Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.670
829
Vraag me af hoe het mogelijk is dat de headliners uit deze rij gekozen zouden worden
U2
Pearl Jam
Foo Fighters
Radiohead?
GNR

we nu zijn aanbeland bij het punt dat het geaccepteerd zou worden dat Guus Meeuwis op Pinkpop zou staan
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Vraag me af hoe het mogelijk is dat de headliners uit deze rij gekozen zouden worden
U2
Pearl Jam
Foo Fighters
Radiohead?
GNR

we nu zijn aanbeland bij het punt dat het geaccepteerd zou worden dat Guus Meeuwis op Pinkpop zou staan

Enkel Radiohead was mogelijk, maar daarvoor was hun bod te laag. Al de rest zit zelfs niet in de buurt tijdens Pinpop of verkiest liever stadiums boven festivalconcerten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Heb gezien dat Frans Bauer ook nog een gaatje heeft in zijn agenda rond Pinkpop, ook maar opschrijven dan?
Het verschil met Bauer is dat Meeuwis en Borsato zichzelf een status in de hedendaagse Nederpop hebben aangemeten, daardoor in een vakje kunnen passen met acts als Gers Pardoel, Willie Wartaal, Racoon of Doe Maar...
Dat is dus wel een wezenlijk verschil, daarnaast verkocht Marco Borsato 7 maal ZiggoDome uit en verkoopt Meeuwis met gemak 3 x Phillips stadion uit, dat zal ook niet onopgemerkt zijn door MOJO.

Vraag me af hoe het mogelijk is dat de headliners uit deze rij gekozen zouden worden
U2
Pearl Jam
Foo Fighters
Radiohead?
GNR

we nu zijn aanbeland bij het punt dat het geaccepteerd zou worden dat Guus Meeuwis op Pinkpop zou staan
In dit geval hebben we het absoluut niet over headliners hé.
Als deze heren zouden komen zijn ze een dagvuller in de programmering, met maximaal een setlist van 1 uur meezingen.

Vergeet niet dat dit in Nederland zeer grote artiesten zijn met een zeer goede reputatie en veelzijdig repertoire.
Schaal ze in op Nederpop en je hebt gegarandeerd een uurtje feest op Pinkpop.
Luister goed, ik zeg niet dat ze er staan, ik geef alleen aan dat ik me kan voorstellen dat het wel eens zou kunnen gaan gebeuren.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.670
829
Eem @mich, in het begin werd hier toch echt gehoopt, verwacht zelfs dat de headliners uit bovenstaand rijtje zouden komen

Edit: Sterker nog, er zijn nog steeds mensen hier die hopen op Pearl Jam op pinkpop
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.763
Kedegedeng kedegedeng kedegedeng kedegedeng kedegedeng kedegedeng oe oe


:-|
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Eem @mich, in het begin werd hier toch echt gehoopt, verwacht zelfs dat de headliners uit bovenstaand rijtje zouden komen

Edit: Sterker nog, er zijn nog steeds mensen hier die hopen op Pearl Jam op pinkpop

Ja er zijn elk jaar mensen die hopen en verwachten dat Daft Punk een reunië zal doen. Enige wat je Pinkpop kan verwijten uit jouw lijstje is Radiohead, de rest kan Pinkpop niets aan doen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Heb gezien dat Frans Bauer ook nog een gaatje heeft in zijn agenda rond Pinkpop, ook maar opschrijven dan?

We hebben al een vaste Trol hoor :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Het is absoluut waar dat Guus Meeuwis en Marco Borsato zorgen voor uitverkochte zalen. Ik vraag me alleen sterk af of die bezoekers ook tot de doelgroep van Pinkpop gerekend worden. De mensen die ik ken die deze concerten bezoeken, peinzen er niet om naar een festival als Pinkpop te gaan. En omgekeerd: de festivalbezoekers die ik ken zullen nooit naar Borsato gaan. En naar Guus Meeuwis hooguit vanwege een avondje gezelligheid met veel bier, mits ze uit Brabant komen ;-)
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Goedemorgen.

Wow, wat een leesvoer. En ome Guus ja? In 2009 op Bospop gezien, kon prima. De hele weide gaat meedoen hoor, ondanks dat er weer vele negatieve reacties zullen komen. Dit alles, áls Guus komt, natuurlijk. Ik moet het nog zien. Maar... aangezien Guus' Groots met een zachte G-concerten altijd uitverkopen zou ik me kunnen voorstellen dat dit weer een 'hoe verkopen we meer kaartjes'-truc van PP is. Commercieel gezien dan. Het zou mij niets verbazen. Ik zie een Brabantse herhaling van Rowwen Hèze uit 2009 best voor me. Incl. mogelijk gastoptreden van Jack Poels (gebeurt bij GmezG ook vaker!)

@DennisvdBr laat je niet klein krijgen door de Peter van Woerkoms van dit forum. Toegegeven: ik ben zelf ook van de taalpolitie, maar gelukkig is dit geen scriptie die ik moet nakijken, net zoals het geen krantenartikelen zijn.

Plus: ik heb nog niemand "heefD nog iemand informaSie 'als' U2 na (!) Pinkpop komD'? Horen zeggen. Zolang dat uitblijft, komt alles goed. Dus: lekker boeienT!

Een discussie over hoe je 22 pillots schrijft is veel leuker ;)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Met bovenstaande kan ik het alleen maar eens zijn: alhoewel ik zelf liefhebber ben van goed taalgebruik, vind ik het veel belangrijker wat iemand te zeggen heeft dan hoe dat gezegd wordt. Inhoudelijke inbreng gaat boven taalkennis hier. Daarbij: niemand maakt expres taal- of spelfouten.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Leuk om te horen dat Guus Meeuwis misschien naar Pinkpop komt!
2 juni staat Guus wel op "zomer spektakel aan het meer"en een week na Pinkpop heeft hij zijn eigen grote Zachte G concerten in Eindhoven.
Hij is in die periode dus druk bezig dus ik zie hem wel naar Pinkpop komen.
-Guus is een classic net zoals Lionel Richie (en ook een verrassings- act)
-commercieel is het ook goed voor Pinkpop (mainstream)
-Guus heeft al vaker laten blijken op Pinkpop te willen staan.

Waarschijnlijk geen Pinkpop headliners:
-Pearl Jam (bijna uitgesloten maar kans blijft er)
-U2 (geen kans meer staat op Bonnarroo gedurende Pinkpop)
- Foo Fighters, Coldplay en Radiohead uitgesloten (i.v.m. tourdata en andere festivals)

Kanshebbers voor Pinkpop headliners:
-Beyonce; ze valt in de categorie 'anders', zou een bijzondere en niet Pinkpop passende headliner zijn , maar we zien nu al dat Pinkpop onvoorspelbaar blijft.
Of gaat ze toch gewoon naar Amsterdam Arena? U2 komt welal naar de arena maar wie weet...
"Als Beyonce zich voordoet zou ik haar onmiddellijk contacteren, ik zou ook de hele tijd op het podium blijven. Zolang het maar binnen ons budget past. Rihanna is de k3 van de pop muziek. Rihanna heeft mindere muziek." - Jan Smeets gedurende het slotinterview van Pinkpop 2016.
-Justin Bieber; al langer een groot gerucht, valt onder de categorie 'anders' , uit een tweet bleek dat hij alsnog Pinkpop had afgezegd weet niet of dit een geloofwaardige tweet is.
-Mumford & Sons; Jan Smeets liet al eerder weten grote fan te zijn van deze groep en ze een typische pinkpop act vindt. Staan al op Lowlands 2017.
-Rolling Stones; Rock In Vienna dus ook andere festivals? Of gaan ze toch naar het Goffertpark?

Verder nog een mogelijke dance act( editie van 2016 elke dag een grote dance act verwacht dat dit jaar ook):
-David Guetta; deze franse dj past binnen het rijtje Aviici, Kygo, Major Lazer en Martin Garrix, staat op Isle Of Wight (vindt rond zelfde tijd als Pinkpop plaats)
-Flume is uitgesloten hij staat op Bonnarroo
-Mogelijk andere dance acts; Galantis, Sigala , Afrojack,Moderat, Marshmello?

Opvullend programma;
-The Script (om het jaar staan ze op Pinkpop, ze komen dit jaar met nieuwe muziek)
-Ed Sheeran (komt met nieuw album, gaat touren , stond al eerder op Pinkpop)
-John Mayer (komt met een nieuw album,stond al eerder op Pinkpop)
-Rag ‘N’ Bone Man (Deze stoere kerel is bekend van de hit Human. Het is een artiest die nog niet heel erg bekend is maar die wel op weg is om dit te worden. De zanger komt ook naar Rock Am Ring 2017: een perfecte artiest voor in de tent?)
-Macklemore & Ryan Lewis; (Dit geweldige muzikale duo, onder andere bekend van de hits Thrift Shop en Downtown, staat ingepland voor Rock Am Ring 2017. Rock Am Ring vindt dit jaar in hetzelfde weekend plaats als Pinkpop. Jan Smeets heeft laten weten dat hij meer rap en hiphop op het festival wil. Macklemore & Ryan Lewis zou een perfecte pre-headliner zijn.)
-Passenger; (Deze topzanger, bekend van zijn hit Let Her Go, bracht eind september dit jaar zijn album genaamd Young As The Morning Old As The Sea uit. Verder is op de website van de singer-songwriter te zien dat hij veel concerten zal geven in Europa, Australië en in de Verenigde Staten in 2017, maar na eind april stopt hij met toeren. Passenger heeft echter bekendgemaakt in de zomer flink wat festivals te gaan doen. In 2013 stond hij ook op Pinkpop, wat een groot succes werd.)
-andere namen ; Imagine Dragons, Chef's Special, Simple Plan (touren deze zomer flink door Europa! geven veel optredens op verschillende festivals)
-Aerosmith; (Deze topband heeft een concert gepland voor maandag 5 juni in Denemarken en op vrijdag 2 juni staan ze in Tauron Arena van Polen. Verder staan ze donderdag 8 juni op het Sweden Rock Festival. Er is dus een kans dat Aerosmith naar Pinkpop komt. Wij zouden het super tof vinden! Aerosmith staat ook op Download Festival wat van 9 tot en met 11 juni plaatsvindt!)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Zie zojuist dat regiseur Egbert van Hees, van de TV registratie voor VARA televisie van Pinkpop 1976 is overleden.
Zal dit onder zijn regie zijn geweest! Mooi stukkie Uriah Heep vanuit Geleen.
https://www.youtube.com/watch?v=V-ztbORCtYE
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Dus als een band op Bonnaroo staat komen ze niet naar Europa in datzelfde weekend. Vorig jaar Wilco, Dinosaur Jr, Beck en Two Door Cinema Club in hetzelfde weekend in de US en op BKS ! Niets is onmogelijk !
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Dus als een band op Bonnaroo staat komen ze niet naar Europa in datzelfde weekend. Vorig jaar Wilco, Dinosaur Jr, Beck en Two Door Cinema Club in hetzelfde weekend in de US en op BKS ! Niets is onmogelijk !
In de meeste gevallen klopt dat wel. Overigens is Bonnaroo een week na Pinkpop, in de meeste gevallen staan er bands die in de weken er voor touren door VS, aldus afvallers voor Pinkpop.
Governors Ball is tijdens Pinkpop in VS, dat is 'gevaarlijker' voor Pinkpop. Binnenkort volgt nog FireFly,
Uiteraard zijn er soms enkele uitzonderingen, maar neem maar aan dat 99% van een VS affiche in zelfde weekend een afstreper is.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Dus als een band op Bonnaroo staat komen ze niet naar Europa in datzelfde weekend. Vorig jaar Wilco, Dinosaur Jr, Beck en Two Door Cinema Club in hetzelfde weekend in de US en op BKS ! Niets is onmogelijk !

Alleen Two Door Cinema Club is te vermelden want die speelden 2 dagen na een festival in de USA al op een festival in Europa, andere minimum 2 weken tussen en zelfs eerst nog andere Europese concerten voor BKS.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Martin Garrix stond eerst op het affiche van Bonnaroo. NA een halfuur was deze naam opeens verwijdert van de poster waarschijnlijk omdat hij al op Pinkpop staat.
Meestal is het zo dat de artiesten die op Bonnaroo staan niet op Pinkpop staan.
Er zijn uitzonderingen maar denk niet dat U2 zich extra voor Pinkpop snel laat overvliegen ze staan immers toch al in de Arena.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Martin Garrix stond eerst op het affiche van Bonnaroo. NA een halfuur was deze naam opeens verwijdert van de poster waarschijnlijk omdat hij al op Pinkpop staat.
Meestal is het zo dat de artiesten die op Bonnaroo staan niet op Pinkpop staan.
Er zijn uitzonderingen maar denk niet dat U2 zich extra voor Pinkpop snel laat overvliegen ze staan immers toch al in de Arena.
Je bent er mee in de war dat Bonnaroo een week na Pinkpop is en niet in het zelfde weekend. Dat scheelt nog al heel wat.

Overigens de poster waar Martin Garrix op stond was niet de officiële poster. Dat was een 'gelekte' poster, het kan inhouden dat Garrix nog aangekondigd moet worden of totaal niet rond is gekomen met Bonnaroo.
Ik denk dat Garrix niet aangekondigd gaat worden voor Roo, ik verwacht dat hij nog toegevoegd gaat worden dat weekend voor Summerburst Stockholm.

edit: overigens kan je U2 vergeten door een optreden in Chicago op 3 juni. En de 2 shows in ArenA. Die komen (dit jaar) niet naar Pinkpop.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.483
4.813
Verschil is ook wel of je een DJ bent of een band. Een USB stick vervoert net wat makkelijker dan de hele productie die een band meesjouwt. Zeker als je het hebt over bands van het kaliber U2, Pearl Jam, Metallica etc.
 

Peter van Woerkom1617899562

Playlistbediener
16 jan 2017
5
0
Om mijn inzet en houding in het forum ben ik ooit Moderator geworden, enkel omdat het gevraagd is en volgend uit dat ik af toe eens een keertje een klein berichtje op het forum zette vanaf dat het ooit eens ontstaan is.
De posts die ik plaats zijn soms vluchtig geschreven en vaak ad hoc reacties.

@DennisvdBr

Sorry. Ik ben wat te hard geweest. Hoe gek het ook klinkt, het was opbouwend bedoeld. Ik besef natuurlijk wel dat het geen literair clubje is en dat jij dit werk vrijwillig doet. Daarvoor ook alle respect, lof en waardering; het is werk genoeg, lijkt me zo. Het enige 'punt' in deze, wat mij betreft: stel, Festileaks heeft een joekel van een primeur, wat vervolgens door veel kanalen wordt gedeeld. Het ziet dan m.i. slordig uit als juist daarin spel- of dt-fouten staan. Ben benieuwd wat je van zoiets vindt, @DennisvdBr Edoch; je kunt je afvragen of daar ook niet de boodschap belangrijker is. Goed. Ik heb mijn punt gemaakt, hahahah.

Ik begrijp ook dat mijn Guus Meeuwis post in navolging van mijn kritiek op de professionaliteit wat gek overkomt. Toch ben ik blij dat er zo massaal op gereageerd wordt. Ik zou een PM kunnen sturen naar de redactie, maar ik hou het even bij mijn eigen bron als jullie dat niet erg vinden. Als Guus t.z.t. bekend gemaakt wordt, denken jullie misschien nog eens aan me, hahahah.

Goed. Ik ga me proberen bezig te houden met wat belangrijker is: de geruchten. Het valt me vreselijk op dat het wel héééél stil is in het Pinkpopkamp. Ook met zelfbevestigingen. Ehm. Niet één, tot nog toe, als ik me niet vergis. Als dit allemaal héél strakke contracten/afspraken zijn, doet Pinkpop/MOJO het dit jaar wel héél goed. Ook daarom hou ik ergens in mijn achterhoofd nog wel rekening met een klapper als Beyoncé of Pearl Jam. En nee, hiermee wil ik niet iets ontketenen of PJ of Beyoncé wel klappers zijn. Louter mijn eigen idee; kijkend naar verrassingen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken