Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Omdat Martin Garrix een populariteitswedstrijdje heeft gewonnen betekent het echt niet dat hij de beste dj is. Kennelijk wel de populairste. En nee het maakt hem absoluut nog steeds niet geschikt om te headlinen op Pinkpop.

En je zegt zelf: internationaal hoog aangeschreven bands

Bands dus, geen djs.
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
DennisvdBr wrote:
Een NL-act laten headlinen is in mijn ogen al een zwaktebod voor Pinkpop.


Een Nederlandse act laten headlinen op een Nederlands festival per definitie een zwaktebod? Betekent dat dan ook dat er geen Britse bands op Glasto mogen headlinen? Of Amerikaanse bands op Coachella?

Om die vraag maar meteen te beantwoorden: natuurlijk mag dat, omdat het dan om internationaal hoog aangeschreven bands gaat. En in DJ-land wordt het momenteel niet beter of groter dan Garrix, dus ik zou dat zeker geen zwaktebod noemen. Begrijp me goed: ik koop er ook geen kaartje voor maar een top-boeking zou het in mijn optiek zeker zijn.

Ik heb geen verstand van dance, daarom schreef ik direct "groter" achter "beter". Ik kan niet beoordelen of hij de beste is, maar wel een heule grote.

Ik schreef over Britse en Amerikaanse bands, omdat de grootste namen in dat genre nu eenmaal uit die landen komen. Dus ik ben het direct met je eens dat wanneer PP een Nederlandse band laat headlinen, het een zwaktebod zou zijn. Er zijn altijd tientallen UK/US bands die mondiaal gezien veel groter zijn. Bij dance ligt dat echter anders, daar zijn de NL namen de grootste.

Mijn punt is dus dat wanneer PP voor een grote dance act kiest, je al heel snel bij een NL naam uitkomt, en dat dat dus niet per definitie een zwaktebod is.

Mijn excuses wanneer dat in mijn originele post niet duidelijk was.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Zou er niet een hip hop of R&B act nog uit de hoge hoed kunnen komen (hope not)?
Kan me iets herinneren dat Mojo-directeur Wilbert Mutsaers daar vorig jaar iets over riep...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
ha ha ME...
Ik snap je.
In het verleden heeft een dance act overigens vaker Pinkpop afgesloten, bijvoorbeeld Faitless (2002), Moby (2003), of Tiesto (2004) en vervolgens nog eens Faithless en The Chemical Brothers (2005).

Echter dat was wel in de jaren van de afglijding naar 2005, niet dat dat meteen de reden van afnemen van bezoekers aantallen, maar opvallend blijf ik dat wel vinden.
Ik denk dat dat wel mee speelt, als je dan ziet dat in 2006 met RHCP, Tool en Placebo direct weer een groei in bezoekers aantallen is kan je denken dat de headliners hier wel een rol in spelen.
Het zogenaamde top-down programmeren speelt een grote rol.
Nou geloof ik zeker dat Martin Garrix de NR 1 DJ is, maar zet je hem als headliner duw je hiermee een andere 'grote' act aan de kant.
Ik ben van mening dat een DJ niet op Pinkpop hoeft (maar dat is een persoonlijke mening, dus zegt helemaal niets), maar je kan er uiteraard niet om heen in de hedendaagse hitlijsten.
Dat laatste maakt het voor een Pop-festival ( lees populair ) interessant voor de massa.
Maar mijn mening is dat de buitenlandse stadion gitaarbandjes het over het algemeen beter doen als ze als headliner staan op Pinkpop, het geeft ook meer internationale allure aan je affiche.
Vooral dat laatste lijkt me voor 'een Champions League festival' ook belangrijk : de internationale uitstraling van je affiche.

Nou, is dat natuurlijk een tegenspraak als je het over nr 1 DJ van de wereld hebt, maar zet het tegenover een internationale Pop act of een internationale Rock act en dan zal de massa eerder voor de laatste 2 opties kiezen dan voor de nationale DJ.
Dat is mijn mening, het headliner zetten van een Dance act is in mijn ogen passé voor Pinkpop en zijn er in de laatste jaren ook niet meer geweest als headliner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Zou er niet een hip hop of R&B act nog uit de hoge hoed kunnen komen (hope not)?
Kan me iets herinneren dat Mojo-directeur Wilbert Mutsaers daar vorig jaar iets over riep…

Voormalig Mojo-directeur Wilbert M. is het trouwens.

Weet niet, ik ben niet de persoon om antwoord te geven op hip hop of R&B...
Ik denk eerder aan andere Mojo boekingen als:
Bryan Adams, P!nk, Lenny Kravitz, Volbeat, Fleetwood Mac of Iron Maiden.
Maar of die touren weet ik niet.

Ik laat het voorlopig bij mijn lijstje... Maar suggesties zijn uiteraard welkom.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik denk dat ze wel weten dat gezien 2002,2003 en 2004 het niet verstandig is om een dance act te laten headlinen.

Maar goed Martin Garrix gaat niet headlinen. Dat staat al vast. Als die komt dan net zo een plek als Kygo of Avicci


 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
WeckoJ wrote:
Martin Garrix gaat echt Pinkpop niet afsluiten!


Alles, maar dan ook echt alles zou beter zijn dan Linkin Park laten afsluiten. Dan ben je klaar als festiva, imol.

Dan zijn er al veel festivals 'klaar' als het aan jou lligt. Verder is hij wel de meeste populaire DJ...maar ik geloof niet dat dat allemaal eerlijk gaat. Commerciële zooi tussen die dj'
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Een oasis reünie word nu heel aannemelijk, die band pols ik ieder moment van de dag. En met de sterke geruchten van een boeking van een bandje als voorprogramma begint het in 2017 steeds aannemelijker te worden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Een oasis reünie word nu heel aannemelijk, die band pols ik ieder moment van de dag. En met de sterke geruchten van een boeking van een bandje als voorprogramma begint het in 2017 steeds aannemelijker te worden.

NOWAYSIS!!!
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Michiel Veenstra draaide vanochtend op 3FM Linkin Park en begon erna: Linkin Park staat rond Pinkpop op diversen festivals, ik zou ze maar in de gate houden want voor het zelfde geld staan ze er komend jaar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Michiel Veenstra draaide vanochtend op 3FM Linkin Park en begon erna: Linkin Park staat rond Pinkpop op diversen festivals, ik zou ze maar in de gate houden want voor het zelfde geld staan ze er komend jaar.


Die open deur is nogal makkelijk in te trappen
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Een oasis reünie word nu heel aannemelijk, die band pols ik ieder moment van de dag. En met de sterke geruchten van een boeking van een bandje als voorprogramma begint het in 2017 steeds aannemelijker te worden.

Kijk als dat nou een headliner zou zijn voor Pinkpop dan heeft niemand het meer over Radiohead lol
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Maar als die reunie van Oasis er komt gaan die gewoon eerst een exclusieve show in Hyde Park geven vooraleer alle festivals af te gaan, dus dat is eerder voor 2018 dan.

Met de nadruk op als. Want elk jaar zijn er 'bewijzen' dat Daft Punk en Oasis gaan touren, en respectievelijk 9 en 7 jaar later wachten we nog steeds op die tourdata.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.809
Een oasis reünie word nu heel aannemelijk, die band pols ik ieder moment van de dag. En met de sterke geruchten van een boeking van een bandje als voorprogramma begint het in 2017 steeds aannemelijker te worden.

Recente quot van Liam over zijn broer:

“The reason why Oasis split up is because one of them turned into a massive dickhead, started doing shit that was not cool, sacking people. Well we’ve been over this a million times. But it’s not because of our competitiveness, you know what I mean? It’s because of one of them turned into a massive c**t and still is. And that’s why the band’s over… this band could have gone on a lot longer.”
Read more at http://www.nme.com/news/music/liam-gallagher-oasis-reunion-desperate-1790078#QvL7fmOjIBeIQY13.99

Klinkt nog niet echt alsof ze op korte termijn weer samen zullen spelen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Maar als die reunie van Oasis er komt gaan die gewoon eerst een exclusieve show in Hyde Park geven vooraleer alle festivals af te gaan, dus dat is eerder voor 2018 dan.

Met de nadruk op als. Want elk jaar zijn er ‘bewijzen’ dat Daft Punk en Oasis gaan touren, en respectievelijk 9 en 7 jaar later wachten we nog steeds op die tourdata.

Hyde Park? Hoezo dat nou weer? Heaton Park is veel aannemelijker omdat ze toch echt uit Manchester komen. Zie ze bovendien ook eerder Wembley aandoen dan Hyde Park. Hun grootste concerten waren op Knebworth dus hoe kom je in godsnaam bij Hyde Park?

Maargoed, Oasis reunie zou fantastisch zijn en ga je 100% een dag mee uitverkopen natuurlijk, alleen ik zie het (in ieder geval dit jaar nog niet) gebeuren. Ik denk dat we nog een jaartje of 5 à 10 op een reunie zullen moeten wachten en dan gaan ze heus ook wel wat festivals af hoor, omdat zij overal ter wereld (vooral Europa) gigantisch populair zijn, in tegenstelling tot bv. The Stone Roses die vooral in GB gigantisch zijn en daar dus alle grote podia afgaan (Wembley, Hampden Park etc.)
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Bjorn wrote:
Een oasis reünie word nu heel aannemelijk, die band pols ik ieder moment van de dag. En met de sterke geruchten van een boeking van een bandje als voorprogramma begint het in 2017 steeds aannemelijker te worden.


Recente quot van Liam over zijn broer:

“The reason why Oasis split up is because one of them turned into a massive dickhead, started doing shit that was not cool, sacking people. Well we’ve been over this a million times. But it’s not because of our competitiveness, you know what I mean? It’s because of one of them turned into a massive c**t and still is. And that’s why the band’s over… this band could have gone on a lot longer.”
Read more at http://www.nme.com/news/music/liam-gallagher-oasis-reunion-desperate-1790078#QvL7fmOjIBeIQY13.99

Klinkt nog niet echt alsof ze op korte termijn weer samen zullen spelen.

Het zijn allebei niet echt vriendelijek mannetjes lijkt me, allebei een enorm ego.
Maar ze vergeten echter wel dat ze samen wel, geweldig waren. Maar voelen zich beide te groot om het naar elkaar toe goed te maken.
zouden zij zich weer samenvoegen, dan zal bijna ieder festival, iedere organisatie die concerten organiseert als een malle de telefoon pakken om ze te boeken.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Liam blijft zeggen, i am ready me bags are packed, enige reden waarom Noël het zou doen is voor de fans. Heb de supersonic film over hun gezien, geweldig, en persoonlijk denk ik dat dat voorprogramma misschien wel is voor Liams solo optredens.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.881
3.235
Kunnen we misschien beter een Oasis topic gebruiken hiervoor? Denk niet echt dat Oasis heel erg gerelateerd kan worden aan Pinkpop, want zelfs als er een reünie is, staan ze bijna zeker niet op Pinkpop dit jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken