Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Bryan Adams lijkt me niet de moeite waard om bij de kanshebbers te voegen, toch? Lijkt me meer een Bospop kanshebber.

Liam lijkt me verder (zal jullie niet verbazen) een meer dan uitstekende toevoeging voor de Pinkpop line-up.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Vanmorgen trouwens Bastille bekend gemaakt voor Northside Festival. Lijkt me nu ook wel zekerheid voor Pinkpop.
Stonden er in 2016, lijkt me niet dan. In de reeks 2013, 2014, 2016 lijkt een paar jaar overslaan wel verantwoord.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.483
4.813
Nee Kiss is het niet, ik denk dat er een onverwachte headliner erbij komt. Ik gok ook op Liam gallagher met zijn solo album en idd chase and status als danceact.
...

Liam Gallagher lijkt idd wel kansrijk. Lijkt mij alleen geen headliner.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
EddieVerder wrote:
Vanmorgen trouwens Bastille bekend gemaakt voor Northside Festival. Lijkt me nu ook wel zekerheid voor Pinkpop.


Stonden er in 2016, lijkt me niet dan. In de reeks 2013, 2014, 2016 lijkt een paar jaar overslaan wel verantwoord.

Daar zeg je wat Dennis. Echter: niets lijkt mij onmogelijk. Immers: het is misschien 'not done' om Bastille opnieuw uit te nodigen. Maar als Smeets duidelijk door laat schemeren dat het uiteindelijk om kaartverkoop gaat... en dan iets met 'never change a winning team'?

Ben Howard stond in 2012 nog in de tent (als afsluiter); een jaar later als sub voor Green Day. Kaiser Chiefs was er in '05, '06, '08 en '11. Vier keer in zeven jaar. Denk ook aan Faithless: van '97 tot '99 onafgebroken; in totaal vijf keer in minder dan tien jaar. Waarom? Omdat het scoort, toch? Okee, andere tijd misschien, maar dan nog: als het werkt (lees: verkoopt) zal Pinkpop dat schaamteloos blijven doen. Schaamteloos mag je tussen ' ' lezen denk ik.

Ik denk dat het (voor een groot gedeelte) met de show (afgeleid van die verkoop) te maken heeft: Faithless, Green Day, Kaiser Chiefs en (toch ook) Bastille: bands die (zie vorige optredens) een dergelijke show neerzetten waar heb publiek makkelijk op 'hapt'. Werkt, dus komt terug.

Hoe vindt u die?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
… nog los van hoe booming een (festival)band op dat moment was of op dit moment is…
Ja correct. Kunnen er zomaar staan. Maar mij lijkt het niet verstandig. Op die plek kan een andere band staan die nog niet is geweest imo...
Zelfde mening eigenlijk over Anouk en Kensington. Al is Bastille nog 'wel' een leuke toevoeging nog, imo...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.651
1.972
PinkpopSinds2008 wrote:
… nog los van hoe booming een (festival)band op dat moment was of op dit moment is…


Ja correct. Kunnen er zomaar staan. Maar mij lijkt het niet verstandig. Op die plek kan een andere band staan die nog niet is geweest imo…
Zelfde mening eigenlijk over Anouk en Kensington. Al is Bastille nog ‘wel’ een leuke toevoeging nog, imo…
Hadden Bastille beter dit jaar niet kunnen boeken en pas voor 2017 te boeken. Met een nieuwe plaat op zak en de ervaring van een show in de Ziggodome heb je een prima sub/3FM afsluiter voor Pinkpop. Al zou het me dus niet verbazen dat ze op grond van het voorgaande wederom van de partij zijn in Landgraaf.
 

Jack1617899561

Nieuw lid
29 nov 2016
2
0
Guns `n Roses wordt moeilijk zie voorlopige tour data:

May 20, 2017 Paris France Stade de France
May 21, 2017 Paris France Stade de France
May 24, 2017 Barcelona Spain Estadi Olímpic Lluís Companys
May 26, 2017 Madrid Estadio Vicente Calderón
May 30, 2017 Basel Switzerland St. Jakob Stadium
June 3, 2017 Milan Italy San Siro
June 6, 2017 Copenhagen Denmark Parken Stadium
June 9, 2017 Werchter Belgium Werchter Park
June 11, 2017 Amsterdam Netherlands Amsterdam Arena
June 14, 2017 Vienna Austria Ernst-Happel-Stadion
June 17, 2017 Warsaw Poland National Stadium, Warsaw
June 20, 2017 Munich Germany Olympiastadion
June 22, 2017 Berlin Olympiastadion
June 23, 2017 Berlin Olympiastadion
June 25, 2017 Gelsenkirchen Veltins-ArenaJune
June 28, 2017 Cologne RheinEnergieStadion
June 30, 2017 Glasgow Scotland Hampden Park
July 4, 2017 Dublin Ireland Aviva Stadium
July 7, 2017 London England Wembley Stadium
July 8, 2017 London England Wembley Stadium
July 10, 2017 Manchester Etihad Stadium
July 13, 2017 Oslo Norway Ullevaal Stadion
July 15, 2017 Stockholm Sweden Friends Arena
July 18, 2017 Budapest Hungary Budapest Sports Arena
July 21, 2017 Lisbon Portugal Passeio Marítimo de Algés
August 25-27, 2017 Reading England Reading and Leeds Festivals

 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Die tour dates kloppen niet.
In Berlijn staan ze bijvoorbeeld op dezelfde datum in het zelfde stadion als depeche mode.
Dus denk dat je deze datums met een korreltje zout moet nemen
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.651
1.972
Die lijst klopt sowieso al niet helemaal, op 22 juni staat Depeche Mode al in het Olympia Stadion.
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Guns `n Roses wordt moeilijk zie voorlopige tour data:

May 20, 2017 Paris France Stade de France
May 21, 2017 Paris France Stade de France
May 24, 2017 Barcelona Spain Estadi Olímpic Lluís Companys
May 26, 2017 Madrid Estadio Vicente Calderón
May 30, 2017 Basel Switzerland St. Jakob Stadium
June 3, 2017 Milan Italy San Siro
June 6, 2017 Copenhagen Denmark Parken Stadium
June 9, 2017 Werchter Belgium Werchter Park
June 11, 2017 Amsterdam Netherlands Amsterdam Arena
June 14, 2017 Vienna Austria Ernst-Happel-Stadion
June 17, 2017 Warsaw Poland National Stadium, Warsaw
June 20, 2017 Munich Germany Olympiastadion
June 22, 2017 Berlin Olympiastadion
June 23, 2017 Berlin Olympiastadion
June 25, 2017 Gelsenkirchen Veltins-ArenaJune
June 28, 2017 Cologne RheinEnergieStadion
June 30, 2017 Glasgow Scotland Hampden Park
July 4, 2017 Dublin Ireland Aviva Stadium
July 7, 2017 London England Wembley Stadium
July 8, 2017 London England Wembley Stadium
July 10, 2017 Manchester Etihad Stadium
July 13, 2017 Oslo Norway Ullevaal Stadion
July 15, 2017 Stockholm Sweden Friends Arena
July 18, 2017 Budapest Hungary Budapest Sports Arena
July 21, 2017 Lisbon Portugal Passeio Marítimo de Algés
August 25-27, 2017 Reading England Reading and Leeds Festivals

 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
En daar is die lijst weer

…….voor de zoveelste keer *zucht*

zitten hier te klagen over Bastille dat die op herhaling zouden komen... maar dat is ook niet gek als hier alles 100.000 keer herhaald wordt.
Ik zucht met je mee bcmrmaybe.
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
bcmrmaybe wrote:
En daar is die lijst weer

…….voor de zoveelste keer *zucht*


zitten hier te klagen over Bastille dat die op herhaling zouden komen… maar dat is ook niet gek als hier alles 100.000 keer herhaald wordt.
Ik zucht met je mee bcmrmaybe.

zou dit de pinkpop variant zijn van de komkommertijd? het wordt echt heel erg tijd dat er een nieuwe naam komt...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
@jack
het Guns N Roses Wikipedia lijstje is fake en al een tijdje bestempeld als een "no go"
sorry...

Volgende keer beter ;)
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Sowieso - maar dat is een dagtaak voor de beheerders denk ik - is het in de 'ideale situatie' zo dat er in dit stadium (gevoelsmatig: dagen/weken voor een x-aantal namen) 'de bedoeling' dat er alleen nog maar nieuws en geruchten gedeeld worden. Denk dat het onderdeel "Zou U2 niet een leuke band zijn" al een tijd geleden is. Iedereen kan en mag alles zeggen op een forum, maar die échte geruchtenmolen wordt wat verstoord door (met alle respect) een dergelijke wikipedia-lijst (of andere, vergelijkbare 'geruchten' die niet eens waar kúnnen zijn).

Iets anders: @DennisvdBr: wat is, op dit forum, jouw taak als moderator? Ik zie een heel aantal eigen (felle) meningen staan (met name over Bieber) en ook een vrij groot gedeelte over Prophets of Rage en of zij al dan niet headliner zouden kunnen zijn. Vult ook een aanzienlijk gedeelte van de pagina's hier.

Het zijn er inmiddels al 114; denkelijk (maar da's mijn beeld van een goed forum) zijn er een hoop pagina's gevuld met geruchten die niet waar kúnnen zijn --> reacties daar weer op. Kost een hoop leeswerk. Wat ik overigens graag doe. Ben benieuwd! So far: bijna eind november, namen, namen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Iets anders: dennisvdbr wat is, op dit forum, jouw taak als moderator? Ik zie een heel aantal eigen (felle) meningen staan (met name over Bieber) en ook een vrij groot gedeelte over Prophets of Rage en of zij al dan niet headliner zouden kunnen zijn. Vult ook een aanzienlijk gedeelte van de pagina’s hier.
Nou, taak als Moderator... Eigenlijk niet zo heel bijzonder ;)
Eigenlijk ben ik gewoon een forumlid als ieder ander, dus ik geef mijn mening (al dan niet voorzien van roze-bril) als ik vind dat ik mijn mening moet geven.
Heb iets meer rechten op het forum om hier en daar wat aan te passen als het nodig is of moet zijn.
Ik moet kijken dat er niet al te gekke dingen gebeuren en het een beetje ordelijk houden zodat de administrators het niet al te druk hebben.
Daarbij wat wel relevant is een beetje doorspelen van info richting redactie.
Betreft mijn (felle) mening, bijvoorbeeld als ik bepaalde meningen over Prophets of Rage zie langskomen waar ik het niet mee eens ben, dan kaats ik de bal terug natuurlijk met mijn eigen mening, dus zodoende...
Verder, kijk ik een beetje rond wat er bij Pinkpop kan gebeuren, zo kwam ik ooit hier op het forum terecht zo'n 5 duizend posts geleden...

overigens, misschien een tip voor allen, forumlid dennis is iemand anders (er zijn wat meer dennis'en actief), als je mij wilt taggen in een bericht gebruik dan @dennisvdbr a.u.b. maar dat ter zijde...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik denk dat KOL op Roo staat. Gezien de andere data dat ze spelen verwacht ik ze op Sziget en LL. En niet op Pinkpop. Misschien op DTRH
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken