Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.670
829
Ik zie Golden Earring niet meer op Pinkpop staan, los van het feit dat ze op PCL staan. Goede band, vind ook tof dat ze volgende week bij Vrienden van Amstel Live zijn. Maar het niveau voor Pinkpop hebben ze niet meer. In 2015 hebben ze PCL het uur vol gespeeld door ook een lange drumsolo. De stem van Barry Hay houdt het geen uur meer vol. Dus een prima boeking voor PCL, maar te zwak voor Pinkpop tegenwoordig. Dan liever een talentvolle jonge band.

Wat een kolder dit.
Veel van die jonge zogenaamd talentvolle bandjes zouden nog veel kunnen leren van deze "oude lullen".
En daarbij verdiep je eens wat meer in de band, die drumsolo zit al jaren in de set tijdens Radar Love, heeft niks te maken met het uur vol spelen
Als er 1 Nederlandse band is die al lang over due is voor weer een keer Pinkpop is het de Earring wel
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Als de Golden Earring op Parkcity Live staat acht ik de kans heel klein dat ze op Pinkpop staan. Het lijkt me dat ze op Pinkpop een vrij hoge spot zouden krijgen (als Doe Maar sub is, dan Golden Earring toch zeker ook?) en ik zie het niet echt gebeuren dat men hooggeplaatste acts deelt met PCL.

Vorige editie deelde Pinkpop en ParkCity Live samen The Common Linnets.
Qua nederlandse acts is het denk ik een ander verhaal tov buitenlandse acts.
Maar zoals eerder aangegeven, het verkleind de kans wel en zoals ik ook aangaf verwacht ik in 2017 nog een gig onder productie van Buro Pinkpop van The Earring en dat kan op Pinkpop of in Rodahal Kerkrade rond de gigs in oktober...
Dat is nu koffiedik kijken hé ;)
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
nu watskebeurd de musical naar paaspop komt en vorig jaar ook al op lowlands stond zou ik niet raar op kijken als die musical op pinkpop (stage 4) staat ....,.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Oasiss wrote:
Als de Golden Earring op Parkcity Live staat acht ik de kans heel klein dat ze op Pinkpop staan. Het lijkt me dat ze op Pinkpop een vrij hoge spot zouden krijgen (als Doe Maar sub is, dan Golden Earring toch zeker ook?) en ik zie het niet echt gebeuren dat men hooggeplaatste acts deelt met PCL.


Vorige editie deelde Pinkpop en ParkCity Live samen The Common Linnets.
Qua nederlandse acts is het denk ik een ander verhaal tov buitenlandse acts.
Maar zoals eerder aangegeven, het verkleind de kans wel en zoals ik ook aangaf verwacht ik in 2017 nog een gig onder productie van Buro Pinkpop van The Earring en dat kan op Pinkpop of in Rodahal Kerkrade rond de gigs in oktober…
Dat is nu koffiedik kijken hé
1f609.svg

Ja klopt helemaal. Ik zou het overigens toejuichen. Heb Golden Earring gek genoeg nog nooit live gezien. Welke positie op Pinkpop zouden ze, volgens jou, bekleden?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ja klopt helemaal. Ik zou het overigens toejuichen. Heb Golden Earring gek genoeg nog nooit live gezien. Welke positie op Pinkpop zouden ze, volgens jou, bekleden?
Volgens mij.... Ik moet eerlijk bekennen dat dat lastig voor mij is realistisch antwoord op te geven...
Ik ben namelijk (behoorlijk) bevooroordeeld in mijn oordeel over The Earring, 1 van Nederlands beste bands ooit met daarbij de beste drummer van de wereld imo!!

Stel, dat is dat ze op Pinkpop zouden staan in 2017...
Ik vergelijk ze niet met Doe Maar, dat is te hoog gegrepen. Het zal zijn vroeg op mainstage tegen de middenprogrammering (positie Douwe Bob 2016 zeg maar) of afsluiter Brand-stage (positie De Staat 2016) lijkt me redelijk realistisch ook.
 

Martijn1617899561

Nieuw lid
10 jan 2017
3
0
Maarten wrote:
PJ wrote:
Nee zeker niet maar er wordt gesuggereerd dat de bands die tot nu toe geboekt zijn grote populaire artiesten zijn die voor een uitverkocht festival kunnen zorgen ongeacht wie/wat daar nog bij komt. Tenminste dat lees ik in de post van Maarten. Dat is volgens mij gewoon niet zo. SOAD is een leuke goede boeking maar nou niet eentje waar men voor in de rij gaat liggen. Green Day zal veel volk op af komen maar ze staan ook al in de Ziggo Dome. Zal wel uitverkocht zijn alleen weet ik niet hoe snel dat is gegaan. KOL heeft nu niet een topper van een nieuwe plaat afgeleverd. De recensies zijn niet allemaal even lovend
Toch staan ze op heel veel festivals dus dat zal wel verkopen. Martin Garrex gaat zijn set bij daglicht spelen heb ik hier gelezen Hij staat die dag ook nog ergens anders geloof ik.
Maar als dit de grote klappers zijn van PP gaan ze toch gewoon niet uitverkopen of ben ik nou gek? Als iemand mij kan overtuigen dat de namen die nu geboekt zijn voor een stormloop aan kaarten gaan zorgen lees ik het graag….


Het gaat mij er helemaal niet om of pinkpop nou uitverkoopt of niet. Ik probeer te zeggen dat je niet kan oordelen over een line-up die incompleet is en bestaat uit 5 namen.


Duidelijk, dan heb ik je daar even verkeerd begrepen. Al denk ik nog steeds dat PP een zwaar jaar gaat krijgen. En dan doel ik ook op het feit dat bijvoorbeeld Coldplay, U2, Guns n Roses, Depeche Mode losse concerten geven. Tel daarbij op dat in mijn ogen toppers als Radiohead, Arcade Fire en Foo Fighters op festivals staan in de buurt, bv Werchter. Dan noem ik ook nog the Stones die volgens de laatste geruchten op hun forum in de Goffertpark staan en Metallica die ook losse concerten gaan geven in het najaar. Dan hebben de mensen heel wat te kiezen dit jaar en alles valt allemaal redelijk kort achter elkaar. Je kan je geld ook maar 1 keer uitgeven en mensen gaan keuzes maken. Dat bedoelde ik meer te zeggen dat PP dus wel met iets bijzonders moet gaan komen en ik vraag me af of ze dat nog lukt……..

Als trouwe bezoeker van Pinkpop en meelezer op dit forum, besluit ik eindelijk maar eens een account aan te maken en zo te kunnen reageren.

De editie van Pinkpop vorig jaar was wat mij betreft een van de slechtste ooit, met als dieptepunt Lionel Richie en Paul mc Cartney. Dat kan ten dele een kwestie zijn van persoonlijke smaak maar ik verheugde mij vooraf best wel op 'Say you, say me' en de vele hits van sir Paul. Ik vond de optredens flets, nietszeggend. Skunk was mijn hoogtepunt en Douwe Bob vond ik verrassend leuk.

Ik ben gewend om Pinkpop bijna blind te kunnen boeken voor mijzelf en een aantal vrienden. Waar gaan wij voor? Voor bekende bands, namen, liedjes die wij mee kunnen zingen en artiesten die je op een of andere manier raken. Misschien is het aanbod momenteel gewoon minder maar na 2014 begin ik te twijfelen over het kopen van kaarten voor mijn favoriete festival.

Dus in aanvulling op de berichten van PJ, ik hoop dat Pinkpop echt nog wat grotere namen weet te boeken want anders dan slaan wij dit jaar echt over. Dat eventueel de prijs van een kaartje dan omhoog moet dat zouden wij ook nog wel accepteren, maar we willen wel voor wat aansprekends komen. Voor dit jaar hebben wij al kaarten voor Rock Werchter en Lowlands (ja Lowlands is uitsluitend voor het feest, dat heeft gewoon een andere insteek)

Dit was even mijn hersenscheetje, ik hou enorm van Pinkpop, de sfeer en de mensen daar....dus het gaat mij een beetje aan het hart. Dat ene jaar 2012 toen Gers Pardoel op mainstage stond, dat Stromae in 2014 op Brandbier stage stond terwijl dat echt mainstage verdiende (geniaal optreden)....dat hebben wij jullie ook allemaal vergeven. Geef ons gewoon niet teveel excuus om weg te blijven alsjeblieft!

Martijn
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.196
6.673
Dat is gewoon de leeftijd bij die mannen dat ze wisselvalliger worden qua stem, op Rock Werchter was ie geniaal
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Dat is gewoon de leeftijd bij die mannen dat ze wisselvalliger worden qua stem, op Rock Werchter was ie geniaal

Toegegeven dat het begin wat onwennig was voor Macca op Pinkpop, maar daarna was het wel prima ook naar mijn idee.
Wat ik terug zag op tv klonk ook héél anders dan wat ik hoorde terwijl ik zelf vooraan stond met mijn vlaggetje.

Lionel Richie, was totaal niets mis mee naar mijn idee. Klonk goed en groot feest. Stond ook ver vooraan daarbij, dus weet niet of het geluid achter op het veld zo veel slechter was? Soms is er verder achteraan wat geluidverstoring?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Ik heb het idee dat Macca een stuk beter was op RW, waar hij eigenlijk niet minder dan fantastisch was. Ook héél veel sfeer in het publiek. Wordt ook door iedereen al het hoogtepunt van de vorige editie gezien. Misschien was hij enorm verkouden tijdens Pinkpop? Daarnaast was het tijdens zijn optreden niet aan het regenen en donker, misschien dat die factoren ook meespelen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Halverwege mei in Atlanta VS.
Eens zien wat er doorkomt naar Europa begin juni of wat er in VS blijft??

https://twitter.com/ShakyKneesFest/status/818819046242185218
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Halverwege mei in Atlanta VS.
Eens zien wat er doorkomt naar Europa begin juni of wat er in VS blijft??


<iframe id="twitter-widget-0" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" style="position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 469.766px; padding: 0px; border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="818819046242185218" title="Twitter-tweet"></iframe>
<script async="" src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Verbaast me wel dat die Twenty One Pilots niet hebben kunnen strikken, staan een paar dagen later op Hangout en is toch wel heel groot in de VS hoor. Misschien USA festival exclusive op hangout en dan door naar Europa? Dan zouden ze dus ook op PP kunnen..
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Kan iemand me een klein overzichtje geven welke bands al vastliggen (en voor welke dag) ook zelfbevestigingen als die er al zijn?

En wat zijn de grootste geruchten?


 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Kan iemand me een klein overzichtje geven welke bands al vastliggen (en voor welke dag) ook zelfbevestigingen als die er al zijn?

En wat zijn de grootste geruchten?

161 prachtige pagina's om door te lezen.
Staat alles wat je wilt weten!
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
DennisvdBr wrote:
Halverwege mei in Atlanta VS.
Eens zien wat er doorkomt naar Europa begin juni of wat er in VS blijft??


<iframe id=”twitter-widget-0″ scrolling=”no” frameborder=”0″ allowtransparency=”true” allowfullscreen=”true” class=”twitter-tweet twitter-tweet-rendered” style=”position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 469.766px; padding: 0px; border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;” data-tweet-id=”818819046242185218″ title=”Twitter-tweet”></iframe>
<script async=”” src=”//platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>



Verbaast me wel dat die Twenty One Pilots niet hebben kunnen strikken, staan een paar dagen later op Hangout en is toch wel heel groot in de VS hoor. Misschien USA festival exclusive op hangout en dan door naar Europa? Dan zouden ze dus ook op PP kunnen..

Past niet echt in de line-up, ook als je kijkt naar de vorige line-ups boeken ze niet in die richting en iets meer indie/alternative. Voor de rest geef ik je gelijk, die mannen blijven maar touren en staan elk jaar wel minimum 1 keer, meestal meerdere keren in Nederland dus Pinkpop is een grote kanshebber van deze keer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.196
6.673
Verbaast me wel dat die Twenty One Pilots niet hebben kunnen strikken, staan een paar dagen later op Hangout en is toch wel heel groot in de VS hoor. Misschien USA festival exclusive op hangout en dan door naar Europa? Dan zouden ze dus ook op PP kunnen..
De exclusiviteit van een band telt ook daar hoor, al is dat in mindere mate.. Weinig electronische acts, wat me wel verbaasd van een festival in de VS, desalniettemin leuke line up voor een kleiner festivalletje
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Kan iemand me een klein overzichtje geven welke bands al vastliggen (en voor welke dag) ook zelfbevestigingen als die er al zijn?

En wat zijn de grootste geruchten?

@neracroft

5 november : Green Day headliner zondag 4 juni

11 november : System Of A Down sub 5 juni (waarschijnlijk 3FM-stage)

11 december : The Ten Bells opener Pinkpop in Brand Bier Stage zaterdag 3 juni

12 december : Kings of Leon aangekondigd als headliner maandag 5 juni en Martin Garrix (nog niet bekend welk podium en nog niet officieel bekend op 3 of 5 juni)

Grote gerucht, momenteel Justin Bieber als headliner op zaterdag 3 juni.

zie ook de Festileaks Pinkpop 2017 programmapagina
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Morgen 14:00 uur Bonnaroo met hun complete line up. Stiekem toch wel benieuwd wat zij nog meer hebben in het weekend na PP. Hopelijk komt PP ook snel met wat nieuws........
 

Dipas

Playlistbediener
22 dec 2016
8
0
Lenny Kravitz zal dit jaar waarschijnlijk met nieuwe muziek komen "New year, new music". optie voor pp? Ondanks hij verder nog nergens genoemd is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken