Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
190
52
Zojuist heeft Foo Fighters op hun facebookpagina een foto geplaatst van Europa. Hierbij is Portugal iets roder uitgelicht.
Zou er toch iets staan te gebeuren met een tour of iets dergelijks?

edit: Ook even in het FF forum geplaatst.
 

DeBaars

Campingartiest
15 okt 2016
84
65
Zojuist heeft Foo Fighters op hun facebookpagina een foto geplaatst van Europa. Hierbij is Portugal iets roder uitgelicht.
Zou er toch iets staan te gebeuren met een tour of iets dergelijks?

Dat zou nog eens een mooie en verrassende boeking kunnen zijn, ik duin er in ieder geval voor.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Het rare is alleen dat de show in Portugal toen niet gecancelled is.
Sterker nog, er stond geen show gepland in Portugal gepland dat jaar
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dit is in ieder geval een Top-Boeking door Mojo. In een markt waar steeds nieuwe spelers komen worden de prijzen steeds verder omhoog gedreven. Zelfs een band die draait op twee oude CD’s als SOAD vraagt al de hoofdprijs.

Green Day is in ieder geval een band die voldoende mensen zal trekken, het is inmiddels toch al weer vier jaar geleden dat ze de vorige keer op Pinkpop stonden.

Jij bent al snel tevreden als slechts vier jaar geleden je criterium is, dat klinkt ook opzich wel plausibel maar het is dus de derde keer in 8 jaar tijd, dat vind ik dan toch weer een stuk minder klinken, jij niet? Daarnaast kon iedereen die ze zo graag weer wilde zien al naar de Ziggo-Dome. Dus top-boeking? Nee. Waarmee ik niet direct wil zeggen dat het een kut-boeking is, maar het is absoluut geen top-boeking. Misschien voor jou persoonlijk wel hoor en als dat zo is ben ik blij voor je.

Yannick wrote:
Wessel (73) zat volgens mij het dichts bij de voorspelling van hoeveel pagina’s het ging duren tot de eerste aankondiging

Holy shit, ik ga dit morgen eventjes nakijken. Nu helaas geen tijd.

Krijg ik hier ook een banner voor als ik mijn Werchter orakel banner dan weer inlever?
Voorstel: ‘Pinkpop Geleuter Topic Orakel’

Voorlopig is het nog niet officieel bevestigd hoor ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Daar waar iedereen dacht dat Guns die grote Amerikaanse band was die zijn tour zou aankondigen blijkt het FF te zijn.

Dat zou wel de grootste verrassing zijn.

Plus Jan Smeets moet dan echt naar een verzorgingstehuis
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
190
52
Ik hoop toch echt dat PP ze heeft weten te strikken. Dat zou wel een knaller zijn na alle berichten over bands die niet komen. Alleen is er het probleem dat NOS Alive 1 maand na PP is. Zal mij benieuwen ook omdat Smeets al gezegd had dat ze niet kwamen in 2017.
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
Ik hoop toch echt dat PP ze heeft weten te strikken. Dat zou wel een knaller zijn na alle berichten over bands die niet komen. Alleen is er het probleem dat NOS Alive 1 maand na PP is. Zal mij benieuwen ook omdat Smeets al gezegd had dat ze niet kwamen in 2017.

Zoals ook al in de foo fighters topic is besproken, is er een FF paspoort. Hierbij staat NOS op de tweede pagina van de visa's. Dus waarom zou er niet nog wat voor kunnen?? Als ik zo die pagina's bekijk kunnen er 6 tot 8 op een pagina dus zouden er nog minimaal 5 festivals voor NOS zitten.
https://www.flipsnack.com/foofighters/foo-fighters-passport.html

(misschien is het ook wel een beetje, heel erg, wishfull thinking :oops:)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Maurice van de M wrote:
Ik hoop toch echt dat PP ze heeft weten te strikken. Dat zou wel een knaller zijn na alle berichten over bands die niet komen. Alleen is er het probleem dat NOS Alive 1 maand na PP is. Zal mij benieuwen ook omdat Smeets al gezegd had dat ze niet kwamen in 2017.


Zoals ook al in de foo fighters topic is besproken, is er een FF paspoort. Hierbij staat NOS op de tweede pagina van de visa’s. Dus waarom zou er niet nog wat voor kunnen?? Als ik zo die pagina’s bekijk kunnen er 6 tot 8 op een pagina dus zouden er nog minimaal 5 festivals voor NOS zitten.
https://www.flipsnack.com/foofighters/foo-fighters-passport.html

(misschien is het ook wel een beetje, heel erg, wishfull thinking :oops:)

Anderzijds heeft Mad Cool Festival hun datum voor 2017 van midden juni naar het weekend van NOS Alive verplaatst. Als dat voor Foo Fighters was zegt dat ook al veel he...

Zou me niet verbazen indien die tour rond Hu/So begint en Pinkpop door hun vroege datum weer naast een grote naam grijpt.
 

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Ben ik de enige de liever heeft dat Foo Fighters fijn thuis blijven?

Tussen neus en lippen door dit forum een beetje gevolgd. Is de naam Rowwen Heze al voorbij gekomen? Zal een grote rol gaan spelen in het landelijk theaterstuk "Pinkpop" komend jaar. Lijkt dan zeer voor de hand liggend dat ze dan ook daadwerkelijk op Pinkpop zullen staan?

Ik hoop niet dat Pinkpop de ingeslagen weg van 2016 in 2017 een vervolg gaat geven (3 "grote", maar relatief oude, headliners en veel meuk in de dagprogrammering). Met de aankondiging van GreenDay zal dit waarschijnlijk ook niet gebeuren. Hoop op drie fijne en diverse headliners en een kwalitatief goed gevulde dagprogrammering met voor ieder wat wils. Qua grote danceact komt de naam Martin Garrix vaak voorbij. Zeer relevant nu hij #1 DJ is geworden (maar daardoor ook erg prijzig), zou Pinkpop het aandurven dit te negeren en te kiezen voor iets anders? Voorbeeld: de geruchten gaan dat de mannen van Swedish House Maffia bezig zijn met een reünie...

Verder zal de 3FM stage en Brand tent weer zoals vanouds met voor 3FM relevantie en hippe artiesten, maar voor de normale mens onrelevante muziek gevuld worden. Enkele verrassende namen daargelaten.
Pinkpop moet vernieuwen om actueel te blijven. Voornamelijk in de programmering liggen er veel kansen, maar gezien het amateurisme in de organisatie (voorbeeld: uitlekken GreenDay) zie ik dit de komende jaren niet gebeuren.

Mooi onsamenhangend verhaal dit. Kan er niks aan doen, ben nog aan het bijkomen van het Slotconcert van Rowwen Heze :wink:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.190
6.664
Voorbeeld: de geruchten gaan dat de mannen van Swedish House Maffia bezig zijn met een reünie…
Kheb ook gehoord dat Daft Punk gaat touren, misschien kunnen die dan ergens de 3fm afsluiten............. :roll:
 

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Roell24 wrote:
Voorbeeld: de geruchten gaan dat de mannen van Swedish House Maffia bezig zijn met een reünie…

Kheb ook gehoord dat Daft Punk gaat touren, misschien kunnen die dan ergens de 3fm afsluiten………….
rolleyes.png

Ook een prima invulling wat mij betreft! De afgelopen jaren is de 3FM op één van de drie dagen door een danceact afgesloten (Avicii en Major Lazer) en het lijkt me dat dit goed is ontvangen en dus vervolg zal krijgen. We zullen zien! Alhoewel Daft Punk misschien wel headlinerwaardig is.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.649
1.968
Daft Punk gaat niet touren, maar als dat wel het geval zou zijn zouden ze op vrijwel ieder mainstream festival headlinen.
 

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Op de site van Phil Collins staan de Pinkpop data nog steeds open. De meeste andere concerten van de tour zijn al uitverkocht. Niet echt mijn smaak maar in commercieel opzicht wel een welkome headliner.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Op de site van Phil Collins staan de Pinkpop data nog steeds open. De meeste andere concerten van de tour zijn al uitverkocht. Niet echt mijn smaak maar in commercieel opzicht wel een welkome headliner.

Volgens mij heeft PC toch echt aangegeven dat het bij deze tour data blijft en dat hij eerst gaat kijken hoe dit hem bevalt na 5 jaar afwezigheid. De mogelijkheid laat hij open om dan later weer een vervolg te geven aan zijn tour maar dan moet je denken aan later in 2017...

Green Day de verwachte eerste headliner. Lag eigenlijk wel redelijk voor de hand met alle beschikbare info vind ik. Niet mijn favoriet maar zeker niet slecht. Hopelijk spelen ze eens 2 uur aan elkaar door zonder al te veel gelul tussen de nummers......
Benieuwd naar de andere headliners maar ik vermoed dat Kings of Leon daar ook bij zit en de laatste mag van mij wel de verrassing uit de hoge hoed zijn........ Coldplay GnR Metallica PJ FF. Kom op Pinkpop en verras ons eens!!!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Verwacht op korte termijn meer info over Tour Foo Fighters in 2017.
Eerste aankondiging waarschijnlijk NOS ‘Alive Portugal 7 juli 2017…
Check Dave Grohl / Foo Fighters Topic !!
`

Kijk dat bedoel ik nou met een verrassing Dennis. Maar als de info klopt van Jan komen ze dus niet. Als dat zo is maar ze zijn wel op tor door Europa vind ik het wel een beetje wanbeleid al moet ik daar gelijk bij zeggen dat wij als publiek nooit alle ins en outs rondom een boeking weten.. Maar als je roept dat FF hoog op je lijstje staat, ze beloofd hebben dat ze datums nog gaan inhalen en ze zijn dan weer op tour moet je ze ook wel hebben vind ik. En als het dan mogelijk te maken heeft met de vroege datum van PP had je die ook 2 weken kunnen verschuiven of moet het dan nu plotseling wel met pinksteren??
Misschien wat te veel op de zaken vooruitgelopen maar toch, wilde het even kwijt........... en ik ga er maar vanuit dat dit de verrassing uit de hoge hoed is :wink:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Op een zondagavond om 22:00 met je eerste headliner komen.. Wat een wanbeleid.

Green Day naar Pinkpop is officieel bevestigd.

Op zaterdag een nieuwe leg van een tour aankondigen heb ik ook nog niet vaak meegemaakt dus ik denk dat PP deze actie van Green day niet heeft zien aankomen of niet goed hebben gecommuniceerd. Desondanks zijn ze er veel te laat op ingesprongen natuurlijk. Heel vreemd allemaal....
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Precies 73 pagina's!!!!

Heujjj, ik win voor de zoveelste keer in m'n leven weer eens iets waar ik dus weer geen stap mee verder kom, godver...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Geen wanbeleid meer Thomas? Omdat je je reactie hebt gewijzigd? :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken