Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Yannick wrote:
dit is een full on radio pop act die alleen maar tienermeisjes gaat aanspreken.


Daar onderschat je Bieber toch, denk ik. Met z’n nieuwe materiaal heeft hij de tienermeisjes van z’n beginjaren weten te behouden, maar ook veel zieltjes gewonnen in de categorie 15-35.
Nu snap ik het. Ben al 37, dus val buiten de categorie.
Ik zie nog een voordeel met dat jonge publiek. Die drinken minder. Dus geen lange wachtrij voor bier.
 

Dennis Dieleman

Playlistbediener
23 nov 2016
7
0
Hallo allemaal, ik lees al een aantal jaar met plezier mee op dit forum en heb besloten vanaf vandaag ook actief mee te gaan doen.

Ik denk dat Pinkpop dit jaar voor 3 "themadagen" gaat.

1 dag pop-punk met Green day, Twenty one pilots, Bastille, Jett Rebel en dat soort bands.
1 dag Rock/metal met S.O.A.D, Alter Bridge, POTR, Biffy Clyro + een aantal Fortarock bands.
1 dag (gevreesde) 14-jarige pop muziek met Justin Bieber, Martin Garrix, 5 seconds of Summer en dergelijke.

Lijkt me zeer interessant of dit gaat werken en dan vooral met de verkoop van weekendkaarten.

Tevens gok ik dat Enter Shikari op de rock/metal middag komt te staan, aangezien die eind mei op tour gaan door Europa voor het 10 jarig jubileum van hun eerst album.
Daarnaast zou het me niks verbazen als 30 seconds to mars als sub op alle grote Europese festivals komt te staan aangezien die al een tijdje bezig zijn met een nieuw album
en zichzelf weer in the picture zullen moeten gaan spelen.
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
M.E. wrote:
Yannick wrote:
dit is een full on radio pop act die alleen maar tienermeisjes gaat aanspreken.


Daar onderschat je Bieber toch, denk ik. Met z’n nieuwe materiaal heeft hij de tienermeisjes van z’n beginjaren weten te behouden, maar ook veel zieltjes gewonnen in de categorie 15-35.


Nu snap ik het. Ben al 37, dus val buiten de categorie.
Ik zie nog een voordeel met dat jonge publiek. Die drinken minder. Dus geen lange wachtrij voor bier.

Haha, hier al een 40'er :cool:

Ik word ook niet super-enthousiast van JB, maar zoals ik al zei vind ik het wel interessanter dan het zoveelste gitaarbandje uit US of UK. En wanneer PP met het oog op de toekomst inderdaad besloten heeft een verjongingskuur te volgen dan hebben ze veel meer aan Bieber/Garrix dan aan Radiohead.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Daarbij nog eens zeggen dat Bieber ook een heel slechte live reputatie heeft en zijn headline positie overal als een 'mislukt experiment' werd gezien. Een beetje hetzelfde verhaal als met Rihanna op PP...

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/news/v-festival-hungover-justin-bieber-accused-of-miming-by-fans-purpose-world-tour-a7202206.html
http://www.birminghammail.co.uk/whats-on/music-nightlife-news/justin-bieber-v-festival-2016-11780562
http://www.telegraph.co.uk/music/artists/justin-bieber-disappoints-with-hungover-performance-at-v-festiva/

 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Mocht die Bieber een dag afsluiten .... ben ik die dag mooi op tijd in de feesttent op camping B .... en ik denk velen met mij.
Geloof er geen snars van dat hij op "het lijstje" staat.

Ondanks smeets zijn woorden ..... Pearl Jam zal een van de dagen afsluiter zijn ..... en nee heb geen bron .....
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0

Ik wil voorkomen dat ik hier als JB fanboy overkom, maar tegenover bovenstaande recensies staan minstens zo veel genuanceerde en minder negatieve reacties op zijn live show. Zie hier bijvoorbeeld een stuk van Neil McCormick uit diezelfde Telegraph n.a.v. zijn show in oktober:
http://www.telegraph.co.uk/music/news/justin-bieber-purpose-tour-o2-arena-review-canadian-pop-star-has/

Hij stelt hierin precies de vragen die we hier ook hebben: hij zingt vaak niet live, maar is dat erg? Hij pretendeert niet eens live te zingen dus het doel van zo'n show is wellicht anders dat dat bij een traditioneel rockbandje. En wanneer hij wel live zingt (en behoorlijk gitaar speelt, en piano, en drums!) blijkt het ventje gewoon best getalenteerd.
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Adele sluit haar tour af eind juni/begin juli in Engeland. Zou zij niet de verassing kunnen zijn? Is anders en glasto was een succes
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Adele sluit haar tour af eind juni/begin juli in Engeland. Zou zij niet de verassing kunnen zijn? Is anders en glasto was een succes

Adele zou ik (en ik denk vele anderen) een stuk meer waarderen dan JB. Ook al is het niet echt mijn muzieksmaak, die vrouw heeft me een stem!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Matthijs wrote:
Adele zou ik (en ik denk vele anderen) een stuk meer waarderen dan JB.

Bedankt
1f641.svg
Hij bedoelt vast dat ie Adele meer zou waarderen dan jij dat zou doen... ;-)
 

Sjeef

Playlistbediener
21 nov 2016
12
0
http://www.1limburg.nl/wordt-justin-bieber-de-grote-verrassing-op-pinkpop?context=topstory

Als Jan Smeets / Mojo bovenstaande niet binnen 24u ontkennen vrees ik het ergste...

 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Prophets of Rage is inderdaad een supergroep, een supergroep tot headliner bombarderen zonder echte hits lijkt me gewoonweg raar en als ze op dezelfde dag staan als SOAD zou ik dat echt een hele vreemde volgorde vinden. Overigens kan ik een subheadlinerplek wel nog enigszins begrijpen en ik geloof ook best dat ze dat zouden kunnen krijgen.

Justin Bieber headliner maken van je festival lijkt me echt een slechte zet. Ik geloof zeker wel dat die dag uitverkoopt, dus wat dat betreft is het een goede zet. Je weekendkaarten daarentegen kunnen wel eens een flinke deuk oplopen door dit te doen, ik denk zelfs dat je er een hoop vaste oudgedienden mee weg laat blijven.

Daarnaast is het gevaar dat die meisjes die op Bieber afkomen niet zoveel geld uit geven als de gemiddelde PP-bezoeker. Verder is het vooral slecht voor je naam. Het zou me niks verbazen als die oudgediende PP-gangers die komend jaar dan wegblijven ook niet meer terugkomen. Daarnaast kan het ook andere klanten kosten die ipv dit jaar naar PP te gaan eens op een ander festival gaan kijken en daar het heel goed naar hun zin hebben en voortaan daar heen gaan.

Natuurlijk zou je wel die tienermeisjes kunnen overtuigen om voortaan vaker naar festivals te gaan, maar dat zullen ze zeker niet allemaal gaan doen. Nog een nadeel zal zijn dat alle mensen die er die dag zijn en zich kapot ergeren aan de tienermeisjes voortaan ook afhaken.

Kortom op de korte termijn een prima idee om Justin Bieber headliner te maken, je verkoopt vermoedelijk die dag snel uit, op de lange termijn vind ik het erg gevaarlijk.

Maar goed zo zie ik het, ieder heeft recht op zijn eigen mening.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.975
2.038
Als Pinkpop Bieber boekt is het hoe je het wend of keert heel goed gedaan (ondanks dat het mijn voorkeur niet is, durf ik dat gewoon toe te geven).
(Daarbij is het een dikke middelvinger van Pinkpop naar al die muziekpuristen die maar blijven kwijlen over Arcade Fire en Radiohead
1f61b.svg
)

[/quote]

Sorry Dennis maar hier ben ik het totaal niet mee eens. Toegegeven dat ook Bieber niet mijn favoriet is. Maar hoeveel festivals heeft Bieber in zijn hele carrière al geheadlined?? Dat zijn er echt niet veel, het begint nu te komen maar dan nog is het de vraag of je dat als PP zijnde moet boeken. Het is gewoon een keuze die voortvloeit uit het feit dat ze tal van andere headliners zijn misgelopen. Uit dat oogpunt gezien vind ik het dus helemaal niet zo goed gedaan en is het een dikke middelvinger uit nood omdat ze in mijn ogen naast de top hebben gegrepen wat dit seizoen op festivaltour is. Maar wat ik top vind vind een ander weer niet maar dan nog hebben we het hier over Justin Bieber he, we moeten het niet gaan overdrijven.......
 

iggy2016

Playlistbediener
22 nov 2016
49
0
Lees dit al een tijdje mee en vind het wel interessant. Dus ben zelf ook wat gaan zoeken en zag dit:

Justin Bieber Tour 2017:
7 juni, Stavanger, Norway
18 juni, Monza, Italy

Martin Garrix Tour 2017:
7 juni, Stavanger, Norway (Den Store Sommerfesten)
18 juni, Monza, Italy (I-Days Milano 2017)

Dit is wel erg toevallig en erg kortbij Pinkpop…

Ik wist niet dat dit zoveel reacties zou opleveren (tot aan de media) :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
iggy2016 wrote:
Lees dit al een tijdje mee en vind het wel interessant. Dus ben zelf ook wat gaan zoeken en zag dit:

Justin Bieber Tour 2017:
7 juni, Stavanger, Norway
18 juni, Monza, Italy

Martin Garrix Tour 2017:
7 juni, Stavanger, Norway (Den Store Sommerfesten)
18 juni, Monza, Italy (I-Days Milano 2017)

Dit is wel erg toevallig en erg kortbij Pinkpop…


Ik wist niet dat dit zoveel reacties zou opleveren (tot aan de media)
1f642.svg
Prima hoor! Ik zag dat van Noorwegen vanmorgen door jouw voor het eerst.
Elk nieuwtje is welkom, dus als je nog wat hebt...
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Hallo allemaal, ik lees al een aantal jaar met plezier mee op dit forum en heb besloten vanaf vandaag ook actief mee te gaan doen.

Ik denk dat Pinkpop dit jaar voor 3 “themadagen” gaat.

1 dag pop-punk met Green day, Twenty one pilots, Bastille, Jett Rebel en dat soort bands.
1 dag Rock/metal met S.O.A.D, Alter Bridge, POTR, Biffy Clyro + een aantal Fortarock bands.
1 dag (gevreesde) 14-jarige pop muziek met Justin Bieber, Martin Garrix, 5 seconds of Summer en dergelijke.

Lijkt me zeer interessant of dit gaat werken en dan vooral met de verkoop van weekendkaarten.

Tevens gok ik dat Enter Shikari op de rock/metal middag komt te staan, aangezien die eind mei op tour gaan door Europa voor het 10 jarig jubileum van hun eerst album.
Daarnaast zou het me niks verbazen als 30 seconds to mars als sub op alle grote Europese festivals komt te staan aangezien die al een tijdje bezig zijn met een nieuw album
en zichzelf weer in the picture zullen moeten gaan spelen.

Hallo!
Het is wat je zelf al bijna zegt: het is wel een erg groot risico bet betrekking tot de weekendkaarten. In mijn ogen een te groot risico om het zo drastisch te verdelen. Het lijkt mij waarschijnlijker als er een duidelijk onderscheid gemaakt gaat worden tussen de verschillende podia. Dat een 3FM stage bijvoorbeeld meer het hardere werk krijgt. Dit zou goed kunnen aansluiten op het feit dat SoaD geen afsluiter is. Wellicht dat zij dus de 3FM stage afsluiten. (Volgens mij ook al eerder genoemd door Dennis).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.480
4.812
Tussen iets meer hedendaagse popmuziek boeken en meteen Bieber als headliner plaatsen zijn ook wel erg veel stappen. Paar jaar terug Pink op Werchter gezien en dat was gewoon een leuke show. Adèle heeft een dijk van een stem. Zo zijn er wel meer, die best op PP een plaats kunnen krijgen. Boek Beyoncé en ik denk dat de vaste pinkpopgangers die best een keer willen zien.
Met de eerste bekend gemaakte namen zal de andere koers ook wel meevallen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken