James wrote:
Fleetwood Mac, bah, laat dan maar The Who doorkomen! Echt geen zin in die Stevie Nicks.
Jij vind Stevie niks ?
Geloof ook niet dat er nog wat gaat komen van Fleetwood Mac.
Voorlopig leg ik wat focus bij Kings of Leon, rondom de MTV EMA’s is er misschien wel wat NL nieuws mogelijk.
Met nieuw album zijn ze al iets relevanter voor festivals dan vorige keer, dat ze hetzelfde kunstje kwamen doen in 2 jaar tijd (2011/2013).
Linkin Park idd veel gezien op veel posters afgelopen tijd en ook nog eens op festivals waar Pinkpop meestal 1 headliner mee deelt.
Kan lijkt mij niet uitblijven dat dat een headliner op Pinkpop gaat zijn.
Alhoewel dat op de voet gevolgd wordt door Green Day, lijkt mij stuivertje wisselen wel of geen Green Day.
Ik zie momenteel de kansen Linkin Park of Green Day als 50 / 50 .
De 3de headliner is nog een afwachting van aankondigingen.
Weet niet hoor, durf geen uitspraak daarin te doen.
enkele mogelijk headliners in mijn ogen.
– Neil Young, nieuw album december en headliner tour tenminste in Australië vorig jaar headliner Roskilde (zal niet eerste keer zijn dat Pinkpop een jaar na Roskilde een headliner deelt)
– Aerosmith, Farewell Tour en voorgaande jaren al headliner op diverse majors, al genoteerd voor Rock in Rio en Europese festivals kunnen niet uitblijven.
– Guns N’ Roses, geruchten schommelen zeer sterk, lijkt op een keuze tussen Pinkpop en ArenA maar kan ook zijn enkele festivals in juni en stadions in juli?
– Metallica, met nieuw album een Worldwired tour. Buiten Denemarken zou er komende maanden geen aankondiging meer komen, maar geluiden over komst naar festivals in juni/juli steken sporadisch de kop op.
– U2, blijft gissen of ze nu einde van het jaar pas tour
– Bon Jovi, heeft al eens op Pinkpop gestaan met nieuw album een kans op eerste opkomst op Pinkpop mogelijk. Een Classic Rock headliner pur sang!
– Phil Collins, 4 en 5 juni in Londen. Maar daar start zijn afscheidstournee, een opwarmer op Pinkpop met deze Pop-icoon is natuurlijk niet ondenkbaar.
– The Who, blijkbaar aanbiedingen ontvangen door Pinkpop voor 2016 editie. Er is een tour in 2017, vraag is of er nog festivals bijkomen in 2017?
– Elton John, een mogelijkheid heeft hij in zijn schema in de vorm van een gaatje op 5 juni. Als je het over iconen in de muziek hebt is deze flamboyante superster een parel op je affiche.
– Lady Gaga, schijnt in de race te zijn voor een headline spot op Glastonbury. Nou zegt dat meestal niets over een komst naar Pinkpop, maar een Europese tour met enkele festivals is niet ondenkbaar.
– Coldplay, eigenlijk afgeschreven in het hele verhaal, maar tour start daags na Pinkpop zonder een Nederlandse datum in de tour. Kan zomaar zijn dat ze Nederland overslaan, maar voor de volledigheid maar ff noemen.
Ik denk dat dit de opties zijn op dit moment.
Als ik nu, op dit moment, een voorspelling moet doen, gok ik vanmorgen op :
Kings of Leon,
Linkin Park en
Metallica.