Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Beste Peter.... Als er een primeur is voor Festileaks, zal deze altijd via frontpage als officieel redactie-bericht geplaatst worden en zal een bericht in het forum niet als 'nieuwsfeit' gezien worden.
Het forum is slecht een onderdeel van Festileaks, het belangrijkste is de frontpage met rubrieken en berichten van de redactie.

Goed. Ik ga me proberen bezig te houden met wat belangrijker is: de geruchten. Het valt me vreselijk op dat het wel héééél stil is in het Pinkpopkamp. Ook met zelfbevestigingen. Ehm. Niet één, tot nog toe, als ik me niet vergis. Als dit allemaal héél strakke contracten/afspraken zijn, doet Pinkpop/MOJO het dit jaar wel héél goed. Ook daarom hou ik ergens in mijn achterhoofd nog wel rekening met een klapper als Beyoncé of Pearl Jam. En nee, hiermee wil ik niet iets ontketenen of PJ of Beyoncé wel klappers zijn. Louter mijn eigen idee; kijkend naar verrassingen.

Volgens mij was Green Day een zelfbevestiging, ze plaatste Pinkpop in eigen tourschema nog voordat Pinkpop oficieel met nieuws kwam ( volgens mij was bedoeling na MTV EMA's )

Als ik de geruchten voor de laatste headlinespot op een rijtje heb:
- Justin Bieber, zou volgens een rondgaand tourschema 3 juni (samen met Martin Garrix) op Pinkpop staan. Maar er gaat ook een bericht dat dit niet meer door zou gaan, zie tweet.
- Beyonce, zo vaak al genoemd in de aanloop naar Pinkpop 2016 en 2017. Zou in principe aangekondigd worden voor 29 juni in de ArenA, maar daar staat ineens U2, waar staat Beyonce nu dan?
- The Killers, ze zijn bezig met aankondigingen van gigs op festivals, maar dan staan exact de zelfde 3 headliners als 2013?? Nee, toch...
- Aerosmith, nog altijd geen datum in Benelux. 3 ( of 4 juni ) zou in principe een mogelijkheid kunnen zijn.
- Bon Jovi, hij zal nog met tourdata moeten komen voor aankomende (festival-)zomer.
- The Rolling Stones, er gaan geruchten over een tour in juni, komen ze begin juni.
- Pearl Jam, geruchten gonzen over een mogelijke komst. Na dit jaar al 5 keer op sociale media een Pinkpop hint te geven is alles ook weer nog meer opgelaaid. Jan Smeets zei dat zijn uitspraak na Pinkpop 2016 al niet meer aan de orde was, een aankondiging zit er niet meer in. Maar, let wel in 2007 kwam Pearl Jam ook met een tour in juni '07 naar Nederland met een aankondiging pas eind januari 2007.
- Katy Perry, http://www.sundayworld.com/entertainment/music/katy-perry-confirms-2017-tour
- Coldplay, nog geen datum in Nederland en nog ruimte voor Pinkpop voor de tourstart 6 juni in München

Ik geeft toe er staan een paar onwaarschijnlijke in. De Golden Oldies zouden volgens Jan Smeets niet komen. Coldplay, The Killers en Katy Perry lijken mij niet meest logisch. Pearl Jam is vrij onwaarschijnlijk te noemen, maar een late aankondiging kan dus nog. We moeten afwachten lijkt het...

edit: overigens fyi Metallica, Linkin Park en Foo Fighters lijken me niet meer in de verwachting te passen, om aankondigingen rond data van Pinsteren te gaan doen. Misschien de band LIVE, maar verwacht ze niet als headliner op de Europese festivals.
 

Peter van Woerkom1617899562

Playlistbediener
16 jan 2017
5
0
@DennisvdBr

Ik blijk te snel iets te typen en daardoor ben ik blijkbaar onduidelijk. Ik bedoel natuurlijk: stel iemand heeft op dit forum een 'gouden tip' (een 99,9% bevestiging, wat dan ook) wat dus 'trending' zou kunnen zijn. Ik neem aan dat dat dan linea recta naar de redactie gaat? Zo ja, begrijp ik het helemaal.

Ik ga weer verder zoeken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
@dennisvdbr

Ik blijk te snel iets te typen en daardoor ben ik blijkbaar onduidelijk. Ik bedoel natuurlijk: stel iemand heeft op dit forum een ‘gouden tip’ (een 99,9% bevestiging, wat dan ook) wat dus ‘trending’ zou kunnen zijn. Ik neem aan dat dat dan linea recta naar de redactie gaat? Zo ja, begrijp ik het helemaal.

Ik ga weer verder zoeken.
Ja. Dat klopt. Er zijn een aantal die regelmatig het forum bezoeken met een direct lijntje met de redactie van Festileaks, waaronder de Moderator's uiteraard. Ik schrijf niet in elk topic op het forum mee, maar geloof maar dat ik meer zie van het forum dan iedereen denkt ;)

De lijntjes richting redactie zijn héél kort... Een 'gouden tip' gaat zowat rechtstreeks naar de redactie.
Het mag ook altijd in een PM toegstuurd worden, via contact formulier, of via de LEAK knop in de Festileaks-App.

Dus als je wat hebt Peter, laat maar komen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Wat ook een leuke zoektocht is, is welke Nederlandse acts kunnen we op Pinkpop verwachten...

Misschien wel een leuke toevoeging ook, welke Nederlandse acts kunnen op 8 maart in Paradiso bij de persconferentie en daarmee dus ook op 3 t/m 5 juni op Pinkpop.
Zeker is dat Nu of Nooit winnaar The Ten Bells op de persconferentie speelt en Pinkpop openen zal.
Afgelopen editie stonden Storksky (als Nu of Nooit winnaar), Lucas Hamming, Douwe Bob en De Staat op de persconferentie.

Ik dacht bijvoorbeeld aan Di-rect of Chef'Special, zal een acts als Call it Off misschien mogelijk zijn?
Wie zouden jullie kunnen ( of willen ) verwachten ?

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik verwacht sowieso HAEVN, Chefs Special, Rondé en Sven Alias. Ook kanshebbers Broederliefde en Partysquad
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
vanmiddag bij Frank vd Lende een primeur over Chef'Special. Pinkpop aankondiging?

Verwacht ook Kensington en Ronde

edit: geen pinkpopaankondiging (maar albumreleaseshow), maar verwacht ze wel op PP
 

Rookie

Playlistbediener
20 nov 2016
13
0
Zag zojuist het bericht dat Kris Kristofferson zichzelf bevestigd heeft op Glastonbury voor de Pyramid stage.

Zijn tourschema is rond Pinkpop 4 weken vrij. Met in de weken na Pinkpop de start van zijn Europese tour.

Misschien met het uitblijven van een golden oldie bij de headliners, een golden oldie in het dagprogramma? Over het 'oldie' deel kan zelfs hier niet gediscussieerd worden.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Zag zojuist het bericht dat Kris Kristofferson zichzelf bevestigd heeft op Glastonbury voor de Pyramid stage.

Zijn tourschema is rond Pinkpop 4 weken vrij. Met in de weken na Pinkpop de start van zijn Europese tour.

Misschien met het uitblijven van een golden oldie bij de headliners, een golden oldie in het dagprogramma? Over het ‘oldie’ deel kan zelfs hier niet gediscussieerd worden.

staat volgens mij 20 juni in tivoli vredeburg grote zaal
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Misschien moeten we eens kijken wat er op het affiche kan komen van de recente aankondigingen van de festivals Isle of Wight en Greenfield.
Beide festivals zijn een week na Pinkpop.
Misschien Kaiser Chiefs, of misschien Sum41 dat al 013 in maart heeft uitverkocht? Deze bands stonden vorig jaar al op festivals en ontbraken op Pinkpop in 2016.

Edit: Texas zal een zeer mooie toevoeging zijn bijvoorbeeld, zeker met het 25 jarig jubileum van afgelopen jaar.
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
ik kwam er net achter dat imagine dragons op 3 juni in polen staan, zouden we ze mogen verwachten op pinkpop?
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.883
3.237
Ghost komt de afzegging van 2016 niet inhalen, hij is als support act mee met Iron Maiden in VS.

Dan mogen ze het wel op Lowlands inhalen. Ze staan trouwens ook al in de HMH dit jaar, dus die kans was sowieso al wat kleiner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
ik kwam er net achter dat imagine dragons op 3 juni in polen staan, zouden we ze mogen verwachten op pinkpop?
idd waren vorige maand aangekondigd voor Orange Warsaw. Justice staat daar ook overigens.


bcmrmaybe wrote:
Imagine Dragons als sub? of nog net een treetje lager?


Ik denk niet als sub. Ondanks de Ziggo Dome show van destijds. Alhoewel… het zou kunnen als sub voor KoL, enige dat ik mij zou kunnen bedenken.
Ze zijn volgens mij overal zo'n beetje als headliner aangekondigd, behalve op Rock Werchter.
Ik denk dat de Champions League festivals ;) ze niet als headliner hebben, zelfde verhaal als met System of a Down die ook voor de rest overal headliner zijn.
Dus sub, op Mainstage lijkt me zeer aannemelijk ja.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Edit: Texas zal een zeer mooie toevoeging zijn bijvoorbeeld, zeker met het 25 jarig jubileum van afgelopen jaar.

Ik vind Texas nou typisch zo'n band die wel eens een hoge spot zou kunnen krijgen op Bospop.....maar heb eigenlijk geen idee of ze op tour zijn dit jaar...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Imagine Dragons was in de Ziggo echt wel een leuk concert. Live ook goed. Die kunnen er in een uur echt wel wat leuke nummers doorrammen
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
Gorillaz hebben een nieuw nummer gedropt. Gingen er al geruchten rond van hun, behalve dat ze nieuw materiaal gingen maken?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Even terugkomen op mogelijke NL-acts op persconferentie (8 maart Paradiso) en ook op Pinkpop.

Genoemd hadden we al : Di-rect, Chef’Special, Call it Off, HAEVN, Rondé, Sven Alias, Broederliefde, Partysquad, nah oké en Kensington ....

Indian Askin is misschien ook nog een mogelijkheid, op de site staat in ieder geval op het tourgedeelte, " Festivals: Coming soon... "

Vanavond ga ik naar Nieuwe Nor (eerste concertje van het jaar voor me ;) ), daar speelt St Tropez. Zal eens opletten of ze een hint laten vallen. Wel een band die ik wel verwacht ook.
Voorprogramma is overigens The Ten Bells (waarvan al zeker is dat ze spelen op persconferentie en Pinkpop-openen), zin in.... Hear ye! Hear ye!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken