Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Wat ik me trouwens de laatste dagen afvraag inzake de macht die Jan Smeets tegenwoordig nog heeft. MOJO regelt eigenlijk bijna alle acts, maar heeft Jan niet nog een veto-recht om een band tegen te houden of op het programma te zetten? Uit een betrouwbare bron van Stichting Popmuziek Limburg weet ik dat er met Justin Bieber onderhandeld is. Zou Jan dan niet zijn veto hebben uitgesproken tegen Bieber…

Dat veto-recht is er alleen op papier. Zie docu Mr Pinkpop waar Rob Trommelen over de boeking van Gers Pardoel zegt: "Jan vond dat helemaal niks. Maar doen doen we het toch."
Ik heb Smeets ook wel eens gevraagd of hij dat veto-recht al eens gebruikt had. Antwoord was uiteindelijk een soort van "nee".

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
U2 verwacht ik niet. Denk dat we de Bonnaroo aankondiging moeten afwachten verwacht ik...

Ik vraag me af of er komende dagen nog 1 naam bij komt, laatste Dit jaar?
31e eindigt de Gouden Tip, misschien in 1 berichtje?

Rustig ook vanuit Bieber hoek...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.978
2.038
U2 verwacht ik niet. Denk dat we de Bonnaroo aankondiging moeten afwachten verwacht ik…

Ik vraag me af of er komende dagen nog 1 naam bij komt, laatste Dit jaar?
31e eindigt de Gouden Tip, misschien in 1 berichtje?

Rustig ook vanuit Bieber hoek…

Volgende week woensdag Coachella en weekje later Bonnaroo dus dan kunnen we weer genoeg bespreken hier....... Tot die tijd verwacht ik nergens geen nieuws meer. Maar bij PP weet je het nooit :wink:
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
http://festileaks.com/2016/12/u2-headliner-op-bonnaroo-2017-daarna-naar-europa/
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
‘U2 headliner op Bonnaroo 2017, daarna naar Europa’

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="http://festileaks.com/2016/12/u2-headliner-op-bonnaroo-2017-daarna-naar-europa/embed/#?secret=nImqS8a1aD" data-secret="nImqS8a1aD" width="600" height="572" title="“‘U2 headliner op Bonnaroo 2017, daarna naar Europa’” — Festileaks.com" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Dit is al langer een gerucht, wat is nu precies het nieuws? Er is nog niets bevestigd op dit moment dus ik vind het een beetje apart dat festileaks dit post terwijl dit nog steeds dezelfde geruchten (zonder vooruitgang) zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.978
2.038
Dit is alles behalve raar omdat ze zelf net hebben aangegeven dat 2017 een druk jaar gaat worden en dat ze het 30 jarige jubileum van hun Joshua tree album niet ongemerkt voorbij zullen laten gaan. Nee officieel data zijn er nog niet maar alles wordt wel breed uitgemeten in de pers en natuurlijk zijn er dan weer de nodige geruchten maar Bonnaroo lijkt me nu wel zeker....

http://www.maxazine.nl/2016/12/26/u2-gaat-op-joshua-tree-30th-anniversary-tour/

 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
Dit is alles behalve raar omdat ze zelf net hebben aangegeven dat 2017 een druk jaar gaat worden en dat ze het 30 jarige jubileum van hun Joshua tree album niet ongemerkt voorbij zullen laten gaan. Nee officieel data zijn er nog niet maar alles wordt wel breed uitgemeten in de pers en natuurlijk zijn er dan weer de nodige geruchten maar Bonnaroo lijkt me nu wel zeker….

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="http://www.maxazine.nl/2016/12/26/u2-gaat-op-joshua-tree-30th-anniversary-tour/embed/#?secret=EwGc7WQ1wU" data-secret="EwGc7WQ1wU" width="600" height="338" title="“U2 gaat op Joshua Tree 30th anniversary tour” — .: Maxazine :." frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Er wordt in de viedeoboodscap niet gespoken over waar en wanneer ze in europa en amerika zijn. Er wordt alleen aangegeven dat 2017 een "big year" wordt voor U2.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.194
6.667
Tot nu toe op Bonnaroo bevestigd:
- U2
- The Orwells (Roo-clue)
- Milky Chance
- Getter (Roo-clue)
- NGHTMRE (Roo-clue)

Op Clashfinder kun je al een aantal dingen terug vinden die redelijk representatief zouden kunnen zijn, al zijn veel van die acts niet echt passend op Pinkpop denk ik (nogal Amerikaans gericht etc)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.978
2.038
Mocht iemand nog hoop hebben dat Tom Petty ergens zou staan komende zomer dan is dat bij deze te vergeefs. Hij geeft begin juli een exclusief one only European concert in Hyde Park London met als gast Stevie Nicks... Misschien iets voor 2018?

http://www.tompetty.com/news/hyde-park-london-show-announced-1668991
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Mike wrote:
Volbeat kunnen we denk ook afschrijven. Geven begin september een openlucht concert in Eindhoven.

Concert Volbeat


Daar was al een streep doorheen. Die zijn in mei/juni in de VS.
concert is oud nieuws idd...
Lijkt me sterk dat ze tussen 2 VS shows door eind mei / begin juni in Europa zijn...



Mocht iemand nog hoop hebben dat Tom Petty ergens zou staan komende zomer dan is dat bij deze te vergeefs. Hij geeft begin juli een exclusief one only European concert in Hyde Park London met als gast Stevie Nicks… Misschien iets voor 2018?

http://www.tompetty.com/news/hyde-park-london-show-announced-1668991

Is btw ook oud nieuws... ;)

Ik wacht komende dagen op nieuw nieuws please...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Volgens het tourschema van Golden Earring staan ze 9 juli op Festival (dus ParkCity Live) in Heerlen. Zelfbestiging!!

Voor wie op ze hoopte op Pinkpop 2017, denk ik dat de conclusie is, helaas niet... :(
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Geruchten over Ed Sheeran op Glastonbury nemen flink toe, misschien wel een van grote kanshebbers voor festivals denk ik…

Vooral nu die ook nog aangekondigd heeft dat er A.s. vrijdag nieuwe muziek komt.
Of het alleen een single betreft of een compleet album is een raadsel.
single lijkt logisch, of hij gaat het doen zoals Beyonce.. Boom heel album ineens..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Vooral nu die ook nog aangekondigd heeft dat er A.s. vrijdag nieuwe muziek komt.
Of het alleen een single betreft of een compleet album is een raadsel.
single lijkt logisch, of hij gaat het doen zoals Beyonce.. Boom heel album ineens..

Ed Sheeran als headliner zie ik wel zitten
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
487
Vooral nu die ook nog aangekondigd heeft dat er A.s. vrijdag nieuwe muziek komt.
Of het alleen een single betreft of een compleet album is een raadsel.
single lijkt logisch, of hij gaat het doen zoals Beyonce.. Boom heel album ineens..

Ed Sheeran als headliner zie ik wel zitten

Lijkt mij niet dat hij een headliner is.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
bcmrmaybe wrote:
Vooral nu die ook nog aangekondigd heeft dat er A.s. vrijdag nieuwe muziek komt.
Of het alleen een single betreft of een compleet album is een raadsel.
single lijkt logisch, of hij gaat het doen zoals Beyonce.. Boom heel album ineens..


Ed Sheeran als headliner zie ik wel zitten


Lijkt mij niet dat hij een headliner is.

we hebben zo'n hele discussie gehad over 21 pilots hier, en ik wil deze niet opnieuw ontketenen :)
Maar in 2014, verzorgde hij een zeer goed optreden.
hij is sindsdien alleen maar populairder geworden, 3x wembley uitverkocht...
En als die toch Glastonbury headlined, is die toch zeker Headliner waardig voor PP?
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
we hebben zo’n hele discussie gehad over 21 pilots hier, en ik wil deze niet opnieuw ontketenen
1f642.svg

Maar in 2014, verzorgde hij een zeer goed optreden.
hij is sindsdien alleen maar populairder geworden, 3x wembley uitverkocht…
En als die toch Glastonbury headlined, is die toch zeker Headliner waardig voor PP?

Glastonbury is geen indicatie of die zeker headliner is op de festivals in de Benelux. Glastonbury draait niet alleen om de headliners en is nu al uitverkocht, die kunnen zo'n act als headliner plaatsen. Pinkpop draait bijna enkel om de headliners en er is nog geen enkele kaart verkocht. Vergelijkbaar dus met Kasabian die Pinkpop zou headlinen, ook headliner Glastonbury en heeft ook al stadia in UK uitverkocht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken