Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Rick1617899562

Playlistbediener
25 jan 2017
20
0
Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier, maar lees dit forum al weken mee. Heerlijk om mee te genieten van alle speculaties! Petje af voor jullie inzicht soms.

Maar nu wil ik toch nog eens een balletje opgooien over Coldplay. Was het niet zo dat Smeets onze Britse vrienden wel graag eens een keer weer wilde aanschouwen op zijn podium? In 2011 was het optreden een groot succes, ze gingen dan ook als eerste band de boeken in met een prijskaartje van 7 cijfers. Ik denk dat Landgraaf na 6 jaar wel weer klaar is voor een vleugje Coldplay.

Nu weet ik dat de meningen over Coldplay nogal verdeeld zijn. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die absoluut niet op de Engelse band zitten te wachten, maar we hebben het nu over de mogelijkheid. En die mogelijkheid is er best als je het mij vraagt: Coldplay had zelf al aangekondigd in 2017 festivals te gaan doen.

Een paar maand geleden postte Coldplay echter een 'gif' op haar Instagram waar ze je in vogelvlucht meenamen door de landen die ze in 2017 zouden bezoeken. Nederland zou hier niet bij hebben gezeten. Mijn vermoeden is dat deze gif alleen gaat over de losse concerten, en los staat van festivals. Op de gif is België namelijk wel te zien, en eventjes werd er ook een verband getrokken tussen Coldplay en Rock Werchter. Maar we kunnen denk ik nu wel concluderen dat het budget bij Werchter zo goed als op is. Die gaan hoogstwaarschijnlijk niet nóg een miljoen (waarschijnlijk inmiddels al meer) neertellen voor nóg een headliner. Werchter is dit jaar aan het strooien met grote namen, tovert ze uit de broekzak alsof het niks is, maar dit lijkt me wel erg onwaarschijnlijk.

Het gifje illustreert dan waarschijnlijk ook gewoon een los concert in België, en daar moet Pinkpop haar slag slaan - want als ze toch in de buurt zijn? Dat artiesten hun tour afstemmen op de Benelux zal niet de eerste keer zijn. Zo delen RW en PP bijna elk jaar wel minimaal één headliner. Ook lijkt het headliner-trio in mijn visie dan wel te kloppen. Linkin Park is een naam die ook een tijdje heeft gespookt door dit forum, maar ik denk dat Jan deze band dit jaar laat wat voor wat het is. Waarom? Ik heb het gevoel dat als Linkin Park de derde headliner wordt dat je iets teveel krijgt van hetzelfde kaliber. Met Greenday en System of a Down (geen headliner, maar alsnog) past Linkin Park niet meer in het rijtje in mijn beleving.

Goed, dit was het voor nu. Wat denken jullie? Is er een mogelijkheid dat de heren in juni op het vliegtuig naar Nederland stappen?

- Rick
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Goed, dit was het voor nu. Wat denken jullie? Is er een mogelijkheid dat de heren in juni op het vliegtuig naar Nederland stappen?

– Rick

Normaal gezien moet dit mijns inziens mogelijk zijn. Hun Europese tour start op de dinsdag na PP in Duitsland. Logistiek gezien volgens mij ook geen problemen. Maar de band zelf moet natuurlijk ook willen.
Ze spelen natuurlijk op geen enkel ander festival in Europa dus dat zou het wel uniek maken en dat maakt misschien ook de vraagrprijs wat hoger? Dat weet ik eigenlijk niet... Nogmaals het kan maar er is niets wat daar op wijst, geen gerucht, helemaal niets. Dat hoef ook niet natuurlijk maar normaal lekt zoiets op den duur wel uit.
Welkom trouwens!!!
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Welkom Rick :) Ik denk dat we Coldplay wel af kunnen schrijven voor dit jaar. Coldplay heeft hun tour in 1x aangekondigd en daar tussen zit dus ook een los concert voor Belgie die in de gif zat. Niks wijst erop dat ze nog festivals aan dat lijstje gaan toevoegen. Dat ze niet op een wei zoals die van Werchter (los concert) staan zegt denk ik ook al genoeg, ze hebben een productie geschikt voor stadions mee. Ik zou er dus niet op rekenen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Rolo wrote:
Heb gesproken met iemand van Stichting Popmuziek Limburg. Er is gesproken met Bieber. Uiteindelijk zou dit niet doorgaan.

Er gaat zelfs een verhaal dat KoL pas later is gecontracteerd. Dus er werd gesproken met Green Day, Bieber en de naam die nog geheim wordt gehouden. Toen JB werd afgeblazen is KoL gecontracteerd. Of dat iets met de datum te maken heeft geen idee, of er is geschoven. Hoorde ik van een bekende van de controller van Pinkpop. Weet niet hoe betrouwbaar dit is,

Dat PP extra betaald dat een tour op 8 maart bekend wordt is een eigen gedachte. Stones maakten in 2014 de tour bekend op de dag van perspresentatie van PP. Helaas voor Jan enkele uren eerder voor zijn rode telefoon.

Bij The Prodigy waren leden van de crew in 2015 vissen en niet bereikbaar, waardoor zij FF niet konden vervangen.



We houden de opties maar in de gaten, wel of geen Bieber.
edit: zet je toch aan het denken… “De festivaldirecteur houdt wel een slag om de arm. ‘Het kan zijn dat ze morgen bellen, maar ze hebben tot nu toe onze biedingen afgeslagen. Er is echter niets zo erg in beweging als deze industrie.’

Hou toch op met die gekke Justin Bieber. Als die op het hoofdpodium staat als hoofdact zullen alle rockers hem voorzien van een bierdouche zo heftig dat ie jankend van het podium af rent. Bieber op Pinkpop: Sorry, NIET zo lang Jan Smeets leeft. We wachten op Maart.
Bieber is een mediagrap van Smeets .......De Foo Fighters komen, want dat is dik scoren voor Pinkpop. The Killers is geen hoofdact materiaal, net zo min als Bieber.


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
(...)
Linkin Park is een naam die ook een tijdje heeft gespookt door dit forum, maar ik denk dat Jan deze band dit jaar laat wat voor wat het is. Waarom? Ik heb het gevoel dat als Linkin Park de derde headliner wordt dat je iets teveel krijgt van hetzelfde kaliber. Met Greenday en System of a Down (geen headliner, maar alsnog) past Linkin Park niet meer in het rijtje in mijn beleving.

Goed, dit was het voor nu. Wat denken jullie? Is er een mogelijkheid dat de heren in juni op het vliegtuig naar Nederland stappen?

– Rick

Welkom Rick
1f642.svg
Ik denk dat we Coldplay wel af kunnen schrijven voor dit jaar. Coldplay heeft hun tour in 1x aangekondigd en daar tussen zit dus ook een los concert voor Belgie die in de gif zat. Niks wijst erop dat ze nog festivals aan dat lijstje gaan toevoegen. Dat ze niet op een wei zoals die van Werchter (los concert) staan zegt denk ik ook al genoeg, ze hebben een productie geschikt voor stadions mee. Ik zou er dus niet op rekenen.

Hallo Rick...

Om te beginnen, Coldplay 'had" aangegeven festivals te doen, maar dat is later teruggedraaid. Uit de data die nu staan blijkt ook dat ze enkel stadions bezoeken, wat Shaverion ook zegt in feite.
Tourstart is 6 juni in München.
Wat betreft Linkin Park, tja stappen die eerder in het vliegtuig? Goede vraag.
Wat mij vooral opvalt is dat er geen datum bij is gekomen, ook geen data meer vóór 9 juni. Het lijkt dat Download Festival het eerste festival en eerste speeldata gaat zijn.
Voor een Amerikaanse band is het vaak toch dat speeldata dicht op elkaar zitten.
Ik denk, maar dat is mijn mening, dat de meeste Amerikaanse bands voor de festivals pas 2e of 3e weekend van juni in Europa zijn, zoals The Killers en Foo Fighters bijvoorbeeld.
Kijk je naar bijvoorbeeld tourdata Green Day, Kings of Leon en Justin Bieber dan zie je dat deze Amerikanen al (rondom) eerste weekend juni beginnen met Europese speeldata.
Aangezien dit de maanden/weken zijn dat tourschema's in elkaar vallen, lijkt me beter om naar dat soort speeldata te kijken, slechts enkele dagen in de buurt van eerste weekend juni.
Naar mijn idee zit Linkin Park daar te veel dagen vandaan.

Bieber is een mediagrap van Smeets
Dirk... Jan Smeets heeft Bieber nooit genoemd. Kan dus geen mediagrap van Smeets zijn.
Volgens mij spreek je meer uit eigen wens dat hij niet komt, dan vanuit de feiten ( de voors en tegens) die er op tafel liggen?
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
@Dirk het hele Bieber-gerucht is afkomstig van dit forum. Gezien Martin Garrix en tourdata van Bieber en het de uitspraak 'anders' heeft iemand (Dennis?) die naam hier laten vallen. Dit is opgepikt door 1Limburg, Schownieuws, Telegraaf en weet ik wie allemaal.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Denk niet dat Foo Fighters komen. Mensen die per se Foo Fighters willen zien hebben waarschijnlijk al tickets voor Werchter. Dus het is niet zo dat je daar nu nog echt veel extra bezoekers mee trekt. Denk toch nog steeds echt JB omdat hij nog niet in de Benelux staat deze zomer.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Denk niet dat Foo Fighters komen. Mensen die per se Foo Fighters willen zien hebben waarschijnlijk al tickets voor Werchter. Dus het is niet zo dat je daar nu nog echt veel extra bezoekers mee trekt. Denk toch nog steeds echt JB omdat hij nog niet in de Benelux staat deze zomer.

Maak dat dan bekend. Die ligt dan toch al even vast....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.202
6.678
Gisteren even de tijd gehad om wat aan dat voorspel-spel te werken en omdat ik van RW ook een clashfinder heb gemaakt en dat makkelijk up to date te houden is dan alles op te schrijven, heb ik er ook eentje gemaakt voor Pinkpop. Jammer genoeg weet ik niet zoveel van Nederlandse acts (en daarom heb ik dus niet zoveel op stage 4 staan..) en is m'n schemaatje misschien iets te positief maar whatever

M: Danko Jones - Imagine Dragons - Martin Garrix - Pearl Jam/Justin Bieber (ik denk niet dat we The Prodigy moeten verwachten omdat 't technisch gezien dan 2 dance-acts achter elkaar zijn en ik denk dat PP dat echt niet doet..)
3FM: Frank Turner & The Sleeping Souls - Passenger - Prophets Of Rage
BB: The Tenn Bells - Jess Glynne - George Ezra - MØ
S4: Good Charlotte

M: Chef's Special - Biffy Clyro - Live - Blink-182 - Green Day
3FM: Jimmy Eat World - Seasick Steve - Cage The Elephant - Twenty One Pilots - Macklemore & Ryan Lewis
BB: Rag 'N Bone Man - Frank Carter & The Rattlesnakes - Dua Lipa - Gogol Bordello - Die Antwoord
S4: Indian Askin - Kaleo - DJ Waxfiend

M: Catfish & The Bottlemen - Band Of Horses - Marco Borsato - Kensington - Kings Of Leon
3FM: Broederliefde - Simple Plan - Airbourne - Alter Bridge - System Of A Down
BB: Highly Suspect - Pierce The Veil - Bazart - The Kills - Fritz Kalkbrenner
S4: Rondé - HAEVN - Kungs

http://clashfinder.com/s/pp2017/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Leuk gedaan Yannick!
(...)Pearl Jam/Justin Bieber (ik denk niet dat we The Prodigy moeten verwachten omdat ’t technisch gezien dan 2 dance-acts achter elkaar zijn en ik denk dat PP dat echt niet doet..)

Ik denk dat dat met 2 dance acts achter elkaar wel meevalt, Garrix en The Prodigy zijn niet zelfde soort dance-acts toch?

Qua Bieber-discussie, zolang http://www.pinkpop.nl/2017/nl/act/justin-bieber/ nog aangeeft "Pagina niet vonden" is er niets aan de hand :mrgreen:
 

Jordi1617899561

Playlistbediener
22 dec 2016
9
0
Gisteren even de tijd gehad om wat aan dat voorspel-spel te werken en omdat ik van RW ook een clashfinder heb gemaakt en dat makkelijk up to date te houden is dan alles op te schrijven, heb ik er ook eentje gemaakt voor Pinkpop. Jammer genoeg weet ik niet zoveel van Nederlandse acts (en daarom heb ik dus niet zoveel op stage 4 staan..) en is m’n schemaatje misschien iets te positief maar whatever

M: Danko Jones – Imagine Dragons – Martin Garrix – Pearl Jam/Justin Bieber (ik denk niet dat we The Prodigy moeten verwachten omdat ’t technisch gezien dan 2 dance-acts achter elkaar zijn en ik denk dat PP dat echt niet doet..)
3FM: Frank Turner & The Sleeping Souls – Passenger – Prophets Of Rage
BB: The Tenn Bells – Jess Glynne – George Ezra – MØ
S4: Good Charlotte

M: Chef’s Special – Biffy Clyro – Live – Blink-182 – Green Day
3FM: Jimmy Eat World – Seasick Steve – Cage The Elephant – Twenty One Pilots – Macklemore & Ryan Lewis
BB: Rag ‘N Bone Man – Frank Carter & The Rattlesnakes – Dua Lipa – Gogol Bordello – Die Antwoord
S4: Indian Askin – Kaleo – DJ Waxfiend

M: Catfish & The Bottlemen – Band Of Horses – Marco Borsato – Kensington – Kings Of Leon
3FM: Broederliefde – Simple Plan – Airbourne – Alter Bridge – System Of A Down
BB: Highly Suspect – Pierce The Veil – Bazart – The Kills – Fritz Kalkbrenner
S4: Rondé – HAEVN – Kungs

http://clashfinder.com/s/pp2017/

Als de rest van het programma ongeveer van dit kaliber is kan ik Justin Bieber nog wel erbij hebben opzich. Zou op hem na een toffe line-up zijn als je het mij vraagt.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.651
1.972
Vind het niet zo'n hele gekke voorspelling, denk dat ik zelf het volgende zou veranderen:

- Imagine Dragons naar de plek van Blink-182. Laatste doen in juni al een eigen show in de Ahoy en Imagine Dragons heeft de Ziggo Dome volgens mij bijna uitverkocht.
- Mo en George Ezra zou ik gezien het verschil in populariteit omwisselen.
- Good Charlotte zal te groot zijn voor Stage 4, eerder vroeg op de 3FM.
- Chef Special is denk ik al populair genoeg om als twee na laatste op het hoofdpodium te staan, zeker als de nieuwe plaat het goed gaat doen.
- Seasick Steve en Cage The Elephant in ieder geval omdraaien. Laatste zie ik eerder in de tent staan en Seasick Steve blijft een naam die veel mensen blijven willen zien.
- Rag 'N Bone Man te laag voor een van de 3FM-darlings van 2016. Zie hem wel als voorlaatste spelen in de tent.
- Kaleo ook in ieder geval in de tent met uitverkochte shows in de grote zaal Paradiso en TivoliVredenburg Ronda.
- Denk dat Ronde en HAEVN allebei al een plek in de tent zullen krijgen
- The Kills worden volgens mij amper hier op de radio gedraaid, zullen eerder voor BKS of DTRH zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.202
6.678
Prophets of Rage staat 3 juni wel nog in LA dus die zal ik al moeten schrappen :lol: Ik zie btw zelfs een band op 1 of 2 dagen niet vanuit LA naar NL vliegen om een optreden te geven (jetlag etc)

edit: nvm lol
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Prophets of Rage staat 3 juni wel nog in LA dus die zal ik al moeten schrappen
1f606.svg
Ik zie btw zelfs een band op 1 of 2 dagen niet vanuit LA naar NL vliegen om een optreden te geven (jetlag etc)
3 juni? hoe kom je daar bij, staan dat weekend op RaR/RiP??

edit... ik zie het al Past Shows : 3 juni 2016 Los Angeles, CA The Palladium
:p
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.202
6.678
Eigenlijk had ik MO - George Ezra staan maar heb ze dan toch van plaats gewisseld omdat op de aankondigen en line ups die nu al zijn verschenen hij niet al te hoog staat, of toch niet waar ik 'm verwachtte te staan.. Maar kan ja.
Van Blink was ik me bewust maar wilde niet een zoveelste harde naam naar boven halen uit de Download, RiP/RaR namen al heb je wel gelijk.
Probleem met Chef's Special is dat ze te groot zijn voor die openingsact op main maar ik ze niet super hoog verwacht in een tent/3FM..
En van Rag 'N Bone Man was ik me bewust, is altijd moeilijk om een band als eerste te plaatsen met maar een 5 tal acts in totaal op een dag :p
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Als dit de zaterdag is , koop ik een kaartje:


M: Chef’s Special – Biffy Clyro – Live – Blink-182 – Green Day
3FM: Jimmy Eat World – Seasick Steve – Cage The Elephant – Twenty One Pilots – Macklemore & Ryan Lewis
BB: Rag ‘N Bone Man – Frank Carter & The Rattlesnakes – Dua Lipa – Gogol Bordello – Die Antwoord
S4: Indian Askin – Kaleo – DJ Waxfiend

Ongeacht of iedereen op de juiste plek staat haha...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik vond het wel redelijk in elkaar zitten eigenlijk ;)

Misschien Chef Special kan vroeg op Main of later op 3FM imo.
Infeite kan Garrix en ID ook omgewisseld, kan...
Danko Jones en Passenger wisselen, dan Frank Turner na Danko Jones.
Ik zou Blink en Biffy omwisselen., daarbij ontbreekt Rancid die dag (tourt met GD ;) ) zou 21Pilots er uit halen.
Ik zou de Stage 4 acts laten staan, ondaks wat Martijn zegt, of juist wat Martijn zegt ivm Paradiso-acts...
Catfish zal niet op Pinkpop mainstage komen en Airbourne staat op Bospop, Broederliefde is wel zo'n NL-act die de main kan openen.
Maar, dat is wat me zo te binnen schiet...
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
M: Danko Jones – Imagine Dragons – Martin Garrix – Pearl Jam/Justin Bieber (ik denk niet dat we The Prodigy moeten verwachten omdat ’t technisch gezien dan 2 dance-acts achter elkaar zijn en ik denk dat PP dat echt niet doet..)
3FM: Frank Turner & The Sleeping Souls – Passenger – Prophets Of Rage
BB: The Tenn Bells – Jess Glynne – George Ezra – MØ
S4: Good Charlotte

M: Chef’s Special – Biffy Clyro – Live – Blink-182 – Green Day
3FM: Jimmy Eat World – Seasick Steve – Cage The Elephant – Twenty One Pilots – Macklemore & Ryan Lewis
BB: Rag ‘N Bone Man – Frank Carter & The Rattlesnakes – Dua Lipa – Gogol Bordello – Die Antwoord
S4: Indian Askin – Kaleo – DJ Waxfiend

M: Catfish & The Bottlemen – Band Of Horses – Marco Borsato – Kensington – Kings Of Leon
3FM: Broederliefde – Simple Plan – Airbourne – Alter Bridge – System Of A Down
BB: Highly Suspect – Pierce The Veil – Bazart – The Kills – Fritz Kalkbrenner
S4: Rondé – HAEVN – Kungs

http://clashfinder.com/s/pp2017/

- Good Charlotte kun je afstrepen, 10 juni in Tivoli
- Pierce The Veil kun je afstrepen, 1 juni Powerfest ( Melkweg)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.651
1.972
Zou dit voor Pinkpop een bijzonder nette affiche vinden, al zijn er bij Pinkpop altijd dingen die je vooraf allesbehalve ziet aankomen als het boeken van een Portugal. The Man.

VR
M: Broederliefde - George Ezra - Martin Garrix - Justin Bieber (aangezien de Bieber fans de hele dag voor de main zullen bivakkeren verwacht ik dat ze die lijn doortrekken)
3FM: Jimmy Eat World - Flogging Molly - Prophets of Rage
BB: The Tenn Bells - Thomas Azier - Bazart - Die Antwoord

ZA
M: Lonely The Brave - Rancid - Slayer - Imagine Dragons - Green Day (waarschijnlijk teveel gitaren op de main)
3FM: HAEVN - Milky Chance - Chef Special - Pendulum Live - Biffy Clyro
BB: Call It Off - X - Dua Lipa - Rag 'N Bone Man - Fatboy Slim (als Above & Beyond kan, dan ook Fatboy Slim)

ZO
M: Frank Turner & The Sleeping Souls - Jett Rebel - Alter Bridge - Kensington - Kings of Leon
3FM: Kraftklub - Nothing But Thieves - Seasick Steve - Kaiser Chiefs - Bastille (met een nieuwe plaat op zak en een uitverkochte Ziggodome kunnen ze prima op herhaling komen)
BB: Ronde - Frank Carter & The Rattle Snakes - Kaleo - Mø - Simple Plan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken