Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Justin Bieber zou wel echt een grote teleurstelling zijn. Zijn meer mensen trouwens verbaasd dat System of a Down niet dagaflsuiter zijn? Voor zover ik weet headlinen ze toch vooral op festivals?

Ik hoop zelf nog erg op Linkin Park, Foo fighters of Radiohead, maar dat zal er wel niet meer in zitten.
Hallo Jordi.

Aan 1 kant kan je zeggen dat het verbaasd dat System of a Down niet headlined hé.. Enkel op Pinkpop en Rock Werchter niet, verder staan ze op alle andere festivals waar ze staan als headliner.
Radiohead kan je vergeten voor Pinkpop, met de komst naar Best Kept Secret is die kans verkeken voor PInkpop.
Voor Linkin Park en Foo Fighters zijn de tourdata tot nu toe te ver na Pinkpop, waarschijnlijk zijn deze Amerikaanse bands nog niet in Europa tijdens Pinkpop.
Linkin Park een week na Pinkpop pas en Foo Fighters 2 weken na Pinkpop pas.
Dus, ik denk, dat ze niet meer aangekondigd worden, helaas...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Om even in te haken op de posts van laatste dagen/uren...

Voor de laatste headline spot zijn enkele mogelijkheden open:
- Justin Bieber, zou volgens een rondgaand tourschema 3 juni (samen met Martin Garrix) op Pinkpop staan. Maar er gaat ook een bericht dat dit niet meer door zou gaan, zie tweet.
- Beyonce, zo vaak al genoemd in de aanloop naar Pinkpop 2016 en 2017. Zou in principe aangekondigd worden voor 29 juni in de ArenA, maar daar staat ineens U2, waar staat Beyonce nu dan?
- The Killers, ze zijn bezig met aankondigingen van gigs op festivals, maar dan staan exact de zelfde 3 headliners als 2013?? Nee, toch...
- Aerosmith, nog altijd geen datum in Benelux. 3 juni zou in principe een mogelijkheid kunnen zijn.
- Bon Jovi, hij zou nog met tourdata moeten komen voor aankomende zomer.
- The Rolling Stones, er gaan geruchten over een tour in juni, komen ze begin juni.
- Pearl Jam, geruchten gonzen over een mogelijke komst. Na dit jaar al 5 keer op sociale media een Pinkpop hint te geven is alles ook weer nog meer opgelaaid. Jan Smeets zei dat zijn uitspraak na Pinkpop 2016 al niet meer aan de orde was, een aankondiging zit er niet meer in. Maar, let wel in 2007 kwam Pearl Jam ook met een tour in juni '07 naar Nederland met een aankondiging pas eind januari 2007.

Of zijn er nog andere mogelijkheden...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Katy Perry

http://www.sundayworld.com/entertainment/music/katy-perry-confirms-2017-tour

Al is de info wat vaag....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Snow Patrol Nog steeds geen tour of nieuw album nieuws van Snow Patrol. Zouden wel bezig zijn met nieuw album, melding vorig jaar van Gary op Twitter was dat ze sowieso zouden touren in 2017 maar goed dat is dus afwachten
Coldplay Is qua tour nog te doen. Nog geen datum in Nederland en ter hoogte van Pinkpop nog een gaatje
 

Peter van Woerkom1617899562

Playlistbediener
16 jan 2017
5
0
Ik ben nieuw op dit forum, dat heet: als 'schrijvend' lid. Misschien niet on topic en misschien iets dat velen als azijnpisserij zouden bestempelen: ik vind het ongelooflijk hoeveel dt-fouten worden gemaakt, met name door een van de moderators. Doet afbreuk aan het niveau van het forum, vind ik. Nu is het geen literair clubje en gaat het over popmuziek (en hier dus over Pinkpop), maar come on. Het mag echt professioneler.

On topic: uit betrouwbare bron vernomen dat Guus Meeuwis dit jaar op Pinkpop staat. Geen online bron, wel een 1-op-1-bron van iemand die het kan weten.
 

Peter van Woerkom1617899562

Playlistbediener
16 jan 2017
5
0
Peter van Woerkom wrote:
Geen online bron, wel een 1-op-1-bron van iemand die het kan weten.

Jan Smeets?
1f644.svg

Nee, die niet. Meer kan ik er helaas niet over zeggen. Neem het nu maar van me aan. "Waarom zouden we ook maar iets van jou aannemen, onbekend forumlid?" Dat mogen jullie zelf weten, natuurlijk. Guusje komt!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Yannick wrote:
Peter van Woerkom wrote:
Geen online bron, wel een 1-op-1-bron van iemand die het kan weten.


Jan Smeets?
1f644.svg



Nee, die niet. Meer kan ik er helaas niet over zeggen. Neem het nu maar van me aan. “Waarom zouden we ook maar iets van jou aannemen, onbekend forumlid?” Dat mogen jullie zelf weten, natuurlijk. Guusje komt!

Gezien de artiest wil ik je best nog wel geloven. Kwam je nu aanzetten met grote internationale artiest werd je geloofwaardigheid al stukken minder. :wink: maar ik kan me best voorstellen dat iemand naar jou de komst van Guus lekt..... Gaan we lekker kedeng kedeng doen over de weide.............
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik ben nieuw op dit forum, dat heet: als ‘schrijvend’ lid. Misschien niet on topic en misschien iets dat velen als azijnpisserij zouden bestempelen: ik vind het ongelooflijk hoeveel dt-fouten worden gemaakt, met name door een van de moderators. Doet afbreuk aan het niveau van het forum, vind ik. Nu is het geen literair clubje en gaat het over popmuziek (en hier dus over Pinkpop), maar come on. Het mag echt professioneler.
Goede morgen Peter van Woerkom, welkom op het Festileaks-forum.

Om te beginnen.
Ik ben niet moderator voor tot er goed hollands gesjreve is geworden.
Dat doe ik puur vrijwillig en uit eigen interesse in muziek, festivals en vooral Pinkpop.
Ik ben geen 'professioneel' schrijver en ben dyslectisch ook nog, ben daarom ook geen lid van het redactieteam en rubriekenteam van Festileaks.
Om mijn inzet en houding in het forum ben ik ooit Moderator geworden, enkel omdat het gevraagd is en volgend uit dat ik af toe eens een keertje een klein berichtje op het forum zette vanaf dat het ooit eens ontstaan is.
De posts die ik plaats zijn soms vluchtig geschreven en vaak ad hoc reacties.
Maar, als jij je er aan stoort (of dan ook), oprecht sorry voor mijn schrijfvouten.

On topic: uit betrouwbare bron vernomen dat Guus Meeuwis dit jaar op Pinkpop staat. Geen online bron, wel een 1-op-1-bron van iemand die het kan weten.
Als je meer info hebt mag je me dat best via PM sturen ook. Dan check ik het eventueel bij onze redactie.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
@Dennisvdbr.
Enig idee wanneer PP weer iets los laat. Het duurd zo lang of ligt dat aan mij??
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Voel je niet verplicht om je schrijfstijl te verantwoorden Dennis. Laat hem maar lullen. Het is een forum, geen krant.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Guus zie ik wel verschijnen, beetje in de CL rol van vorig jaar. Och het is leuk om lekker in het begin mee te lallen. Ik kan me beste wel ergere artiesten voorstellen om de dag mee te beginnen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Guus zie ik wel verschijnen, beetje in de CL rol van vorig jaar. Och het is leuk om lekker in het begin mee te lallen. Ik kan me beste wel ergere artiesten voorstellen om de dag mee te beginnen.

......
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.670
829
Kom op hee mensen, dat is toch een aanfluiting; Guus Meeuwis op je festival
Daarmee verklaar jezelf bijna failliet.
En dat terwijl er zoveel goede Nederlandse bands zijn, met de nadruk op goede.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Kom op hee mensen, dat is toch een aanfluiting; Guus Meeuwis op je festival
Daarmee verklaar jezelf bijna failliet.
En dat terwijl er zoveel goede Nederlandse bands zijn, met de nadruk op goede.
Vorige editie stond Lucky Fons op Pinkpop... ;)
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.670
829
Rick wrote:
Kom op hee mensen, dat is toch een aanfluiting; Guus Meeuwis op je festival
Daarmee verklaar jezelf bijna failliet.
En dat terwijl er zoveel goede Nederlandse bands zijn, met de nadruk op goede.


Vorige editie stond Lucky Fons op Pinkpop…
1f609.svg

De nieuwe Lucky Fons dan, de "oude" was nog wel oke.
Maar met dit soort acts verword je tot een duurdere/betere? versie van Paaspop
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Volgens mij zijn Marco Borsato en Guus Meeuwis zeker waard in de gaten te houden om op Pinkpop te kunnen komen.
Van Marco Borsato heb ik eerder aangegeven dat dat best een zou kunnen gaan gebeuren, doet ook enkele festivals aankomende zomer weer en plek voor Pinkpop in de agenda.
Guus ook plek in zijn agenda. Daarbij staat me iets bij dat beide heren een paar jaar terug backstage te gast zijn geweest, tja je weet niet wat daar al ooit eens besproken is hé.
Daarbij heeft Guus al openlijk aangegeven nog op Pinkpop te willen staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken