Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Vinchester

Nieuw lid
17 jan 2017
4
0
@darkestsecrets1 @dennisvdbr
He jammer dat 5fdp niet komt, had daar dan waarschijnlijk over heen gelezen. Bedankt voor de reactie zo zit ik niet te hopen op iets wat niet gaat gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik denk dat we helemaal niks meer horen tot de persconferentie of er moet ergens een lek ontstaan.

Ik dacht dat het vorig jaar al erg was maar nu is het echt nog veel erger.
.

Valt best mee hoor.
Normaal toch maar een handje vol namen bekend voor de persconferentie, max 10 toch?
Ik denk dat we de 3de headliner nog wel voor die tijd krijgen, dat is meestal wel het geval nog voor de persconferentie.

Ik verwacht wel iets uit dit rijtje (naar mijn idee van boven naar beneden op relevante mogelijkheid):
- Justin Bieber, zou volgens een rondgaand tourschema 3 juni (samen met Martin Garrix) op Pinkpop staan. Maar er gaat ook een bericht dat dit niet meer door zou gaan, zie tweet.
- Beyonce, zo vaak al genoemd in de aanloop naar Pinkpop 2016 en 2017. Zou in principe aangekondigd worden voor 29 juli in de ArenA, maar daar staat ineens U2, waar staat Beyonce nu dan?
- The Rolling Stones, er gaan geruchten over een tour in juni, komen ze begin juni.
- Pearl Jam, geruchten gonzen over een mogelijke komst. Na dit jaar al 5 keer op sociale media een Pinkpop hint te geven is alles ook weer nog meer opgelaaid. Jan Smeets zei dat zijn uitspraak na Pinkpop 2016 al niet meer aan de orde was, een aankondiging zit er niet meer in. Maar, let wel in 2007 kwam Pearl Jam ook met een tour in juni '07 naar Nederland met een aankondiging pas eind januari 2007.
- The Killers, ze zijn bezig met aankondigingen van gigs op festivals, maar dan staan exact de zelfde 3 headliners als 2013?? Nee, toch...
- Aerosmith, nog altijd geen datum in Benelux. 3 ( of 4 juni ) zou in principe een mogelijkheid kunnen zijn.
- Bon Jovi, nieuw album is er en tourdata moeten komen voor aankomende (festival-)zomer, geruchten voor de DEAG-festivals beginnen nu toe te nemen. De DEAG festivals zijn voornamelijk in het zelfde weekend met Pinkpop.
- Katy Perry, http://www.sundayworld.com/entertainment/music/katy-perry-confirms-2017-tour
- Coldplay, nog geen datum in Nederland en nog ruimte voor Pinkpop voor de tourstart 6 juni in München

De band Live verwacht ik wel, maar niet zo zeer als headliner. Metallica, Foo Fighters en Linkin Park lijken geen data meer toe te voegen (tenminste begin juni)


Ik 'verwacht' deze week wel nieuws, als ik eerlijk ben...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Even een opmerking over Coldplay. Stel en ik zeg stel dat PP het geflikt heeft om die te boeken. Dan is dat waarschijnlijk een soort van festival exclusieve. Dan zou PP die naam makkelijk tot de persconferentie geheim kunnen houden. Ze staan toch op geen enkel ander festival.....
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.690
Ik vind t wel tijd voor een "gelekt" nep affiche eigenlijk. Normaal duiken die rond deze tijd altijd op.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik vind t wel tijd voor een “gelekt” nep affiche eigenlijk. Normaal duiken die rond deze tijd altijd op.
tja... alleen het jaar met The Stones lekte er zoooo weinig...
Het lijkt wel steeds meer gesloten, qua lekken. Elk jaar steeds dichter getimmerd!

( btw welkom terug eloelo, volgens mij tijdje niet gezien ;) )
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
eloelo wrote:
Ik vind t wel tijd voor een “gelekt” nep affiche eigenlijk. Normaal duiken die rond deze tijd altijd op.


tja… alleen het jaar met The Stones lekte er zoooo weinig…
Het lijkt wel steeds meer gesloten, qua lekken. Elk jaar steeds dichter getimmerd!

( btw welkom terug eloelo, volgens mij tijdje niet gezien
1f609.svg
)

Sinds Jan z'n uitspraken na de laatste editie vorig jaar over PJ FF en RH en al die heisa die daarna volgde omdat hij er waarschijnlijk niet 1 van heeft kunnen boeken hebben we Jan op weinig foutjes meer kunnen betrappen. Het zal wel gedonderd hebben in huize Pinkpop. Laats was het jan toch die zei in een interview: Zolang de band/artiest niet wil dat iets naar buiten komt heb ik maar mijn mond te houden...
Hij legde daar wel erg de nadruk op vond ik terwijl hij in het verleden daar nooit zoveel moeite mee heeft gehad. Je hoort of leest weinig over PP. De enige naam die gelekt is onlangs was kedeng kedenk Guusje Meeuwis en gek genoeg wil ik dat ook nog wel geloven. Ik sta nergens meer van te kijken bij PP als ik eerlijk ben.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
(...)
Hij legde daar wel erg de nadruk op vond ik terwijl hij in het verleden daar nooit zoveel moeite mee heeft gehad. (...)

In 2014 was er een duidelijk spreekverbod op The Stones als ik me niet vergis.
NU zeg ik niet zo zeer dat die weer komen, maar er komt een act die nog goed geheim blijft.
Misschien een act die nog geheel met een tour uit een hoge hoed moet komen, maar denk dat de hoofdmoot wel al verdeeld is...
Of een act waarvan ze niet goed weten, hoe of wanneer, ze het nu naar buiten moeten brengen?!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
@DennisvdBr Ik zou denk ik The Killers toch naar boven plaatsen, misschien zelfs onder Bieber. Is een act die zeker tourt (hoewel eerste datum nu op 22 juni staat), die zeker headliner status heeft en ook volledig past binnen het Pinkpop-plaatje. Ik begrijp niet zo goed dat je Pearl Jam en The Rolling Stones boven The Killers plaatst, gezien over beide bands nauwelijks tot geen nieuws is over een aankomende tour. Maar, ik kan natuurlijk ook mis zijn :)
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.670
829
@dennisvdbr Ik zou denk ik The Killers toch naar boven plaatsen, misschien zelfs onder Bieber. Is een act die zeker tourt (hoewel eerste datum nu op 22 juni staat), die zeker headliner status heeft en ook volledig past binnen het Pinkpop-plaatje. Ik begrijp niet zo goed dat je Pearl Jam en The Rolling Stones boven The Killers plaatst, gezien over beide bands nauwelijks tot geen nieuws is over een aankomende tour. Maar, ik kan natuurlijk ook mis zijn
1f642.svg

Wat @rocktorhout zegt
Het is inmiddels volledig stil gevallen met geruchten omtrent Pearl Jam, tijd om deze naam voor dit jaar hier niet meer voorbij te zien komen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Oke Rick en Rock Torhout, laat me het even verklaren vanaf mijn oogpunt...

De onderste 4 lijken me het minst logisch, lijkt het me niet te worden.
Waarom ik The Killers onder The Stones en Pearl Jam zet is om de verwachting dat ze niet Pinkpop gaan headlinen dit jaar, maar dus elders komen. Ook om niet dezelfde 3 headliners als 2013 te hebben, uiteraard...
Blijven er volgens mij 4 mogelijkheden over.
Pearl Jam daarvan minst logisch, behalve geruchten (vanuit PJ-forums) over een mogelijke EU-tour is er nog geen 'nieuwsbericht' te bespeuren na de 'uitspraak van Jan'. Maar, zoals ik aangaf, de tour in 2007 in juni werd laatste week januari 2007 aangekondigd, zelfde scenario kan nog net...
The Rolling Stones, er hangt een geheimhouding rond de heren, worden als gerucht genoemd voor de DEAG festivals met het nieuwe album. Ook de DEAG festivals houden zich al heel lang heel erg stil. Het lijkt er op dat de geruchten steeds meer richting The Stones wijzen. Let wel, Rock in Vienna (DEAG) is zelfde weekend als Pinkpop en we delen al Kings of Leon samen.
Beyonce en Justin Bieber lijken meest logisch.
Beyonce zou met een tour komen, zelfs een aankondiging geweest voor 29 juli in de ArenA door Lindanieuws, maar paar dagen daarna bleek dat U2 er zal staan. Ze heeft haar plannen gewijzigd blijkbaar.
Meest voor de hand, zoals aangegeven was er dat tourschema van Bieber in die tweet staat hij 3 juni op Pinkpop.
Lijkt me duidelijk, zoals ik er over denk, of niet?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Het lijkt er op dat de geruchten steeds meer richting The Stones wijzen. Let wel, Rock in Vienna (DEAG) is zelfde weekend als Pinkpop en we delen al Kings of Leon samen.
Beyonce en Justin Bieber lijken meest logisch.

Op het moment dat Bieber zijn tour al grotendeels bekend is dan denk ik niet dat een festivalletje als Pinkpop er voor kan zorgen dat dat niet bekend wordt gemaakt.

Dus ik denk dat Bieber niet headliner nummer 3 is. Voor Beyonce is bijvoorbeeld nog helemaal niks bekend voor 2017. Dus in mijn optiek gok ik op Bubblebutt
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik zal Martin eens even appen..kijken of ie kan zeggen of zijn moat Justin noar Pinkpop kump.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
De redenering over waar de artiesten staan in de 'rangschikking' is heel duidelijk hoor :) Maar persoonlijk zou ik een band als The Killers hoger plaatsen, om de simpele reden dat het vaststaat dat ze in Europa toeren op enkele weken van Pinkpop, terwijl er over bands als The Rolling Stones en Pearl Jam enkel 'sterke' geruchten zijn. Want geruchten blijven natuurlijk maar geruchten.

Maar goed, dat is mijn mening, ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden ...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Maar goed, dat is mijn mening, ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden …

De Killers zie ik wel verschijnen maar niet als headliners....2013 all over again. Mooie sub zouden ze wel zijn maar goed zijn lastig te plaatsen denk ik
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
De line-up van de flying dutch is ondertussen ook al bekend. Martin Garrix staat er niet tussen en aangezien ze al op 10 namen zitten (net zoals vorig jaar) verwacht ik niet dat ze hem last minute nog als verrassing toevoegen.

Meer vrijheid voor pinkpop om hem in het tijdschema in te passen dus..
Ben wel benieuwd waar ze hem neerzetten.

Mijn eigen gok zou zijn als sub op de mainstage. Denk zelf dat hij te populair is voor de 3fm stage, gaat heel veel jong volk (lees: 16 jarige meisjes), niet dat ik zelf zo oud ben, maar dat terzijde.

Eigenlijk zouden ze hem gewoon als laatste in het donker moeten zetten (ook al eerder geopperd volgens mij), maar dat zie ik toch niet gebeuren.
Ik heb wat teruggekeken van z'n show op sziget destijds en dat was wel echt super tof met de lichtshow die der bij zat.
Als je hem dan toch boekt, zet hem dan ook 's avonds in het donker/schemering

En lager dan sub zie ik eigenlijk ook niet gebeuren, ook vanwege de schemering die dan zo ongeveer inzet.



 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
(...)
Mijn eigen gok zou zijn als sub op de mainstage. Denk zelf dat hij te populair is voor de 3fm stage, gaat heel veel jong volk (lees: 16 jarige meisjes)
(...)
ik verwacht Garrix ook sub op mainstage...
Waarschijnlijk is 3FM stage te klein veld voor zijn populariteit op het moment.
Misschien, zelfs positie Kygo PP16, dus nog een 'feest' (guilty pleasure) tussen Garrix en Bieber op mainstage zaterdag.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.651
1.972
Maar goed, dat is mijn mening, ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden …

De Killers zie ik wel verschijnen maar niet als headliners….2013 all over again. Mooie sub zouden ze wel zijn maar goed zijn lastig te plaatsen denk ik
Zullen dan toch eerder kiezen voor BKS of DTRH als ze daar wel kunnen headlinen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Meest voor de hand, zoals aangegeven was er dat tourschema van Bieber in die tweet staat hij 3 juni op Pinkpop.

Wat ik mij dan afvraag is waarom PP zo lang wacht met het bekend maken van Bieber? Het is niet dat er in juni nog niets ingepland staat voor hem. Die datum voor PP hadden ze dan in december bekend kunnen maken bij de rest van zijn tourdata. Blijkbaar is er toch een reden om te wachten en dat vind ik dan wel vreemd. Maar ben het wel met je eens dat het een grote kanshebber is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken