Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Tja... Niets zo veranderinglijk als . . . . . . . .

Via Weerplaza kom ziet het er voor Landgraaf als volgt uit :

Verwachting Zaterdag 3 juni 2017 :
3juni.jpg

Verwachting Zondag 4 juni 2017 :
4juni.jpg

Verwachting Maandag 5 juni 2017 :
5juni.jpg

De Beliebers moeten poncho's mee nemen... Hoop (bijvoorbeeld voor ouders) geen Metallica-2014 scenario...

Ik vind het weer eigenlijk wel prima zo, de zaterdag is natuurlijk wat minder maar voor de rest dus alleen zondagochtend regen (lekker uitslapen op de camping) en de maandag droog. Ik heb liever deze temperaturen dan wegbranden met 34 graden.

Die maandag is ok, die zaterdag is alleen belabberd. Hopelijk valt het allemaal mee. En het programmaboekje ga ik altijd lezen bij binnenkomst. Ik ben er meestal ruim voor de eerste act begint, dan bestel ik wat te drinken helemaal achter in de mainstage, ga even zitten aan een picknick tafel en neem het programma boekje door. Vast ritueel :)

Die maandag is ok, die zaterdag is alleen belabberd. Hopelijk valt het allemaal mee. En het programmaboekje ga ik altijd lezen bij binnenkomst. Ik ben er meestal ruim voor de eerste act begint, dan bestel ik wat te drinken helemaal achter in de mainstage, ga even zitten aan een picknick tafel en neem het programma boekje door. Vast ritueel
1f642.svg
Ik heb ook een vast ritueel, leuk zeg...

Ik kom binnen, trapje af, ga op het gras staan en bekijk mainstage heel even, dan steek ik het veld over en haal bonnen aan overzijde.
Pak dan bij eerste dranktent het eerste pilsje en loop weer het veld op voorlangs mainstage (meestal wel een fotomomentje).
Als ik binnenkom zijn er nog weinig mensen aanwezig, nog heel rustig kan je dan een rondje maken langs de kraampjes, wat ook wel een ritueel is even dat ommetje lopen.
Dan zal ik langzaamaan naar de tent slenteren, onderweg mijn 2de (misschien zelfs 3de) pilsje bestellen en in de tentopening links gaan staan en het programma boekje bekijken.
Op andere dagen afhankelijk van de eerste act, dit jaar zal zondag bij 3FM-stage starten, sta ik ergens links op het asfalt randje gras.
Mainstage loop ik ook meest links, aan ingangzijde is het veelal veel drukker omdat veel mensen blijven hangen rond die kant.

Ik heb ook een vast ritueel. Ik zie het programma bij de persconferentie in maart, dan denk ik wtf is dit, en dan ga ik niet.

XD!

De verkoop van tickets voor Pinkpop valt geweldig tegen dit jaar. Bovendien worden er op doorverkoopsites tickets aangeboden aan spotprijzen: voor 100 euro kan je een combi inclusief camping versieren momenteel, da’s ongeveer de helft van wat de kaarten officieel kosten.

Voor alle drie de festivaldagen zijn via de officiële kanalen nog kaarten te krijgen, en ook de driedaagse combitickets zijn nog niet uitverkocht. En mensen die al een kaartje hebben, bieden hun overbodige tickets fors goedkoper aan: combitickets kosten tweedehands nog amper 100 euro, in plaats van de 195 euro die Pinkpop zelf vraagt. Het gaat dan om tickets op sites die een garantie bieden, zoals Viagogo en Seatwave.

Die laatste site is trouwens eigendom van Ticketmaster, dat de officiële verkoper is van de kaarten van Pinkpop online. Kaarten voor de zaterdag, met tieneridool Justin Bieber als publiekstrekkende headliner, wisselen voor minder dan 60 euro van eigenaar. Pinkpop vraagt zelf 95 euro voor een dagkaart.

Kaarten voor de zaterdag, met tieneridool Justin Bieber als publiekstrekkende headliner, wisselen voor minder dan 60 euro van eigenaar. Pinkpop vraagt zelf 95 euro voor een dagkaart. Ook voor zondag (Green Day) en maandag (Kings Of Leon) zijn tickets aan dumpingprijzen te koop.

Nog duizenden tickets
Pinkpop lijkt sowieso een forse finaciële kater tegemoet te gaan. Bij de laatste telling vorige week bleek dat amper 86.000 van de beschikbare 130.000 kaarten waren verkocht. Voor zondag en maandag waren toen amper respectievelijk 12.000 en 13.000 dagkaarten van de hand gegaan. Er waren toen respectievelijk nog 18.000 en 17.000 tickets te koop voor die dagen. Er waren toen ook ook nog 9.000 van de 40.000 combitickets voor de drie dagen te koop.

De dagkaarten voor zaterdag, met Justin Bieber en Martin Garrix als topacts, waren wél zo goed als uitverkocht, luidde het toen, maar er zijn er nog steeds te krijgen.

Op Swap ook al voor €137. Benieuwd of je straks voor een euro of 80 het hele weekend naar Pinkpop kan. Ga het dan wellicht ook wel overwegen.

Op Swap ook al voor €137. Benieuwd of je straks voor een euro of 80 het hele weekend naar Pinkpop kan. Ga het dan wellicht ook wel overwegen.

Wij hebben ze ook via swap, scheelt 70 euro per kaart

Het grappige is dat er zoveel tickets verkocht zijn op swap. Echt niet normaal meer. Ik heb dat een beetje bijgehouden en de meeste tickets, dus voor de zaterdag worden voor ongeveer €60 verkocht.

Een kleine 3000 tickets zijn dus nu al verkocht via Swap. De aantal aangeboden kaartjes worden nu ook minder maar er zijn gewoon heel veel mensen op hun bek gegaan.

Ik kan het niet anders dan toejuichen

Steeds meer gaan bands/festivals zeggen we verkopen op naam om dit tegen te gaan. Top. Kudos voor Radiohead, Metallica, Concert @ Sea, BKS te name a few.

Liam heeft gisteren zijn eerste solo optreden gehad in Manchester. Dit was de setlist:

'Rock 'n' Roll Star''Morning Glory''Greedy Soul' (New song)'Wall of Glass' (New song)'Bold' (New song)'Paper Crown' (New song)'D'You Know What I Mean''Slide Away''It Doesn't Have To Be That Way' (New song)'You'd Better Run, You'd Better Hide' (New song)'Universal Gleam''Be Here Now' (with Bonehead)'Live Forever'.

De gitarist van Oasis is dus ook een nummertje komen Meespelen, al zal dat in Manchester net iets makkelijker zijn dan in Landgraaf.

In ieder geval een aantal heel chille Oasis nummers en ben ook wel erg benieuwd naar de nieuwe nummers.

Ben benieuwd hoe druk het zal zijn bij Bieber zaterdag.
dik 61.000 bezoekers op die dag, dat is behoorlijk druk.
daarbij verwacht ik veel vooraan blijft hangen.
het zal (hoop ik) ten goede komen aan de crowd bij de tenten en gebied voor 3FM-stage.

Ben gisteren in de vroege avond nog om Megaland gelopen.
Even wat foto's van de opbouw gemaakt, zal denk ik wel in een berichtje van Festileaks verwerkt worden vanochtend...

Check dat dus... Om ook de eerste Pinkpop-kriebels op te bouwen :mrgreen:

dik 61.000 bezoekers op die dag, dat is behoorlijk druk.
daarbij verwacht ik veel vooraan blijft hangen.
het zal (hoop ik) ten goede komen aan de crowd bij de tenten en gebied voor 3FM-stage.

Nou dat weet ik wel zeker lol. Gaan we nog iets concreets afspreken voor de festileaks meeting? Of zetten we maar meteen een Whatsappgroep op.

Jij bent de organisator Dennis.

Ben ook wel benieuwd hoe laat de Beliebers gaan binnendruppelen. Zou me niet erbazen dat velen daarvan pas later aankomen op de dag.

Liam heeft gisteren zijn eerste solo optreden gehad in Manchester. Dit was de setlist:

‘Rock ‘n’ Roll Star”Morning Glory”Greedy Soul’ (New song)’Wall of Glass’ (New song)’Bold’ (New song)’Paper Crown’ (New song)’D’You Know What I Mean”Slide Away”It Doesn’t Have To Be That Way’ (New song)’You’d Better Run, You’d Better Hide’ (New song)’Universal Gleam”Be Here Now’ (with Bonehead)’Live Forever’.

De gitarist van Oasis is dus ook een nummertje komen Meespelen, al zal dat in Manchester net iets makkelijker zijn dan in Landgraaf.

In ieder geval een aantal heel chille Oasis nummers en ben ook wel erg benieuwd naar de nieuwe nummers.

Ik zie op setlist.fm dat hij ook "opkwam" met Fuckin' in the bushes. Om het Oasis sausje toch maar iets te verdikken. Zal me verder inhouden hierover ;).

De kriebels beginnen toch steeds meer toe te nemen. Zaterdagochtend vroeg naar de camping, verwacht minder drukte op A dan andere jaren, dus iets later dan voorgaande jaren. Zin in mijn elfde editie!

Users who are viewing this thread