Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
DennisvdBr wrote:
Meest voor de hand, zoals aangegeven was er dat tourschema van Bieber in die tweet staat hij 3 juni op Pinkpop.


Wat ik mij dan afvraag is waarom PP zo lang wacht met het bekend maken van Bieber? Het is niet dat er in juni nog niets ingepland staat voor hem. Die datum voor PP hadden ze dan in december bekend kunnen maken bij de rest van zijn tourdata. Blijkbaar is er toch een reden om te wachten en dat vind ik dan wel vreemd. Maar ben het wel met je eens dat het een grote kanshebber is.

Kan natuurlijk ook dat ze hem samen met de rest van de poster bekend willen maken. Dan is de negatieve impact kleiner dan een losse aankondiging.

Of ze zijn wereldvreemd en willen daadwerkelijk alles voor de persconferentie bewaren in plaats van geleidelijk te lossen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Vergeet ook niet dat de verkoop ook pas in maart start. De impact van bekendmakingen nu te opzichte van vlak voor de start van de verkoop is natuurlijk ook een belangrijke factor.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
PJ wrote:
DennisvdBr wrote:
Meest voor de hand, zoals aangegeven was er dat tourschema van Bieber in die tweet staat hij 3 juni op Pinkpop.


Wat ik mij dan afvraag is waarom PP zo lang wacht met het bekend maken van Bieber? Het is niet dat er in juni nog niets ingepland staat voor hem. Die datum voor PP hadden ze dan in december bekend kunnen maken bij de rest van zijn tourdata. Blijkbaar is er toch een reden om te wachten en dat vind ik dan wel vreemd. Maar ben het wel met je eens dat het een grote kanshebber is.


Kan natuurlijk ook dat ze hem samen met de rest van de poster bekend willen maken. Dan is de negatieve impact kleiner dan een losse aankondiging.

Of ze zijn wereldvreemd en willen daadwerkelijk alles voor de persconferentie bewaren in plaats van geleidelijk te lossen.
Negatieve impact????

Dat is 'natuurlijk' hoe (hier op het forum onder andere) het gros van de mensen het ziet.
Maar zo negatief is het niet dat Justin Bieber aangekondigd zal worden.
Als je neutraal kijkt is Justin Bieber wel een groot popidool en een aantal flinke dikke Top40 hits, flink groeiende airplay al een aantal aardige headline spots op een aantal festivals in Europa.
Volgens mij gaat dat wel een goeie zet worden voor Pinkpop, het zal ook nog de eerste keer zijn.

Lijkt me niet een act die je achter wil houden tot de persconferentie. Alleen een heel speciale headliner wil je achterhouden tot de persconferentie, dat is enkel nog gebeurt met The Rolling Stones via de rode telefoon en het toneelstukje met Leon Ramakers...
Dus of er is nog wat tijd nodig voor andere zaken, first things first... Of er komt een verrassing aan, maar daar gok ik niet meer op, niet echt de geruchten voor rond aan het gaan...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Andere discussie...

Op zaterdag (3e) hebben we The Ten Bells en Martin Garrix
Op maandag (5e) Kings of Leon en System of a Down.

Op zondag hebben we alleen nog Green Day.
Wat zal een mooie toevoeging zijn op de Green Day dag?
Misschien NL-inbreng met Call it Off?
Als je bijvoorbeeld op andere festivals waar Green Day staat kijkt, staat daar zowat overal Rancid onder Green Day op dezelfde dag, kunnen we die al met potlood noteren?

Wat denken jullie, wat kan er bij op de Green Day - zondag ?
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Green Day, Rancid, Dropkick Murphy's en Flogging Molly op een podium lijkt mij wel wat.

Ik zeg DOEN!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.763
Ik ben er zeker van dat jullie Rancid ook mogen opschrijven voor de GD dag. Is een package deal.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik ben er zeker van dat jullie Rancid ook mogen opschrijven voor de GD dag. Is een package deal.
O, ja?
Lijkt idd op een package deal als ze overal samen verschijnen... yep...
Dan pak ik maar vast de stift er bij ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Zojuist o.a. The Prodigy toegevoegd aan Northside in Denemarken, weekje na Pinkpop.
Ze staan ook al een week voor Pinkpop op Sea Star Festival Kroatië.
Ik denk dat we ze bij de headliner opties moeten zetten....
Laatste keer was 2010, volgens mij waren ze nog (tevergeefs) gevraagd als vervangers van Foo Fighters te komen in 2015.
Er liggen dus wel wat lijntjes naar deze heren...

- Justin Bieber, zou volgens een rondgaand tourschema 3 juni (samen met Martin Garrix) op Pinkpop staan. Maar er gaat ook een bericht dat dit niet meer door zou gaan, zie tweet.
- Beyonce, zo vaak al genoemd in de aanloop naar Pinkpop 2016 en 2017. Zou in principe aangekondigd worden voor 29 juli in de ArenA, maar daar staat ineens U2, waar staat Beyonce nu dan?
- The Prodigy, week voor Pinkpop in Kroatië en week na Pinkpop in Denemarken, laatste keer 2010 en tevergeefs gevraagd als vervanger Foo Fighters in 2015.
- The Rolling Stones, er gaan geruchten over een tour in juni, komen ze begin juni.
- Pearl Jam, geruchten gonzen over een mogelijke komst. Na dit jaar al 5 keer op sociale media een Pinkpop hint te geven is alles ook weer nog meer opgelaaid. Jan Smeets zei dat zijn uitspraak na Pinkpop 2016 al niet meer aan de orde was, een aankondiging zit er niet meer in. Maar, let wel in 2007 kwam Pearl Jam ook met een tour in juni '07 naar Nederland met een aankondiging pas eind januari 2007.
- The Killers, ze zijn bezig met aankondigingen van gigs op festivals, maar dan staan exact de zelfde 3 headliners als 2013?? Nee, toch...
- Aerosmith, nog altijd geen datum in Benelux. 3 ( of 4 juni ) zou in principe een mogelijkheid kunnen zijn.
- Bon Jovi, nieuw album is er en tourdata moeten komen voor aankomende (festival-)zomer, geruchten voor de DEAG-festivals beginnen nu toe te nemen. De DEAG festivals zijn voornamelijk in het zelfde weekend met Pinkpop.
- Katy Perry, http://www.sundayworld.com/entertainment/music/katy-perry-confirms-2017-tour
- Coldplay, nog geen datum in Nederland en nog ruimte voor Pinkpop voor de tourstart 6 juni in München

De band Live verwacht ik wel, maar niet zo zeer als headliner. Metallica, Foo Fighters en Linkin Park lijken geen data meer toe te voegen (tenminste begin juni)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Als de band Live op een kleiner festival zou spelen (bv Bospop in Nederland of Rock Zottegem in Belgie) zijn ze daar gewoon headliner denk ik. Zouden ze dat niet liever doen dan ergens in de namiddag op een groter festival als PP. Wat Denk jij Dennis?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Als de band Live op een kleiner festival zou spelen (bv Bospop in Nederland of Rock Zottegem in Belgie) zijn ze daar gewoon headliner denk ik. Zouden ze dat niet liever doen dan ergens in de namiddag op een groter festival als PP. Wat Denk jij Dennis?

Ik denk dat ze met deze reünie makkelijk een hoge spot op grote festivals kunnen proberen te vragen.
Aangezien ze op de VS festivals waar ze gaan staan ook geen headliner posities opeisen, zie ik ze dat in Europa ook niet doen.
Als ik een intschatting moet maken, zie ik Live best passen op TW Classic voor Guns in België.
In Nederland is dan afwachten wat ze doen, ook voorprogramma Guns of via de festivals gaan. Misschien de DEAG festivals Rockavaria of Rock in Vienna of nog bij MLK festivals RaR/RiP, dan zie ik ze nog best een late middag spot op Pinkpop innemen als ik eerlijk ben.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Bon Jovi heb ik hier ook wel eens voorbij zien komen. Ligt misschien niet echt in de lijn der verwachting maar ik wil wel even melden dat hun tour door Europa naar mijn mening in de maanden mei juni juli zal zijn.
Half april staat het laatste concert gepland in de VS en vervolgens weer half augustus ook in de VS...

Edit,
sorry dennis ik had er overheen gelezen in je lijstje van vanmorgen..........
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ikzelf zou Bon Jovi wel zien als headliner gezien de hoeveelheid hits, albums etc maar Bon Jovi schijnt niet zo lekker te liggen in Nederland. Daarentegen denk ik dat ze te duur zijn voor Bospop.

Zelfde verhaal als Beyonce, Snow Patrol, verder qua Europa niks bekend (ja ik blijf SP noemen...wishful thinking plus verkoopt de dag ook uit)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.483
4.813
Als de band Live op een kleiner festival zou spelen (bv Bospop in Nederland of Rock Zottegem in Belgie) zijn ze daar gewoon headliner denk ik. Zouden ze dat niet liever doen dan ergens in de namiddag op een groter festival als PP. Wat Denk jij Dennis?

Ik vind Live wel een typische naam voor Concert at Sea. Al kunnen ze ook best op PP en op CaS staan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Kereltje wrote:
PJ wrote:
DennisvdBr wrote:
Meest voor de hand, zoals aangegeven was er dat tourschema van Bieber in die tweet staat hij 3 juni op Pinkpop.


Wat ik mij dan afvraag is waarom PP zo lang wacht met het bekend maken van Bieber? Het is niet dat er in juni nog niets ingepland staat voor hem. Die datum voor PP hadden ze dan in december bekend kunnen maken bij de rest van zijn tourdata. Blijkbaar is er toch een reden om te wachten en dat vind ik dan wel vreemd. Maar ben het wel met je eens dat het een grote kanshebber is.


Kan natuurlijk ook dat ze hem samen met de rest van de poster bekend willen maken. Dan is de negatieve impact kleiner dan een losse aankondiging.

Of ze zijn wereldvreemd en willen daadwerkelijk alles voor de persconferentie bewaren in plaats van geleidelijk te lossen.


Negatieve impact????

Dat is ‘natuurlijk’ hoe (hier op het forum onder andere) het gros van de mensen het ziet.
Maar zo negatief is het niet dat Justin Bieber aangekondigd zal worden.
Als je neutraal kijkt is Justin Bieber wel een groot popidool en een aantal flinke dikke Top40 hits, flink groeiende airplay al een aantal aardige headline spots op een aantal festivals in Europa.
Volgens mij gaat dat wel een goeie zet worden voor Pinkpop, het zal ook nog de eerste keer zijn.

Maar het is het gros van de mensen waar Pinkpop aan denkt, niet die paar mensen die kunnen relativeren. Je kan niet ontkennen dat de aankondiging van Bieber zal zorgen voor een stormvloed aan negatieve commentaren, hoongelach en dreigementen om in de plaats naar pakweg RW te gaan. Dan kan je Bieber beter gelijk met een pak rocknamen bekend maken, zodat de haters iets anders hebben om zich op te richten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik vind Live wel een typische naam voor Concert at Sea. Al kunnen ze ook best op PP en op CaS staan.

CAS gaat alleen nog kleine namen droppen dus denk niet dat Live er in zit. jammer genoeg Kensington
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Maar het is het gros van de mensen waar Pinkpop aan denkt, niet die paar mensen die kunnen relativeren. Je kan niet ontkennen dat de aankondiging van Bieber zal zorgen voor een stormvloed aan negatieve commentaren, hoongelach en dreigementen om in de plaats naar pakweg RW te gaan. Dan kan je Bieber beter gelijk met een pak rocknamen bekend maken, zodat de haters iets anders hebben om zich op te richten.
haters zijn er altijd, stormvloed aan commentaar ook... Zelfs bij The Stones, Macca, Robbie Williams, of noem maar Kings of Leon.
Ik zou zoiets altijd als losse aankondiging brengen en eerst alle reacties hierover laten passeren voordat de rest van de namen komt.
Anders gaat er namelijk veel te veel aandacht (zowel de negatieve als ook de postieve aandacht) naar Bieber, die dat moment de grootste naam is.
Dat zou veel te veel afleiden van de blik op het totaal plaatje van het affiche...

Maar, slechts mijn bescheiden mening hé...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Kereltje wrote:
Maar het is het gros van de mensen waar Pinkpop aan denkt, niet die paar mensen die kunnen relativeren. Je kan niet ontkennen dat de aankondiging van Bieber zal zorgen voor een stormvloed aan negatieve commentaren, hoongelach en dreigementen om in de plaats naar pakweg RW te gaan. Dan kan je Bieber beter gelijk met een pak rocknamen bekend maken, zodat de haters iets anders hebben om zich op te richten.


haters zijn er altijd, stormvloed aan commentaar ook… Zelfs bij The Stones, Macca, Robbie Williams, of noem maar Kings of Leon.
Ik zou zoiets altijd als losse aankondiging brengen en eerst alle reacties hierover laten passeren voordat de rest van de namen komt.
Anders gaat er namelijk veel te veel aandacht (zowel de negatieve als ook de postieve aandacht) naar Bieber, die dat moment de grootste naam is.
Dat zou veel te veel afleiden van de blik op het totaal plaatje van het affiche…

Maar, slechts mijn bescheiden mening hé…

Voor allebei valt wat te zeggen dus ik zou de naam dan gewoon droppen en de media en ons niet langer laten speculeren dan nodig is. Dat gedoe over Bieber is nu al zeker 6 weken aan de gang. Gewoon bekend maken, kun je daarna met andere namen komen. Maar ook weer niet te veel want er schijnt ook nog een persconferentie te zijn....................... :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.763
Als Bieber er staat, dan zou ik 'm echt absoluut niet bewaren tot de persconferentie. De mensen die daar in de zaal staan zijn bijna per definitie niet de mensen die van Bieber houden... Kondig je hem daar aan dan krijg je 100% zeker boegeroep. Al denk ik dat ze dat ook wel mogen verwachten als ze hem al op voorhand aankondigen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken