Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
633
695
Mijn spoorboekje (* must see):

Zaterdag: The Ten Bells* - James TW - White Lies* - Chef's Special* - (Chrystal Fighters) - Richard Ashcroft - Afsluiten op het Brand-terras*

Zondag: Undeclinable Ambuscade - My Baby* - Kodaline (liggend in t gras) - Amber Run* - Biffy Clyro - Imagine Dragons* - Rancid* - Greenday*

Maandag: Gutterdämmerung* - Rag'n'Bone Man* - Guus Meeuwis - Liam Gallagher* - Prophets of Rage - Live* - System of a Down* - Afsluiten op Brand-terras*

Alle nachten feesten op camping B :-D
 

Kenny

Playlistbediener
11 nov 2016
10
0
@Wessel ja man! Amber run al sinds track "I found", twee jaar geleden ontdekt. Heel tof en onverwacht dat z nog zijn toegevoegd. Ben erg benieuwd naar hoe ze live zijn!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
@wessel ja man! Amber run al sinds track “I found”, twee jaar geleden ontdekt. Heel tof en onverwacht dat z nog zijn toegevoegd. Ben erg benieuwd naar hoe ze live zijn!

Nice, dan was je er vroeg bij!!

Ik hoop dat ze een beetje goed vallen tijdens het blokkenschema. Dan laat ik ze zeker niet schieten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
emmers met glijmiddel wrote:
Waar kan je je aanmelden?
Kan helaas niet meer. Gebeurt altijd in het begin van het jaar. Was nu volgens mij tot 30 januari.

Ook erg moeilijk om binnen te komen als je er niet voorheen hebt geholpen of iemand kent bij de organisatie.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.520
804
Ook erg moeilijk om binnen te komen als je er niet voorheen hebt geholpen of iemand kent bij de organisatie.

Jup, ik ben bijvoorbeeld afgewezen. Maar als je op de wachtlijst staat heb je alsnog wel best grote kans heb ik gehoord. Zeggen uiteindelijk aardig wat vrijwilligers af de laatste twee weken.
 

DennisvB

Playlistbediener
12 mei 2015
8
0
Spoorboekje tbv 26e x PP:
(*=must-see)

Zaterdag > The Ten Bells - Chef'Special - White Lies - Kaiser Chiefs - Crystal Fighters - Five Finger Death Punch*-Martin Garrix*

Zondag > Anne Marie - My Baby* - Clean Bandit - The Charm The Fury* - Biffy Clyro - Imagine Dragons - Rancid* - Green Day*

Maandag > Gutterdammerüng** - Rag N Bone Man* - Guus Meeuwis* (brabander hé) - Liam Gallagher - Live* - Prophets of Rage* - System of a Down* - Kings of Leon*

zoiets schat ik op dit moment, kan natuurlijk altijd veranderen in het weekend zelf op basis van weer, gezelligheid, vermoeidheid (behoor toch tot de ouderen waarschijnlijk) etc.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.279
6.373
De eerste recensies beloven veel goeds. Ben benieuwd, ik ben er de 20e bij.
RECENSIES TONEELSTUK PINKPOP


Afgelopen weekend vond de première van toneelstuk Pinkpop plaats in Theater De Maaspoort in Venlo. Zowel NRC als De Limburger geven het toneelstuk 4 sterren! Voor de gehele recensies zie:

> De Limburger
> NRC

De voorstelling is tot en met 24 juni te zien in de Nederlandse theaters. Kijk voor de volledige speellijst op: www.toneelgroepmaastricht.nl/voorstelling/pinkpop/speellijst

Foto: Ben van Duin
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.505
5.347
Als het blokkenschema van Clashfinder klopt dan zal het zo gaan worden die maandag (heb alleen dagkaart voor dan):

Gütterdammerung dan nog stuk Machine Gun Kelly meepakken, vervolgens naar Seasick Steve op de main, en dan kom ik al voor mijn eerste clash van de dag te staan. Rag N' Boneman of Oh Wonder, die eerste wil ik eigenlijk wel zin, maar door de vele radio airplay ben ik die eigenlijk ook wel weer beu. Oh Wonder vond ik ook wel een redelijk goed album hebben, en ook nog niet eerder live gezien.

Dan chillen bij Guus Meeuwis, en dan ga ik door naar Liam Gallagher (waarbij ik helaas Sum 41 ga laten schieten). dan ga ik even korte stukjes van een set meepakken van zowel Passenger, Chris Ayer en misschien zelfs Gerson Main in de Garden of Love (nog nooit eerder geweest). Dan een vervelende clash, Prophets of Rage vs. Fat Freddy's Drop. maar dan gaat het toch die eerste worden. Vervolgens sluit ik mijn dag af met Live > SOAD > Kings Of Leon
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.505
5.347
Pinkpop leeft dit jaar niet echt heb ik het idee.. niet alleen hier maar ook ander fora en social mdeia heb ik het idee.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.088
2.026
Pinkpop leeft dit jaar niet echt heb ik het idee.. niet alleen hier maar ook ander fora en social mdeia heb ik het idee.

Ik merk hetzelfde, veel mensen die vorig jaar nog zeer interesse toonde in mijn omgeving gaan naar t buitenland dit jaar.

Ik vind het allang best trouwens, ik koop over een maandje lekker goedkoop een ticket van ticketswap. Staan nu al op 155.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.279
6.373
Pinkpop leeft dit jaar niet echt heb ik het idee.. niet alleen hier maar ook ander fora en social mdeia heb ik het idee.

Ja idd...

Hetgeen nog een beetje reuring verzorgde was Justin Bieber. Tenminste de geruchten en de gemengde reacties rond de geruchten en de gemengde reacties na de aanknodiging.

Misschien komt er nog wat meer aandacht in de media als 3FM in de weken voor Pinksteren, met oa kaartwin-acties etc
Staan toch wel wat acts bij waarvan ik wel wat meer aandacht uit die hoek verwacht had.
Staat uiteraard genoeg met heel veel airplay hé. Het lijkt me dat het nu nog niet zo relevant is om bij elke Pinkpop-gerelateerde plaat een afkondiging te doen met een 'staan ook op Pinkpop' opmerking, zal nog wel komen in de laatste weken.
Wat mij bevoorbeeld heel erg opvalt is weinig aandacht voor Prophets of Rage, terwijl die supergroup wel wat meer aandacht mag krijgen. Vooral om het vooroordeel "coverband' weg te poetsen ;) Er zit zoveel aan deze groep om op bijvoorbeeld 3FM aandacht aan te geven, al was het alleen al het uitlichten van de bands waar de bandleden uit komen.
Maar ook LIVE valt de media aandacht enorm tegen. Een van de populaiste bands onder de 3FM-luisteraars in eind 90's en begin 00's, met nog altijd hoge score bij request weekjes.
Daar moet zo'n europees exclusieve reunie toch voer zijn voor zo'n muziekzender?
Ik denk dat de media aandacht pas halverwege mei langzaam op gang komt.

Pinkpop zelf heeft het media-kruit inmiddels verschoten. Alle grote namen waren er met de perspresentatie al uit.
De kleine namen die er bij zijn gekomen waren niet van die aard dat de er nu heel erg gejuiched werd. Misschien dat bij een enkeling de aandacht op Ronnie Flex nog gericht was.

Ondertussen vraag ik me af... Hoe staat het met de voorverkoop???
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Rond Live had ik inderdaad ook meer media aandacht verwacht. Een exclusief reunie-optreden van zo'n band is toch redelijk uniek in het festivallandschap. De rest is natuurlijk niet meer speciaal omdat het gewoon te laat kwam allemaal. Rock Werchter had bijvoorbeeld al vroeger Prophets of Rage bv aangekondigd. Toen Pinkpop met de affiche kwam, was het programma al bijna volledig bekend bij Rock Werchter, was het al bekend dat Radiohead en Arcade Fire op Best Kept Secret stonden, was het al bekend dat Foo Fighters niet kwam en waren de grote namen van Lowlands al bekend. Dan afkomen met een normale affiche waar buiten Live niets wereldschokkends staat is natuurlijk vragen om amper media aandacht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.279
6.373
niet alleen hier maar ook ander fora
ten tweede...

Er is ook weinig meer te melden.
Alles is bekend en podiumverdeling is vrij duidelijk.
Er zijn geen geruchten, er is geen band die momenteel gesprekstof doet opwaaien...

Misschien vinden ze het bij Pinkpop ook wel prima zo.
Kan de concentratie op de laatste puntjes gezet worden en meer aandacht naar het theaterstuk, wat momenteel wel terecht wat aandacht krijgt.

Misschien is het dat Pinkpop wel een overzichtelijk en duidelijk festival is ;) With no alarms and no surprises

bonnen 2,50, line-up bekend, podium indeling is al vrij duidelijk, de meeste mensen die gaan weten wel waar ze naar toe gaan.
Waarschijnlijk zijn de mensen die de eerste keer gaan, niet eens actief op fora waar wij kijken of zelfs niet eens actief op fora...

 

COLO

Playlistbediener
13 mrt 2017
18
1
Ook in mijn omgeving weinig interesse voor Pinkpop dit jaar. Dat was de afgelopen 4 edities wel anders Ook ik heb zelf nog geen kaart gekocht maar wil enkel een dagkaart voor Maandag, waarschijnlijk met een paar vrienden. Ik wacht nog even af wat de prijzen doen en wat de weersverwachting gaat worden (dat zegt genoeg eigenlijk).

Ik vrees dat deze editie een beetje boter noch vis gaat worden waarbij de traditionele Pinkpopgangers voor een groot deel teleurgesteld thuis blijven / ergens anders heen gaan. En de nieuwe generatie enkel voor Martin Garrix/Justin Bieber komen (alhoewel daar ook nog voldoende kaarten voor beschikbaar zijn).

Ben benieuwd wat de strategie voor volgend jaar zal zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken