Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
En Prophets of Rage gaan toch zeker niet headlinen? Dat zou nog treuriger zijn dan Justin Bieber in mijn ogen en ja ik zou Justin Bieber echt ontzettend treurig vinden.

Als SOAD sub is dan gaat POR nog in geen 100 jaar headlinen. Dat zou echt gewoon debiel zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
En Prophets of Rage gaan toch zeker niet headlinen? Dat zou nog treuriger zijn dan Justin Bieber in mijn ogen en ja ik zou Justin Bieber echt ontzettend treurig vinden.

Als SOAD sub is dan gaat POR nog in geen 100 jaar headlinen. Dat zou echt gewoon debiel zijn.

WAT EEN ONZIN!!!
Ze staan notabeen headliner op Download Spanje... Dus zijn ze al ergens headliner hé!

In een co-headline-constructie met SOAD op Pinkpop zal imo briljant bedacht zijn.
Jongens jullie onderschatten POR behoorlijk!!

Ik heb al een paar keer proberen uit te leggen. Maar jullie blijven Prophets of Rage als een soort coverband zien, ongelooflijke bullshit natuurlijk!!!
Pure onderschatting!!
Dit gaat komend festival seizoen één van de grote sensaties worden, dat geef ik jullie nu al op een briefje.
Daarbij, als Rage Against the Machine zou komen zouden ze zonder pardon geaccepteerd worden als headliener. Nu komt een andere bandsamenstelling met een andere naam en doen ze de nummers van Rage Against the Machine en van de andere bandleden en is het ineens een coverbandje voor in de ochtend... ONZIN!!!
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
bcmrmaybe wrote:
En Prophets of Rage gaan toch zeker niet headlinen? Dat zou nog treuriger zijn dan Justin Bieber in mijn ogen en ja ik zou Justin Bieber echt ontzettend treurig vinden.


Als SOAD sub is dan gaat POR nog in geen 100 jaar headlinen. Dat zou echt gewoon debiel zijn.


WAT EEN ONZIN!!!
Ze staan notabeen headliner op Download Spanje… Dus zijn ze al ergens headliner hé!

In een co-headline-constructie met SOAD op Pinkpop zal imo briljant bedacht zijn.
Jongens jullie onderschatten POR behoorlijk!!

Ik heb al een paar keer proberen uit te leggen. Maar jullie blijven Prophets of Rage als een soort coverband zien, ongelooflijke bullshit natuurlijk!!!
Pure onderschatting!!
Dit gaat komend festival seizoen één van de grote sensaties worden, dat geef ik jullie nu al op een briefje.
Daarbij, als Rage Against the Machine zou komen zouden ze zonder pardon geaccepteerd worden als headliener. Nu komt een andere bandsamenstelling met een andere naam en doen ze de nummers van Rage Against the Machine en van de andere bandleden en is het ineens een coverbandje voor in de ochtend… ONZIN!!!


dennis er zijn ook mensen het met je eens mijn vriendengroep ziet hun inderdaad wel zitten en wie wil nu niet meemaken dat een vol veld killing in the name off meezingt
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
bcmrmaybe wrote:
En Prophets of Rage gaan toch zeker niet headlinen? Dat zou nog treuriger zijn dan Justin Bieber in mijn ogen en ja ik zou Justin Bieber echt ontzettend treurig vinden.


Als SOAD sub is dan gaat POR nog in geen 100 jaar headlinen. Dat zou echt gewoon debiel zijn.


WAT EEN ONZIN!!!
Ze staan notabeen headliner op Download Spanje… Dus zijn ze al ergens headliner hé!

In een co-headline-constructie met SOAD op Pinkpop zal imo briljant bedacht zijn.
Jongens jullie onderschatten POR behoorlijk!!

Ik heb al een paar keer proberen uit te leggen. Maar jullie blijven Prophets of Rage als een soort coverband zien, ongelooflijke bullshit natuurlijk!!!
Pure onderschatting!!
Dit gaat komend festival seizoen één van de grote sensaties worden, dat geef ik jullie nu al op een briefje.
Daarbij, als Rage Against the Machine zou komen zouden ze zonder pardon geaccepteerd worden als headliener. Nu komt een andere bandsamenstelling met een andere naam en doen ze de nummers van Rage Against the Machine en van de andere bandleden en is het ineens een coverbandje voor in de ochtend… ONZIN!!!

Maar de band is geen Rage Against the Machine hé. Dan moet je echt Zach de La Rocha erbij hebben. Net zoals het ook geen Public Enemy is. Leuk om de rappers van PE en CH zich eens te zien wagen aan RATM nummers en héél leuk om ze nog eens wat rap classics te zien doen, gebackt door zware gitaren, maar uiteindelijk blijft het een cover band hé.

Net zoals ik Queen met een andere frontman ook een cover band vind.

Leuk experimentje om eens gezien te hebben en het wordt ongetwijfeld een uurtje lekker springen, maar dit zou wel een héél zwakke hoofdact zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Maar de band geen Rage Against the Machine hé. Dan moet je echt Zach de La Rocha erbij hebben. Net zoals het ook geen Public Enemy is. Leuk om de rappers van PE en CH zich eens te zien wagen aan RATM nummers en héél leuk om ze nog eens wat rap classics te zien doen, gebackt door zware gitaren, uiteindelijk blijft het een cover band hé.

Net zoals ik Queen met een andere frontman ook een cover band vind.

Leuk experimentje om eens gezien te hebben en het wordt ongetwijfeld een uurtje lekker springen, maar dit zou wel een héél zwakke hoofdact zijn.
......WAT?...

hier haak ik echt af mensen....

Queen met andere zanger een coverband??

Prophets of Rage een experimentje???

Er heerst onder jullie echt totale onbegrip over Prophets of Rage.
In het kader van "Axis Of Justice" is een co-headline-constuctie tussen SOAD en POR ook helemaal niet ondenkbaar.

Al met al, in de geschiedenis van Tom Morello is het niet ondenkbaar dat de band op Pinkpop zal staan, buiten het feit dat het in het tourschema past.
Niet alleen stond Morello met RATM op Pinkpop, maar ook als Nightwatchman (dat was geweldig in de tent btw) en met Audioslave....
Van mij mag hij er in 2017 wel een opkomst aan toevoegen, Mainstage en laat op de dag (heel laat op de dag!!)....
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
mattman wrote:
Maar de band geen Rage Against the Machine hé. Dan moet je echt Zach de La Rocha erbij hebben. Net zoals het ook geen Public Enemy is. Leuk om de rappers van PE en CH zich eens te zien wagen aan RATM nummers en héél leuk om ze nog eens wat rap classics te zien doen, gebackt door zware gitaren, uiteindelijk blijft het een cover band hé.

Net zoals ik Queen met een andere frontman ook een cover band vind.

Leuk experimentje om eens gezien te hebben en het wordt ongetwijfeld een uurtje lekker springen, maar dit zou wel een héél zwakke hoofdact zijn.


……WAT?…

hier haak ik echt af mensen….

Queen met andere zanger een coverband??

Prophets of Rage een experimentje???

Er heerst onder jullie echt totale onbegrip over Prophets of Rage.
In het kader van “Axis Of Justice” is een co-headline-constuctie tussen SOAD en POR ook helemaal niet ondenkbaar.

Al met al, in de geschiedenis van Tom Morello is het niet ondenkbaar dat de band op Pinkpop zal staan, buiten het feit dat het in het tourschema past.
Niet alleen stond Morello met RATM op Pinkpop, maar ook als Nightwatchman (dat was geweldig in de tent btw) en met Audioslave….
Van mij mag hij er in 2017 wel een opkomst aan toevoegen, Mainstage en laat op de dag (heel laat op de dag!!)….

Er zijn maar heel weinig mensen die POR kennen. Dat op zichzelf is genoeg reden voor PP om ze niet hoog op het affiche te zetten. Heeft niets met onbegrip te maken, maar alles met realisme.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
DennisvdBr wrote:
De verdeling bij Download zijn de volgende headliners, Biffy Clyro, Aerosmith, System of a Down, Linkin Park, Green Day en Prophets of Rage.
Dat zijn voor Live Nation 6 verschillende headliners verdeeld over 2 weekenden op 3 festivals.
2 hiervan staan al op Pinkpop.

Wie kunnen er nog bij, ik verwacht Prophets of Rage wel, misschien Biffy Clyro ook een leuke sub.
Vreemd is dat Linkin Park nog geen data voor 9 juni heeft staan.
Tja, Aerosmith… Golden Oldie’s hé, helaas als we Jan moeten geloven…


Waarop wordt gebaseerd dat Biffy Clyro subwaardig is? Ik snap dat echt niet? Verkochten met moeite 013 & Tivoli uit, dit is imo echt geen subwaardige band. Misschien leuk voor 3FM stage ergens in de avond.


Dat baseer ik op het feit dat ze op enkele festivals al headliner gestaan hebben, zoals hierboven genoemd op Download UK ook als headliner staan.
Ik zie ze daarom makkelijk sub staan op Mainstage Pinkpop of 3FM-stage afsluiten/headlinen.

Dat vind ik een beetje een drogreden hoor, The Stone Roses zijn in Engeland ook Glastonbury headline-waardig, maar hier niet. Hetzelfde geldt in mindere mate voor Biffy Clyro. Die zijn hier gewoon niet zo groot, anders verkoop je in 10 min de HMH uit, zoals bv. Twenty One Pilots dit jaar deed, maar die zijn dan in jullie ogen niet subwaardig hahaha
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.810
Ben het hier toch zowaar met Mattman eens. Waarin verschilt Prophets of Rage met een Audioslave of Velvet Revolver?
Begrijp me niet verkeerd, ik zit keihard te duimen dat ze op Werchter staan (want daar heb ik tickets voor), maar ik vind ze voor PP en RW geen headliner. Toch echt een ander verhaal dan RATM.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Eerlijk gezegd vind ik dat Mattman wel degelijk een punt heeft. Het zal ongetwijfeld leuk zijn voor de fans van Rage Against The Machine zijn, lekker meebrullen is ook prima, maar we moeten nou niet doen alsof dit een wereldact is.

Rage Against The Machine vind ik wel headlinerwaardig (al kun je die ook moeilijk als een vooruitstrevende boeking beschouwen, maar goed) . Maar zonder Zack de la Rocha is er geen Rage Against The Machine. Ook al spelen er mensen van Cypress Hill en Public Enemy mee, hartstikke leuk. Veel fans van AC/DC wilden ook geen Axl Rose in de plaats van Brian Johnson. Terwijl dat niets te maken heeft met de status van Axl Rose. Het is gewoon niet hetzelfde.

Ook al zijn er festivals die hen wel als headliner boeken, zou ik het voor Pinkpop wel een zwakke headliner vinden. Prima sub, niets meer en niets minder, in mijn ogen.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
WAT EEN ONZIN!!!
Ze staan notabeen headliner op Download Spanje… Dus zijn ze al ergens headliner hé!

Bij een experiment in Spanje...Download Madrid is uit de grond gestampt om snel te cashen. Dat POR daar staat als headliner dat moeten ze zelf weten... gezien de tijdsdruk konden ze denk ik niet wat anders krijgen.

Het is een leuke hype maar goed POR is niet vergelijken met SOAD.

SOAD schat ik hoger in als POR...het is niet dat ik POR niet leuk zal vinden maar op Pinkpop zullen ze hooguit sub kunnen zijn.

Dus nee dat is geen onzin.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik zie Prophets of Rage ook niet als Rage Against the Machine. De man die RATM voor mij speciaal maakt, Zack De La Rocha, is er niet bij. Die man maakt Rage Against the Machine imo tot de woeste bulldozer die het is. De agressie spat er vanaf en dat is wat nummers als Bombtrack en Killing In the Name zo cool maken, die agressie. Ik vind dat dit bij Prophets of Rage het probleem. De boodschap die Zack zo overtuigend wist over te brengen met RATM ontbreekt bij POR. Die rappers doen hun best, maar de pure agressie, chaos en emotie mist. Daarom zou ik wel een kaartje voor RATM kopen en niet voor POR. Dat Prophets of Rage niet het échte Rage Against the Machine is stata buiten kijf, en dat maakt het voor mij persoonlijk geen headlinewaardige band.

Desondanks lijkt het me wel ene prima boeking voor Pinkpop. Ik ga ze ook zeker checken op Rock am Ring, en wie weet moet ik mijn mening bijstellen. Ben in elk geval erg benieuwd.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Leuke discussie, en ik snap beide kanten van het verhaal wel.
Persoonlijk vind ik het een vette combinatie van artiesten en de muziek vind ik heel tof!
Maar mijn mening is, dat het een goede sub zou kunnen zijn. Ik zie ze persoonlijk niet als hoofdact op pinkpop.

Maar of ze headliner waardig zijn, dat is toch geen mening ? Dat ben je wel of dat ben je niet , en kan je pas zeggen als het zover geweest is.
Als ze een headline spot krijgen, de dag verkoopt uit, mensen vinden het tof en praten erover dan zijn ze (Volgens mij) headliner waardig.
Als ze een headline spot krijgen en de dag verkoop niet uit, of het veld loopt voor die tijd (half)leeg, en iedereen zeikt het vervolgens af dan zijn ze blijkbaar (in NL) niet headliner waardig.



 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
Anyway. Overmorgen begint de kaartverkoop voor Graspop Metal Meeting. Die site is onlangs aangepast. En aangezien die nog niks bekend hebben gemaakt maken die waarschijnlijk binnen 3 dagen dus iets bekend. En elk jaar delen ze wel namen met Pinkpop. Zoals vorig jaar Halestorm, Skillet en Ghost. Dus ben benieuwd
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Leuke discussie, en ik snap beide kanten van het verhaal wel.
Persoonlijk vind ik het een vette combinatie van artiesten en de muziek vind ik heel tof!
Maar mijn mening is, dat het een goede sub zou kunnen zijn. Ik zie ze persoonlijk niet als hoofdact op pinkpop.

Maar of ze headliner waardig zijn, dat is toch geen mening ? Dat ben je wel of dat ben je niet , en kan je pas zeggen als het zover geweest is.
Als ze een headline spot krijgen, de dag verkoopt uit, mensen vinden het tof en praten erover dan zijn ze (Volgens mij) headliner waardig.
Als ze een headline spot krijgen en de dag verkoop niet uit, of het veld loopt voor die tijd (half)leeg, en iedereen zeikt het vervolgens af dan zijn ze blijkbaar (in NL) niet headliner waardig.

Goed punt!

Het is een Supergroep.
F.Y.I. , dat is dus heel wat anders dan een Coverband, alleen al het feit dat ze niet nummers van andere artiesten spelen bevestigd dat feit.
Zo worden ook aangekondigd op de reeds aangekondigde festivals, als Supergroep.
Waarom ik er over begin, omdat ik veel onbegrip opmerkte over Prophets of Rage en dat is toch ook weer als bevestiging gekomen...

imo jammer, maar gelukkig zijn er wel enkele die de band wel als supergroep zien en niet als coverband.
Nou, eerlijk is eerlijk, ik verwacht ze niet direct als headliner maar als sub.
Naar mijn idee zelfde dag als SOAD, alleen de vraag welke sub staat op Main en welke 3FM-stage afsluit...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Die moet ik dan weer aan Dennis toekennen. Een coverband is natuurlijk een dikke middelvinger naar de overige leden van RATM. De muziek die Rage Against the Machine maakte is net zo goed van hen als van Zack.

Leden van Rage Against the Machine + Cypress Hill + Public Enemy = supergroep. Daar lijkt me geen discussie over mogelijk.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Die moet ik dan weer aan Dennis toekennen. Een coverband is natuurlijk een dikke middelvinger naar de overige leden van RATM. De muziek die Rage Against the Machine maakte is net zo goed van hen als van Zack.

Leden van Rage Against the Machine + Cypress Hill + Public Enemy = supergroep. Daar lijkt me geen discussie over mogelijk.

Daar ging de discussie dan ook niet over ;-)

De vraag was of dit een headliner voor Pinkpop zou moeten of kunnen zijn.

En de meningen daarover verschillen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp wrote:
Die moet ik dan weer aan Dennis toekennen. Een coverband is natuurlijk een dikke middelvinger naar de overige leden van RATM. De muziek die Rage Against the Machine maakte is net zo goed van hen als van Zack.

Leden van Rage Against the Machine + Cypress Hill + Public Enemy = supergroep. Daar lijkt me geen discussie over mogelijk.


Daar ging de discussie dan ook niet over
1f609.svg


De vraag was of dit een headliner voor Pinkpop zou moeten of kunnen zijn.

En de meningen daarover verschillen.

Daar heb ik dan ook een reactie op gegeven, zoals je op de vorige pagina kan lezen. Daarnaast werd Prophets of Rage hier een coverband genoemd, wat het niet is. Daar reageer ik op.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Raskolnikov wrote:
Gloeilamp wrote:
Die moet ik dan weer aan Dennis toekennen. Een coverband is natuurlijk een dikke middelvinger naar de overige leden van RATM. De muziek die Rage Against the Machine maakte is net zo goed van hen als van Zack.

Leden van Rage Against the Machine + Cypress Hill + Public Enemy = supergroep. Daar lijkt me geen discussie over mogelijk.


Daar ging de discussie dan ook niet over
1f609.svg


De vraag was of dit een headliner voor Pinkpop zou moeten of kunnen zijn.

En de meningen daarover verschillen.


Daar heb ik dan ook een reactie op gegeven, zoals je op de vorige pagina kan lezen. Daarnaast werd Prophets of Rage hier een coverband genoemd, wat het niet is. Daar reageer ik op.

Weet ik, vandaar de knipoog erbij....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken