Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.616
679
ik vind Pinkpop dit jaar een beetje de Dr. Pepper van de festivals. Er staat genoeg maar dat kun je verder overal ook zien. Live is exclusief...wel leuk maar geen stones.

Ik wacht gewoon op swap en ik kijk wel of ik nog goedkoop een weekend of dag meepak. Het trekt me niet echt dit jaar..Het leeft inderdaad niet echt.

En @Dennisvdbr Ik denk dat de kaartverkoop niet goed verloopt. Echt niet goed denk dat ze er nu echt nog wel een 30 a 40.000 kaarten over zijn voor de losse dagen en 20.000 voor weekendkaarten. Maar goed ik denk niet dat je daar echt snel achter gaat komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.279
6.379
Leuk interview met Ed en Chad van LIVE !!!

enkele quote's...

AlternativeNation: Interview: Reunited Live Talk Watching NIN With Rock Icon, Woodstock 94 & Pearl Jam

"We were getting offers to play at some of these really great festivals and lineups. It all came together really magically, really."

"Going back to festivals and great memories, we played with Pearl Jam in Pinkpop back in 2000, give or take a year. It was such a beautiful night. The sun was going down over this huge field in Holland. Just standing there, watching Pearl Jam from the side of the stage… I’d never seen the band. I’d seen Eddie [Vedder] a few times solo, but I’ve never seen the band. We were just mesmerized and thought they were just incredible. Pinkpop has this massive sea of people, singing the songs."

https://youtu.be/JvamYmUaHHc

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.417
1.909
Indiaantje89 wrote:
niet alleen hier maar ook ander fora


ten tweede…

Er is ook weinig meer te melden.
Alles is bekend en podiumverdeling is vrij duidelijk.
Er zijn geen geruchten, er is geen band die momenteel gesprekstof doet opwaaien…

Misschien vinden ze het bij Pinkpop ook wel prima zo.
Dat kan ik me dus niet voorstellen, dat Pinkpop het wel prima vindt. Er moeten toch nog aardig wat kaarten verkocht worden, lijkt me.

 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Indiaantje89 wrote:
niet alleen hier maar ook ander fora


ten tweede…

Er is ook weinig meer te melden.
Alles is bekend en podiumverdeling is vrij duidelijk.
Er zijn geen geruchten, er is geen band die momenteel gesprekstof doet opwaaien…

Misschien vinden ze het bij Pinkpop ook wel prima zo.
Kan de concentratie op de laatste puntjes gezet worden en meer aandacht naar het theaterstuk, wat momenteel wel terecht wat aandacht krijgt.

Misschien is het dat Pinkpop wel een overzichtelijk en duidelijk festival is ? With no alarms and no surprises

bonnen 2,50, line-up bekend, podium indeling is al vrij duidelijk, de meeste mensen die gaan weten wel waar ze naar toe gaan.
Waarschijnlijk zijn de mensen die de eerste keer gaan, niet eens actief op fora waar wij kijken of zelfs niet eens actief op fora…

Hier kan ik je wel volgen. Pinkpop is een festival zonder poespas. Mijn eerste festival was Pinkpop 2012 en toen zat ik ook nog niet op fora. Maar wel daarna, aangestoken door het festivalvirus, dankzij Pinkpop! Het is een goed 'instap festival'. Dat is niet zo spannend als andere festivals, maar maakt het wel toegankelijk dus.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Ook in mijn vriendengroep leeft het een heel stuk minder, Pinkpop heeft ons zwaar teleurgesteld met de Line Up.

Denk niet dat het uiverkocht raakt, je hoort er in mijn omgeving iig heel weinig over
 

Vinchester

Nieuw lid
17 jan 2017
4
0
Ook bij mij in de vriendengroep is pinkpop een teleurstelling geweest, waar we vorig jaar met 11 man naar pinkpop gingen is deze groep dit jaar naar 4 geslonken. Ook hoor ik in de omgeving weinig over pinkpop en vooral veel over andere festivals als RW.
Als ik over pinkpop begin is de eerste reactie meestal: "oh je gaat dus naar justin bieber" met een negatieve toon.
Ik denk toch dat ze door de beslissing van justin bieber meer mensen hebben verloren dan dat ze er voor terug krijgen.
Erg jammer dat mensen door 1 a 2 artiesten meteen een negatieve indruk krijgen van een festival.

Ondanks dit vind ik de line up wel goed en ga ik ook dit jaar weer een goede herinnering tegemoet.

Mijn spoorboekje ziet er als volgt uit:
Zaterdag:
chef'special - Kaiser chiefs - Kensington - five finger deathpunch(!) en dan maar is zien wat justin bieber en martin garrix en van maken.

Zondag:
Deze dag wordt een beetje een zwerf dag tot de avond, ik weet niet precies wat de goede artiesten zijn dus misschien hebben jullie nog aanraders? Ik ga de dag in ieder geval afsluiten met imagine dragons, rancid en green day

Maandag:
Seasick steve - guus meeuwis (gezellig!) - sum41 - fat freddy's drop - system of a down en uiteindelijk het festival afsluiten met kings of leon

Mensen die nog aanraders hebben voor zondag overdag? ik hoor het graag
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.090
2.030
Mensen die nog aanraders hebben voor zondag overdag? ik hoor het graag

Geen idee hoe laat deze namen ongeveer spelen, maar My Baby, The Charm the Fury en Biffy Clyro vind ik toch wel heel erg lekker.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.177
1.201
Indiaantje89 wrote:
Pinkpop leeft dit jaar niet echt heb ik het idee.. niet alleen hier maar ook ander fora en social mdeia heb ik het idee.


Ja idd…

Hetgeen nog een beetje reuring verzorgde was Justin Bieber. Tenminste de geruchten en de gemengde reacties rond de geruchten en de gemengde reacties na de aanknodiging.

Misschien komt er nog wat meer aandacht in de media als 3FM in de weken voor Pinksteren, met oa kaartwin-acties etc
Staan toch wel wat acts bij waarvan ik wel wat meer aandacht uit die hoek verwacht had.
Staat uiteraard genoeg met heel veel airplay hé. Het lijkt me dat het nu nog niet zo relevant is om bij elke Pinkpop-gerelateerde plaat een afkondiging te doen met een ‘staan ook op Pinkpop’ opmerking, zal nog wel komen in de laatste weken.
Wat mij bevoorbeeld heel erg opvalt is weinig aandacht voor Prophets of Rage, terwijl die supergroup wel wat meer aandacht mag krijgen. Vooral om het vooroordeel “coverband’ weg te poetsen
1f609.svg
Er zit zoveel aan deze groep om op bijvoorbeeld 3FM aandacht aan te geven, al was het alleen al het uitlichten van de bands waar de bandleden uit komen.
Maar ook LIVE valt de media aandacht enorm tegen. Een van de populaiste bands onder de 3FM-luisteraars in eind 90’s en begin 00’s, met nog altijd hoge score bij request weekjes.
Daar moet zo’n europees exclusieve reunie toch voer zijn voor zo’n muziekzender?
Ik denk dat de media aandacht pas halverwege mei langzaam op gang komt.

Pinkpop zelf heeft het media-kruit inmiddels verschoten. Alle grote namen waren er met de perspresentatie al uit.
De kleine namen die er bij zijn gekomen waren niet van die aard dat de er nu heel erg gejuiched werd. Misschien dat bij een enkeling de aandacht op Ronnie Flex nog gericht was.

Ondertussen vraag ik me af… Hoe staat het met de voorverkoop???

Omtrent Live: ik vind dat Pinkpop dit onhandig heeft aangepakt. Een Europees exclusief reünieoptreden van zo'n band is echt niet niks. Maar: dat ze Europees exclusief zijn is volgens mij op de persconferentie geen enkele keer (!) vermeld. Waarom hou je dan nog een persconferentie? Dan moet je zulke dingen uitspelen! (ik vind die hele persconferentie maar bedenkelijk, maar goed, dat is een andere discussie) Ook op de website vind ik nergens terug dat dit de enige festivalshow is in Europa... Dat zijn zaken waar ze veel meer aandacht aan zouden moeten besteden!
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.276
854
De prijzen op TicketSwap geven ook wel aan dat we Pinkpop 2017 maar snel moeten vergeten: alle dagkaarten gaan nu al richting 75/70 euro. De weekendkaarten zijn al tot onder de 160 gezakt. Gisteren zelfs twee weekendkaarten voor 125 van eigenaar gewisseld. Mijn doel is nog steeds om daar een maandagkaart te scoren voor 65/60 euro.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.279
6.379
Vinchester wrote:
Mensen die nog aanraders hebben voor zondag overdag? ik hoor het graag

Geen idee hoe laat deze namen ongeveer spelen, maar My Baby, The Charm the Fury en Biffy Clyro vind ik toch wel heel erg lekker.

Misschien eens luisteren naar Undeclinable Ambuscade en Amber Run of die je bevallen... Zou ik als tip willen meegeven.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.010
166
Pinkpop is dit jaar een weekend vol met voor mij niet interessante bands..... Ik ga tijdens Justin wel kijken hoe het publiek gaat reageren op zijn geplayback ?

Undeclinable Ambuscade....leuk, maar vooral toen je erbij had moeten zijn, in begin jaren 90 van de vorige eeuw.....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.233
8.923
Je moet als SOAD fan ook maar een ticket speciaal voor hen gekocht hebben. Een uurtje is wel erg weinig.

En je bent verplicht om naar Bieber te gaan kijken ofzo?
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Op de een of andere manier is het ze gelukt om die paar bands die ik graag wil zien dit jaar op hetzelfde tijdstip of direct na elkaar te laten spelen (waardoor ik niet vooraan kan staan): Crystal Fighters tijdens Kaiser Chiefs, Biffy Clyro begint op het moment dat Amber Run eindigt, Imagine Dragons begint meteen na Biffy Clyro, Sum41 tijdens Liam Gallagher, Don Broco tijdens Guus Meeuwis.
 

MISG

Playlistbediener
9 nov 2014
48
0
Zaterdag:
The Ten Bells
James TW
White Lies
Chef'Special of Declan McKenna
Kaiser Chiefs
Kensington of Ronnie Flex & Deuxperience Band
Five Finger Death Punch
Justin Bieber
Martin Garrix
Zondag:
Undeclinable Ambuscade
My Baby
Kodaline
Charl Delemarre
Ambur Run
Biffy Clyro
Imagine Dragons
Green Day
Maandag:
Gutterdämmerung
Seasick Steve
Gerson Main
Guus Meeuwis
Sum 41
Passenger
Prophets of Rage
Live
System of a Down
Kings of Leon

Ik ga deze editie voor de kilometers :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.279
6.379
Je moet als SOAD fan ook maar een ticket speciaal voor hen gekocht hebben. Een uurtje is wel erg weinig.

En je bent verplicht om naar Bieber te gaan kijken ofzo?
Dat is geen verrassing.
Buiten de headliners zijn alle andere Tijdsslots altijd één uur.


Verder totaal geen verrassing in het schema, precies zoals vooraf gedacht.
Enkel de tijden Bieber / Garrix zijn een uitzondering.
Ook dit jaar, geen Stage 4 gig tijdens headliners Mainstage.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.279
6.379
Over 2 dagen naar de theatervoorstelling over Pinkpop met Huub Stapel en Rowwen Hèze in de hoofdrol.
Ik zit donderdag op rij 4, dicht vooraan, denk dat ik een poncho moet meenemen :lol:
btw, is er nog iemand die de naar Pinkpop, een muzikaal liefdesverhaal gaat, of al is geweest??

 

Jordi1617899561

Playlistbediener
22 dec 2016
9
0
Even een praktische vraag, mijn vriendin en ik gaan voor het eerst naar Pinkpop. We willen graag naar de rustige camping (C). Is het dan nodig om er erg optijd bij te zijn, of heeft deze camping altijd nog wel genoeg (fijne) plekken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken