Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

iggy2016

Playlistbediener
22 nov 2016
49
0
En qua "nieuwere" muziek:
Bazart

Nathaniel Rateliff (vorig jaar nog op Werchter)

Los Frequencies

The Chainsmokers

Ellie Goulding

zo maar wat namen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Lees dit al een tijdje mee en vind het wel interessant. Dus ben zelf ook wat gaan zoeken en zag dit:

Justin Bieber Tour 2017:
7 juni, Stavanger, Norway
18 juni, Monza, Italy

Martin Garrix Tour 2017:
7 juni, Stavanger, Norway (Den Store Sommerfesten)
18 juni, Monza, Italy (I-Days Milano 2017)

Dit is wel erg toevallig en erg kortbij Pinkpop…

Zijn die Bieber en Garrix ook samen 2 dagen na Pinkpop in Noorwegen... Dat is echt close...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Zijn die Bieber en Garrix ook samen 2 dagen na Pinkpop in Noorwegen… Dat is echt close…

Veels te dichtbij *rill*
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
24 april zit Biebs in Zuid-Amerika...dan volgt de 7de juni in Stavanger. Duimen dat het zo blijft.

Ik zou het niet snappen, Bieber, die kan toch niks hebben. Die raakt pissed als het volk teveel kabaal maakt. SOAD fans en Bieber fans......leuke combinatie
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
24 april zit Biebs in Zuid-Amerika…dan volgt de 7de juni in Stavanger. Duimen dat het zo blijft.

Hij hoeft in ieder geval geen grote productie mee te nemen. Zijn CD en een kapotte microfoon is genoeg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Komaan mensen... Bieber boeken is iets wat ik Pinkpop nooit zie doen. Ik zou het heel goed vinden mochten ze vooruit denken en ook meer jongere (pop)acts boeken, maar JB is echt 8 bruggen te ver. Daarmee zou de organisatie zichtzelf echt voor schut zetten.

Ja, het zou uitverkopen maar dan nog denk ik dat Pinkpop zichzelf daarmee meer schade toedoet dan dat het een voorwaartse stap zou zijn.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Jan Smeets heeft het de hele tijd over uitverkopen, dus het lijkt wel of dat het enige is waar ze aan denken.
Als dat zo is, zie ik Bieber nog wel komen.
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Komaan mensen… Bieber boeken is iets wat ik Pinkpop nooit zie doen. Ik zou het heel goed vinden mochten ze vooruit denken en ook meer jongere (pop)acts boeken, maar JB is echt 8 bruggen te ver. Daarmee zou de organisatie zichtzelf echt voor schut zetten.

Ja, het zou uitverkopen maar dan nog denk ik dat Pinkpop zichzelf daarmee meer schade toedoet dan dat het een voorwaartse stap zou zijn.

Waarom is Bieber 8 bruggen te ver? De man is zo ongeveer de grootste mannelijke popartiest ter wereld. Heeft de afgelopen 2 jaar wereldwijd joekels van hits gehad, denk aan Sorry, Love Yourself, Let Me Love You, What Do You Mean? etc. Oke, hij heeft wat dubieuze jaren gehad waarin hij zichzelf redelijk kwijt was maar lijkt het licht te hebben gezien.

Ik kan z'n liveshows niet beoordelen want nooit gezien, maar ik lees in recensies dat het niet allemaal 100% live is. Dat zal te maken hebben met de productie en de show - volgens mij kan alleen Beyoncé intensief dansen en zingen tegelijk. Wellicht is Bieber met Garrix bezig een show op te zetten (ze hebben ook een weekje met elkaar opgetrokken toen Bieber z'n shows in Arnhem deed), en gaan ze daarmee de festivals af in 2017. Hij zal zich dan heus wel realiseren dat hij niet met een playbackshow aan kan komen zetten.

Het zou wel in de beschrijving van Smeets passen: een ander Pinkpop, maar wel met grote namen. Ik zou het in ieder geval een veel interessantere boeking vinden dan SOAD.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Interesantere boekenig dan SOAD?!?!?
Als ze Bieber boeken is de hele geloofwaardigheid van Pinkpop weg.
Zou echt de stomste zet zijn in jaren.
Stel je voor een hele dag "beliebers"op het terrein.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.316
Uitverkopen is natuurlijk altijd het doel van de organisatie. Bij Pinkpop spreken ze dat streven echter net iets harder uit dan op andere plekken.

Ik denk overigens dat Mattman gelijk heeft. Ondanks dat men wilt uitverkopen (en dat met hem ook zou lukken) is Justin Bieber natuurlijk geen naam die Pinkpop op den duur windeieren legt. Misschien wel een tegenovergesteld effect als the Stones in 2014 hadden (en dan bedoel ik met name ook de hype op kaarten in 2015 en 2016). Denk dat Mojo (Jan Smeets bedenkt zelf natuurlijk niets, hij frustreert alleen) dit ook wel kan bedenken. Ik denk dat er nu en in de toekomst eerder naar namen als Beyoncé, Bruno Mars, Lady Gaga, Katy Perry en Taylor Swift gekeken moet worden.

 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Ik zie Bieber (helaas) nog wel gebeuren.
Tactisch zal hij dan wel op zaterdag 3 juni geboekt zijn. Dit zal de dagkaarten direct doen uitverkopen. Als de rest van het weekend een traditioneel Pinkpop line-up heeft zullen de weekend gasten Bieber wel (moeten) accepteren.
Bieber komt wat show betreft toch dicht bij Pharrell Williams. En deze man stond toch in 2014 ook in Landgraaf. Het veld stroomde toen inderdaad half leeg na z'n 2de "Hello Amsterdam!!!" Maar daar heeft de organisatie lak aan. De kaarten zijn toch verkocht.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.316
mattman wrote:
Komaan mensen… Bieber boeken is iets wat ik Pinkpop nooit zie doen. Ik zou het heel goed vinden mochten ze vooruit denken en ook meer jongere (pop)acts boeken, maar JB is echt 8 bruggen te ver. Daarmee zou de organisatie zichtzelf echt voor schut zetten.

Ja, het zou uitverkopen maar dan nog denk ik dat Pinkpop zichzelf daarmee meer schade toedoet dan dat het een voorwaartse stap zou zijn.


Waarom is Bieber 8 bruggen te ver? De man is zo ongeveer de grootste mannelijke popartiest ter wereld. Heeft de afgelopen 2 jaar wereldwijd joekels van hits gehad, denk aan Sorry, Love Yourself, Let Me Love You, What Do You Mean? etc. Oke, hij heeft wat dubieuze jaren gehad waarin hij zichzelf redelijk kwijt was maar lijkt het licht te hebben gezien.

Ik kan z’n liveshows niet beoordelen want nooit gezien, maar ik lees in recensies dat het niet allemaal 100% live is. Dat zal te maken hebben met de productie en de show – volgens mij kan alleen Beyoncé intensief dansen en zingen tegelijk. Wellicht is Bieber met Garrix bezig een show op te zetten (ze hebben ook een weekje met elkaar opgetrokken toen Bieber z’n shows in Arnhem deed), en gaan ze daarmee de festivals af in 2017. Hij zal zich dan heus wel realiseren dat hij niet met een playbackshow aan kan komen zetten.

Het zou wel in de beschrijving van Smeets passen: een ander Pinkpop, maar wel met grote namen. Ik zou het in ieder geval een veel interessantere boeking vinden dan SOAD.

Niet 100% live vind ik trouwens wel gewoon kwalijk hoor. Daarbij kwam het percentage volgens mij niet eens in de buurt van de 100. Maar als je niet in staat bent een show op te voeren en de volledige set live te zingen, ben je wat mij betreft geen topartiest (wel een ziek verkopend artiest ;)).
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Interesantere boekenig dan SOAD?!?!?
Als ze Bieber boeken is de hele geloofwaardigheid van Pinkpop weg.
Zou echt de stomste zet zijn in jaren.
Stel je voor een hele dag “beliebers”op het terrein.

Tsja... SOAD is voor mij toch het zoveelste gitaarbandje, waarvan er al honderden op Pinkpop hebben gestaan. Begrijp me niet verkeerd: ik hou van rockmuziek maar binnen het genre is SOAD gewoon niet mijn kopje thee. Maar om het objectief te beschouwen: SOAD is geen band met toekomst. Wanneer Pinkpop dit soort bands blijft boeken, en het festival aan dit soort namen blijft ophangen ... dan is Pinkpop over 5 tot 10 jaar Bospop, en hebben we Pinkpop Classic ook niet meer nodig. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat Pinkpop steeds meer acts als Bieber/Garrix (of de genoemde Beyoncé, Bruno Mars, Taylor Swift etc) in het programma gaat invoegen, en dat de rockbandjes steeds meer niche worden. En dat is een feitelijke afspiegeling van de muziek die vandaag de dag populair is.

De enige discussie die dan resteert is of Pinkpop de popmuziek moet volgen, of zich moet blijven profileren als gitaar-festival. Dat is deels een kwestie van smaak, maar ik denk dat Buro Pinkpop verder kijkt dan 2017 en ook z'n eigen conclusies zal trekken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik zeg niet dat Justin Bieber op Pinkpop staat.
Maar het is een 'nieuwe' headliner, het is een act die inmidddels een groot en breed publiek aantrekt.
Bijkomend voordeel voor Mojo/Pinkpop, hij verkocht 2x GelreDome uit.

Maar, bij Pinkpop zeg ik altijd : zeg nooit nooit

Het is niet mijn voorkeur, het zal ook een ander publiek aanspreken. Maar bekijk het op Pinkpop zo dat er zeer breed geprogrammeerd word.
Er zal uit verschillende muziekstromingen en voor verschillende leeftijden geprogrammeerd worden.
Als hij er staat, zal hij Mainstage afsluiten en staat hoogstwaarschijnlijk Martin Garrix er voor op Mainstage.
Ik sluit niet uit dat 3FM-stage dan veel harder geprogrammeerd zal zijn, er zal zodanig geprogrameerd worden dat de genres verdeeld zijn.
Het zal ook zo geprogrammeerd worden dat het interessant moet zijn niet voor een podium te blijven hangen voor de meeste mensen, begin van de dag zal dus een genre wisseling te zien zijn in de verschillende stage's.

Ik denk dat het slim is en vooral vooruit denkend door Pinkpop om de gewaagde stap te nemen Bieber als headliner te zetten.
'Anders' dat is het wel, maar in mijn ogen net zo'n Pop acts als Robbie Williams.
Ik zie liever een portie grove gitaren (uit onderzoekje Festileaks blijkt dat door meer mensen zo te zijn), maar dit is de ontwikkeling in festivalland, accepteer het...
Het gaat wel over Pinkpop, als het ergens kan is het wel Pinkpop, misschien wel het breedst georiënteerde festival, voor diverse stromingen en leeftijden.

Zeg nooit nooit, Bieber kan er gewoon staan.
Persoonlijke voorkeur of niet, zou een gewaagde slimme vernieuwende boeking zijn.
 

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Een volledig Live optreden is al lang geen criterium meer. Ik heb in de afgelopen jaren meerdere artiesten voorbij zien komen die gedurende een deel of zelfs het gehele "optreden" de tijd hadden om in hun handen te klappen. Dan hadden figuren als Kygo, AVCII of Major Lazer dus ook niets op Pinkpop verloren. Echt niet mij muziek, maar ik zie anderzijds wel dat voldoende jeugdigen naar pinkpop trekt. Dus als JB zou komen een deel van zijn optreden niet volledig live doet is hij daarmee echt niet de eerste.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Als jarenlange Pinkpopbezoeker heb ik liever ook geen Bieber. Maar als organisatie denkende zou het natuurlijk wel een geode zet zijn, je verkoopt gegarandeerd uit.. Dus ik zie Bieber met Garrix wel komen. Als ze maar een contract afsluiten dat hij verplicht wordt om te zingen ipv playbacken (of misschien juist verstandiger van niet live zingen).

Zou de vriendin van Jan ook weer eens komen, voor de 7e keer? Ik zie Anouk nu al voor CAS en voor Paaspop. Ze doet nooit veel shows in een jaar, maar qua festivals slaat ze Pinkpop niet snel over.
 

Colin

Playlistbediener
19 dec 2014
9
0
Ik mag toch hopen dat Pinkpop niet met Justin Bieber/Martin Garrix aan komt zetten. De verjonging van het festival snap ik helemaal. En daarom kan ik mij ook prima vinden in de popbandjes en artiesten die in Landgraaf te vinden zijn de afgelopen jaren. James Bay, Ed Sheeran, The Script en ga zo maar door. Waar zeker Bay mij vorig jaar positief verrast heeft. Maar we moeten toch hopen dat MOJO met Pinkpop wel gitaren wil blijven neerzetten. Ik bedoel, er zijn in Nederland al genoeg dancefestivals waar een Garrix neergezet kan worden. Ik zie de afgelopen jaren genoeg jongeren Landgraaf betreden, dus die verjonging lijkt toch echt wel goed te komen!
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Ik zie Bieber (helaas) nog wel gebeuren.
Tactisch zal hij dan wel op zaterdag 3 juni geboekt zijn. Dit zal de dagkaarten direct doen uitverkopen. Als de rest van het weekend een traditioneel Pinkpop line-up heeft zullen de weekend gasten Bieber wel (moeten) accepteren.
Bieber komt wat show betreft toch dicht bij Pharrell Williams. En deze man stond toch in 2014 ook in Landgraaf. Het veld stroomde toen inderdaad half leeg na z’n 2de “Hello Amsterdam!!!” Maar daar heeft de organisatie lak aan. De kaarten zijn toch verkocht.
Getver, wat eng. Je doet je naam eer aan: Doom-scenario... :-o
Het ergste is nog dat er geen speld tussen is te krijgen. Volstrekt logische en plausibele redenering. Brrr...
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Doom010 wrote:
Ik zie Bieber (helaas) nog wel gebeuren.
Tactisch zal hij dan wel op zaterdag 3 juni geboekt zijn. Dit zal de dagkaarten direct doen uitverkopen. Als de rest van het weekend een traditioneel Pinkpop line-up heeft zullen de weekend gasten Bieber wel (moeten) accepteren.
Bieber komt wat show betreft toch dicht bij Pharrell Williams. En deze man stond toch in 2014 ook in Landgraaf. Het veld stroomde toen inderdaad half leeg na z’n 2de “Hello Amsterdam!!!” Maar daar heeft de organisatie lak aan. De kaarten zijn toch verkocht.


Getver, wat eng. Je doet je naam eer aan: Doom-scenario…
1f62e.svg

Het ergste is nog dat er geen speld tussen is te krijgen. Volstrekt logische en plausibele redenering. Brrr…

Dan zou ik het volgende scenario zien; Pinkpop gecancelled vanwege slechte kaartverkoop.. (sorry allemaal!)
Want zo'n verwent snotjoch.. BAH!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
amoors wrote:
Interesantere boekenig dan SOAD?!?!?
Als ze Bieber boeken is de hele geloofwaardigheid van Pinkpop weg.
Zou echt de stomste zet zijn in jaren.
Stel je voor een hele dag “beliebers”op het terrein.


Tsja… SOAD is voor mij toch het zoveelste gitaarbandje, waarvan er al honderden op Pinkpop hebben gestaan. Begrijp me niet verkeerd: ik hou van rockmuziek maar binnen het genre is SOAD gewoon niet mijn kopje thee. Maar om het objectief te beschouwen: SOAD is geen band met toekomst. Wanneer Pinkpop dit soort bands blijft boeken, en het festival aan dit soort namen blijft ophangen … dan is Pinkpop over 5 tot 10 jaar Bospop, en hebben we Pinkpop Classic ook niet meer nodig. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat Pinkpop steeds meer acts als Bieber/Garrix (of de genoemde Beyoncé, Bruno Mars, Taylor Swift etc) in het programma gaat invoegen, en dat de rockbandjes steeds meer niche worden. En dat is een feitelijke afspiegeling van de muziek die vandaag de dag populair is.

Ik ben het volledig met je eens hoor. Mijn bericht gaat eigenlijk echt over Bieber, en Bieber alleen. Ook ik vind het niet slecht om nieuwere grote acts te programmeren. Integendeel. Zoals ik al zei: Beyoncé zou een droomheadliner, ook op Werchter. Of pakweg Adele, Kanye West, Kendrick Lamar, Drake of zelfs Katy Perry. Maar Justin Bieber is nog net iets... platter. Oké, sommige mensen vinden zijn laatste output 'oké', maar dan nog is Bieber eigenlijk pure pulp wiens muziek eigenlijk vooral gericht is op tieners. In die zin vind ik pakweg One Direction ook echt niet passen op Pinkpop. Of die 5 Second of Summer. Dat zijn acts die puur gemaakt zijn met de 'Joepie'- generatie in het achterhoofd. Wat oké is, want voor 14-15 jarigen is het fantastisch, maar op Pinkpop ga je een heel, héél groot stuk van je bezoekers in één klap kwijtraken.

Laat ik het zo zeggen: naar Adele en Beyoncé spreek je mijn kleine zus én mijn ma aan. Met Bieber wordt het één groot tiener tuinfeest...

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken