Bartjuh1981 wrote:
http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170529_00041124/justin-bieber-geeft-geen-playbackshow-op-pinkpop (volledige artikel beschikbaar voor abonnees)
Smeets lult weer mooi alle kanten op. Slaat weer he-le-maal nergens op.
Eerst: “Ik zeg niks meer over bands voor komende jaren, daar heb ik me dit jaar mee vergrabbeld.”
Even later: “De headliners voor 2018 zijn bekend……. maar ze hebben nog niet getekend.”
En ook: “Dire Straits in 2019 gaat niet lukken. Golden Earring en Rowwen Heze moeten wel komen. Tom Petty zou ook mooi zijn, maar veel te duur.”
Had het gezien Bartjuh1981 had het al in
Pinkpop 2018 topic gezet omdat het daar meer paste.
Maar, dat het nergens op slaat vind ik niet. Ik lees hier toch best veel in in dit bericht.
( Verder vergeet je nog even te zeggen dat Jan wel werkt aan The Police en U2 voor Pinkpop 2019
)
Spiegel het ook aan
dit bericht van 1Limburg.
Hier wat puntjes die op 2017 van toepassing zijn…
Pinkpopbaas Jan Smeets heeft er begrip voor als mensen het festival een jaartje overslaan vanwege de programmering.
“Pinkpop is en blijft van de rock. Dat is dit jaar de missing link in het programma. Ik begrijp het als iemand een jaartje overslaat”, zo zegt de inmiddels 72-jarige festivaldirecteur aan de vooravond van het 48ste Pinkpopfestival in een interview met De Limburger.
Dure artiesten
Het programmabudget steeg van 3,5 miljoen euro in 2013 naar 7,5 miljoen euro dit jaar. Dat is opvallend als je bedenkt dat twee van de drie headliners komend weekend, ook vier jaar geleden al bovenaan de affiche stonden. Green Day en Kings of Leon sloten in 2013 allebei een festivaldag, en doen dat dit jaar opnieuw.
Niet uitverkocht
Ondanks het forse bedrag dat Smeets dit jaar uittrekt voor de artiesten, blijft de kaartverkoop achter bij de verwachtingen. “Het rendement valt tegen”, zegt Smeets in het interview. Ondanks de hooggespannen verwachtingen door het boeken van Justin Bieber als headliner is het festival dit jaar niet uitverkocht.