Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Mócht PJ naar Pinkpop komen kan ik me werkelijk niet voorstellen dat dat nog lang geheim zou blijven. Immers; bij de vorige tours werd de tour in november/december/januari aangekondigd. Nogmaals: mocht PP op het tourschema staan gaat het nevâh nooit tot de perspresentatie duren.

En toch verwacht ik ze niet. Om toch ome Jan er nog eens bij te halen: ja, hij roept veel (te veel), maar: gaat hij 1) eerst aankondigen dat ze zéker komen (daags na PP2016) 2) het tóch weer ontkennen en 3) het toch weer 'bekend maken' in de komende weken. Lijkt me stug. Is onwijs wishful thinking, ben ik bang.

Overigens: of PP nu wel of niet met Pinksteren is: Pearl Jam is sinds 2000 niet meer tijdens Pinkpop in Europa geweest, steeds erna. Een van de redenen waarom ze sinds incl. 2007 vier keer op RW zijn geweest. En toch... PJ plaatst op haar FB-pagina wel vaker 'random' video's van optredens optredens/GIF's/teksten/foto's. Na goed. Ik noemde het net al Wishful Thinking. Bovendien: hoe vaak zat een krant (zeker een Limburgse) er de afgelopen jaren fináál naast. Ik kan me écht niet aan de indruk onttrekken dat Justin Bieber al 'gewoon' vastligt. Het KoL-verhaal (met die tourdata) blijft echter toch vreemd. Goed. Eerst zien dan geloven, maar dan in 'negatieve' vorm: Justin B. zal komen, PJ hopelijk met een headline-tour.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Sinds het gerucht van Justin Bieber doe ik al aan wishful thinking dat hij het niet wordt :wink:

Eigenlijk ben ik een beetje op zoek naar de dagvulling, welke namen daarvoor vooral in aanmerking komen.

Echter kom ik vanmorgen een bericht tegen over de nominaties van de NME Awards. Pinkpop heeft aangegeven tot 8 maart niks meer bekend te maken, als er geen zelfbevestigingen zijn OF die act moest flink in de prijzen vallen. Nu is Beyoncé aardig vaak genomineerd; http://www.nme.com/news/music/beyonce-nominated-vo5-nme-awards-2017-1942337
Opvallend ook dat Twenty One Pilots genomineerd staat bij Worst Band...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Sinds het gerucht van Justin Bieber doe ik al aan wishful thinking dat hij het niet wordt
1f609.svg


Eigenlijk ben ik een beetje op zoek naar de dagvulling, welke namen daarvoor vooral in aanmerking komen.

Echter kom ik vanmorgen een bericht tegen over de nominaties van de NME Awards. Pinkpop heeft aangegeven tot 8 maart niks meer bekend te maken, als er geen zelfbevestigingen zijn OF die act moest flink in de prijzen vallen. Nu is Beyoncé aardig vaak genomineerd; http://www.nme.com/news/music/beyonce-nominated-vo5-nme-awards-2017-1942337
Opvallend ook dat Twenty One Pilots genomineerd staat bij Worst Band…

Ik denk als je bij het Pinkpop VoorSpel kijkt, je een aardig beeld hebt van mogelijke dagvullers.
Maar de ervaring leert ook dat dat meestal maar voor 25% echt terecht komt ;) LOL

De Amerikaanse zijn inmiddels wel een indicatie van de internationale acts die afgestreept kunnen worden.
De acts op RaR/RiP zijn wel een mogelijkheid om door te komen, zeker als ze in de maand mei nog op festivals in VS staan is meer festivals in Europa een mogelijkheid.
Opvallende is dat Rock in Vienna nog maar weinig nieuws brengt, maar wel bekend gemaakt heeft van 4 dagen te duren dit jaar. Rockavaria Munchen zelfs nog niets bekendgemaakt heeft, maar ik verwacht ze eigenlijk in zelfde weekend, maar dat is meer omdat het stadion bezet is in het laatste weekend van mei.
Soms zijn er wel enkele acts van Download UK van het 3de en 4de podium daar die nog wel er bij zouden kunnen komen, kan zelfs een voor nederland relatief 'onbekend' bandje naar Stage 4 gaan.

Misschien moet je hier eens naar kijken...
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Die zelfbevestiging van Tash Sultana kunnen we bestempelen als onzin. 22 juni in de Melkweg en vervolgens 23-25 juni op DTRH. Komt bij dat ze 27 mei nog een concert in New-Zeeland heeft...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Die zelfbevestiging van Tash Sultana kunnen we bestempelen als onzin. 22 juni in de Melkweg en vervolgens 23-25 juni op DTRH. Komt bij dat ze 27 mei nog een concert in New-Zeeland heeft…

Voor een artiest die ik op Stage 4 of opener Brand Bier zou kunnen verwachten denk ik dat het nog altijd kan...
Zou kunnen dat ze zich versproken had en Pinkpop niet eens bedoelde?

Harts gaf afgelopen editie een paar dagen voor Pinkpop ook een (dacht gratis toegang zelfs) optreden in Melkweg.
(edit, en een week eerder stond hij nog in Australië ;) )
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Ik weet niet zeker of dit hier al besproken was maar toch even ter info. De concerten die The Who dit jaar doen in the UK over 2 maanden zijn de enigste data voor 2017. Daar komt niets meer bij aldus bevestigd door Townshead in december.. http://www.rollingstone.com/music/features/pete-townshend-talks-quieter-tommy-concert-whos-future-w451499

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.483
4.813
Oké… Even een klein overzichtje gepakt van de laatste paar weken…
Pearl Jam heeft in 3 weken tijd, al 5 referenties naar Pinkpop gedeelt
mrgreen.png



Twitter:
21 december 2016 In his element. @MikeMcCreadyPJ #PearlJam
9 januari “Why Go” live from @PinkPopFest in 1992. #PearlJam
vandaag Turn up the bass! #PearlJam

Facebook:
4 januari “Why Go” live from Pinkpop Festival in 1992.
11 januari Rock on


Gewetensvraag… Is het om ons te pesten!?!?!

Misschien hebben ze uit die tijd ook gewoon niet al te veel, kwalitatieve goede opnames?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
DennisvdBr wrote:
Oké… Even een klein overzichtje gepakt van de laatste paar weken…
Pearl Jam heeft in 3 weken tijd, al 5 referenties naar Pinkpop gedeelt
mrgreen.png



Twitter:
21 december 2016 In his element. @MikeMcCreadyPJ #PearlJam
9 januari “Why Go” live from @PinkPopFest in 1992. #PearlJam
vandaag Turn up the bass! #PearlJam

Facebook:
4 januari “Why Go” live from Pinkpop Festival in 1992.
11 januari Rock on


Gewetensvraag… Is het om ons te pesten!?!?!


Misschien hebben ze uit die tijd ook gewoon niet al te veel, kwalitatieve goede opnames?
Vreemd vind ik het toch wel hoor eerlijk gezegd.... Maar goed ik verwacht ook niet dat PP zomaar de exclusiviteit krijgt om een concert op PP aan te kondigen als er verder helemaal nog niets bekend is omtrent Pearl Jam. In theorie zou het nog steeds kunnen, laten we het daar maar op houden... Wel lang wachten trouwens op nieuwe namen voor PP, waar zou dat dan mee te maken kunnen hebben..............................?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Misschien hebben ze uit die tijd ook gewoon niet al te veel, kwalitatieve goede opnames?

Vreemd vind ik het toch wel hoor eerlijk gezegd…. Maar goed ik verwacht ook niet dat PP zomaar de exclusiviteit krijgt om een concert op PP aan te kondigen als er verder helemaal nog niets bekend is omtrent Pearl Jam. In theorie zou het nog steeds kunnen, laten we het daar maar op houden… Wel lang wachten trouwens op nieuwe namen voor PP, waar zou dat dan mee te maken kunnen hebben…………………………?

Het is idd wel vreemd. Ze deden dit in het verleden ook vaker, met de gigs waar ze goede herinneringen aan hadden. Maar het straffe was dat ze dan soms rap terugkeerde ook.

Gek genoeg deden ze dit in 2015 ook, vlak voor de ommezwaai in november 2015...
Werden voor de "vermeende aankondigings dag" ook zaken van Pinkpop 1992 en 2000 en de bootleg-opname van PP92 kwam beschikbaar.
( Vermoedelijk is de dag dat Iron Maiden voor Rock in Roma 2016 aangekondigd werd, ook de dag dat de cancel van de tour elkaar heeft gekruist, toen. )

Maar, kan ook zomaar zijn dat Justin Bieber maandag met meer data gaat komen, zucht....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.196
6.674
In december kondigde Heartland Festival in Denemarken z'n eerste naampies aan, vindt plaats in hetzelfde weekend als Pinkpop. Vorig jaar stonden daar onder andere Michael Kiwanuka, Editors, Lapsley etc.. Is misschien ook handig voor BKS want het lijkt meer een alternatief festival maar toch effe meedelen, afin: Bryan Ferry, Cat Power, Flying Lotus, Miguel, Alex Vargas, Birdy, Bisse, Francis + The Lights en The minds of 99
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Momenteel denk ik dat er flink wat kanshebbers zijn voor Pinkpop.
We kunnen wel zien dat er flink wat nieuwe namen komen en dus geen old classics krijgen zoals Jan al voorspelde.
Voor de dance:
Ik denk dat David Guetta een goeie dance act is voor de zondag/maandag. Past goed bij het rijtje Aviici, Robin Schulz, Kygo en Major Lazer van voorgaande jaren.
David Guetta staat al op Isle Of Wight wat in dezelfde periode als PInkpop plaatsvindt.
Verder een kleinere dance naam zoals Galantis, Lost Frequencies, Sigala,etc. die al aangekondigd zijn voor al wat andere Europese festivals.

Voor rap/ Hip-hop:
Zie ik een grote kans voor Macklemore en Ryan Lewis ze staan op Rock Am Ring, vindt in hetzelfde weekend plaats als Pinkpop.
En ze stonden vorig jaar op Rock Werchter grote concurrent van Pinkpop.
 

Bram16178995621

Playlistbediener
12 jan 2017
17
0
Rap, hip hop en dance mogen van mij zo ver mogenlijk van pinkpop weg blijven. Daar zijn al festivals genoeg voor.
Pinkpop moet gewoon weer de weg terug vinden van een aantal jaar geleden, zonder usb stickjes muziek en dergelijken. Maarja dat is mijn mening.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.641
2.250
Momenteel denk ik dat er flink wat kanshebbers zijn voor Pinkpop.
We kunnen wel zien dat er flink wat nieuwe namen komen en dus geen old classics krijgen zoals Jan al voorspelde.
Voor de dance:
Ik denk dat David Guetta een goeie dance act is voor de zondag/maandag. Past goed bij het rijtje Aviici, Robin Schulz, Kygo en Major Lazer van voorgaande jaren.
David Guetta staat al op Isle Of Wight wat in dezelfde periode als PInkpop plaatsvindt.
Verder een kleinere dance naam zoals Galantis, Lost Frequencies, Sigala,etc. die al aangekondigd zijn voor al wat andere Europese festivals.

Voor rap/ Hip-hop:
Zie ik een grote kans voor Macklemore en Ryan Lewis ze staan op Rock Am Ring, vindt in hetzelfde weekend plaats als Pinkpop.
En ze stonden vorig jaar op Rock Werchter grote concurrent van Pinkpop.
Martin Garrix staat er al, genoeg dance meuk dus.
Macklemore (geen rap of hip hop in mijn ogen) kan, grote kans zelfs.
Werchter is geen concurrent voor pinkpop.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
De foos, u2, en pearl jam. De hoofdacts van Pinkpop 2017. De foos komen wel om hun afgelaste concert goed te maken. En U2 is de unieke act die ze gaan boeken, die geen enkel ander europees festival gaat hebben. En Pearl jam gaat echt niks over Pinkpop posten als ze niet "iets" hebben met pinkpop dit jaar. Vergeet niet dat bands tegenwoordig ook gewoon organisaties zijn die geld moeten verdienen, dus gerichte marketing hoort daarbij.

Call me crazy.....jan Smeets is de rare jongen in dit verhaal. vergeet dat niet.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.670
829
De foos, u2, en pearl jam. De hoofdacts van Pinkpop 2017. De foos komen wel om hun afgelaste concert goed te maken. En U2 is de unieke act die ze gaan boeken, die geen enkel ander europees festival gaat hebben. En Pearl jam gaat echt niks over Pinkpop posten als ze niet “iets” hebben met pinkpop dit jaar. Vergeet niet dat bands tegenwoordig ook gewoon organisaties zijn die geld moeten verdienen, dus gerichte marketing hoort daarbij.

Call me crazy…..jan Smeets is de rare jongen in dit verhaal. vergeet dat niet.

Ben heel benieuwd wat jij gedronken, gerookt of gesnoven hebt ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
De foos, u2, en pearl jam. De hoofdacts van Pinkpop 2017. De foos komen wel om hun afgelaste concert goed te maken. En U2 is de unieke act die ze gaan boeken, die geen enkel ander europees festival gaat hebben. En Pearl jam gaat echt niks over Pinkpop posten als ze niet “iets” hebben met pinkpop dit jaar.

tja...
Llaten we hopen dat er voor 16 juni nog een datum bij komt voor Foo Fighters. Anders ben ik bang dat ze voor Pinkpop niet in Europa zijn.
U2 is in VS tijdens Pinkpop dus dat zal niet meer mogelijk zijn.
Pearl Jam, laten we hopen dat de paar festivals met nog een headline plek open nog met Pearl Jam gaan komen! Maar lijkt langzaam wel op najaar 2017 of pas 2018 te gaan worden pas dat ze deze kant op komen.

Ik denk dat Kings of Leon, Green Day en Justin Bieber de hoofdacts van Pinkpop 2017 worden Dirk...
;)
 

Jordi1617899561

Playlistbediener
22 dec 2016
9
0
Justin Bieber zou wel echt een grote teleurstelling zijn. Zijn meer mensen trouwens verbaasd dat System of a Down niet dagaflsuiter zijn? Voor zover ik weet headlinen ze toch vooral op festivals?

Ik hoop zelf nog erg op Linkin Park, Foo fighters of Radiohead, maar dat zal er wel niet meer in zitten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken