Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Ik wil graag even een stukje schrijven, waarvan ik (oprecht) hoop dat jullie het eens zouden willen lezen en op zouden willen reageren. Ik noem een @dennisvdbr en een @erwin en @mattman en iedereen die zich geroepen voelt. Begrijp me niet verkeerd: ik bezoek het forum met grote regelmaat en met veel plezier, maar de onverzadigbaarheid (is dat een woord) van velen raakt me. En wel hierom: ‘het is nooit goed’.

Er is sinds luttele jaren (zeg 5-10) geen headliner geweest waarvan de boeking niet bekritiseerd werd. Bruce Springsteen in 2009 werd als ‘oudje’ bestempeld. Los van het hele gebeuren over de Stones: dat was ‘rollatorrock’. Snow Patrol was niet ‘headliner waardig’. Hetzelfde gold voor Arctic Monkeys, Linkin Park en The Killers. Verder kwam Kings of Leon ‘alweer’. Net als Green Day, Triggerfinger, Bastille en The Killers. En nog wel veel meer bands. Opvallend: niet over iedere band was zoveel onvrede. Ik heb relatief weinig negatiefs gelezen over de boeking van Rammstein. Straks nog een stukje over het ‘popfestival’ dat Pinkpop is. Hou even in je achterhoofd dat de Rammstein-leden (op één lid na) állemaal 50-plus zijn. Hou dat even vast voor straks.

Mijns inziens wordt bijna vergeten hoe zeer we verwend zijn, de afgelopen jaren. Dat u mij goed begrijpt: ik doel hiermee niet per se op het PP-optreden an sich of op mijn persoonlijke voorkeur. Ik kijk louter naar ‘grootte’. In de laatste tien jaar, om maar eens een klein groepje te noemen: Muse (2x), Foo Fighters (2x), Metallica (2x), John Mayer (2x), Pink, Iggy Pop, QotSA (2x), Rage Against The Machine, Bruce Springsteen (2x), Elbow, The Verve, Slash (2x), Biffy Clyro (2x), Coldplay, Herbert Grönemeyer, Joe Bonamassa, John Newman, Robert Plant, Limp Bizkit, Arcade Fire, Pharrell Williams, Twenty One Pilots, Selah Sue. Nog los van de afzeggingen van Sam Smith, Depeche Mode, en (natuurlijk) Foo Fighters.

Ik klapte toch wel flink in mijn handjes bij dit lijstje. Stiekem denk ik… dat jullie dat ook wel doen. Als je het mij vraagt is het hierboven NOGAL ‘voor ieder wat wils’. Neem een Pharrell vs. Metallica of een Coldplay vs. Bruce Springsteen. Hoe dan ook: ondanks dit lijstje (en het kan nog véél langer worden hoor!) wordt er ieder jaar flink gehaat:

Robbie Williams 2015. Oh wat werd er van tevoren gehaat en wat liepen de mensen demonstratief weg toen hij begon. Weliswaar in minder grote getale, maar zoiets gebeurde net zozeer bij een Bruce Springsteen, als bij de Stones (wél waar!), als ook bij Linkin Park, Kings of Leon en Muse. En ja, ook bij de Foo Fighters in 2011.

Ander punt: dat PP nu naast FF, PJ en RH ‘grijpt’. Denken jullie niet dat Mojo, Smeets (voorzover die ook nog maar íets te zeggen heeft) er niet ALLES aan doen om deze bands binnen te krijgen? Ter info: ik had nog niet zo lang geleden een gesprek met een medewerker programmacommissie van Bureau Pinkpop, over de grote acts van ieder jaar. Mojo is nú al bezig met Pinkpop 2019. Ja, 2019. Contracten (zowel album- als tourcontracten) worden vaak voor drie jaar gemaakt. Allemaal deel van een groot plan dat per artiest gemaakt wordt: single/EP/album –> tour. Precies per maand en per jaar. Buzz. Noem maar op. Mojo kan niet ‘even naar Amerika bellen’ of de FF alsjeblieft een maandje later naar Europa kunnen komen, omdat Dave in 2015 heeft beloofd dat ze de concerten inhalen. Daar heeft zelfs Dave Grohl niet zoveel over te zeggen, om maar iets te noemen.

Neem ook even het ontzettende boe-geroep toen Jan Smeets bekend maakte dat Pharrell Williams bereid was om de headline-positie in te vullen, omdat de Foo Fighters waren uitgevallen. Boegeroep, wegwerpgebaren. Onbegrip. Schande. Belachelijke kaartprijzen. Ondanks de natuurlijk terechte teleurstelling: wat onwijs kortzichtig. Ongelooflijk. Het is namelijk niet zo dat een act/band met zó een uitgebalanceerde show als bijvoorbeeld Pharrell ‘even’ een halfuurtje eraan verzint. Headliner-waardig betekent ook: een show van minimaal 1,5 uur spelen die ‘af’ is. Jan Smeets zei het terecht: ‘we hebben Pharrell bereid gevonden’. Na de eerste minuten van boegeroep en onrust vertelde Smeets dat de mensen van de programmacommissie de hele nacht zijn bezig geweest met het vinden van een vervanger. Toen kwam er ineens een applausje. Eigenlijk hypocriet. Immers: naderhand werd bekend (en een interne bron bij Buro Pinkpop bevestigde dat) dat het niet veel scheelde of U2 of Prince (!!!) had komen vervangen. Prince. Stel je even voor, met wat we nu weten. Was het applaus dan groter geworden? We zullen het nooit weten.

Begrijp me niet verkeerd: ik wil niemand afvallen of afzeiken. Ik betaal zelf ook bijna 200 euro voor een ticket; dan wil ik ook grote bands zien. En ja, ook vervangers als een grote band uitvalt. Maar dan nog: het is niet zo dat Coldplay de ‘reserveband’ is als Green Day uit zou vallen dit jaar. Dan kom je inderdaad uit bij bijvoorbeeld Triggerfinger.

Nog iets:
Er wordt hier geroepen dat Justin Bieber ‘niet op Pinkpop hoort’ en een ‘zwaktebod’ is. Mijn simpele wedervraag: wat dan wel?! Meer rock? Green Day? O nee, want die komen al zó vaak. Editors? O, die zijn niet ‘headliner waardig’. Aerosmith? Nee, want dat is een Golden Oldie. Waar begint dat Golden Oldie eigenlijk? Ter info: de leden van Pearl Jam zijn állemaal 50+. De leden van de Foo Fighters allemaal 44 of ouder. Radiohead loopt ook richting 50. Ik noemde het al eerder: de Rammstein leden zijn allemaal doodleuk 50 geweest. Willen we dan een jongere band? Is er ook maar één 20/30-ers band te noemen die Pinkpop zou kunnen headlinen? Arctic Monkeys? O nee, velen vonden van niet. Snow Patrol… daar werd ook niet zo om/op gesprongen. Editors? Mwa.

Oproepen tot ‘stop met haten’ is natuurlijk onzin, naast dat het naïef, onmogelijk en onlogisch is. Ik sta natuurlijk ook niet te springen bij alle bekendmakingen. Neemt niet weg dat ik veel reacties erg verwend vind. Nogmaals: niet ieders voorkeur is hetzelfde (en gelukkig maar). Maar op Pinkpop kan álles. Ik denk écht niet dat er een typische ‘Pinkpop’-act/band bestaat. Net zoals die andersom niet bestaat, mijns inziens.
Op Pinkpop kun je alles verwachten Ja. Echt alles. Herbert Grönemeyer. Hanson. Mika. Rowwen Hèze. 30 Seconds to Mars. Metallica. Passenger. Ed Sheeran. Joe Bonamassa. Robert Plant. Foo Fighters.

Sta niet gek te kijken als er dit jaar een Marco Borsato of Guus Meeuwis om de hoek komt kijken. Net zoals de Sugababes dat ooit deden. En Robbie Williams. En waarschijnlijk dit jaar ook Justin Bieber. Tja. Dan kom je, in mijn opinie, toch weer uit bij wat Pinkpop van origine is: een popfestival. En in mijn beleving boek je als Popfestival (of althans, probéééer je te boeken) de allergrootste, meest relevante acts van DAT moment. En ja: dan kom je écht bij Justin Bieber, Beyoncé, Bruno Mars en Adele uit. Ik vergeet er vast een paar. Misschien is pop op vandaag wel meer ‘act’ dan ‘band’. Geen idee. Ik hoop dat iedereen die dit jaar wil/kan/mag gaan een top-editie beleeft. Iedereen die thuisblijft: even goede vrinden. Het kan niet voor iedereen goed zijn. Je moet naar een festival gaan omdat je het leuk vindt.

Een mooi stuk waar ik me wel in kan vinden hoor. We zijn waarschijnlijk wel redelijk verwend de laatste jaren qua headliners. Het is natuurlijk wel zo dat het merendeel hier ook weet wat er op andere festivals speelt en dan valt PP dit jaar (nog) gewoon wat buiten de boot vind ik persoonlijk. Het is inderdaad zo dat (de meeste) tours van artiesten al heel ver van te voren worden vastgesteld al vraag ik me soms wel af hoe dat contractueel in elkaar zit want Pearl Jam cancelde dus gewoon hun hele tour na die aanslagen en toen kon PP gelukkig nog McCartney boeken maar toen was het wel al december als ik me niet vergis.
Dat men nu al bezig is met PP 2019 heeft ook te maken met het jubileum en dan wil men groots uitpakken. Het is natuurlijk altijd zo dat PP wil uitverkopen en met welke artiesten ze dat doen zal de organisatie grotendeels een zorg zijn. Ik heb zo persoonlijk mijn favorieten en daar reageer dan ook op als dat ter sprake komt maar dat wil niet zeggen dat ik natuurlijk ook snap als er bijvoorbeeld op Bieber 50.000 man af komt en PP die kan boeken ze dat doen. Meteen heb ik dan ook weer de vraag bij mezelf: Op welke toonaangevende festivals speelt hij nog meer in Europa????.
Een beetje (postieve) kritiek hier bespreken kan toch geen kwaad. Daar is het forum toch voor...
Nogmaals, ik vind het nog wat tegenvallen maar PP zal snel met nieuwe namen komen en dan kunnen we hier weer ons zegje doen :wink:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
James wrote:
Speculeer jij nou over Oasis?
1f609.svg



Ik meen dat discussie over Oasis een ‘no-go’ is
1f609.svg


Volgens mij zijn The Police en Dire Straits voor 2019 ooit eens ‘vluchtig’ ergens genoemd… Maar pin me er niet op vast…

Vorig jaar genoemd door Jan. Dat zegt genoeg. Zeker Dire Straits zal nooit gebeuren maar Jan roept soms maar wat...
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
Ik denk dat we pinkpop gewoon per jaar moeten bekijken, en niet moeten gaan kijken naar voorgaande jaren. Jan Smeets ook zelf al aangegeven dat het 'anders' wordt dan andere jaren. En juist daarom kunnen we ons misschien laten verassen door het programma en de nieuwe genres en muziekstijlen die er dit jaar komen.

Er komen trouwens al jaren pop en dance acts. Maar omdat er nu om de komst van martin garrix wat meer ruchtbaarheid is gegeven is dit nog geen slechte boeking. Ik zeg prima zet van pinkpop.

Ik vind tot nu toe de line-up prima, dit zijn tegenwoordig nou eenmaal grote populaire artiesten die voor een uitverkocht festival kunnen zorgen ongeacht wie daar nog bij komt.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Speculeer jij nou over Oasis?
1f609.svg



Ik meen dat discussie over Oasis een ‘no-go’ is
1f609.svg


Volgens mij zijn The Police en Dire Straits voor 2019 ooit eens ‘vluchtig’ ergens genoemd… Maar pin me er niet op vast…

Dire Straits lijkt me ook fantastisch hoor, dan ben ik erbij :D
En Oasis heeft gezegd (Noel) dat hij alleen voor het geld een reunië wilt doen, dus dan kan Jantje mooi de beurs trekken, ik zie het wel zitten:
Dire Straits - The Police - Oasis
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Ik denk dat we pinkpop gewoon per jaar moeten bekijken, en niet moeten gaan kijken naar voorgaande jaren. Jan Smeets ook zelf al aangegeven dat het ‘anders’ wordt dan andere jaren. En juist daarom kunnen we ons misschien laten verassen door het programma en de nieuwe genres en muziekstijlen die er dit jaar komen.

Er komen trouwens al jaren pop en dance acts. Maar omdat er nu om de komst van martin garrix wat meer ruchtbaarheid is gegeven is dit nog geen slechte boeking. Ik zeg prima zet van pinkpop.

Ik vind tot nu toe de line-up prima, dit zijn tegenwoordig nou eenmaal grote populaire artiesten die voor een uitverkocht festival kunnen zorgen ongeacht wie daar nog bij komt.

Het laatste (uitverkocht festival) ben ik het dus absoluut niet mee eens. PP zal echt nog een topper qua headliner moeten hebben ondanks de rest van het programma. En of die topper dan Bieber Pearl Jam Beyonce of Coldplay is laat ik even in het midden. In ieder geval iets van top off the bill van een genre wat ze in gedachten hebben. Anders raakt het echt niet uitverkocht dit jaar, dat geloof ik nooit.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Ik wil er verder niet al te veel mee zeggen maar ietwat vreemd komt het wel op mij over dat Pearl Jam nu net weer een post op twitter gooit met filmpje over hun optreden op PP in 1992. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ze dit doen de afgelopen 4 weken. Uit alle optredens die ze de afgelopen 25 jaar gedaan hebben komt uitgerekend PP nu meerdere keren voorbij op twitter. Hoeft niets te zeggen natuurlijk.........

https://twitter.com/pearljam
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
Maarten wrote:
Ik denk dat we pinkpop gewoon per jaar moeten bekijken, en niet moeten gaan kijken naar voorgaande jaren. Jan Smeets ook zelf al aangegeven dat het ‘anders’ wordt dan andere jaren. En juist daarom kunnen we ons misschien laten verassen door het programma en de nieuwe genres en muziekstijlen die er dit jaar komen.

Er komen trouwens al jaren pop en dance acts. Maar omdat er nu om de komst van martin garrix wat meer ruchtbaarheid is gegeven is dit nog geen slechte boeking. Ik zeg prima zet van pinkpop.

Ik vind tot nu toe de line-up prima, dit zijn tegenwoordig nou eenmaal grote populaire artiesten die voor een uitverkocht festival kunnen zorgen ongeacht wie daar nog bij komt.


Het laatste (uitverkocht festival) ben ik het dus absoluut niet mee eens. PP zal echt nog een topper qua headliner moeten hebben ondanks de rest van het programma. En of die topper dan Bieber Pearl Jam Beyonce of Coldplay is laat ik even in het midden. In ieder geval iets van top off the bill van een genre wat ze in gedachten hebben. Anders raakt het echt niet uitverkocht dit jaar, dat geloof ik nooit.

Daar kun je niks over zeggen als er 6 acts bekend zijn lijkt mij. Of weet jij wel al meer.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Nee zeker niet maar er wordt gesuggereerd dat de bands die tot nu toe geboekt zijn grote populaire artiesten zijn die voor een uitverkocht festival kunnen zorgen ongeacht wie/wat daar nog bij komt. Tenminste dat lees ik in de post van Maarten. Dat is volgens mij gewoon niet zo. SOAD is een leuke goede boeking maar nou niet eentje waar men voor in de rij gaat liggen. Green Day zal veel volk op af komen maar ze staan ook al in de Ziggo Dome. Zal wel uitverkocht zijn alleen weet ik niet hoe snel dat is gegaan. KOL heeft nu niet een topper van een nieuwe plaat afgeleverd. De recensies zijn niet allemaal even lovend
Toch staan ze op heel veel festivals dus dat zal wel verkopen. Martin Garrex gaat zijn set bij daglicht spelen heb ik hier gelezen Hij staat die dag ook nog ergens anders geloof ik.
Maar als dit de grote klappers zijn van PP gaan ze toch gewoon niet uitverkopen of ben ik nou gek? Als iemand mij kan overtuigen dat de namen die nu geboekt zijn voor een stormloop aan kaarten gaan zorgen lees ik het graag....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.196
6.673
Nu heb ik na wat gelurk op het forum van Coachella gezien dat Martin Garrix ook daar op de mainstage zou gaan spelen. Mogelijks krijg je dus Martin Garrix - Bon Iver - Beyoncé daar wat hem dus ook in het daglicht zal zetten. Ik heb in een filmpje van hem trouwens gezien dat ie liever wat vaker die gitaar zou willen bovenhalen en stukken live zou willen gaan spelen (zei die toch na de MTW awards)
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
Nee zeker niet maar er wordt gesuggereerd dat de bands die tot nu toe geboekt zijn grote populaire artiesten zijn die voor een uitverkocht festival kunnen zorgen ongeacht wie/wat daar nog bij komt. Tenminste dat lees ik in de post van Maarten. Dat is volgens mij gewoon niet zo. SOAD is een leuke goede boeking maar nou niet eentje waar men voor in de rij gaat liggen. Green Day zal veel volk op af komen maar ze staan ook al in de Ziggo Dome. Zal wel uitverkocht zijn alleen weet ik niet hoe snel dat is gegaan. KOL heeft nu niet een topper van een nieuwe plaat afgeleverd. De recensies zijn niet allemaal even lovend
Toch staan ze op heel veel festivals dus dat zal wel verkopen. Martin Garrex gaat zijn set bij daglicht spelen heb ik hier gelezen Hij staat die dag ook nog ergens anders geloof ik.
Maar als dit de grote klappers zijn van PP gaan ze toch gewoon niet uitverkopen of ben ik nou gek? Als iemand mij kan overtuigen dat de namen die nu geboekt zijn voor een stormloop aan kaarten gaan zorgen lees ik het graag….

Het gaat mij er helemaal niet om of pinkpop nou uitverkoopt of niet. Ik probeer te zeggen dat je niet kan oordelen over een line-up die incompleet is en bestaat uit 5 namen.
 
12 nov 2016
688
444
Nu heb ik na wat gelurk op het forum van Coachella gezien dat Martin Garrix ook daar op de mainstage zou gaan spelen. Mogelijks krijg je dus Martin Garrix – Bon Iver – Beyoncé daar wat hem dus ook in het daglicht zal zetten. Ik heb in een filmpje van hem trouwens gezien dat ie liever wat vaker die gitaar zou willen bovenhalen en stukken live zou willen gaan spelen (zei die toch na de MTW awards)

Vanwege de maand April speelt iedereen op Coachella vanaf 20:00 ofzo in het donker, en de eindtijden gaan t/m 12 of 1 uur.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Oproepen tot ‘stop met haten’ is natuurlijk onzin, naast dat het naïef, onmogelijk en onlogisch is. Ik sta natuurlijk ook niet te springen bij alle bekendmakingen. Neemt niet weg dat ik veel reacties erg verwend vind. Nogmaals: niet ieders voorkeur is hetzelfde (en gelukkig maar). Maar op Pinkpop kan álles. Ik denk écht niet dat er een typische ‘Pinkpop’-act/band bestaat. Net zoals die andersom niet bestaat, mijns inziens.
Op Pinkpop kun je alles verwachten Ja. Echt alles. Herbert Grönemeyer. Hanson. Mika. Rowwen Hèze. 30 Seconds to Mars. Metallica. Passenger. Ed Sheeran. Joe Bonamassa. Robert Plant. Foo Fighters.


@PinkpopSinds2008, ik wil nog even terugkomen op wat je hierboven gezegd hebt. Je hebt veel zaken goed verwoord, vind ik. Een festival runnen lijkt me iets waarbij zodanig veel dingen komen kijken waardoor ernaast véél dingen naast kan grijpen. Dat we als fan van een bepaald festival moeten blij zijn met wat we wél krijgen is terecht gezegd. We zijn namelijk niet verplicht om elk jaar nar 'ons' festival terug te keren. De organisators zijn ons dan ook niets verschuldigd.

Onze meningen over bepaalde acts delen moet wél kunnen vind ik. Uiteraard is alles een smaak kwestie maar voor pure info kan je op veel andere plaatsen terecht vind ik. Het blijft een forum en discussies maakt het toch een stukje menselijker. Zolang we niet aanvallen, natuurlijk.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
PJ wrote:
Nee zeker niet maar er wordt gesuggereerd dat de bands die tot nu toe geboekt zijn grote populaire artiesten zijn die voor een uitverkocht festival kunnen zorgen ongeacht wie/wat daar nog bij komt. Tenminste dat lees ik in de post van Maarten. Dat is volgens mij gewoon niet zo. SOAD is een leuke goede boeking maar nou niet eentje waar men voor in de rij gaat liggen. Green Day zal veel volk op af komen maar ze staan ook al in de Ziggo Dome. Zal wel uitverkocht zijn alleen weet ik niet hoe snel dat is gegaan. KOL heeft nu niet een topper van een nieuwe plaat afgeleverd. De recensies zijn niet allemaal even lovend
Toch staan ze op heel veel festivals dus dat zal wel verkopen. Martin Garrex gaat zijn set bij daglicht spelen heb ik hier gelezen Hij staat die dag ook nog ergens anders geloof ik.
Maar als dit de grote klappers zijn van PP gaan ze toch gewoon niet uitverkopen of ben ik nou gek? Als iemand mij kan overtuigen dat de namen die nu geboekt zijn voor een stormloop aan kaarten gaan zorgen lees ik het graag….


Het gaat mij er helemaal niet om of pinkpop nou uitverkoopt of niet. Ik probeer te zeggen dat je niet kan oordelen over een line-up die incompleet is en bestaat uit 5 namen.

Duidelijk, dan heb ik je daar even verkeerd begrepen. Al denk ik nog steeds dat PP een zwaar jaar gaat krijgen. En dan doel ik ook op het feit dat bijvoorbeeld Coldplay, U2, Guns n Roses, Depeche Mode losse concerten geven. Tel daarbij op dat in mijn ogen toppers als Radiohead, Arcade Fire en Foo Fighters op festivals staan in de buurt, bv Werchter. Dan noem ik ook nog the Stones die volgens de laatste geruchten op hun forum in de Goffertpark staan en Metallica die ook losse concerten gaan geven in het najaar. Dan hebben de mensen heel wat te kiezen dit jaar en alles valt allemaal redelijk kort achter elkaar. Je kan je geld ook maar 1 keer uitgeven en mensen gaan keuzes maken. Dat bedoelde ik meer te zeggen dat PP dus wel met iets bijzonders moet gaan komen en ik vraag me af of ze dat nog lukt........
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Hoewel ik me heel vaak stoor en negatief uitlaat over het conservatieve rondom Pinkpop, begin ik het stiekem toch wel leuk te vinden om straks tijdens de perspresentatie de hele rits namen in één keer te krijgen. Het heeft nu zo lang geduurd, dus wat mij betreft kunnen ze nu ook tot dan wachten met namen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
La Pegatina naar ParkCity Live. Denk dat we ze niet hoeven te verwachten op Pinkpop.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
La Pegatina naar ParkCity Live. Denk dat we ze niet hoeven te verwachten op Pinkpop.
Dat ze op PCL staan hoeft niet te betekenen dat ze niet naar Pinkpop komen, het is niet een hele grote naam, ze staan ook op Paaspop. Dus waarom niet op Pinkpop?
Het was een groot feest toen ze er een paar jaar terug stonden en denk dat de organisatie het zelf ook wel een leuke naam zou vinden
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
DennisvdBr wrote:
La Pegatina naar ParkCity Live. Denk dat we ze niet hoeven te verwachten op Pinkpop.


Dat ze op PCL staan hoeft niet te betekenen dat ze niet naar Pinkpop komen, het is niet een hele grote naam, ze staan ook op Paaspop. Dus waarom niet op Pinkpop?
Het was een groot feest toen ze er een paar jaar terug stonden en denk dat de organisatie het zelf ook wel een leuke naam zou vinden
Nou het verkleind de kans wel aanzienlijk, maar je hebt gelijk... Al is het met buitenlandse acts volgens mij wel een uitsluiting, meen ik.

Ik zag wel dat Golden Earring bijvoorbeeld uitgesloten was voor Bospop. Ook op ParkCity staat en 4 en 5 juni nog vrij heeft in agenda.
Zal zeker een mooie binnenlandse act zijn die na lange tijd weer eens terug mag op Pinkpop.
Ik verwacht nog wel een gig van The Earring onder organisatie van Buro Pinkpop in 2017, ik denk dat het 50/50 is of dat gaat zijn op Pinkpop of dat er tussen de gigs rond oktober weer een indoor Electric optreden in Rodahal Kerkrade onder Buro Pinkpop gaat bijkomen?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Als de Golden Earring op Parkcity Live staat acht ik de kans heel klein dat ze op Pinkpop staan. Het lijkt me dat ze op Pinkpop een vrij hoge spot zouden krijgen (als Doe Maar sub is, dan Golden Earring toch zeker ook?) en ik zie het niet echt gebeuren dat men hooggeplaatste acts deelt met PCL.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Ik zie Golden Earring niet meer op Pinkpop staan, los van het feit dat ze op PCL staan. Goede band, vind ook tof dat ze volgende week bij Vrienden van Amstel Live zijn. Maar het niveau voor Pinkpop hebben ze niet meer. In 2015 hebben ze PCL het uur vol gespeeld door ook een lange drumsolo. De stem van Barry Hay houdt het geen uur meer vol. Dus een prima boeking voor PCL, maar te zwak voor Pinkpop tegenwoordig. Dan liever een talentvolle jonge band.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken