Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
Metallica staat 24 juni in Parijs. Dus nog een mogelijkheid dat die voor de onlangs genoemde tijd van rond de herfst toch nog komen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Metallica staat 24 juni in Parijs. Dus nog een mogelijkheid dat die voor de onlangs genoemde tijd van rond de herfst toch nog komen?
24 juni Parijs, waar vandaan heb je dat?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
U2 en Guns N Roses of Coldplay of Metallica lijkt me inderdaad wat veel van het goede ja ;-)

Bovendien verwacht ik gezien de uitspraken van Smeets over een muzikale koerswijziging een derde headliner uit een andere muzikale categorie.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
Pim wrote:
Metallica staat 24 juni in Parijs. Dus nog een mogelijkheid dat die voor de onlangs genoemde tijd van rond de herfst toch nog komen?


24 juni Parijs, waar vandaan heb je dat?
https://www.facebook.com/events/204442746669547/?active_tab=about

Durf alleen niet te zeggen dat dit echt legit is.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Stephan wrote:

Het gerucht U2 zag ik vorige week ook al langs komen op fb bij de organisator van Geleen calling. Alleen betrokkene noemde nergens bronnen. Maar als dat zo zou zijn, heb je denk ik wel een “ander” festival en helaas ook weer een run op kaarten

[/quote

Als we dit moeten geloven…..?

http://www.irishcentral.com/culture/entertainment/u2-confirms-2017-world-tour-fall-2016-album-launch

Dat bericht is van 5 augustus ... in oktober zag de wereld er alweer heel anders uit:

Adam: We've been working on a record and we've been humming and hawing on whether it's finished or not. We've decided it's not finished -- we're going to work up until Christmas.
Shay Byrne: That's the beauty of being successful. You can go, You know what, record company? We own it. We're not finished. We're gonna keep going.
Adam: I wish we were a little bit more definite about our scheduling because people have been expecting it. But it'll be out next year -- maybe March/April. That's the plan, but I'm not confirming it.

(http://www.atu2.com/news/adam-new-u2-album-maybe-march-april.html)

Kortom: als het meezit is er nieuw materiaal in het voorjaar, maar ik zet er nog geen geld op. En zoals ik al veel eerder zei: U2 gaat geen festivals doen, echt niet. Te veel buiten hun comfort zone, geen festival-geschiedenis, etc. Ieder jaar doen de geruchten de rondte en al 30 jaar heeft U2 festivals links laten liggen, op Glastonbury na.

Laatste nieuws: er is gisteren in het kader van (RED) een veiling/liefdadigheids dingetje aangekondigd, waarbij je kans hebt op toegang tot de generale repetitie van U2 voor hun 2017 tour. Dat er iets op stapel staat is dus wel duidelijk. Vanavond zit Bono overigens bij Jimmy Kimmel - dat zal wel over dat (RED) ding gaan, maar misschien vertelt hij iets over de 2017 plannen.
(https://www.omaze.com/experiences/red-2016-U2)
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
even wat anders the dirty daddies staan op paaspop vorig jaar solar en andere festivals. is dit geen act voor stage 4 of zelfs brand bier stage?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Dus Download Madrid zet Prophets of Rage als headliner...
Als Pinkpop een co-headline constructie neerzet met POR en SOAD op de afsluitdag, zou ik totaal niet erg vinden, onverwacht dat wel...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
De verdeling bij Download zijn de volgende headliners, Biffy Clyro, Aerosmith, System of a Down, Linkin Park, Green Day en Prophets of Rage.
Dat zijn voor Live Nation 6 verschillende headliners verdeeld over 2 weekenden op 3 festivals.
2 hiervan staan al op Pinkpop.

Wie kunnen er nog bij, ik verwacht Prophets of Rage wel, misschien Biffy Clyro ook een leuke sub.
Vreemd is dat Linkin Park nog geen data voor 9 juni heeft staan.
Tja, Aerosmith... Golden Oldie's hé, helaas als we Jan moeten geloven...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Wie kunnen er nog bij, ik verwacht Prophets of Rage wel, misschien Biffy Clyro ook een leuke sub.
Vreemd is dat Linkin Park nog geen data voor 9 juni heeft staan.
Tja, Aerosmith… Golden Oldie’s hé, helaas als we Jan moeten geloven…

Bonnaroo misschien voor LP? Samen met KOL
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Laatste gerucht rondom de Rolling Stones voor Europa 2017.
Een serie van ongeveer 10 concerten en in de meeste gevallen festivals.

https://iorr.org/talk/read.php?1,2341402,2384305,page=12

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Laatste gerucht rondom de Rolling Stones voor Europa 2017.
Een serie van ongeveer 10 concerten en in de meeste gevallen festivals.

https://iorr.org/talk/read.php?1,2341402,2384305,page=12

ik volg dit al een tijdje...

Met het nieuwe album is het natuurlijk wachten op een tour.
Ook staan ze in de lijst van 6 grote concerten in 2017 van DEAG.
Nou geloof ik er niet geheel meer in dat ze op Rock in Vienna zouden kunnen staan, laat staan Rockavaria.
Daar zie ik de kansen voor GnR en Queen steeds toenemen, met een lichte voorsprong voor Queen met Lambert.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Maar wat melden ze dan bij Radio 2 inzake U2?
zal zijn ca 23:05 (dat is begin 2e uur)
ROODSHOW LATE NIGHT - MAANDAG 21 NOVEMBER 2016
Uitzending Gemist | NPO radio 2 - http://www.nporadio2.nl/gemist/uitzending/223632/21-11-2016 -
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
De geruchten zijn dan voor de Rolling Stones

Barcelona, Munich, Milan, Warszawa, Prague, Budapest, Belgrade, Bucuresti, Paris, London
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
De geruchten zijn dan voor de Rolling Stones

Barcelona, Munich, Milan, Warszawa, Prague, Budapest, Belgrade, Bucuresti, Paris, London

Desalniettemin, zeker weten Golden Oldie en niet in aanspraak voor Pinkpop. Dat is wel duidelijk inmiddels.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
De verdeling bij Download zijn de volgende headliners, Biffy Clyro, Aerosmith, System of a Down, Linkin Park, Green Day en Prophets of Rage.
Dat zijn voor Live Nation 6 verschillende headliners verdeeld over 2 weekenden op 3 festivals.
2 hiervan staan al op Pinkpop.

Wie kunnen er nog bij, ik verwacht Prophets of Rage wel, misschien Biffy Clyro ook een leuke sub.
Vreemd is dat Linkin Park nog geen data voor 9 juni heeft staan.
Tja, Aerosmith… Golden Oldie’s hé, helaas als we Jan moeten geloven…

Waarop wordt gebaseerd dat Biffy Clyro subwaardig is? Ik snap dat echt niet? Verkochten met moeite 013 & Tivoli uit, dit is imo echt geen subwaardige band. Misschien leuk voor 3FM stage ergens in de avond.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
En Prophets of Rage gaan toch zeker niet headlinen? Dat zou nog treuriger zijn dan Justin Bieber in mijn ogen en ja ik zou Justin Bieber echt ontzettend treurig vinden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
DennisvdBr wrote:
De verdeling bij Download zijn de volgende headliners, Biffy Clyro, Aerosmith, System of a Down, Linkin Park, Green Day en Prophets of Rage.
Dat zijn voor Live Nation 6 verschillende headliners verdeeld over 2 weekenden op 3 festivals.
2 hiervan staan al op Pinkpop.

Wie kunnen er nog bij, ik verwacht Prophets of Rage wel, misschien Biffy Clyro ook een leuke sub.
Vreemd is dat Linkin Park nog geen data voor 9 juni heeft staan.
Tja, Aerosmith… Golden Oldie’s hé, helaas als we Jan moeten geloven…


Waarop wordt gebaseerd dat Biffy Clyro subwaardig is? Ik snap dat echt niet? Verkochten met moeite 013 & Tivoli uit, dit is imo echt geen subwaardige band. Misschien leuk voor 3FM stage ergens in de avond.
Dat baseer ik op het feit dat ze op enkele festivals al headliner gestaan hebben, zoals hierboven genoemd op Download UK ook als headliner staan.
Ik zie ze daarom makkelijk sub staan op Mainstage Pinkpop of 3FM-stage afsluiten/headlinen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken