Ik zeg niet dat Justin Bieber op Pinkpop staat.
Maar het is een 'nieuwe' headliner, het is een act die inmidddels een groot en breed publiek aantrekt.
Bijkomend voordeel voor Mojo/Pinkpop, hij verkocht 2x GelreDome uit.
Maar, bij Pinkpop zeg ik altijd :
zeg nooit nooit
Het is niet mijn voorkeur, het zal ook een ander publiek aanspreken. Maar bekijk het op Pinkpop zo dat er zeer breed geprogrammeerd word.
Er zal uit verschillende muziekstromingen en voor verschillende leeftijden geprogrammeerd worden.
Als hij er staat, zal hij Mainstage afsluiten en staat hoogstwaarschijnlijk Martin Garrix er voor op Mainstage.
Ik sluit niet uit dat 3FM-stage dan veel harder geprogrammeerd zal zijn, er zal zodanig geprogrameerd worden dat de genres verdeeld zijn.
Het zal ook zo geprogrammeerd worden dat het interessant moet zijn niet voor een podium te blijven hangen voor de meeste mensen, begin van de dag zal dus een genre wisseling te zien zijn in de verschillende stage's.
Ik denk dat het slim is en vooral vooruit denkend door Pinkpop om de gewaagde stap te nemen Bieber als headliner te zetten.
'Anders' dat is het wel, maar in mijn ogen net zo'n Pop acts als Robbie Williams.
Ik zie liever een portie grove gitaren (uit
onderzoekje Festileaks blijkt dat door meer mensen zo te zijn), maar dit is de ontwikkeling in festivalland, accepteer het...
Het gaat wel over Pinkpop, als het ergens kan is het wel Pinkpop, misschien wel het breedst georiënteerde festival, voor diverse stromingen en leeftijden.
Zeg nooit nooit, Bieber kan er gewoon staan.
Persoonlijke voorkeur of niet, zou een gewaagde slimme vernieuwende boeking zijn.