Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Rest mij wel de vraag WAAROM het dan anders moet. Is dit omdat je het als organisatie ook echt wil of is het noodgedwongen omdat je acts die je eigenlijk wil boeken om uiteenlopende redenen niet kan krijgen en daarom moet overschakelen naar wat anders wat ook weer een andere muziekgenre met zich mee brengt?????
Ik vermoed het laatste..
En we zitten bijna op de 100e pagina……………op naar de volgende 100…

Omdat Pinkpop over 10 jaar ook nog wil bestaan. Veel van de bands waarop op dit forum wordt gehoopt (Pearl Jam, Foo Fighters, Guns n' Roses) hadden hun hoogtijdagen meer dan 10 jaar geleden. Met "hoogtijdagen" bedoel ik dit kader commerciëel hitlijst-succes. Pearl Jam stond in 1992 voor het eerst op Pinkpop, en was indertijd commercieel succesvol of dreigde het te gaan worden (Alive, Black, Even Flow). Radiohead is misschien artistiek relevant maar heeft m.i. een relatief oude fanbase. Foo Fighters is een uitstervend ras ... zoals Lenny Kravitz al zei: rock n' roll is dead. De toekomst kent weinig rammelende of gierende gitaren. Dat kunnen jij en ik jammer vinden maar het is wel zo. Mijn kinderen (13, 11) lopen echt niet warm voor Radiohead, maar wel voor Bruno Mars en Kanye Wesr kunnen ze ook waarderen. En mijn kinderen zijn de toekomst van Pinkpop. Mijn punt: Pinkpop moet met z'n tijd mee om relevant te blijven en dat betekent dat er aan de bovenkant die-hard PP'ers zullen afhaken, maar dat er aan de onderkant genoeg nieuwe aanwas zal zijn om de toekomst van het festival te garanderen. Dit jaar zou wel eens een kantelpunt kunnen zijn, wellicht mede ingegeven door het moeilijk boeken van traditionele bands.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Macklemore & Rryan Lewis dan een headliner voor pinkpop? (hoop zelf van niet)

ik zou niet weten met welk materiaal........

Zou wel een leuke sub zijn
 

Sjeef

Playlistbediener
21 nov 2016
12
0
Staan op RAR dus lijkt me wel dat ze op PP staan.

Ik heb ze zelf 2 keer gezien, word er niet heel gelukkig van .
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
PJ wrote:
Rest mij wel de vraag WAAROM het dan anders moet. Is dit omdat je het als organisatie ook echt wil of is het noodgedwongen omdat je acts die je eigenlijk wil boeken om uiteenlopende redenen niet kan krijgen en daarom moet overschakelen naar wat anders wat ook weer een andere muziekgenre met zich mee brengt?????
Ik vermoed het laatste..
En we zitten bijna op de 100e pagina……………op naar de volgende 100…


Omdat Pinkpop over 10 jaar ook nog wil bestaan. Veel van de bands waarop op dit forum wordt gehoopt (Pearl Jam, Foo Fighters, Guns n’ Roses) hadden hun hoogtijdagen meer dan 10 jaar geleden. Met “hoogtijdagen” bedoel ik dit kader commerciëel hitlijst-succes. Pearl Jam stond in 1992 voor het eerst op Pinkpop, en was indertijd commercieel succesvol of dreigde het te gaan worden (Alive, Black, Even Flow). Radiohead is misschien artistiek relevant maar heeft m.i. een relatief oude fanbase. Foo Fighters is een uitstervend ras … zoals Lenny Kravitz al zei: rock n’ roll is dead. De toekomst kent weinig rammelende of gierende gitaren. Dat kunnen jij en ik jammer vinden maar het is wel zo. Mijn kinderen (13, 11) lopen echt niet warm voor Radiohead, maar wel voor Bruno Mars en Kanye Wesr kunnen ze ook waarderen. En mijn kinderen zijn de toekomst van Pinkpop. Mijn punt: Pinkpop moet met z’n tijd mee om relevant te blijven en dat betekent dat er aan de bovenkant die-hard PP’ers zullen afhaken, maar dat er aan de onderkant genoeg nieuwe aanwas zal zijn om de toekomst van het festival te garanderen. Dit jaar zou wel eens een kantelpunt kunnen zijn, wellicht mede ingegeven door het moeilijk boeken van traditionele bands.

Goed punt en mooi omschreven alleen moet je kijken naar commercieel hitlijstsucces of naar hoe je als festival het meeste kaarten verkoopt? Het een hoeft niet altijd met het ander te maken te hebben. Ik ben het wel met je eens dat de spoeling dun aan het worden is. Rock n roll is wat mij betreft nog niet dead maar t scheelt niet veel. Ik vraag me dan ook wel eens af wat de headliners over 5 tot 10 jaar zullen zijn..........
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Goed punt en mooi omschreven alleen moet je kijken naar commercieel hitlijstsucces of naar hoe je als festival het meeste kaarten verkoopt? Het een hoeft niet altijd met het ander te maken te hebben. Ik ben het wel met je eens dat de spoeling dun aan het worden is. Rock n roll is wat mij betreft nog niet dead maar t scheelt niet veel. Ik vraag me dan ook wel eens af wat de headliners over 5 tot 10 jaar zullen zijn……….

Er zijn zat gitaarbands...in de breedte is er geen probleem. Maar qua headliners zal het wat poppier gaan worden de komende jaren (imagine dragons, Bastille bijvoorbeeld)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Pre-sale van Bonnaroo begint 25-11 dus kans is groot dat we binnenkort ook weten wie er gaat optreden.

Bands die op Bonnaroo (8-11 juni 2017) staan kun je voor Pinkpop wel afschrijven tenzij voor die tijd al in Europa zitten...Ik stem op KOL
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Goed en duidelijk verhaal met betrekking tot de toekomst van de muziek en daarbij ook de eventuele headliner voor de komende jaren.
Een band als Muse geef ik zeker de toekomst nog 5 tot 10 jaar headliner waardig te zijn, maar als je ook Matt Bellamy hoort zeggen dat hij eventueel wil gaan rappen op een nieuw album zegt dit eigenlijk wel genoeg.
Ja helaas is het dan zo dat het publiek verschuift van gemiddeld 30 naar begin 20. Inherent zullen dan ook je inkomsten iets dalen, daar het 'nieuwe' publiek minder te besteden zal hebben op het festival zelf.

Is er iets bekend over Queen met Adam Lambert voor komend jaar of heb ik hier een bericht over gemist?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Is er iets bekend over Queen met Adam Lambert voor komend jaar of heb ik hier een bericht over gemist?
Queen staat op de lijst van DEAG voor grote concerten in 2017.
Kunnen ook de DEAG festivals aandoen in 2017, Rockavaria en Rock in Vienna worden gelinkt. Heb er wat dingetjes over in het Rockavaria topic staan...
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Queen staat op de lijst van DEAG voor grote concerten in 2017.
Kunnen ook de DEAG festivals aandoen in 2017, Rockavaria en Rock in Vienna worden gelinkt. Heb er wat dingetjes over in het Rockavaria topic staan…

[/quote]

Thx dennis
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
PJ wrote:
Rest mij wel de vraag WAAROM het dan anders moet. Is dit omdat je het als organisatie ook echt wil of is het noodgedwongen omdat je acts die je eigenlijk wil boeken om uiteenlopende redenen niet kan krijgen en daarom moet overschakelen naar wat anders wat ook weer een andere muziekgenre met zich mee brengt?????
Ik vermoed het laatste..
En we zitten bijna op de 100e pagina……………op naar de volgende 100…


Omdat Pinkpop over 10 jaar ook nog wil bestaan. Veel van de bands waarop op dit forum wordt gehoopt (Pearl Jam, Foo Fighters, Guns n’ Roses) hadden hun hoogtijdagen meer dan 10 jaar geleden. Met “hoogtijdagen” bedoel ik dit kader commerciëel hitlijst-succes. Pearl Jam stond in 1992 voor het eerst op Pinkpop, en was indertijd commercieel succesvol of dreigde het te gaan worden (Alive, Black, Even Flow). Radiohead is misschien artistiek relevant maar heeft m.i. een relatief oude fanbase. Foo Fighters is een uitstervend ras … zoals Lenny Kravitz al zei: rock n’ roll is dead. De toekomst kent weinig rammelende of gierende gitaren. Dat kunnen jij en ik jammer vinden maar het is wel zo. Mijn kinderen (13, 11) lopen echt niet warm voor Radiohead, maar wel voor Bruno Mars en Kanye Wesr kunnen ze ook waarderen. En mijn kinderen zijn de toekomst van Pinkpop. Mijn punt: Pinkpop moet met z’n tijd mee om relevant te blijven en dat betekent dat er aan de bovenkant die-hard PP’ers zullen afhaken, maar dat er aan de onderkant genoeg nieuwe aanwas zal zijn om de toekomst van het festival te garanderen. Dit jaar zou wel eens een kantelpunt kunnen zijn, wellicht mede ingegeven door het moeilijk boeken van traditionele bands.

Dat heeft ook veel te maken met wat de radio draait, de rol van de radio in het muzieklandschap en de invloed van bepaalde platenlabels is iets wat veel mensen onderschatten. Natuurlijk is er een toekomst voor de festivals als ze gewoon durf hebben om bepaalde nieuwe namen headliner te maken en dat is iets wat bij Pinkpop toch echt wel ontbreekt. Kijk naar relatief jonge bands zoals Foals, Kasabian, Tame Impala, Arcade Fire, Mumford & Sons, Florence and the Machine, The XX en je mag zelfs naar rap gaan zoals Kanye West en Kendrick Lamar. Allemaal namen die al headliners zijn geweest op festivals, Rock Werchter doet het daar iets beter in (het kan nog altijd een pak beter wel) met die meestal al sub of zelfs headliner te maken, maar Pinkpop blijft daar toch steken en blijft in dezelfde vijver zoeken naar een resterende vis. Een evolutie naar Justin Bieber, Maroon 5 en Bruno Mars is iets wat ze kunnen doen, maar dan kan je zowel je functie als festival opgeven en gewoon beter er een zuipfeest van maken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.810
Als Sir Macca in 2016 nog headliner is, dan kunnen Pearl Jam en Muse etc nog wel een paar jaartjes mee.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ooohh, blijkbaar zal ik Volbeat omhoog moeten schuiven in mijn headliner lijstje als ze nog op festivals aangekondigd zullen worden. Rockavaria daarbij in het oog houden gok ik…
Ook blijkbaar U2 omhoog in mijn headliner lijstje als we Radio 2 moeten geloven... hmmm, hadden die dit jaar daarvandaan ook niet wat nieuwtjes ipv via 3FM?? Ik had U2 in ieder geval nog in mijn lijst staan...
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
DennisvdBr wrote:
Ooohh, blijkbaar zal ik Volbeat omhoog moeten schuiven in mijn headliner lijstje als ze nog op festivals aangekondigd zullen worden. Rockavaria daarbij in het oog houden gok ik…


Ook blijkbaar U2 omhoog in mijn headliner lijstje als we Radio 2 moeten geloven… hmmm, hadden die dit jaar daarvandaan ook niet wat nieuwtjes ipv via 3FM?? Ik had U2 in ieder geval nog in mijn lijst staan…
James Morisson kwam vorig jaar van Radio 2. Als het nu van Gerard Ekdom afkomt, die had vorig jaar nieuws dat niet bleek te kloppen: Will and the People.
Maar wat melden ze dan bij Radio 2 inzake U2?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
U2 gaat ook al een tijdje als gerucht rond voor Bonnaroo. Samen met RHCP en The Weeknd.
Als het een geldkwestie wordt dan weet ik wel waar ze staan..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
U2 gaat ook al een tijdje als gerucht rond voor Bonnaroo. Samen met RHCP en The Weeknd.
Als het een geldkwestie wordt dan weet ik wel waar ze staan..

Ohh, nevermind dan...
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Het gerucht U2 zag ik vorige week ook al langs komen op fb bij de organisator van Geleen calling. Alleen betrokkene noemde nergens bronnen. Maar als dat zo zou zijn, heb je denk ik wel een "ander" festival en helaas ook weer een run op kaarten
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Het gerucht U2 zag ik vorige week ook al langs komen op fb bij de organisator van Geleen calling. Alleen betrokkene noemde nergens bronnen. Maar als dat zo zou zijn, heb je denk ik wel een “ander” festival en helaas ook weer een run op kaarten

[/quote

Als we dit moeten geloven.....?

http://www.irishcentral.com/culture/entertainment/u2-confirms-2017-world-tour-fall-2016-album-launch
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
U2 zou een spectaculaire boeking zijn voor Pinkpop. Ook al vind ik persoonlijk de muziek die ze de laatste 15-20 jaar hebben gemaakt niet meer zo interessant, dit zou wel echt een headliner van formaat zijn. En een band die er de afgelopen 35 jaar of zo niet meer gestaan heeft.

Zal inderdaad een run op tickets betekenen, maar dat is met de Stones en Springsteen ook zo. Dat is de consequentie als je de grootste artiesten wilt boeken.

Wordt dit dan het rijtje: Green Day / U2 / Bieber ;-)?
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
en dan naast U2 ook nog coldplay waar laatst best veel over gesproken is op het forum en ineens is het weer een topfestival. of is dat teveel dromen? ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken