Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Even een praktische vraag, mijn vriendin en ik gaan voor het eerst naar Pinkpop. We willen graag naar de rustige camping (C). Is het dan nodig om er erg optijd bij te zijn, of heeft deze camping altijd nog wel genoeg (fijne) plekken?

Vrijwel zeker dat daar altijd een plekje te vinden is.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Naar aanleiding van het tijdschema maar eens even een 1ste ronde qua artiesten aangevinkt die ik wel wil zien.
De meeste moet ik nog steeds muziek van luisteren (wordt dan mn 2de ronde) omdat de namen me even niets zeggen.
Maar voor zover ziet de zondag er wel heel karig uit
Imagine Dragons (en die heb ik al eens gezien)
Sean Paul
Green Day
Meer heb ik die dag nog niet aangevinkt :roll:

 

Sabine

Playlistbediener
26 mrt 2017
7
0
Dit jaar voor het eerst hier meegelezen, toch ook maar eens reageren :)
Mijn planning ziet er als volgt uit. Veel heen en weer lopen tussen Mainstage en 3fm Stage dit jaar!

Zaterdag:
White Lies
Chef'Special
Kaiser Chiefs
Kensington
Five Finger Death Punch
Martin Garrix (Broertje van 15 vindt dit leuk, gaat voor de eerste keer mee)

Zondag:
Gavin James
James Arthur
Kodaline
Clean Bandit (misschien)
Birdy of Biffy Clyro (beide misschien)
Imagine Dragons
Sean Paul
Greenday

Maandag:
Seasick Steve
Rag'n'bone Man
Guus Meeuwis
Sum 41
Passenger
Prophets of Rage
Live
System of a Down
Kings of Leon
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
Je moet als SOAD fan ook maar een ticket speciaal voor hen gekocht hebben. Een uurtje is wel erg weinig.

En je bent verplicht om naar Bieber te gaan kijken ofzo?

Op een festival nooit voor 1 band een ticket kopen.
Maar op de maandag staan ook Gutterdammerung, Sum41 en Prophets of Rage voor de fans van wat steviger gitaarwerk.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
995
120
Over 2 dagen naar de theatervoorstelling over Pinkpop met Huub Stapel en Rowwen Hèze in de hoofdrol.
Ik zit donderdag op rij 4, dicht vooraan, denk dat ik een poncho moet meenemen
1f606.svg

btw, is er nog iemand die de naar Pinkpop, een muzikaal liefdesverhaal gaat, of al is geweest??

Nee, ook niet geinteresseerd. Ik denk dat je hier een behoorlijke Pinkpop gek voor moet zijn om dit te gaan kijken, ik denk dat heel veel mensen op dit forum ook niet zullen gaan. Zeker de vlamingen niet.
 

Sabine

Playlistbediener
26 mrt 2017
7
0
Sabine wrote:
Dit jaar voor het eerst hier meegelezen, toch ook maar eens reageren

Welkom
1f642.svg


Ik zie dat je graag naar de punkbandjes gaat maar Rancid overslaat?

Thanks!

Moet zeggen dat mijn vriend meer van de wat heftigere bands is. Five Finger Death Punch wil hij bijv. heel graag zien, evenals System of a Down en Live. Ik vind het ook wel leuk, maar hoeft niet perse. Sum 41 is dan wel echt weer iets wat ik als tiener heel veel luisterde, dus die MOET ik dan weer wel echt zien haha.
Rancid ken ik zelf niet echt, maar zal het eens beluisteren!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.098
6.178
DennisvdBr wrote:
Over 2 dagen naar de theatervoorstelling over Pinkpop met Huub Stapel en Rowwen Hèze in de hoofdrol.
Ik zit donderdag op rij 4, dicht vooraan, denk dat ik een poncho moet meenemen
1f606.svg

btw, is er nog iemand die de naar Pinkpop, een muzikaal liefdesverhaal gaat, of al is geweest??


Nee, ook niet geinteresseerd. Ik denk dat je hier een behoorlijke Pinkpop gek voor moet zijn om dit te gaan kijken, ik denk dat heel veel mensen op dit forum ook niet zullen gaan. Zeker de vlamingen niet.

Ik denk ook niet dat Vlamingen geintereseerd zijn. Als ik de speellijst van Toneelgroep Maasticht bekijk speelt het theaterstuk ook enkel in theaters door heel Nederland en niet in Belgie.
http://www.toneelgroepmaastricht.nl/voorstelling/pinkpop/speellijst
In verband met goede voorverkoop zijn inmiddels al extra voorstellingen bijgeboekt in Heerlen en Venlo.
Het is overigens een misvatting dat je hiervoor een Pinkpop-gek moet zijn, maar het helpt wel denk ik.

Het zijn verschillde punten die dit theaterstuk interessant maken.
Voor de Pinkpop-gek is het wel een must see denk ik. Er wordt behoorlijk gegrepen naar waargebeurde feiten en beelden van Pinkpop.
Daarnaast zal het met live-muziek van Rowwen Heze ook wel interrassent zijn voor liefhebbers van die band.
Dan is het ook een tragikomisch theaterstuk met een goed uitgekozen cast , dus voor theaterbezoekers ook wel aantrekkelijk.

Maar, misschien is er iemand die wel nog gaat of geweest is?

Hier een korte omschrijving:
De theatervoorstelling Pinkpop is een tragikomisch liefdesverhaal over een man die zijn geheugen verliest. In zijn hoofd lopen heden en verleden steeds verder door elkaar en zijn herinneringen vervagen. Hij probeert de dierbare momenten uit zijn jongere jaren vast te houden. De tijd waarin zijn beste vriend en hij streden om de liefde voor dezelfde vrouw. Samen vierden ze het leven, de liefde en Pinkpop. Omringd door foto’s en video’s uit het rijke Pinkpop-archief, brengt Toneelgroep Maastricht een ode aan de liefde én aan het wereldberoemde popfestival.
 

Schlalip

Playlistbediener
2 apr 2015
48
24
Ik merk ook weinig ruhring omtrent Pinkpop maar dat is eigenlijk altijd wel zo in deze periode. En de negatieve "ga je Bieber kijken" opmerkingen komen over het algemeen van mensen die, of niet weten wat het betekent om drie dagen te feesten op Pinkpop, of die dat wel weten en gewoon jaloers zijn. Ik zeg dan altijd: Ja, vervelend zeg. Met al die jonge meiden naar Justin Bieber kijken, afschuwelijk.

Ik vindt een goed programma leuk maar meer als in "de kersen op de taart" dan wat anders, en met SOAD, Prophets of Rage, Imagine Dragons, Biffy Clyro en Kings of Leon heb ik goenoeg kersen deze keer. Amuseer ik me in de tussentijd wel Johnnie Paul, Guus, Justie en Martin.

Tip: gewoon dom dansen en doen alsof je het geweldig vindt, dan wordt het vanzelf leuk.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
995
120
Ik merk ook weinig ruhring omtrent Pinkpop maar dat is eigenlijk altijd wel zo in deze periode. En de negatieve “ga je Bieber kijken” opmerkingen komen over het algemeen van mensen die, of niet weten wat het betekent om drie dagen te feesten op Pinkpop, of die dat wel weten en gewoon jaloers zijn. Ik zeg dan altijd: Ja, vervelend zeg. Met al die jonge meiden naar Justin Bieber kijken, afschuwelijk.

Ik vindt een goed programma leuk maar meer als in “de kersen op de taart” dan wat anders, en met SOAD, Prophets of Rage, Imagine Dragons, Biffy Clyro en Kings of Leon heb ik goenoeg kersen deze keer. Amuseer ik me in de tussentijd wel Johnnie Paul, Guus, Justie en Martin.

Tip: gewoon dom dansen en doen alsof je het geweldig vindt, dan wordt het vanzelf leuk.

Ach gek, ga toch Bieber kijken :) :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.957
6.227


Pinkpop kan zich verschuilen achter de Amerikaanse festivals zoveel als dat ze willen en dat ze wat ongemakkelijk binnen het festival seizoen vallen etc etc maar hier heb je een voorbeeld van hoe het ook nog had gekunnen. Big Weekend heeft volgens mij de helft van hun acts als overlap met Pinkpop, het had anders gekunnen hé..
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.233
826
Lijkt mij ook.
De enige interessante naam die niet op Pinkpop staat is Kasabian.

Kasabian zeker. Maar als Pinkpop dan ook nog Alt-J, Royal Blood, Two Door Cinema Club, Circa Waves en Christine & The Queens had meegepikt zag het affiche er toch een stukje prettiger uit. Vind ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.957
6.227
Dat meen je toch echt niet? Alt-J, Kasabian, Lorde, The Chainsmokers, London Grammar, Lana Del Rey, Emili Sandé.. Vergelijk die 2 dagen met Pinkpop zaterdag en zondag (want maandag kun je moeilijk vergelijken omdat het een hardere dag is..)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Indiaantje89 wrote:
Deze line-up is toch slechter dan die van Pinkpop, of ben ik nu gek?
Lijkt mij ook.
De enige interessante naam die niet op Pinkpop staat is Kasabian.

Ha-ha-ha,
Alt-J, Lorde, Royal Blood, Lana Del Rey, London Grammar, Haim
Stormzy, The Amazons, 2DCC, Twin Atlantic, Christine & The Queens.

Kan me echt niet voorstellen dat je Kasabian dan de enige missende act zou vinden uit dit rijtje. Staan toch meerdere namen die je dan zeker ook wel leuk zou vinden. Denk dat je sommige acts misschien wat meer luistertijd moet gunnen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.512
793
Mehh.. Ik vind beide line-ups ongeveer van dezelfde kwaliteit.

Alt-J, Royal Blood, Kasabian, Lorde en London Grammar kan je uitlichten uit Big Weekend
Live, System of a Down, Rancid, Prophets of Rage en Oh Wonder van Pinkpop

Het feit is wel dat ik nu 2 dagen met 3 dagen aan het vergelijken ben :p
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
Indiaantje89 wrote:
Deze line-up is toch slechter dan die van Pinkpop, of ben ik nu gek?


Lijkt mij ook.
De enige interessante naam die niet op Pinkpop staat is Kasabian.

Voor mij is de Pinkpop line up ook beter. Komt vooral door de hardere gitaren die Pinkpop wel heeft.

En of je nu zo blij moet zijn met een line up bestaande uit Katy Perry, Clean Bandit, Emili Sande, James Arthur, Bastille, Kings of Leon, Shawn Mendes, Rita Ora, The Chainsmokers, Sean Paul...
 

Jocelyn Timmermans

Playlistbediener
11 feb 2016
23
0
Ik weet dat dit geen representatief rijtje is voor de gemiddelde Festileaks bezoeker, maar ik ga (met m'n zondagticket) voor het volgende rijtje:
- Gavin James
- James Arthur
- Kodaline
- Eten (bah, broederliefde.)
- Imagine Dragons (hypeddd)
- Green Day

Smaken zijn er om te verschillen ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken