen en niet alle Primera's doen mee. Het is een ontzettende willekeur. En het is Oosten..niet Noorden lol.

Dan ga ik liever kamperen met een stuk vlaai erbij. Maar goed...de VVK staan nog niet vast.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Ik denk er sterk over om richting limburg te gaan die avond er voor. Hoe druk is het dan? Ik denk namelijk dat het wel hard zal gaan. Niet zo extreem als met de stones maar toch. Ik hoop dat de oude voorverkoopadressen terugkomen. Toe had ik nooit problemen. Die Primera’s zijn echt zwaar kut.
Bij Buro Pinkpop is 't tot ongeveer 5 uur sochtends rustig. Of ja. Niet rustig maar in ieder geval niet druk. Rond 8 uur zat ik vorig jaar op nr 30. En dan ben je wel zeker van een ticket.
Als je rond 7 uur sochtends ofzo komt, zullen er toch wel rond de 200/300 man staan. Als 't niet meer is. Maar meestal heeft dan iedereen z'n kaartje wel. (met uitzondering van Rolling Stones weekend)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken