Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
WeckoJ wrote:
Ik hoop ook eigenlijk dat ze sub-headliner worden of wellicht afsluiter 3FM-stage. Maar als bands als Mumford & Sons, The Killers, Kings of Leon en Snow Patrol headliner kunnen zijn dan kan Blink-182 dat ook. Ik sluit het niet uit, al verwacht ik ze niet zo 1,2,3.


Heb Blink-182 nog gezien op Pukkelpop 2010. Toen stonden ze ergens rond 20.30u op main stage. Daarna volgde destijds nog Placebo en Iron Maiden.
Na 2010 is Blink-182 volgens mij niet echt gestegen in populariteit, zeker niet met andere bezetting nu.
Zou dus echt een zeeeer zwakke headliner zijn, imo.

Ik zie Blink eerder headlinen op Zwarte Cross, denk dat het daar het festival wel voor is en ook het publiek.

Martin Garrix zie ik ook niet als headliner maar eerder als afsluiter 3FM stage.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
In ieder geval kan ik al zeggen dat (zeer sterk vermoeden) we geen line-up krijgen zoals in 2013 KOL-Greenday-The Killers, Weliswaar een sterk dagprogramma maar met maar 60.000 unieke bezoekers lang niet uitverkocht.

Alle PP's sinds 2006 waren uitverkocht, alleen 2013 niet, In 2014 waren er zelfs 134.000 unieke bezoekers en in 2015 112.500.

Zie: http://www.pinkpop.nl/history/pinkpop-by-numbers/

Dus met mindere headliners en een sterk dagprogramma komt er veel minder geld in het laatje en dat is wel prio 1 voor Mojo. Kortom ik geloof dus niet in een KOL-Greenday-Linkin Park-Soad etc

Dit is alleen maar een gevoel wat ik er bij heb. Ik denk dat er van dat rijtje best wel 1 kan doorkomen, maar Pinkpop heeft een reputatie qua headliners. Ik denk ook niet dat mensen 100 euro gaan betalen om Kensington te zien headlinen op 3fm.

Het lijkt me dus niet meer dan logisch dat er nog wel uit de hoge hoed komt. Iets verrassends
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Alle PP’s sinds 2006 waren uitverkocht, alleen 2013 niet, In 2014 waren er zelfs 134.000 unieke bezoekers en in 2015 112.500.

Uitverkocht is ook relatief natuurlijk. Ik herinner me dat voor de editie van 2012 enkel de Springsteen-dag uitverkocht was, en ze daar achteraf 'Pinkpop was uitverkocht' van gemaakt hebben.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Pinkpop deelt niet vaak meer dan 1 headliner met Download.. Ik verwacht Kings of Leon --- Guns N' Roses --- Green Day / Linkin Park.
Of het GD of LP wordt ben ik nog niet helemaal uit.
Kan me gewoon niet voorstellen dat ze SOAD of blink-182 laten afsluiten...

Edit: Denk toch LP: Is langer geleden dan GD op PP, plus dat GD Ziggo Dome al doet
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Zoals al bij RW werd aangehaald.. SOAD, Green Day, Linkin Park, Guns N Roses; die zitten allemaal in hetzelfde straatje en het feit dat Martin Garrix nu vaker en vaker op mainstream festivals lijkt op te dagen zie ik 'm best de mainstage afsluiten met daarvoor een band a la Kings Of Leon omdat die toch geen dag kunnen dragen.. Daarnaast reken ik tot nu op Elton John & Bon Jovi eigenlijk als een beetje een classic act om dan op maandag af te sluiten met een hardere act a la Green Day :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Zoals al bij RW werd aangehaald.. SOAD, Green Day, Linkin Park, Guns N Roses; die zitten allemaal in hetzelfde straatje en het feit dat Martin Garrix nu vaker en vaker op mainstream festivals lijkt op te dagen zie ik ‘m best de mainstage afsluiten met daarvoor een band a la Kings Of Leon omdat die toch geen dag kunnen dragen.. Daarnaast reken ik tot nu op Elton John & Bon Jovi eigenlijk als een beetje een classic act om dan op maandag af te sluiten met een hardere act a la Green Day :)

Pinkpop is geen Werchter, er wordt niet gewerkt met een Dance/rock co-constructie. Of dat zou nu het eerste jaar moeten zijn.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Zoals al bij RW werd aangehaald.. SOAD, Green Day, Linkin Park, Guns N Roses; die zitten allemaal in hetzelfde straatje en het feit dat Martin Garrix nu vaker en vaker op mainstream festivals lijkt op te dagen zie ik ‘m best de mainstage afsluiten met daarvoor een band a la Kings Of Leon omdat die toch geen dag kunnen dragen.. Daarnaast reken ik tot nu op Elton John & Bon Jovi eigenlijk als een beetje een classic act om dan op maandag af te sluiten met een hardere act a la Green Day
simple-smile.png


Pinkpop is geen Werchter, er wordt niet gewerkt met een Dance/rock co-constructie. Of dat zou nu het eerste jaar moeten zijn.
Iets nieuws kan altijd, alleen teveel en je bent de lul.. kijk na het jaar met de Sugarbabes/tiesto en die onzin..
Nee ik zie de constructie andersom wel.
Ook zie ik PP niet veranderen tov richting Werchter, doe lekker gewoon dan doe je gek genoeg. Dus vasthouden aan het concept dat je hebt
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Martin Garrix gaat echt Pinkpop niet afsluiten!

Alles, maar dan ook echt alles zou beter zijn dan Linkin Park laten afsluiten. Dan ben je klaar als festiva, imol.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
WeckoJ wrote:
Martin Garrix gaat echt Pinkpop niet afsluiten!


Alles, maar dan ook echt alles zou beter zijn dan Linkin Park laten afsluiten. Dan ben je klaar als festiva, imol.

Nonsens, ik ben ook echt bepaald geen fan van Linkin Park, maar zoiets als Martin Garrix als headliner is echt een stuk zwakker hoor.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Je mag Kings Of Leon & Martin Garrix dan nog omwisselen, op 3fm stage krijgen ze hem nooit gezet hoor daar is ie wat te groot voor en de vergelijking met Avicii is niet echt terecht. Ten eerste is ie van Nederland zelf, "nummertje 1 van de wereld" en kan het gros hem en zn muziek wel appreciëren denk ik, de combinatie is volgens mij gewoon wat vreemd om MG eerst te zetten en dan KoL..
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Je mag Kings Of Leon & Martin Garrix dan nog omwisselen, op 3fm stage krijgen ze hem nooit gezet hoor daar is ie wat te groot voor en de vergelijking met Avicii is niet echt terecht. Ten eerste is ie van Nederland zelf, nummertje 1 van de wereld en kan het gros hem en zn muziek wel appreciëren denk ik, de combinatie is volgens mij gewoon wat vreemd om MG eerst te zetten en dan KoL..

Mij blijft het vreemd om MG als headliner neer te torpederen, gros van de vast Pinkpop bezoekers gaat dat grapje ook niet waarderen. Dus laat het varen.
Maar Major Lazer op 3fm dan is wel terecht? Kwam als afsluiter op 3fm prima tot zijn recht..
Kygo daar in tegen was voor mijn gevoel een verschrikking!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik snap nog steeds niet waarom er überhaupt dance-acts op rock/pop festivals moeten komen, er zijn zat dance-festivals waar je dat soort dingen kunt zien. Op dance-festivals staat toch ook niet ineens een band te spelen? Het zal wel liggen aan het feit dat ik al wat ouder ben en aan het feit dat ik de radio dancemuziek echt verschrikkelijk vind. Ik hoop echt dat de bevolking van Nederland heel snel weer van normale muziek gaat houden en dat rockmuziek weer populair wordt zodat we deze onzin ver weg kunnen houden van pop/rock festivals.

Voor mij, en wellicht velen van mijn generatie, is een dj als afsluiter van Pinkpop wel meer dan een brug te ver!
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Ik snap nog steeds niet waarom er überhaupt dance-acts op rock/pop festivals moeten komen, er zijn zat dance-festivals waar je dat soort dingen kunt zien. Op dance-festivals staat toch ook niet ineens een band te spelen? Het zal wel liggen aan het feit dat ik al wat ouder ben en aan het feit dat ik de radio dancemuziek echt verschrikkelijk vind. Ik hoop echt dat de bevolking van Nederland heel snel weer van normale muziek gaat houden en dat rockmuziek weer populair wordt zodat we deze onzin ver weg kunnen houden van pop/rock festivals.

Voor mij, en wellicht velen van mijn generatie, is een dj als afsluiter van Pinkpop wel meer dan een brug te ver!
Ik snap het wel, je moet de jongere generatie ook zien te bereiken, publiek ververst.
Vroeger toen rock inkwam was het ook allemaal de muziek van de duivel etc. Opa en oma vonden dat toendertijd ook niks, die luisterde weer liever naar andere soort muziek.
Pinkpop moet ook op dat gebied inovatiever worden, dus mits het gedoseerd blijft, lig ik hier niet zo wakker van

Maar een dj als afsluiter ben ik het mee eens, daar wil ik gitaren of gewoon een grote naam!
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Pinkpop moet, binnen redelijke kaders, vernieuwen/verjongen en met zijn tijd meegaan. Dat betekent dat de programmering enigszins een afspiegeling moet zijn van de populaire muziek van vandaag. Doe je dat niet, dan ben je binnen de kortste keren een kopie van Bospop. In dat perspectief past Martin Garrix als headliner prima, en Linkin Park niet.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Kunnen we nu stoppen met erover praten of MArtin Garrix op Pinkpop komt?
Die kans is al net zo onwaarschijnlijk als dat Guns er zou staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Pinkpop moet, binnen redelijke kaders, vernieuwen/verjongen en met zijn tijd meegaan. Dat betekent dat de programmering enigszins een afspiegeling moet zijn van de populaire muziek van vandaag. Doe je dat niet, dan ben je binnen de kortste keren een kopie van Bospop. In dat perspectief past Martin Garrix als headliner prima, en Linkin Park niet.

Een afspiegelijk van populaire muziek van vandaag, dat vind ik niet geheel.

Pinkpop is op zijn best als het van jong tot oud aanspreekt, met oude en nieuwe acts.
Qua nieuwe acts:
Maar Martin Garrix headliner, nee dat gaat te ver, zelfde mening heb ik over Kensington.
Een NL-act laten headlinen is in mijn ogen al een zwaktebod voor Pinkpop.
Qua oude acts:
ZIe het als (in extreem geval) Rolling Stones, maar ook bijvoorbeeld Springsteen of Red Hot Chili Peppers
Dat zijn oude acts, varierend in jaren 70's tot 80's misschien wel 90's die door bijvoorbeeld nieuw album-tour of een best-of-promotie-tour heel erg gewild zijn.
Zeker bij jaren op de verlanglijst staan van het festival zeer welkom.
Maar kijk ook naar Doe Maar of The Specials, dat waren toch wel classics die het heel goed deden niet alleen bij oud publiek maar ook jong publiek.

Ik zie het als een afspiegeling van de top2000 tegenwoordig, nieuwe acts komen er in en prominente classics blijven er in gehandhaafd.
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Een NL-act laten headlinen is in mijn ogen al een zwaktebod voor Pinkpop.

Een Nederlandse act laten headlinen op een Nederlands festival per definitie een zwaktebod? Betekent dat dan ook dat er geen Britse bands op Glasto mogen headlinen? Of Amerikaanse bands op Coachella?

Om die vraag maar meteen te beantwoorden: natuurlijk mag dat, omdat het dan om internationaal hoog aangeschreven bands gaat. En in DJ-land wordt het momenteel niet beter of groter dan Garrix, dus ik zou dat zeker geen zwaktebod noemen. Begrijp me goed: ik koop er ook geen kaartje voor maar een top-boeking zou het in mijn optiek zeker zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken