James wrote:
Beyonce, Justin Bieber, Ed Sheeran..
Allemaal namen waar mijn broek van afzakt, bah. Dat is natuurlijk mijn mening, wat mij betreft boekt Pinkpop ze alle drie, ik kom toch niet (deze editie), maar waar het om gaat is dat dit soort acts voor Pinkpop (blijkbaar) nodig zijn om uit te verkopen.. Vind ik jammer om te zien, maar het zei zo. Pinkpop lijkt een verouderd recept waar veel mensen niet enkel meer voor de gezelligheid (zoals dat bij bv. Sziget wel het geval blijkt) hun kaartje kopen, maar voor de programmering, en dat komt (opnieuw, naar mijn mening) de line-up niet ten goede. Als je naast PJ, RH & FF mikt en je komt met Beyonce (mocht dit zo zijn) is dit voor heel veel mensen toch tegenvallend. Dan kan die Smeets wel roepen dat ze willen vernieuwen, maar ga dan niet eerst die namen roepen.
Nou (buiten onze persoonlijke mening)… is het wel een goeie boeking hoor.
Dit zijn wel 3 namen die aan de top staan van de Pop-muziek van nu. Torenhoog in de hitlijsten wereldwijd.
Dat is gewoon een feit. Op Pinkpop zouden dit heel normale boekingen zijn.
Sterker nog, als het tourtechnisch past zou het dommer zijn ze niet te boeken.
Dat heeft niet te maken met ‘uitverkopen’ dat heeft te maken met dat dit de grote stadion-acts van het moment zijn, in het kader top-down-programmeren komen deze namen bovenaan een affiche.
edit: kleine nuance, Ed Sheeran in NL dan niet zo’n stadionact, dus sub maximaal verwacht ik… Daarentegen Glasto zonder twijfel kanshebber op headlinespot.