Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Van de website van Download: Your official Download Festival 2017 headliners will be announced next Thursday, 3rd November at 7pm!


Of er vandaag ergens nieuws te verwachten is weet ik niet zeker maar volgens mij niet.
Morgen komt Download.
En de verwachting is dat het niet veel nieuws gaat opleveren alleen houd men wel rekening met toch mogelijk 1 verrasing. Men heeft het dan over GnR of Metallica.
Zie de link: http://www.express.co.uk/entertainment/music/727568/Download-Festival-2017-headliners-tickets-Paris-Donington-Park-Guns-N-Roses-Metallica

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
PJ wrote:
Van de website van Download: Your official Download Festival 2017 headliners will be announced next Thursday, 3rd November at 7pm!


Of er vandaag ergens nieuws te verwachten is weet ik niet zeker maar volgens mij niet.
Morgen komt Download.
En de verwachting is dat het niet veel nieuws gaat opleveren alleen houd men wel rekening met toch mogelijk 1 verrasing. Men heeft het dan over GnR of Metallica.
Zie de link: http://www.express.co.uk/entertainment/music/727568/Download-Festival-2017-headliners-tickets-Paris-Donington-Park-Guns-N-Roses-Metallica
Ik zal vooral rekening houden met Avenged Sevenfold, Aerosmith en Linkin Park, zie ook het Download-topic.
GnR en Metallica zijn volgens mij in geen enkel geval mogellijke headliners voor Download UK, dat is volgens mij al ontkent door Andy Copping (dacht ik).
Als is GnR wel genoemd door de boeker van LiveNation UK voor Download, maar dat gerucht is net zo vaag als dat ze wel of niet op Pinkpop zouden staan.
Al, dat is ook het geval, is het genoemde trio ook vaag gerucht, aangezien het exact de headliners zijn van 2014 editie.
Morgen maar afwachten, misschien zit er voor Pinkpop iets leuks bij...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Komt er vandaa nog ergens nieuws vandaan?

Voor zover ik nu kan bedenken morgen: Juicy Beats Festival, FIB Benicàssim Festival, Mad Cool Madrid en Download UK.
Overigens heeft VOLT Hongarije ook Linkin Park op het affiche staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
DennisvdBr wrote:
Marco Poloo wrote:
Komt er vandaa nog ergens nieuws vandaan?


Voor zover ik nu kan bedenken: Juicy Beats Festival, FIB Benicàssim Festival, Mad Cool Madrid en Download UK.
Overigens heeft VOLT Hongarije ook Linkin Park op het affiche staan.


Dus LP lijkt bijna een zekerheidje?
Dat zeg ik niet, staat nog niets voor eerder dan Download 9-11 juni in de tour.
Maar denk wel dat Download UK er bij gaat komen ook nog.
Sta er niet van te kijken als Green Day op Mad Cool zal staan en FIB Benicassim met Red Hot Chili Peppers komt.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Avenged Sevenfold zanger geeft aan in een Reddit AMA dat ze volgend zomer Amerika zullen touren. Geen indicatie wanneer, maar hopelijk niet in juni?

Ongeveer halverwege: https://www.reddit.com/r/Music/comments/5asdh4/ama_were_avenged_sevenfold_m_shadows_synyster/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Avenged Sevenfold zanger geeft aan in een Reddit AMA dat ze volgend zomer Amerika zullen touren. Geen indicatie wanneer, maar hopelijk niet in juni?

Ongeveer halverwege: https://www.reddit.com/r/Music/comments/5asdh4/ama_were_avenged_sevenfold_m_shadows_synyster/

Ik denk dat Avenged Sevenfold na augustus pas in Amerika tourt, misschien zelfs hetzelfde zullen doen als Sabaton.
Naar verwachting zijn ze laat in mei en juni in europa, aansluitend op de geruchten van Download UK en misschien zelfs voor FortaRock.
Misschien dat we daar vanavond meer uitsluitsel over krijgen.
Daarbij, denk ik dat ze dus niet op Pinkpop staan, maar daar kan ik uiteraard ook volledig naast zitten?
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
IK blijf erbij dat we John Mayer mogen verwachten voor volgend jaar, waarmee ik niet per se wil zeggend dat hij dan ook per definitie Pinkpop aan doet. Wanneer tourend is hij toch altijd wel in Nederland, en ook al een paar keer op Pinkpop geweest waarvan de laatste keer als voorprogramma van de Stones in 2014. Hij heeft begin dit jaar al aangegeven dat hij dit jaar het album af wou maken, vervolgens met Dead and Company wou touren om daarna het nieuwe album te releasen, maar doordat het optreden met Dead and Company zo tof was is het album enigszins blijven liggen. Album is dus na de tour (30 juli laatste optreden van die tour) afgemaakt en zal niet lang meer duren voordat het uitkomt schat ik. Wellicht eerst eigen tour door de US en een Europese festivalzomer?

verder zou ook ik uiteraard Oasis van harte welkom heten maar ik kan me haast niet voorstellen dat die twee haantjes weer samen op gaan treden, stel je voor dat die bom (weer) barst vlak voor Pinkpop, zitten we met een scenario als bij de FF te kijken.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
IK blijf erbij dat we John Mayer mogen verwachten voor volgend jaar, waarmee ik niet per se wil zeggend dat hij dan ook per definitie Pinkpop aan doet. Wanneer tourend is hij toch altijd wel in Nederland, en ook al een paar keer op Pinkpop geweest waarvan de laatste keer als voorprogramma van de Stones in 2014. Hij heeft begin dit jaar al aangegeven dat hij dit jaar het album af wou maken, vervolgens met Dead and Company wou touren om daarna het nieuwe album te releasen, maar doordat het optreden met Dead and Company zo tof was is het album enigszins blijven liggen. Album is dus na de tour (30 juli laatste optreden van die tour) afgemaakt en zal niet lang meer duren voordat het uitkomt schat ik. Wellicht eerst eigen tour door de US en een Europese festivalzomer?

verder zou ook ik uiteraard Oasis van harte welkom heten maar ik kan me haast niet voorstellen dat die twee haantjes weer samen op gaan treden, stel je voor dat die bom (weer) barst vlak voor Pinkpop, zitten we met een scenario als bij de FF te kijken.

tuurlijk mogen we Johnny verwachten, indeed misschien niet op Pinkpop, maar ik vond het toen een prima optreden, wel wat aan de zakelijke kant, maar hij is gewoon goed op een gitaar!
Oasis, is meer hoop, dan werkelijk echt te gebeuren
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Robbie Williams hebben we al van aangegeven dat wie die niet verwachten, maar was nog niet helemaal van de radar.
Geeft nu zelf aan met zijn tour ergens in juli pas in Nederland te komen.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Pieperke wrote:
IK blijf erbij dat we John Mayer mogen verwachten voor volgend jaar, waarmee ik niet per se wil zeggend dat hij dan ook per definitie Pinkpop aan doet. Wanneer tourend is hij toch altijd wel in Nederland, en ook al een paar keer op Pinkpop geweest waarvan de laatste keer als voorprogramma van de Stones in 2014. Hij heeft begin dit jaar al aangegeven dat hij dit jaar het album af wou maken, vervolgens met Dead and Company wou touren om daarna het nieuwe album te releasen, maar doordat het optreden met Dead and Company zo tof was is het album enigszins blijven liggen. Album is dus na de tour (30 juli laatste optreden van die tour) afgemaakt en zal niet lang meer duren voordat het uitkomt schat ik. Wellicht eerst eigen tour door de US en een Europese festivalzomer?

verder zou ook ik uiteraard Oasis van harte welkom heten maar ik kan me haast niet voorstellen dat die twee haantjes weer samen op gaan treden, stel je voor dat die bom (weer) barst vlak voor Pinkpop, zitten we met een scenario als bij de FF te kijken.


tuurlijk mogen we Johnny verwachten, indeed misschien niet op Pinkpop, maar ik vond het toen een prima optreden, wel wat aan de zakelijke kant, maar hij is gewoon goed op een gitaar!
Oasis, is meer hoop, dan werkelijk echt te gebeuren

van mij mag hij komen, van mij mag hij zelfs headlinen maar ik denk dat ik door dat te zeggen hier wat mensen tegen de haren in strijk. In het jaar van de Stones was hij zo geboekt dat, wanneer het met de Stones niet rond zou komen, hij de headliner zou zijn. Uiteindelijk natuurlijk top combi zo met Johnny and the Stones om het zo maar te noemen. Ik laat me verrassen!
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
John Mayer zou toch nooit een dag uitverkopen??

haha precies wat ik bedoelde met 'tegen de haren instrijken'. John zou in mijn ogen de ideale popheadliner zijn, beter dan Katy Perry, Taylor Swift, Pink, Bruno Mars of wat er nog meer genoemd is. Tof bandje ervoor en een beetje 'poppy' dag en je zit prima denk ik
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je voorkeur is of het de ideale popheadliner is. Wil je een headliner die uitverkoopt heb je toch meer aan katy perry, taylor swift of bruno mars dan john hoor als je het mij vraagt ;)
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je voorkeur is of het de ideale popheadliner is. Wil je een headliner die uitverkoopt heb je toch meer aan katy perry, taylor swift of bruno mars dan john hoor als je het mij vraagt
1f609.png

Nou laten we er dan 2 van dit rijtje nemen, John en kies maar..
Maar de enige die ik hoogstens zien is Bruno
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Als we dan toch John Mayer weer willen, dan ook weer Joe Bonamassa.
Maar dan wel met Black Country Communion, stevige hard rock
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Als we dan toch John Mayer weer willen, dan ook weer Joe Bonamassa.
Maar dan wel met Black Country Communion, de hard rock versie van zijn muziek

Joe Bonamassa is meer dan welkom maar doet momenteel eigen shows met tickets vanaf zo'n €90,- dus of die zin heeft in festivals weet ik niet.

als we in die richting blijven denken is SIMO ook een goede optie, hebben op aanspraak van Joe B zelf eerste contract bij platenlabel getekend. Erg goed trio, touren intensief om naamsbekendheid te vergoten. Stonden afgelopen jaar op wat kleinere festivals (Bospopbv). Staan overigens dinsdag in TivoliVredenburg, voor de geïnteresseerden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=L-BmvH3kNs4[/video]
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Ik weet wat Joe doet voor eigen shows, maar BCC is een ander verhaal.
En ja, SIMO mag van mij ook komen, gezien in het voorprogramma van Walter Trout in Carre

Ik zelf zelf nog steeds te hopen op the Temperance Movement of The Black Keys, al likt die laatste compleet verdwenen
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Ik weet wat Joe doet voor eigen shows, maar BCC is een ander verhaal.
En ja, SIMO mag van mij ook komen, gezien in het voorprogramma van Walter Trout in Carre

Ik zelf zelf nog steeds te hopen op the Temperance Movement of The Black Keys, al likt die laatste compleet verdwenen

Black Keys lijkt inderdaad compleet van de aardbodem te zijn verdwenen na korte tijd erg gehypt te zijn (ja ik weet het bestaan al lang, maar echte populariteit is kort en hevig geweest).

vandaag of morgen nog interessant nieuws in de festivalwereld te verwachten?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Dat zeg ik niet, staat nog niets voor eerder dan Download 9-11 juni in de tour.
Maar denk wel dat Download UK er bij gaat komen ook nog.
Sta er niet van te kijken als Green Day op Mad Cool zal staan en FIB Benicassim met Red Hot Chili Peppers komt.
RHCP op Benicassim is inmiddels bevestigd!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken