Rest mij wel de vraag WAAROM het dan anders moet. Is dit omdat je het als organisatie ook echt wil of is het noodgedwongen omdat je acts die je eigenlijk wil boeken om uiteenlopende redenen niet kan krijgen en daarom moet overschakelen naar wat anders wat ook weer een andere muziekgenre met zich mee brengt?????
Ik vermoed het laatste..
En we zitten bijna op de 100e pagina……………op naar de volgende 100…
Omdat Pinkpop over 10 jaar ook nog wil bestaan. Veel van de bands waarop op dit forum wordt gehoopt (Pearl Jam, Foo Fighters, Guns n' Roses) hadden hun hoogtijdagen meer dan 10 jaar geleden. Met "hoogtijdagen" bedoel ik dit kader commerciëel hitlijst-succes. Pearl Jam stond in 1992 voor het eerst op Pinkpop, en was indertijd commercieel succesvol of dreigde het te gaan worden (Alive, Black, Even Flow). Radiohead is misschien artistiek relevant maar heeft m.i. een relatief oude fanbase. Foo Fighters is een uitstervend ras ... zoals Lenny Kravitz al zei: rock n' roll is dead. De toekomst kent weinig rammelende of gierende gitaren. Dat kunnen jij en ik jammer vinden maar het is wel zo. Mijn kinderen (13, 11) lopen echt niet warm voor Radiohead, maar wel voor Bruno Mars en Kanye Wesr kunnen ze ook waarderen. En mijn kinderen zijn de toekomst van Pinkpop. Mijn punt: Pinkpop moet met z'n tijd mee om relevant te blijven en dat betekent dat er aan de bovenkant die-hard PP'ers zullen afhaken, maar dat er aan de onderkant genoeg nieuwe aanwas zal zijn om de toekomst van het festival te garanderen. Dit jaar zou wel eens een kantelpunt kunnen zijn, wellicht mede ingegeven door het moeilijk boeken van traditionele bands.