Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Grappig dat zoveel mensen reageren dat Bieber absoluut geen steek zou houden om te boeken. Als een festival zoals I-Days naast Radiohead, LP en GD ook Bieber boekt, kan ik me wel voorstellen dat Pinkpop dat ook zou durven doen. Zeker als je ziet hoeveel headliners Pinkpop misloopt dit jaar. Ik hoop uiteraard voor jullie allen dat het niet gebeurt, maar het bestempelen als ‘onmogelijk’ zou ik toch zeker niet doen hoor.

Al op V-festival gestaan en nu al weer 4 in de planning voor van 5 t/m 18 juni 2017.
Een festival is niet ondenkbaar. In Nederland is Pinkpop denk ik het enige festival waar hij zou kunnen in de populariteit / vorm / flow waar hij in zit.
Dus idd, ''onmogelijk" kan je zeker niet zeggen.
Daarbij, ik zeg als het op Pinkpop aankomt altijd : zeg nooit nooit
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Let op, 5 juni komt er een klapper van een afsluiter.. nog even geduld zou ik zeggen…
Deze week gaan we het weten gok ik…

Ik hou je aan je woord Dennis…hahhahaha

Die klapper wordt Kings of Leon :wink:
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
mattman wrote:
DennisvdBr wrote:
Yep, Bieber dus op 3 juni?


Dennis, please… Het is maandag voor iedereen hé.


Als je alleen dat stukje tekst leest is het idd even schirkken ja…. ha ha ha…

sorry hoor…
Maar stel hij staat op Pinkpop blijft er alleen nog 3 juni als optie over, dat was de insteek van het verhaal…
Dus wat ik in de onderliggende gedachte ook wil meegeven aan iedereen….
Let op, 5 juni komt er een klapper van een afsluiter.. nog even geduld zou ik zeggen…
Deze week gaan we het weten gok ik…

Zul je zien dat we kings of leon krijgen :p
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
bcmrmaybe wrote:
Let op, 5 juni komt er een klapper van een afsluiter.. nog even geduld zou ik zeggen…
Deze week gaan we het weten gok ik…


Ik hou je aan je woord Dennis…hahhahaha


Die klapper wordt Kings of Leon
1f609.svg

Je was me voor
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
GnR en KOL zijn logisch beredeneerd de enigste 2 namen die overblijven waarbij je bij de eerste al de nodige vraagtekens kan zetten. Tenzij iemand mij kan overtuigen dat er nog meer kapers op de kust zitten??????? Als outsiders wil ik dan nog Metallica en Coldplay noemen maar in de lijn der verwachting ligt dat normaal gezien niet.......
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
GnR en KOL zijn logisch beredeneerd de enigste 2 namen die overblijven waarbij je bij de eerste al de nodige vraagtekens kan zetten. Tenzij iemand mij kan overtuigen dat er nog meer kapers op de kust zitten??????? Als outsiders wil ik dan nog Metallica en Coldplay noemen maar in de lijn der verwachting ligt dat normaal gezien niet…….

Linkin park ook wel toch??
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Volgens mij gaat er voor 5 juni een naam uit de hoge hoed komen waar we nu allemaal geen rekening mee houden.
GnR, Aerosmith, Coldplay, Metallica, U2 zijn naar mijn mening allemaal uitgesloten. KOL hoop ik echt niet (ja ok liever dan Bieber), vond vorige keer zo slecht 0,0 interactie met publiek.
Wel blij dat Bieber dan niet de maandag sluit. Wil als slot nog even los gaan. Op zaterdag kan ik altijd eerder doorfeesten op de camping.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
KISS stond dit jaar niet echt in ons geruchtenlijstje in tegenstelling tot vorig jaar. Maar verwacht ze nu ook echt niet meer: 24 mei naar Ahoy.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Heb de catagorieen iets verdeeld... Mogelijke headliners die al data hebben staan, mogelijke headliners die data hebben staan maar niet duidelijk of er nog wat bij komt, dan een catagorie van mogelijke headliners die waarvan nog geen data bekend zijn en dan nog een catagorie waarvan sub meer logisch is dan optie headliner.

Momenteel denk ik dat er van een flinke lijst mogelijke headliners een paar logisch te verklaren zijn naast Green Day (zondag 4 juni) te komen:
– Justin Bieber, 3 juni een optie op basis van 4 festivals van 5 t/m 18 juni 2017
– Kings of Leon, laatste keer was 2013 met nieuw album en al enkele festivals aangekondigd, zijn echter voorlopig enkel nog data in juli
– Linkin Park, veel festivals in de planning maar alles vanaf 9 juni en nog niets er voor.
– Rod Stewart, headliner IOW 2017 (UK exclusive), maar in de Golden Oldie catagorie..

Onderstaande zijn op tour maar niet duidelijk of er nog data bij komen:
– Aerosmith, heeft 3 juni nog vrij en nog geen datum in NL en BE, maar valt in de Golden Oldie catagorie denk ik.
– Coldplay, tourstart is dag na Pinkpop in Munchen, maar niet echt meer te verwachten
– Iron Maiden, laatste tourdag enkele dagen voor Pinkpop met geen datum in NL

Dan zijn er een aantal waarvan het vermoeden ofwel gerucht is dat ze komen touren.
– Guns N Roses, misschien wel 1 van de grootste in deze catagorie.
– Lady Gaga, genoemd voor Glastonbury
– The Killers, voorlopig in april in Mexico, dus ver weg nog
– Queen, gerucht voor enkele DEAG festivals eind mei / begin juni 2017
– Volbeat, gerucht voor enkele DEAG festivals eind mei / begin juni 2017
– U2, gerucht voor Bonnaroo, week er voor nog op Pinkpop maar lijkt niet echt mogelijk.
– Metallica, gerucht voor Sonisphere festivals
– Maroon 5, staan oa met Aerosmith en RHCP op Rock in Rio

dan een aantal waarvan niet heel duidelijk is of een headline plek te hoog gegrepen is of minstens in aanmerking kunnen komen als sub naast SOAD.
– Prophets of Rage
– Biffy Clyro
– Imagine Dragons
– Martin Garrix
– Macklemore
– Alter Bridge
– Ed Sheeran (tour gerucht)
– Bon Jovi (tour gerucht)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
PJ wrote:
GnR en KOL zijn logisch beredeneerd de enigste 2 namen die overblijven waarbij je bij de eerste al de nodige vraagtekens kan zetten. Tenzij iemand mij kan overtuigen dat er nog meer kapers op de kust zitten??????? Als outsiders wil ik dan nog Metallica en Coldplay noemen maar in de lijn der verwachting ligt dat normaal gezien niet…….


Linkin park ook wel toch??

Die zouden idd ook nog kunnen. Dus in het ergste geval (voor mij) krijgen we dus nog Bieber erbij voor de zaterdag en KOL of LP als afsluiter voor de maandag.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Rod Stewart gaat echt PP niet (sub) headlinen. Krijgt de Ziggo nog niet eens uitverkocht. Wel een goede show maar zie het echt niet gebeuren eerlijk gezegd
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
maakt airbourne nu ze op bospop staan geen kans meer op pinkpop want had wel gehoopt gedacht dat ze op pinkpop stonden
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Die zouden idd ook nog kunnen. Dus in het ergste geval (voor mij) krijgen we dus nog Bieber erbij voor de zaterdag en KOL of LP als afsluiter voor de maandag.

Of Guns als afsluiter en Coldplay als opener. Dat kan ook.

Ik ga nu niet doemdenken..geen zin in
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
DennisvdBr wrote:
chris knoben wrote:
maakt airbourne nu ze op bospop staan geen kans meer op pinkpop want had wel gehoopt gedacht dat ze op pinkpop stonden


denk dat er idd een streep door kan…


helaas….
Niet te snel! Afgelopen jaar stonden ze op Zwarte Cross en zouden ze in eerste instantie Headliner zijn op Nirwana Tuinfeest. Die 2e hebben ze afgezegd wegens een dubbele boeking op die dag, maar alsnog. Ze hadden afgelopen jaar 2 Nederlandse festivalshows gepland staan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Logisch beredeneerd met de info die we nu hebben komen de volgende in aanmerking voor de 2 headliners spots voor PP.
- KOL
- LP
- Bieber

Minder waarschijnlijk maar ook mogelijk.
- GnR (zou ik persoonlijk een stunt vinden van PP als dat echt lukt)
- Coldplay
- Metallica

Al het andere geloof ik niet in...Zullen wel zien
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Volgens mij gaat er voor 5 juni een naam uit de hoge hoed komen waar we nu allemaal geen rekening mee houden.
GnR, Aerosmith, Coldplay, Metallica, U2 zijn naar mijn mening allemaal uitgesloten.

Madonna is hier al eens genoemd dus dat zou kunnen. Ook is het nog steeds wachten op tourdata van Katy Perry maar eerlijk gezegd geloof ik daar allebei niet in. Wie zou jij uit die hoed toveren??
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik denk dat we Coldplay nog niet helemaal moeten uitsluiten:
http://www.nme.com/news/music/radiohead-coldplay-headline-new-t-park-replacement-festival-1878173?utm_source=facebook&utm_medium=social
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken