Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
PinkpopSinds2008 wrote:
chris knoben wrote:
rare naam schoot me ineens te binnen the cure ? …..


@dennisvdbr

Ik ben een weekje afwezig geweest. Ik begrijp dat men enthousiast is etc. Maar nu zijn er (wederom) weer paaaagina’s gevuld met o.a. bovenstaande berichten. Billy Joel is (natuurlijk) een moooogelijke outsider. En ja, ‘The Cure, zou dat niet leuk zijn’? Vandaar dat ik even bovenstaande post quootte. Ja. tuurlijk. Maar is het niet het punt om in te grijpen (lees: alle ‘off topic’ berichten weg te halen)? Begrijp me niet verkeerd; iedereen mag wat roepen (dat doe ik nu ook), maar zo worden er pááágina’s gevuld met ‘zou dit geen leuk bandje voor Pinkpop zijn’? En ja, er zullen vast aanknopingspunten zijn voor enkele van de genoemde namen, maar de helft kan denk ik zo den prullenback in. Niet? Eens/oneens? Ik heb het er graag met je over.


Is een forum als deze ook niet bedoeld om over dit soort dingen te speculeren?? Ongeacht de kans dat de bands echt komt kan t bespreken ervan toch nooit kwaad?? Je moet dit forum ook niet zien als keiharde journalistiek he, dan moet je bij 1limburg wezen
1f609.svg
.
Iedereen kan en mag hier alle meningen of bevindingen over Pinkpop delen.
Daarop zal in de meeste gevallen wel gereageerd worden, of over gediscuseerd worden of altijd wel een mening terug over gegeven worden.
Dat is de bedoeling van een forum. Het is hier de bedoeling elke nog zo kleine akkefietje tot het grootste nieuwtje te kunnen uiten.
Ik zie geen probleem, het is momenteel wel weer de tijd dat de forum activiteit heel erg toeneemt rond en tijdens dat alle festivals met aankondigingen komen.
Het is dus volkomen logisch dat er heel veel te speculeren en te bespreken is.
Als je dan een paar dagen niet kijkt, kan ik me idd voorstellen dat je een paar pagina's achterloopt, afhankelijk van je eigen interesse uiteraard met leuke info of met "onzin pagina's"... is maar hoe je het ziet...
Als je echt op de hoogte wil blijven van de actuele (gefilterde) informatie kan je festileaks uiteraard ook op sociale media volgen als bijvoorbeeld de Festileaks-facebook pagina.
Of kijken wat er zoal voorspeld is in het VoorSpel 2017.
Uiteraard staat er ook heel wat gesorteerd op de Festileaks Pinkpop 2017 Programmapagina.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
superginger wrote:
PinkpopSinds2008 wrote:
chris knoben wrote:
rare naam schoot me ineens te binnen the cure ? …..


@dennisvdbr

Ik ben een weekje afwezig geweest. Ik begrijp dat men enthousiast is etc. Maar nu zijn er (wederom) weer paaaagina’s gevuld met o.a. bovenstaande berichten. Billy Joel is (natuurlijk) een moooogelijke outsider. En ja, ‘The Cure, zou dat niet leuk zijn’? Vandaar dat ik even bovenstaande post quootte. Ja. tuurlijk. Maar is het niet het punt om in te grijpen (lees: alle ‘off topic’ berichten weg te halen)? Begrijp me niet verkeerd; iedereen mag wat roepen (dat doe ik nu ook), maar zo worden er pááágina’s gevuld met ‘zou dit geen leuk bandje voor Pinkpop zijn’? En ja, er zullen vast aanknopingspunten zijn voor enkele van de genoemde namen, maar de helft kan denk ik zo den prullenback in. Niet? Eens/oneens? Ik heb het er graag met je over.


Is een forum als deze ook niet bedoeld om over dit soort dingen te speculeren?? Ongeacht de kans dat de bands echt komt kan t bespreken ervan toch nooit kwaad?? Je moet dit forum ook niet zien als keiharde journalistiek he, dan moet je bij 1limburg wezen
1f609.svg
.


Iedereen kan en mag hier alle meningen of bevindingen over Pinkpop delen.
Daarop zal in de meeste gevallen wel gereageerd worden, of over gediscuseerd worden of altijd wel een mening terug over gegeven worden.
Dat is de bedoeling van een forum. Het is hier de bedoeling elke nog zo kleine akkefietje tot het grootste nieuwtje te kunnen uiten.
Ik zie geen probleem, het is momenteel wel weer de tijd dat de forum activiteit heel erg toeneemt rond en tijdens dat alle festivals met aankondigingen komen.
Het is dus volkomen logisch dat er heel veel te speculeren en te bespreken is.
Als je dan een paar dagen niet kijkt, kan ik me idd voorstellen dat je een paar pagina’s achterloopt, afhankelijk van je eigen interesse uiteraard met leuke info of met “onzin pagina’s”… is maar hoe je het ziet…
Als je echt op de hoogte wil blijven van de actuele (gefilterde) informatie kan je festileaks uiteraard ook op sociale media volgen als bijvoorbeeld de Festileaks-facebook pagina.
Of kijken wat er zoal voorspeld is in het VoorSpel 2017.
Uiteraard staat er ook heel wat gesorteerd op de Festileaks Pinkpop 2017 Programmapagina.

Dank voor je reactie @DennisvdBr

Ik had het woord 'onzin-pagina's' natuurlijk niet zo moeten gebruiken. Doet afbreuk aan ieders inzet en enthousiasme, excuus daarvoor. Wat ik ermee probeerde te opperen was dus om wat 'toezicht' te krijgen op posts die worden gedaan over bands die nevernooit zouden kunnen komen (en die dus evt. te verwijderen voor wat meer overzicht). Net als bijvoorbeeld de hele Queen-discussie van luttele pagina's geleden. Dat had 0,0 met Pinkpop te maken. Wat dat betreft ben ik het met je oneens: ik vind dus dat moderators/beheerders/bevoegden in die zin meer 'toezicht' mogen houden, zodat het enkel en alleen over Pinkpop gaat. Misschien ook in de posts waarin iemand aankondigt dat-ie liever naar Werchter gaat. Prima, maar daar wordt ook wel eens door een moderator op gereageerd. Ook dát vult pagina's. Snapt u mijn punt? :)

Ben overigens bekend met de andere pagina's die je hierboven noemt, waarvoor evengoed nogmaals dank. Begrijp me niet verkeerd; ik ben groot 'fan' van dit forum, maar het zou voor mij iets 'strakker' mogen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Volgens mij is deze discussie nog meer off-topic dan iemand die vraagt of Jimi Hendrix een optie is voor PP. Misschien een topic openen in: http://forum.festileaks.com/forums/forum/festileaks/ ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
(...) Wat ik ermee probeerde te opperen was dus om wat ‘toezicht’ te krijgen op posts die worden gedaan over bands die nevernooit zouden kunnen komen (en die dus evt. te verwijderen voor wat meer overzicht). Net als bijvoorbeeld de hele Queen-discussie van luttele pagina’s geleden. Dat had 0,0 met Pinkpop te maken. (...)

thnx voor je input.
Misschien voor Pinkpop 2018 in overweging mee te nemen om misschien een topic te splitsen, een topic "Pinkpop 2018 Nieuws" en een topic "Pinkpop 2018 Geruchten en Discussie" ?
Zal het t.z.t. eens in de groep gooien.
Wat zijn jullie mening hierover?

Wat betreft het noemen van bands die op voorhand niet kunnen, dat kan je sommige forumleden niet kwalijk nemen.
Er zijn ook forum leden die minder het forum volgen en ook minder het festival- en muzieknieuws volgen, daardoor zal een favoriete band automatisch hier geopperd worden, met de vraag of die band kan.
Daar is niets mis mee, beter de vraag wel stellen. Want, een domme vraag is pas een domme vraag als deze niet gesteld word...
Voor wat betreft de Queen-discussie... Ik zie niet in waarom dat niets met Pinkpop te maken kan hebben of te maken kan krijgen.
Dit jaar hebben ze diverse festivals geheadlined en waren/zijn inmiddels in de geruchtenstroom voor festivals volgend jaar opgenomen.
Dus die discussie was wel op zijn plaats imo...
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Voor wat betreft de Queen-discussie… Ik zie niet in waarom dat niets met Pinkpop te maken kan hebben of te maken kan krijgen.
Dit jaar hebben ze diverse festivals geheadlined en waren/zijn inmiddels in de geruchtenstroom voor festivals volgend jaar opgenomen.
Dus die discussie was wel op zijn plaats imo…

[/quote]

Nee, ik doel uiteraard op dat er een 'discussie' ontstond over de muziek van Queen. Dat ging helemaal niet meer over Pinkpop. Helemaal los van of ze zouden kunnen headlinen, dat is natuurlijk wel actueel. Misschien moet ik duidelijker zijn. Enfin. Thanks voor het idee voor 2018. En nu ga ik niet meer off-topic doen. ;) Ik wil nog een totaal nieuwe vraag stellen namelijk:

Verwachten jullie weer een Lionel Richie-achtige band/act? Borsato werd al genoemd... Guus Meeuwis? In het kader van Nederpop... ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
On topic! ;)
Verwachten jullie weer een Lionel Richie-achtige band/act? Borsato werd al genoemd… Guus Meeuwis? In het kader van Nederpop… ?
Nou, ik zie idd Borsato wel als een optie.
Hij heeft al wat festivals staan en ik zie die kans als zeer aannemelijk, wat mij betreft in de lijn van Doe Maar dit jaar.
Qua Lionel Richie achtig, geloof ik dat Bon Jovi nog met tourdata gaat komen.
Overigens Bon Jovi was al een tijdje terug aangekondigd voor Rock in Rio, samen met Billy Idol.
Misschien is Billy Idol nog meer een guilty pleasure dan Bon Jovi zelfs, maar dat is wachten op Europese data...
Daarnaast staat Rod Stewart op IOW, qua tourdata en Lionel-achtige-naam misschien meer relevant nog zelfs.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.977
2.038
Ik denk als PP weer een act kan boeken in de trant van Lionel Richie dat ze dat zeker zullen overwegen echter ik zou zo snel even niets kunnen bedenken, Toto of Duran Duran misschien????
In het kader van Nederpop, weet ik niet, is ook niet zo mijn ding maar Borsato zou kunnen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Pet Shop Boys wellicht? Ik verwacht die toch wel ergens, oftewel Pinkpop, ofwel DTRH.

Marco Borsato blijf ik onwaarschijnlijk vinden. Dat zou ik echt een shocking boeking vinden. Ook al is Pinkpop een mainstream festival, daar kunnen ze toch serieus niet mee aankomen?

 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Marco Borsato vind ik nou typisch een zanger voor Bospop. Dit festival wil jongere mensen aanspreken en nu ze de bejaarden van Doe Maar hebben aangekondigd en Anouk ook hebben is de stap naar Marco Borsato niet zo groot meer.

Daarbij komt dat Pinkpop mijns inziens nóg meer zal gaan aansturen op de hitjesparades van de Dotans, Kensingtons, Mumford & Sonsen, Bastilles, Tøppers (niet te verwarren met Toppers), Martin Garrixen, Justin Biebers en Tom Odells van tegenwoordig. Marco Borsato past hier niet helemaal bij mijns inziens.

Maar we zullen zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Pet Shop Boys wellicht? Ik verwacht die toch wel ergens, oftewel Pinkpop, ofwel DTRH.

Marco Borsato blijf ik onwaarschijnlijk vinden. Dat zou ik echt een shocking boeking vinden. Ook al is Pinkpop een mainstream festival, daar kunnen ze toch serieus niet mee aankomen?

O, ja... Pet Shop Boys, dat zal echt te gek zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik zag dat the weekend op veel plaatsen komt. Optie voor pinkpop?
Pinksterweekend misschien.

Maar The Weeknd speelt dan in New York en New Jersey in VS.


Bryan Ferry is wel een leuke classic optie voor Pinkpop. Over guilty pleasure gesproken, met Roxy Music... #sticktogether
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Raskolnikov wrote:
Pet Shop Boys wellicht? Ik verwacht die toch wel ergens, oftewel Pinkpop, ofwel DTRH.

Marco Borsato blijf ik onwaarschijnlijk vinden. Dat zou ik echt een shocking boeking vinden. Ook al is Pinkpop een mainstream festival, daar kunnen ze toch serieus niet mee aankomen?


O, ja… Pet Shop Boys, dat zal echt te gek zijn.

Haha, ja sorry hoor als ik je beledig door Marco Borsato niet serieus te nemen voor Pinkpop. Ik haakte in op de guilty pleasurenamen die genoemd werden en dan vind ik Pet Shop Boys een prima naam. Als jij dat niet vindt, uitstekend! Net als Billy Idol, vind ik ook een prima naam in dat genre.

Maar Marco Borsato kun je met de beste wil ter wereld geen guilty pleasure noemen, lijkt me toch.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Haha, ja sorry hoor als ik je beledig door Marco Borsato niet serieus te nemen voor Pinkpop. Ik haakte in op de guilty pleasurenamen die genoemd werden en dan vind ik Pet Shop Boys een prima naam. Als jij dat niet vindt, uitstekend! Net als Billy Idol, vind ik ook een prima naam in dat genre.

Maar Marco Borsato kun je met de beste wil ter wereld geen guilty pleasure noemen, lijkt me toch.

Ik was niet beledigd met je mening over Borsato.
En Pet Shop Boys zijn te gek... Staan ook op Tinderbox, dus waarom niet naar Pinkpop hé.
Ik denk dat je mijn "Pet Shop Boys alarm" verkeerd hebt begrepen...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Aha, dan is mijn breinwerking schijnbaar onbewust beïnvloed door het plaatje dat je erbij had geplaatst ;-)
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
NOS Primavera (8-10 juni) maakt een lading namen bekend. Onder andere Bon Iver, zou het dan toch ook PP kunnen worden? Wordt wel krapjes in zijn tour maar niet onmogelijk.
Verder zie ik Against Me! wel naar PP komen. The Black Angels, The Growlers of Japandroids zou ik ook leuk vinden maar vermoedelijk kleinere kans..
Run the Jewels of Skepta als hiphopnaam na de 'anders' uitspraken? Run the Jewels staat ook op Northside in Denemarken..
Verder uhm tja.. Tycho? Whitney? Denk niet dat PP veel namen zal delen met deze line-up.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken