Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Chef' Special op festivaltour in Nederland in 2017. Die verwacht ik wel op Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Kom er net achter dat The Weeknd tijdens Pinkpop in New York staat, jammer... Is dus te laat in Europa voor Pinkpop.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Jongeheer Bieber staat op een Duits festival (24 en 25 juni). Frankfurt is niet heel ver van Landgraaf. De datum is echter wel 20 dagen later. Is dit iets positiefs?

Verder jammer dat The Weeknd tot 9 juni nog in de VS staat. Zij staan op datzelfde festival, maar dus geen optie voor Pinkpop. Had me wel een leuke "andere" headliner geleken.

Verder staat Rae Sremmurd op dat Duits affiche. Ik weet niet of deze act op Pinkpop op zijn plek is, maar ik vind Black Beatles echt een heel lekker nummer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Jongeheer Bieber staat op een Duits festival (24 en 25 juni). Frankfurt is niet heel ver van Landgraaf. De datum is echter wel 20 dagen later. Is dit iets positiefs?

Verder jammer dat The Weeknd tot 9 juni nog in de VS staat. Zij staan op datzelfde festival, maar dus geen optie voor Pinkpop. Had me wel een leuke “andere” headliner geleken.

Verder staat Rae Sremmurd op dat Duits affiche. Ik weet niet of deze act op Pinkpop op zijn plek is, maar ik vind Black Beatles echt een heel lekker nummer.

De datum in Denemarken op 5 juni vind ik al gevaarlijk in de buurt voor Pinkpop.
Dan ook nog eens 7 festivals inmiddels, waarvan (volgens mij) allemaal LiveNation festivals...
Zoek het verband... ;)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
563
162
Ik hoop zo erg dat bieber er maar niet staat en dat smeets met een ander pinkpop een harder pinkpop bedoelt met dan green day, Linkin park en Iron maiden als headliners ofzo. Zou ik nog niet eens zo gek vinden nu met t wegvallen van fortarock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik hoop zo erg dat bieber er maar niet staat en dat smeets met een ander pinkpop een harder pinkpop bedoelt met dan green day, Linkin park en Iron maiden als headliners ofzo. Zou ik nog niet eens zo gek vinden nu met t wegvallen van fortarock.

IK ZEG DOEN!!! ;)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik hoop zo erg dat bieber er maar niet staat en dat smeets met een ander pinkpop een harder pinkpop bedoelt met dan green day, Linkin park en Iron maiden als headliners ofzo. Zou ik nog niet eens zo gek vinden nu met t wegvallen van fortarock.

Word ik ook niet heel blij van, maar ik dreig op een punt te komen dat ik alles wel waardeer als het Justin Bieber niet is.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Oasiss wrote:
Jongeheer Bieber staat op een Duits festival (24 en 25 juni). Frankfurt is niet heel ver van Landgraaf. De datum is echter wel 20 dagen later. Is dit iets positiefs?

Verder jammer dat The Weeknd tot 9 juni nog in de VS staat. Zij staan op datzelfde festival, maar dus geen optie voor Pinkpop. Had me wel een leuke “andere” headliner geleken.

Verder staat Rae Sremmurd op dat Duits affiche. Ik weet niet of deze act op Pinkpop op zijn plek is, maar ik vind Black Beatles echt een heel lekker nummer.


De datum in Denemarken op 5 juni vind ik al gevaarlijk in de buurt voor Pinkpop.
Dan ook nog eens 7 festivals inmiddels, waarvan (volgens mij) allemaal LiveNation festivals…
Zoek het verband…
1f609.svg

Van die 7 'festivals' is meer dan de helft een openluchtconcert met een xl voorprogramma erbij, genre Werchter Boutique. En de echt festivals waar hij staat zijn pure pop/EDM-festivals.

Blijft een vreemde sprong om hem op een festival naast SOAD en Green Day te verwachten. Ik zie het niet gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
(...) ... de echt festivals waar hij staat zijn pure pop/EDM-festivals.

Blijft een vreemde sprong om hem op een festival naast SOAD en Green Day te verwachten. Ik zie het niet gebeuren.
Maar dat is het juist met Pinkpop, daar kan eigenlijk alles zo'n beetje staan.
Weet ook verder niet welke festivals qua genre en gage in die periode in Nederland aansluiten op de festivals waar hij al staat in de periode juni, volgens mij is Pinkpop daar wel de enkele optie in.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Mumford en Sons staat halverwege augustus op festivals in Oostenrijk en Zwitserland. Ik denk dat we die dus ook kunnen wegstrepen voor Pinkpop.
 

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
81
53
Zeg, Dennis, nou hield ik enige posts geleden al een heel betoog waarom ik niet zou geloven dat Biebert op PP zou komen, maar jij blijft vasthouden aan de link met Livenation en zo.. Pinkpop is in essentie toch gewoon een heel ander festival dan bv summer festival Lille, of dat ding in Italie? Dat zijn pure popfestivals (met dit jaar ook een line up die niet op PP leek), en dat in Italie is veel meer een soortgelijk feestje met losse concerten, een aantal dagen op rij, zoals het westerpark.

Ik zie de link niet zo. Ik snap dat ik hier nieuw ben op dit forum, en niet alle "ingangen" heb die meerdere hier mogelijk wel hebben, maar er is niks met logisch denken toch? Ik zie meer in bv dat Mumford en Sons verhaal. Zou ik spijtig vinden, maar ja..

eigenlijk een beetje zoals Kereltje ook al zei..
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Ook maar eens lid geworden. Houdt al een tijdje het Graspopforum en Pinkpopforum in de gaten... ;-)

Even twee opmerkingen: PJ, is Cameron in die tijd gewoon niet met Soundgarden op tour? De band staat al aangekondigd voor enkele festivals in Amerika.

Ik las hier ook ergens dat Iron Maiden zou kunnen headlinen. Hoewel Iron Maiden tot de golden oldies behoort, zou het wel verklaren waarom ik vorig jaar op GMM Jan Smeets backstage heb getroffen. Hij kwam kijken naar dat bandje met dat vliegtuig. De rest vond hij maar herrie overigens. Wat hij er uiteindelijk van vond mag Joost weten. En ook al vond hij het tof, Smeets heeft toch niet meer zo veel te vertellen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.408
601
Ook maar eens lid geworden. Houdt al een tijdje het Graspopforum en Pinkpopforum in de gaten…
1f609.svg


Even twee opmerkingen: PJ, is Cameron in die tijd gewoon niet met Soundgarden op tour? De band staat al aangekondigd voor enkele festivals in Amerika.

Ik las hier ook ergens dat Iron Maiden zou kunnen headlinen. Hoewel Iron Maiden tot de golden oldies behoort, zou het wel verklaren waarom ik vorig jaar op GMM Jan Smeets backstage heb getroffen. Hij kwam kijken naar dat bandje met dat vliegtuig. De rest vond hij maar herrie overigens. Wat hij er uiteindelijk van vond mag Joost weten. En ook al vond hij het tof, Smeets heeft toch niet meer zo veel te vertellen.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt, want als Maiden naar Pinkpop komt, wie weet ga ik dan toch nog een weekend!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Oranssi Pazuzu wrote:
Ook maar eens lid geworden. Houdt al een tijdje het Graspopforum en Pinkpopforum in de gaten…
1f609.svg


Even twee opmerkingen: PJ, is Cameron in die tijd gewoon niet met Soundgarden op tour? De band staat al aangekondigd voor enkele festivals in Amerika.

Ik las hier ook ergens dat Iron Maiden zou kunnen headlinen. Hoewel Iron Maiden tot de golden oldies behoort, zou het wel verklaren waarom ik vorig jaar op GMM Jan Smeets backstage heb getroffen. Hij kwam kijken naar dat bandje met dat vliegtuig. De rest vond hij maar herrie overigens. Wat hij er uiteindelijk van vond mag Joost weten. En ook al vond hij het tof, Smeets heeft toch niet meer zo veel te vertellen.


Ik hoop echt dat je gelijk hebt, want als Maiden naar Pinkpop komt, wie weet ga ik dan toch nog een weekend!

Volgens Kim Thayil is Cameron matt Pearl Jam tourplannen bezig en kan niet optreden met Soundgarden.

Iron Maiden is een grote twijfel geval, de data staan er al tm 28 mei. Geen datum in Nederland. Kan me voorstellen, stel dat, als er problemen zijn met vinden headliners er best een greep gedaan zal worden naar de grote acts in de buurt.
Kans lijkt niet heel groot.
Ik denk zelfs wel, dat als vorig jaar Download geen roet in het eten had gegooid door ook naar Parijs te gaan in zelfde weekend ze best eens hadden kunnen komen ipv de dagen ervoor in GelreDome. Maar dat ter zijde.
Ik reken er niet heel erg op, maar de beschikbaarheid is er, dus daarom hou ik er nog een klein beetje rekening mee. Staat op mijn lijstje ;)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Pim wrote:
Oranssi Pazuzu wrote:
Ook maar eens lid geworden. Houdt al een tijdje het Graspopforum en Pinkpopforum in de gaten…
1f609.svg


Even twee opmerkingen: PJ, is Cameron in die tijd gewoon niet met Soundgarden op tour? De band staat al aangekondigd voor enkele festivals in Amerika.

Ik las hier ook ergens dat Iron Maiden zou kunnen headlinen. Hoewel Iron Maiden tot de golden oldies behoort, zou het wel verklaren waarom ik vorig jaar op GMM Jan Smeets backstage heb getroffen. Hij kwam kijken naar dat bandje met dat vliegtuig. De rest vond hij maar herrie overigens. Wat hij er uiteindelijk van vond mag Joost weten. En ook al vond hij het tof, Smeets heeft toch niet meer zo veel te vertellen.


Ik hoop echt dat je gelijk hebt, want als Maiden naar Pinkpop komt, wie weet ga ik dan toch nog een weekend!


Volgens Kim Thayil is Cameron matt Pearl Jam tourplannen bezig en kan niet optreden met Soundgarden.

Soundgarden heeft ondertussen meerdere Amerikaanse tourdata aangekondigd in april-mei, dus die uitspraak kan de prullenbak in.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Soundgarden heeft ondertussen meerdere Amerikaanse tourdata aangekondigd in april-mei, dus die uitspraak kan de prullenbak in.
Correct, er zijn data van Soundgarden in april en mei.
Daarbij zeg ik ook nog eens dat ze waarschijnlijk in juni in europa zijn ;)

Kan overigens ook zijn dat Cameron niet met Soundgarden tourt, dat was (meen ik te herinneren) vorige tour ook....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken