Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Laat ik het zo zeggen: naar Adele en Beyoncé spreek je mijn kleine zus én mijn ma aan. Met Bieber wordt het één groot tiener tuinfeest…

Oplossing....Moshpit.....
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Laat ik het zo zeggen: naar Adele en Beyoncé spreek je mijn kleine zus én mijn ma aan. Met Bieber wordt het één groot tiener tuinfeest…

Oplossing….Moshpit…..
Bij Bieber mag je eieren meenemen, tomaten zijn ook toegestaan
 

sander1617899555

Campingartiest
20 feb 2016
53
0
Als de combi Bieber / Garrix wordt geboekt moet dat haast wel voor de maandag worden. Op zaterdag is het Flying Dutch en daar zie Garrix toch wel 3x draaien (Amsterdam / Rotterdam / Eindhoven (Eersel))
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Als de combi Bieber / Garrix wordt geboekt moet dat haast wel voor de maandag worden. Op zaterdag is het Flying Dutch en daar zie Garrix toch wel 3x draaien (Amsterdam / Rotterdam / Eindhoven (Eersel)

Ik zie dat als een goed punt!
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Als de combi Bieber / Garrix wordt geboekt moet dat haast wel voor de maandag worden. Op zaterdag is het Flying Dutch en daar zie Garrix toch wel 3x draaien (Amsterdam / Rotterdam / Eindhoven (Eersel))

Of juist de zaterdag en dan alleen Bieber. Als ze samen op tour gaan heeft Bieber deze dag niets te doen, dus pikt hij Landgraaf mee.
De combi met SOAD - Bieber lijkt mij geen logische keuze.

Ik denk dat SOAD met een andere band geboekt is. Ze staan op veel festivals ""voorlopig"" als headliner, waar ze m.i. te klein voor zijn. Dus er zal een grotere naam aan gekoppeld worden, zodat ze overal als sub staan.
Of is dit wishful thinking??
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Als de combi Bieber / Garrix wordt geboekt moet dat haast wel voor de maandag worden. Op zaterdag is het Flying Dutch en daar zie Garrix toch wel 3x draaien (Amsterdam / Rotterdam / Eindhoven (Eersel))
Ja zou wel in lijn zijn met laatste twee jaar, zo'n afsluiting voor de laatste dag.
Als afsluiter op de slotdag heb ik het liefste altijd een act vol energie en power. Twee jaar geleden al zwaar teleurgesteld door Pharell, Maca vorig jaar ook vermoeiend. En als nu Bieber zou afsluiten zou ik weer een balend gevoel het festival afsluiten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
sander wrote:
Als de combi Bieber / Garrix wordt geboekt moet dat haast wel voor de maandag worden. Op zaterdag is het Flying Dutch en daar zie Garrix toch wel 3x draaien (Amsterdam / Rotterdam / Eindhoven (Eersel))


Of juist de zaterdag en dan alleen Bieber. Als ze samen op tour gaan heeft Bieber deze dag niets te doen, dus pikt hij Landgraaf mee.
De combi met SOAD – Bieber lijkt mij geen logische keuze.

Ik denk dat SOAD met een andere band geboekt is. Ze staan op veel festivals “”voorlopig”” als headliner, waar ze m.i. te klein voor zijn. Dus er zal een grotere naam aan gekoppeld worden, zodat ze overal als sub staan.
Of is dit wishful thinking??
Waarom...
Garrix en JB op main en 3FM met gitaren en afsluiten met SOAD?
Logisch of niet... ;)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Bijna iedereen hier zegt dat bieber gegarandeerd pinkpop uit zou verkopen maar dat betwijfel ik toch. Denk dat genoeg oudere bezoekers dat niks aanvinden en dan pinkpop maar skippen en naar werchter gaan waar wel serieuze headliners staan. Pinkpop trekt dan idd veel jong publiek, maar verliest dus ook veel jong publiek. Voor de toekomst van t festival lijkt t me dan wel weer een slimme zet aangezien er zo meer jonge bezoekers aan t festival worden gebonden die er dan later ook nog naartoe willen. Mij zul je er dan echter niet meer zien als dit de nieuwe richting wordt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Bijna iedereen hier zegt dat bieber gegarandeerd pinkpop uit zou verkopen maar dat betwijfel ik toch. Denk dat genoeg oudere bezoekers dat niks aanvinden en dan pinkpop maar skippen en naar werchter gaan waar wel serieuze headliners staan. Pinkpop trekt dan idd veel jong publiek, maar verliest dus ook veel jong publiek. Voor de toekomst van t festival lijkt t me dan wel weer een slimme zet aangezien er zo meer jonge bezoekers aan t festival worden gebonden die er dan later ook nog naartoe willen. Mij zul je er dan echter niet meer zien als dit de nieuwe richting wordt.
Uitverkoop zegt idd meestal niets over zalen en stadions ten opzichte van festivals.
Genoeg voorbeeld van.
Om een boeking als Bieber (stel dat) niet serieus te noemen is natuurlijk onzin, dat het geen persoonlijk voorkeur is dat kan.
Denk dat jullie dat onderschatten, net als de invloed van Prophets of Rage op aankomend festivalseizoen.

Als Pinkpop Bieber boekt is het hoe je het wend of keert heel goed gedaan (ondanks dat het mijn voorkeur niet is, durf ik dat gewoon toe te geven).
(Daarbij is het een dikke middelvinger van Pinkpop naar al die muziekpuristen die maar blijven kwijlen over Arcade Fire en Radiohead :p )
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Bijna iedereen hier zegt dat bieber gegarandeerd pinkpop uit zou verkopen maar dat betwijfel ik toch. Denk dat genoeg oudere bezoekers dat niks aanvinden en dan pinkpop maar skippen en naar werchter gaan waar wel serieuze headliners staan. Pinkpop trekt dan idd veel jong publiek, maar verliest dus ook veel jong publiek. Voor de toekomst van t festival lijkt t me dan wel weer een slimme zet aangezien er zo meer jonge bezoekers aan t festival worden gebonden die er dan later ook nog naartoe willen. Mij zul je er dan echter niet meer zien als dit de nieuwe richting wordt.
Die Bieber-dag zal vast snel uitverkopen. Maar als de kaartjes voor de dag op zijn, zie ik die jeugd niet een weekendticket kopen, zoals de oudjes bij de Stones destijds wel deden. Dus daar zie ik wel een risico. Voor Pinkpop is het natuurlijk beter om meer dagkaarten dan maximaal aantal weekendkaarten te verkopen.

Maar goed. even onthouden... Bieber is niet bevestigd maar voorlopig alleen bad thinking!!!
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Zou bieber als headliner op de dag van soad anders wel hilarisch vinden, zal vast een goede sfeer opleveren :wink:
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Sorry, ondanks je voorkeur of niet, dit soort acts hoort eigenlijk niet op Pinkpop. Ondanks dat het PinkPOP heet is er altijd een stevig , alternatief programma geweest. Dat men de laatste jaren wat grote namen laat komen , die dat niet zijn, maar wel een staat van dienst hebben gehad of nog hebben in de muziekwereld, oke. Maar Bieber??? Je hebt veel vaste Pinkpopgangers die ondanks het programma toch elk jaar gaan. 30/40 jarige, waar ik ook onderval. Maar ik denk dat er van die groep er dan toch gaan afvallen. en dan kun je wel uitverkocht zijn, er word ook naar een gemiddeld geldbedrag gekeken dat men ook nog eens besteedt voor drinken en eten. Maar je kunt wel uitverkopen met allemaal pubers/believers, maar die zullen maar een tientje besteden.

Laten we hopen dat de organisatie ook zo denkt en die Bieber fijn thuis laat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
superginger wrote:
Bijna iedereen hier zegt dat bieber gegarandeerd pinkpop uit zou verkopen maar dat betwijfel ik toch. Denk dat genoeg oudere bezoekers dat niks aanvinden en dan pinkpop maar skippen en naar werchter gaan waar wel serieuze headliners staan. Pinkpop trekt dan idd veel jong publiek, maar verliest dus ook veel jong publiek. Voor de toekomst van t festival lijkt t me dan wel weer een slimme zet aangezien er zo meer jonge bezoekers aan t festival worden gebonden die er dan later ook nog naartoe willen. Mij zul je er dan echter niet meer zien als dit de nieuwe richting wordt.


Als Pinkpop Bieber boekt is het hoe je het wend of keert heel goed gedaan (ondanks dat het mijn voorkeur niet is, durf ik dat gewoon toe te geven).
(Daarbij is het een dikke middelvinger van Pinkpop naar al die muziekpuristen die maar blijven kwijlen over Arcade Fire en Radiohead
1f61b.svg
)

In welke zin zou dat een dikke middenvinger zijn? Een enorm zwaktebod ja. Door een act te boeken die door de meeste van je bezoekers en fans enorm gehaat wordt en andere, alom gerespecteerde acts niet te boeken? Een act als Arcade Fire is er ook één met een toekomst hé.

Kijk eens wat er met V Festival gebeurd is: het is een festival geworden zonder gezicht. Wil je dat Pinkpop in zoiets veranderd?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Als het boeken van Bieber een middelvinger is naar festivals die Radiohead konden boeken dan kom je gewoonweg te kort en verlaag je je gewoon als festival tot idd V Festival, daar stonden vroeger ook degelijke acts en kijk wat 't nu is.. Pinkpop blijft in mijn ogen een familiefestival en volgens mij wordt 't vaak ook zo beschreven.. Je moet als festival toch een beetje het inzicht hebben welk publiek je hebt ofniet?
Dat is echt geen middelvinger Dennis, dan kom je echt gewoon te kort als je even nagaat welke bands touren volgend jaar..
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Als het boeken van Bieber een middelvinger is naar festivals die Radiohead konden boeken dan kom je gewoonweg te kort en verlaag je je gewoon als festival tot idd V Festival, daar stonden vroeger ook degelijke acts en kijk wat ’t nu is.. Pinkpop blijft in mijn ogen een familiefestival en volgens mij wordt ’t vaak ook zo beschreven.. Je moet als festival toch een beetje het inzicht hebben welk publiek je hebt ofniet?
Dat is echt geen middelvinger Dennis, dan kom je echt gewoon te kort als je even nagaat welke bands touren volgend jaar..

Hmm daar spreek je jezelf toch tegen, als ik zo vrij mag zijn. "Familiefestival" houdt in dat zowel mijn vrouw, kinderen als ik een leuke tijd hebben. Met namen als Green Day, SOAD en evt Arcade Fire en Radiohead, kom ik prima aan m'n trekken maar m'n kids zullen zich stierlijk vervelen. Wanneer Pinkpop een Bieber of Garrix toevoegt aan GD en SOAD ... dan is er voor ieders wat wils en kun je dus spreken van een familiefestival.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Misschien verkoopt Bieber wel goed maar dat jonge publiek heeft geen cent te makken en geeft dus weinig uit op het festival terrein.
Daarnaast hoeft het van mij geen familie festival worden, ik heb geen zin in koters om me heen als ik naar pinkpop ga.
Vind het zo wie zo geen plek voor hele jonge kinderen.
Maar ja dat is mijn mening.
Vriend van mij irriteerde zich ook op PP de laatste keer, sta je lekker van muziek te genieten staat er een kind heel vervelend met een ballon tegen je aan te gooien.
Hij zei ook laat ik me kids thuis om een moment voor mezelf te hebben en dan heb je last van andermans koters, haha.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Bieber wordt gewoon headliner.

Voordeel is dat het nooit tegen kan vallen als ie niet komt. ?

Maar goed ik denk dat JB nog een brug te ver is.

Die andere Justin zou ik liever zien
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Yannick wrote:
Als het boeken van Bieber een middelvinger is naar festivals die Radiohead konden boeken dan kom je gewoonweg te kort en verlaag je je gewoon als festival tot idd V Festival, daar stonden vroeger ook degelijke acts en kijk wat ’t nu is.. Pinkpop blijft in mijn ogen een familiefestival en volgens mij wordt ’t vaak ook zo beschreven.. Je moet als festival toch een beetje het inzicht hebben welk publiek je hebt ofniet?
Dat is echt geen middelvinger Dennis, dan kom je echt gewoon te kort als je even nagaat welke bands touren volgend jaar..


Hmm daar spreek je jezelf toch tegen, als ik zo vrij mag zijn. “Familiefestival” houdt in dat zowel mijn vrouw, kinderen als ik een leuke tijd hebben. Met namen als Green Day, SOAD en evt Arcade Fire en Radiohead, kom ik prima aan m’n trekken maar m’n kids zullen zich stierlijk vervelen. Wanneer Pinkpop een Bieber of Garrix toevoegt aan GD en SOAD … dan is er voor ieders wat wils en kun je dus spreken van een familiefestival.
Bij zo'n boeking spreek je de hardcore fans aan van zo'n artiest, echt niet de gemiddelde tiener of jongere.. Jongeren hebben verschillende muzieksmaak maar dit is een full on radio pop act die alleen maar tienermeisjes gaat aanspreken.. Er is een verschil tussen Bieber enerzijds en Doe Maar, Bastille of Major Lazer waarbij je wel een breder publiek aantrekt.. Dat bedoelde ik :)
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
dit is een full on radio pop act die alleen maar tienermeisjes gaat aanspreken.

Daar onderschat je Bieber toch, denk ik. Met z'n nieuwe materiaal heeft hij de tienermeisjes van z'n beginjaren weten te behouden, maar ook veel zieltjes gewonnen in de categorie 15-35.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken