Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Ik begin nog niet te snel te vrezen maar van zeg maar de buitencategorie blijft er door uiteenlopende redenen niet veel over. Deze touren elders, doen geen festivals of touren later in het jaar. En onder buitencategorie versta ik FF PJ U2 GnR Radiohead Coldplay Roger Waters Fleetwood Mac Metellica. Al wil ik bij die laatste nog wel een slag om de arm houden door de berichten van Dennis hierover dat zij mogelijk wel eens uit die hoge hoed kunnen komen. Verder verwacht ik snel meer nieuws rondom Kings of Leon.
Ik verwacht eigenlijk Green Day, Kings of Leon en Linkin Park/Metellica als headliners en stiekem hoop ik nog een heel klein beetje op GnR maar als je de brichten leest gaat hem dat denk ik ook niet worden….

Fleetwood Mac, bah, laat dan maar The Who doorkomen! Echt geen zin in die Stevie Nicks.

Is Arctic Monkeys al uitgesloten? Zouden die een headline act kunnen zijn? Ik zie ze in ieder geval tien keer liever dan een Kensington of een KoL.

[/quote]

Kensington zal geen headliner zijn, die zullen hoogstens een 3fm afsluiten.. maar lijkt mij sterk.

AM lijkt mij ook uitgesloten, ook net niet headliner waardig. Maar ik moet wel zezggen, in 2014 heb ik erg van ze genoten en hebben ze een prima show neergezet tussen het geweld van de Rolling Stones en Metallica door!
Maar zij hebben niks bekend gemaakt, dus zullen niks doen, laat die naam maar varen
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Kensington zal geen headliner zijn, die zullen hoogstens een 3fm afsluiten.. maar lijkt mij sterk.

AM lijkt mij ook uitgesloten, ook net niet headliner waardig. Maar ik moet wel zezggen, in 2014 heb ik erg van ze genoten en hebben ze een prima show neergezet tussen het geweld van de Rolling Stones en Metallica door!
Maar zij hebben niks bekend gemaakt, dus zullen niks doen, laat die naam maar varen

Natuurlijk is Arctic Monkeys wel headlinerwaardig. Je zegt ook zelf dat je van ze genoten hebt toen ze de vorige keer als headliner kwamen. Waar je wel gelijk in hebt is dat ze hoogst waarschijnlijk niet naar Pinkpop komen in 2017. Wellicht komen ze in augustus langs bij de festivals maar dat is nog afwachten. Voorlopig hoor je inderdaad erg weinig over Arctic Monkeys, maar dat wil niet altijd iets zeggen.
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
Even tussen het geweld van de headliners door:

Tash Sultana is al een aantal keer besproken, nu zag ik net dat ze op 22 juni in de Melkweg staat en daarvoor een ontzettend groot gat. Ze is in ieder geval in de buurt en ik zou het toejuichen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Even tussen het geweld van de headliners door:

Tash Sultana is al een aantal keer besproken, nu zag ik net dat ze op 22 juni in de Melkweg staat en daarvoor een ontzettend groot gat. Ze is in ieder geval in de buurt en ik zou het toejuichen.

zie hier :
Tash Sultana geeft op haar facebook aan op Pinkpop te zijn.
Op haar post over komst naar de Melkweg, vraag iemand naar komst naar Pinkpop.
Haar antwoord daarop kort en krachtig: “Will be there”

Ik zeg, toppertje!!

Lijkt me op Pinkpop te staan Mike ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Fleetwood Mac, bah, laat dan maar The Who doorkomen! Echt geen zin in die Stevie Nicks.

Jij vind Stevie niks ?

Geloof ook niet dat er nog wat gaat komen van Fleetwood Mac.

Voorlopig leg ik wat focus bij Kings of Leon, rondom de MTV EMA's is er misschien wel wat NL nieuws mogelijk.
Met nieuw album zijn ze al iets relevanter voor festivals dan vorige keer, dat ze hetzelfde kunstje kwamen doen in 2 jaar tijd (2011/2013).

Linkin Park idd veel gezien op veel posters afgelopen tijd en ook nog eens op festivals waar Pinkpop meestal 1 headliner mee deelt.
Kan lijkt mij niet uitblijven dat dat een headliner op Pinkpop gaat zijn.
Alhoewel dat op de voet gevolgd wordt door Green Day, lijkt mij stuivertje wisselen wel of geen Green Day.
Ik zie momenteel de kansen Linkin Park of Green Day als 50 / 50 .

De 3de headliner is nog een afwachting van aankondigingen.
Weet niet hoor, durf geen uitspraak daarin te doen.
enkele mogelijk headliners in mijn ogen.
- Neil Young, nieuw album december en headliner tour tenminste in Australië vorig jaar headliner Roskilde (zal niet eerste keer zijn dat Pinkpop een jaar na Roskilde een headliner deelt)
- Aerosmith, Farewell Tour en voorgaande jaren al headliner op diverse majors, al genoteerd voor Rock in Rio en Europese festivals kunnen niet uitblijven.
- Guns N' Roses, geruchten schommelen zeer sterk, lijkt op een keuze tussen Pinkpop en ArenA maar kan ook zijn enkele festivals in juni en stadions in juli?
- Metallica, met nieuw album een Worldwired tour. Buiten Denemarken zou er komende maanden geen aankondiging meer komen, maar geluiden over komst naar festivals in juni/juli steken sporadisch de kop op.
- U2, blijft gissen of ze nu einde van het jaar 2017 pas touren?
- Bon Jovi, heeft al eens op Megaland gestaan met nieuw album een kans op eerste opkomst op Pinkpop mogelijk. Een Classic Rock headliner pur sang!
- Phil Collins, 4 en 5 juni in Londen. Maar daar start zijn afscheidstournee, een opwarmer op Pinkpop met deze Pop-icoon is natuurlijk niet ondenkbaar.
- The Who, blijkbaar aanbiedingen ontvangen door Pinkpop voor 2016 editie. Er is een tour in 2017, vraag is of er nog festivals bijkomen in 2017?
- Elton John, een mogelijkheid heeft hij in zijn schema in de vorm van een gaatje op 5 juni. Als je het over iconen in de muziek hebt is deze flamboyante superster een parel op je affiche.
- Lady Gaga, schijnt in de race te zijn voor een headline spot op Glastonbury. Nou zegt dat meestal niets over een komst naar Pinkpop, maar een Europese tour met enkele festivals is niet ondenkbaar.
- Coldplay, eigenlijk afgeschreven in het hele verhaal, maar tour start daags na Pinkpop zonder een Nederlandse datum in de tour. Kan zomaar zijn dat ze Nederland overslaan, maar voor de volledigheid maar ff noemen.

Ik denk dat dit de opties zijn op dit moment.
Als ik nu, op dit moment, een voorspelling moet doen, gok ik vanmorgen op : Kings of Leon, Linkin Park en Metallica.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Mike wrote:
Even tussen het geweld van de headliners door:

Tash Sultana is al een aantal keer besproken, nu zag ik net dat ze op 22 juni in de Melkweg staat en daarvoor een ontzettend groot gat. Ze is in ieder geval in de buurt en ik zou het toejuichen.


zie hier :

DennisvdBr wrote:
Tash Sultana geeft op haar facebook aan op Pinkpop te zijn.
Op haar post over komst naar de Melkweg, vraag iemand naar komst naar Pinkpop.
Haar antwoord daarop kort en krachtig: “Will be there”

Ik zeg, toppertje!!


Lijkt me op Pinkpop te staan Mike
1f609.png

Vergeet niet dat dit gelijk door Ome Jan ontkracht is!
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
James wrote:
Fleetwood Mac, bah, laat dan maar The Who doorkomen! Echt geen zin in die Stevie Nicks.


Jij vind Stevie niks ?

Geloof ook niet dat er nog wat gaat komen van Fleetwood Mac.

Voorlopig leg ik wat focus bij Kings of Leon, rondom de MTV EMA’s is er misschien wel wat NL nieuws mogelijk.
Met nieuw album zijn ze al iets relevanter voor festivals dan vorige keer, dat ze hetzelfde kunstje kwamen doen in 2 jaar tijd (2011/2013).

Linkin Park idd veel gezien op veel posters afgelopen tijd en ook nog eens op festivals waar Pinkpop meestal 1 headliner mee deelt.
Kan lijkt mij niet uitblijven dat dat een headliner op Pinkpop gaat zijn.
Alhoewel dat op de voet gevolgd wordt door Green Day, lijkt mij stuivertje wisselen wel of geen Green Day.
Ik zie momenteel de kansen Linkin Park of Green Day als 50 / 50 .

De 3de headliner is nog een afwachting van aankondigingen.
Weet niet hoor, durf geen uitspraak daarin te doen.
enkele mogelijk headliners in mijn ogen.
– Neil Young, nieuw album december en headliner tour tenminste in Australië vorig jaar headliner Roskilde (zal niet eerste keer zijn dat Pinkpop een jaar na Roskilde een headliner deelt)
– Aerosmith, Farewell Tour en voorgaande jaren al headliner op diverse majors, al genoteerd voor Rock in Rio en Europese festivals kunnen niet uitblijven.
– Guns N’ Roses, geruchten schommelen zeer sterk, lijkt op een keuze tussen Pinkpop en ArenA maar kan ook zijn enkele festivals in juni en stadions in juli?
– Metallica, met nieuw album een Worldwired tour. Buiten Denemarken zou er komende maanden geen aankondiging meer komen, maar geluiden over komst naar festivals in juni/juli steken sporadisch de kop op.
– U2, blijft gissen of ze nu einde van het jaar pas tour
– Bon Jovi, heeft al eens op Pinkpop gestaan met nieuw album een kans op eerste opkomst op Pinkpop mogelijk. Een Classic Rock headliner pur sang!
– Phil Collins, 4 en 5 juni in Londen. Maar daar start zijn afscheidstournee, een opwarmer op Pinkpop met deze Pop-icoon is natuurlijk niet ondenkbaar.
– The Who, blijkbaar aanbiedingen ontvangen door Pinkpop voor 2016 editie. Er is een tour in 2017, vraag is of er nog festivals bijkomen in 2017?
– Elton John, een mogelijkheid heeft hij in zijn schema in de vorm van een gaatje op 5 juni. Als je het over iconen in de muziek hebt is deze flamboyante superster een parel op je affiche.
– Lady Gaga, schijnt in de race te zijn voor een headline spot op Glastonbury. Nou zegt dat meestal niets over een komst naar Pinkpop, maar een Europese tour met enkele festivals is niet ondenkbaar.
– Coldplay, eigenlijk afgeschreven in het hele verhaal, maar tour start daags na Pinkpop zonder een Nederlandse datum in de tour. Kan zomaar zijn dat ze Nederland overslaan, maar voor de volledigheid maar ff noemen.

Ik denk dat dit de opties zijn op dit moment.
Als ik nu, op dit moment, een voorspelling moet doen, gok ik vanmorgen op : Kings of Leon, Linkin Park en Metallica.

Ik blijf jou overzichtjes geweldig vinden! zo blijf ik een beetje up to date over mogelijkheden.
Wel geef ik je gelijk, Linkin Park of Green Day, allebei lijkt mij zo goed als uitgesloten.. Gewoon weg omdat het mensen niet van hun stoelen gaat blazen.
Ik acht de kans op Linkin Park ook wat groter, aangezien de laatste keer dat ze er waren iets langer geleden is.
Maar je weet nooit wat MOJO/Pinkpop in petto heeft..

Coldplay lijkt mij ook haast niet, een band die altijd netjes binnen de lijntjes kleurt en niks geks doet.. dus acht deze kans ook klein
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Als ik nu, op dit moment, een voorspelling moet doen, gok ik vanmorgen op : Kings of Leon, Linkin Park en Metallica.

Metallica geloof ik sowieso niet in aangezien ze zelf gezegd hebben pas vanaf de herfst in Europa te zijn. Kings of Leon zou zeker kunnen, maar ik verwacht toch echt eerder System of A Down. Pinkpop laat headliners niet al te vaak terugkomen en wil vaak headliners die ze nog niet gehad hebben. Nu is SOAD wel al 2x geweest ('99 en '02) maar dat is dus al ff geleden terwijl Kings of Leon er ook 2x heeft gestaan ('11 en '13) wat dus nog niet zo lang geleden is. Linkin Park komt helaas wel vrees ik, Green Day niet denk ik want die doen al de Ziggo-Dome.

Pearl Jam horen we nog steeds weinig van, Guns 'N Roses kan ook nog altijd, het is erg lastig die derde headliner. En dan is er ook nog Blink-182, die hebben nog nooit op Pinkpop gestaan. Ik denk dat de derde headliner een van die drie wordt.

Dus dit: Guns 'N Roses/Blink-182 - Linkin Park - System of a Down
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
DennisvdBr wrote:
Als ik nu, op dit moment, een voorspelling moet doen, gok ik vanmorgen op : Kings of Leon, Linkin Park en Metallica.


Metallica geloof ik sowieso niet in aangezien ze zelf gezegd hebben pas vanaf de herfst in Europa te zijn. Kings of Leon zou zeker kunnen, maar ik verwacht toch echt eerder System of A Down. Pinkpop laat headliners niet al te vaak terugkomen en wil vaak headliners die ze nog niet gehad hebben. Nu is SOAD wel al 2x geweest (’99 en ’02) maar dat is dus al ff geleden terwijl Kings of Leon er ook 2x heeft gestaan (’11 en ’13) wat dus nog niet zo lang geleden is. Linkin Park komt helaas wel vrees ik, Green Day niet denk ik want die doen al de Ziggo-Dome.

Pearl Jam horen we nog steeds weinig van, Guns ‘N Roses kan ook nog altijd, het is erg lastig die derde headliner. En dan is er ook nog Blink-182, die hebben nog nooit op Pinkpop gestaan. Ik denk dat de derde headliner een van die drie wordt.

Dus dit: Guns ‘N Roses/Blink-182 – Linkin Park – System of a Down

waar komt die populairiteit van Blink vandaan? Ze zijn toch echt niet headliner waardig lijkt mij? dat zou nog armere troef zijn dan SOAD-GD-LP
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik hoop ook eigenlijk dat ze sub-headliner worden of wellicht afsluiter 3FM-stage. Maar als bands als Mumford & Sons, The Killers, Kings of Leon en Snow Patrol headliner kunnen zijn dan kan Blink-182 dat ook. Ik sluit het niet uit, al verwacht ik ze niet zo 1,2,3.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik denk dat Blink 182 een prima headliner is voor Jera On Air…
Weten jullie dat daar overigens een Jera-topic voor is
1f609.png

Daar vind ik ze toch wel te groot voor. En ik hoop het ook niet want dat lijkt me niet zo'n leuk festival en ik wil ze toch echt graag eens zien

Wat denken we van Courtney barnett

Ik denk niet dat dat echt iets is wat Pinkpop snel zou boeken.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Ik hoop ook eigenlijk dat ze sub-headliner worden of wellicht afsluiter 3FM-stage. Maar als bands als Mumford & Sons, The Killers, Kings of Leon en Snow Patrol headliner kunnen zijn dan kan Blink-182 dat ook. Ik sluit het niet uit, al verwacht ik ze niet zo 1,2,3.

Heb Blink-182 nog gezien op Pukkelpop 2010. Toen stonden ze ergens rond 20.30u op main stage. Daarna volgde destijds nog Placebo en Iron Maiden.
Na 2010 is Blink-182 volgens mij niet echt gestegen in populariteit, zeker niet met andere bezetting nu.
Zou dus echt een zeeeer zwakke headliner zijn, imo.
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Dus dit: Guns ‘N Roses/Blink-182 – Linkin Park – System of a Down

Het lijkt mij vrijwel uitgesloten dat er 3 stevige gitaar-headliners komen. Er is de laatste jaren minimaal één toegankelijk niet-heavy headliner:
2016 - Paul McCartney, Lionel Richie
2015 - Robbie Williams
2014 - Rolling Stones

Guns n Roses zou je nog voorzichtig in categorie Rolling Stones kunnen schuiven maar het lijkt me persoonlijk steeds minder waarschijnlijk dat die komen, dus dan zou het B182 / Linkin Park / SOAD moeten worden. Dat lijkt me te stevig.

Daarnaast gaat Blink 182 m.i. geen dag dragen, en SOAD ook niet. Ik hou het op Green Day, Kings of Leon, plus een populaire act - waarbij ik Martin Garrix niet uitsluit.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
WeckoJ wrote:
Dus dit: Guns ‘N Roses/Blink-182 – Linkin Park – System of a Down


Het lijkt mij vrijwel uitgesloten dat er 3 stevige gitaar-headliners komen. Er is de laatste jaren minimaal één toegankelijk niet-heavy headliner:
2016 – Paul McCartney, Lionel Richie
2015 – Robbie Williams
2014 – Rolling Stones

Guns n Roses zou je nog voorzichtig in categorie Rolling Stones kunnen schuiven maar het lijkt me persoonlijk steeds minder waarschijnlijk dat die komen, dus dan zou het B182 / Linkin Park / SOAD moeten worden. Dat lijkt me te stevig.

Daarnaast gaat Blink 182 m.i. geen dag dragen, en SOAD ook niet. Ik hou het op Green Day, Kings of Leon, plus een populaire act – waarbij ik Martin Garrix niet uitsluit.
Ik weet niet of Pinkpop een Dance act een dag wil laten afsluiten, denk dat vele Martin Garrix zelf, niet erg vinden maar waars niet als headliner
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
WeckoJ wrote:
Dus dit: Guns ‘N Roses/Blink-182 – Linkin Park – System of a Down


Het lijkt mij vrijwel uitgesloten dat er 3 stevige gitaar-headliners komen. Er is de laatste jaren minimaal één toegankelijk niet-heavy headliner:
2016 – Paul McCartney, Lionel Richie
2015 – Robbie Williams
2014 – Rolling Stones

Guns n Roses zou je nog voorzichtig in categorie Rolling Stones kunnen schuiven maar het lijkt me persoonlijk steeds minder waarschijnlijk dat die komen, dus dan zou het B182 / Linkin Park / SOAD moeten worden. Dat lijkt me te stevig.

Daarnaast gaat Blink 182 m.i. geen dag dragen, en SOAD ook niet. Ik hou het op Green Day, Kings of Leon, plus een populaire act – waarbij ik Martin Garrix niet uitsluit.

Hmm, in jouw line-up zou je dan niet 1 heavy headliner hebben
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
M.E. wrote:
WeckoJ wrote:
Dus dit: Guns ‘N Roses/Blink-182 – Linkin Park – System of a Down


Het lijkt mij vrijwel uitgesloten dat er 3 stevige gitaar-headliners komen. Er is de laatste jaren minimaal één toegankelijk niet-heavy headliner:
2016 – Paul McCartney, Lionel Richie
2015 – Robbie Williams
2014 – Rolling Stones

Guns n Roses zou je nog voorzichtig in categorie Rolling Stones kunnen schuiven maar het lijkt me persoonlijk steeds minder waarschijnlijk dat die komen, dus dan zou het B182 / Linkin Park / SOAD moeten worden. Dat lijkt me te stevig.

Daarnaast gaat Blink 182 m.i. geen dag dragen, en SOAD ook niet. Ik hou het op Green Day, Kings of Leon, plus een populaire act – waarbij ik Martin Garrix niet uitsluit.


Ik weet niet of Pinkpop een Dance act een dag wil laten afsluiten, denk dat vele Martin Garrix zelf, niet erg vinden maar waars niet als headliner
Nee, Martin Garrix is geen headliner voor Pinkpop.
Ik zie hem wel op Pinkpop staan, maar dan een positie als Kygo of Avicii met usb-stick...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ronde 2 van het Pinkpop VoorSpel 2017, maand November is gestart!
http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-2017-november/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken