Zojuist o.a. The Prodigy toegevoegd aan Northside in Denemarken, weekje na Pinkpop.
Ze staan ook al een week voor Pinkpop op Sea Star Festival Kroatië.
Ik denk dat we ze bij de headliner opties moeten zetten....
Laatste keer was 2010, volgens mij waren ze nog (tevergeefs) gevraagd als vervangers van Foo Fighters te komen in 2015.
Er liggen dus wel wat lijntjes naar deze heren...
- Justin Bieber, zou volgens een rondgaand tourschema 3 juni (samen met Martin Garrix) op Pinkpop staan. Maar er gaat ook een bericht dat dit niet meer door zou gaan, zie
tweet.
- Beyonce, zo vaak al genoemd in de aanloop naar Pinkpop 2016 en 2017. Zou in principe aangekondigd worden voor
29 juli in de ArenA, maar daar staat ineens
U2, waar staat Beyonce nu dan?
- The Prodigy, week voor Pinkpop in Kroatië en week na Pinkpop in Denemarken, laatste keer 2010 en tevergeefs gevraagd als vervanger Foo Fighters in 2015.
- The Rolling Stones, er gaan
geruchten over een tour in juni, komen ze begin juni.
- Pearl Jam, geruchten gonzen over een mogelijke komst. Na dit jaar al
5 keer op sociale media een Pinkpop hint te geven is alles ook weer nog meer opgelaaid. Jan Smeets zei dat zijn uitspraak na Pinkpop 2016 al niet meer aan de orde was, een aankondiging zit er niet meer in. Maar, let wel in 2007 kwam Pearl Jam ook met een tour in juni '07 naar Nederland met een
aankondiging pas eind januari 2007.
- The Killers, ze zijn bezig met aankondigingen van gigs op festivals, maar dan staan exact de zelfde 3 headliners als 2013?? Nee, toch...
- Aerosmith, nog altijd geen datum in Benelux. 3 ( of 4 juni ) zou in principe een mogelijkheid kunnen zijn.
- Bon Jovi, nieuw album is er en tourdata moeten komen voor aankomende (festival-)zomer,
geruchten voor de DEAG-festivals beginnen nu toe te nemen. De DEAG festivals zijn voornamelijk in het zelfde weekend met Pinkpop.
- Katy Perry, http://www.sundayworld.com/entertainment/music/katy-perry-confirms-2017-tour
- Coldplay, nog geen datum in Nederland en nog ruimte voor Pinkpop voor de tourstart 6 juni in München
De band Live verwacht ik wel, maar niet zo zeer als headliner. Metallica, Foo Fighters en Linkin Park lijken geen data meer toe te voegen (tenminste begin juni)