Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
DennisvdBr wrote:
Zie topic Rockavaria, festivalorganisatie meldt zich eind november, geruchten zijn interessant voor headliner optie Pinkpop!


Niet dus
Eehm, dit zijn namelijk geen geruchten, maar kanshebbers/wensen volgens de schrijver van dat artikel
De datum is zelfs nog niet eens bekend
Wat wel opvallend is, is dat er ook hier gesproken word over eind november meer duidelijkheid te geven.
Dat is ook de termijn die Jan in eerste insantie aan gaf
Noooouuuuu......
Laten we mekaar nu niet voor de gek houden.
Eind november, is ook dat GnR met (de eerste) Europese tourdata zal komen.
Komen Pinkpop en Rockavaria dan ook met nieuws, zou het dan toeval zijn?
Kan me voorstellen dat TW Classic (waarschijnlijk 24 juni) nog binnen de festival data past?
Geduldig wachten maar....
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
Eventim werkt beter dan Tcketmaster met naamvermelding op ticket; binnen enkele minuten tickets Brst Kept Secret geregeld XXX
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Eventim werkt beter dan Tcketmaster met naamvermelding op ticket; binnen enkele minuten tickets Brst Kept Secret geregeld XXX
Laten wij hopen dat 11 maart ook soepeltjes verlopen gaat...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Rick wrote:
DennisvdBr wrote:
Zie topic Rockavaria, festivalorganisatie meldt zich eind november, geruchten zijn interessant voor headliner optie Pinkpop!


Niet dus
Eehm, dit zijn namelijk geen geruchten, maar kanshebbers/wensen volgens de schrijver van dat artikel
De datum is zelfs nog niet eens bekend
Wat wel opvallend is, is dat er ook hier gesproken word over eind november meer duidelijkheid te geven.
Dat is ook de termijn die Jan in eerste insantie aan gaf


Noooouuuuu……
Laten we mekaar nu niet voor de gek houden.
Eind november, is ook dat GnR met (de eerste) Europese tourdata zal komen.
Komen Pinkpop en Rockavaria dan ook met nieuws, zou het dan toeval zijn?
Kan me voorstellen dat TW Classic (waarschijnlijk 24 juni) nog binnen de festival data past?
Geduldig wachten maar….

Rick heeft hier toch wel gelijk. Noemt Rammstein en Queen zonder een concrete reden of gerucht om die uitspraken te staven. Is dus inderdaad niet meer dan een wishlist van de auteur.

En dat GnR in de loop van 2016 nog met Europese tourdata komen weten we allemaal ondertussen.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Krijg dit net te lezen:
Jan Smeets belooft 'ander, maar net zo goed' Pinkpop
http://nu.nl/muziek/4353311/jan-smeets-belooft-ander-maar-net-zo-goed-pinkpop.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Rick heeft hier toch wel gelijk. Noemt Rammstein en Queen zonder een concrete reden of gerucht om die uitspraken te staven. Is dus inderdaad niet meer dan een wishlist van de auteur.

En dat GnR in de loop van 2016 nog met Europese tourdata komen weten we allemaal ondertussen.

Nou, de namen uit dit artikel komen niet uit een dikke duim.
Al bekend dat DEAG 6 grote productie's gepland heeft.
Bekend is dat ze qua festivals richten op Rock in Vienna en uit laatste nieuws over Rockavaria blijkt dat ze daar veel vertrouwen hebben héél groot uit te pakken.
Aerosmith veegt hij in het artikel al van tafel door de losse concerten, ook Rammstein is een recente gok maar niet in de DEAG portefeuille.
Uit de DEAG vijver zijn Coldplay en Robbie Williams al ingepland. Het is wachten op de laatste 4 van de 6 grote namen, U2, Rolling Stones, GnR en Queen zitten hier bij te komen.
Optelsom imo...
Ik trek hier wel mijn conclusies uit.

Pinkpop zal er baat bij hebben, indien grote headliners eind mei / begin juni touren!
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Aangezien smeets in het gedropte stuk van mirjam aangeeft dat er dit jaar geen golden oldie bij de line up zit kunnen we toch wel stellen dat guns niet komen helaas...
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Krijg dit net te lezen:
Jan Smeets belooft ‘ander, maar net zo goed’ Pinkpop
http://nu.nl/muziek/4353311/jan-smeets-belooft-ander-maar-net-zo-goed-pinkpop.html

leuk zo'n interview, maar aan het eind denk je 'wat heb ik nou eigenlijk gelezen?' compleet inhoudloos.



Kereltje wrote:
Rick heeft hier toch wel gelijk. Noemt Rammstein en Queen zonder een concrete reden of gerucht om die uitspraken te staven. Is dus inderdaad niet meer dan een wishlist van de auteur.

En dat GnR in de loop van 2016 nog met Europese tourdata komen weten we allemaal ondertussen.


Nou, de namen uit dit artikel komen niet uit een dikke duim.
Al bekend dat DEAG 6 grote productie’s gepland heeft.
Bekend is dat ze qua festivals richten op Rock in Vienna en uit laatste nieuws over Rockavaria blijkt dat ze daar veel vertrouwen hebben héél groot uit te pakken.
Aerosmith veegt hij in het artikel al van tafel door de losse concerten, ook Rammstein is een recente gok maar niet in de DEAG portefeuille.
Uit de DEAG vijver zijn Coldplay en Robbie Williams al ingepland. Het is wachten op de laatste 4 van de 6 grote namen, U2, Rolling Stones, GnR en Queen zitten hier bij te komen.
Optelsom imo…
Ik trek hier wel mijn conclusies uit.

Pinkpop zal er baat bij hebben, indien grote headliners eind mei / begin juni touren!

wat betreft de namen die je noemt en het interview zou dus een gedeelte hier van af moeten vallen voor pinkpop (stones, queen eventueel). zou je U2 en guns overhouden, die meer dan welkom zijn wat mij betreft.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Kereltje wrote:
Rick heeft hier toch wel gelijk. Noemt Rammstein en Queen zonder een concrete reden of gerucht om die uitspraken te staven. Is dus inderdaad niet meer dan een wishlist van de auteur.

En dat GnR in de loop van 2016 nog met Europese tourdata komen weten we allemaal ondertussen.


Nou, de namen uit dit artikel komen niet uit een dikke duim.
Al bekend dat DEAG 6 grote productie’s gepland heeft.
Bekend is dat ze qua festivals richten op Rock in Vienna en uit laatste nieuws over Rockavaria blijkt dat ze daar veel vertrouwen hebben héél groot uit te pakken.
Aerosmith veegt hij in het artikel al van tafel door de losse concerten, ook Rammstein is een recente gok maar niet in de DEAG portefeuille.
Uit de DEAG vijver zijn Coldplay en Robbie Williams al ingepland. Het is wachten op de laatste 4 van de 6 grote namen, U2, Rolling Stones, GnR en Queen zitten hier bij te komen.
Optelsom imo…
Ik trek hier wel mijn conclusies uit.

Pinkpop zal er baat bij hebben, indien grote headliners eind mei / begin juni touren!


In het artikel van nu.nl staat dat er geen ' golden Oldies-categorie ' zoals the Rolling Stones of Brice Springsteen .....wat kunne we daar nu uit concluderen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Aangezien smeets in het gedropte stuk van mirjam aangeeft dat er dit jaar geen golden oldie bij de line up zit kunnen we toch wel stellen dat guns niet komen helaas…

Nou, Justin Bieber??
Maar, ligt ook aan definitie van golden oldie.
Misschien dat Aerosmith wel in de Golden Oldie categorie valt?
Maar GnR is toch nog 80's of 90's dacht ik zo, in mijn ogen zijn 70's acts de Golden Oldie categorie.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Ja wat een golden oldie is is natuurlijk subjectief. Maar ik zie een band die zijn meeste hits in de 80s heeft gehad wel aan voor golden oldie. Is toch dik 30 jaar terug. Maar dat kan ook aan mijn leeftijd liggen dat ik dat oud vind natuurlijk ;p (ben 19).
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
GNR kan wel een streep door. Zowaar begin k jan te geloven.
Ik denk dat pinkpop idd een nieuwe koers gaat varen. Al dan niet wegens omstandigheden afzeggingen PJ, FF enz. Steeds meer wijst daarop.
Verwacht hooguit Coldplay nog.
Ik sluit catogorie Justin Bieber ook niet meer uit.
Ben nu heel erg benieuwd.....
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
superginger wrote:
Aangezien smeets in het gedropte stuk van mirjam aangeeft dat er dit jaar geen golden oldie bij de line up zit kunnen we toch wel stellen dat guns niet komen helaas…


Nou, Justin Bieber??
Maar, ligt ook aan definitie van golden oldie.
Misschien dat Aerosmith wel in de Golden Oldie categorie valt?
Maar GnR is toch nog 80’s of 90’s dacht ik zo, in mijn ogen zijn 70’s acts de Golden Oldie categorie.

Ik hoop toch echt niet op Bieber zeg......
Pfff geduld word wel op de proef gesteld, golden Oldies zijn voor mij idd Rolling Stones , Paul mc Cartney, Phil Collins,
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
GNR kan wel een streep door. Zowaar begin k jan te geloven.
Ik denk dat pinkpop idd een nieuwe koers gaat varen. Al dan niet wegens omstandigheden afzeggingen PJ, FF enz. Steeds meer wijst daarop.
Verwacht hooguit Coldplay nog.
Ik sluit catogorie Justin Bieber ook niet meer uit.
Ben nu heel erg benieuwd…..
GnR opgericht in 1985, dat is toch geen Golden Oldie categorie??
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
De radiojeugd? Juist niet, maar goed.
Reading Leeds dacht hetzelfde als jij en plaatste ze van de zomer zelfs op de tweede stage ipv op mainstage, dit bleek daar al een gigantische fout te zijn.
Duizenden fans kwamen naar hen kijken wat resulteerde in veel te veel drukte, chaos en verdrukking in het publiek. Jij hebt geen idee (zoals zovelen) hoe groot deze band is, als je de HMH binnen het kwartier uitverkoopt en er nog duizenden mensen op zoek zijn naar een kaartje denk ik inderdaad dat je wel veel mensen naar een festival kan trekken.
Ik zie mensen zeggen dat Biffy Clyro groot genoeg is als sub, maar ik denk dat deze band veel groter is, en echt wel als sub zou kunnen dienen, of als headliner voor Lowlands.
Dit zal wel weer weggezet worden als ‘fan-praat’ maar ik denk dat jullie Twenty One Pilots gruwelijk onderschatten, nouja, we gaan het meemaken.

Toch wel de radiojeugd, mijn excuses. Het grootste deel van de fans is pas fan geworden na hun radiohits en die fans zijn gewoon mensen die alles goed vinden wat de radio draait en zoeken zelf nooit naar muziek. Ik heb hen zelf gezien op Werchter 2014 in de tent rond de middag, waar ik volgens mij gevlucht was voor de regen en toen nog stond die tent totaal niet vol. Je haalt dan Reading aan, maar kijk eens wie o.a. de headliners en subheadliners waren: Fall Out Boy, Biffy Clyro, Foals, Chvrches, Imagine Dragons en The Vaccines, zegt genoeg zeker? Natuurlijk kan 21 pilots daar headlinen of subheadlinen, het is niet dat dat festival nog iets voorstelt. (Sub)headlinen op Pinkpop en cosoorten is gewoon niet aan de orde voor hen, het is niet omdat ze 1 keer HMH hebben uitverkocht aan kaarten van 34 euro dat er zoveel mensen speciaal voor hen naar Pinkpop zouden gaan. Je spreekt dan zelfs nog van 10/15 duizenden mensen die speciaal naar Pinkpop zouden gaan voor 21 pilots, dat is echt gewoon met oogkleppen rondlopen. (Sub)headliner kan wel op Pukkelpop of Lowlands als je ziet dat de eerste zelfs Bastille al als headliner heeft geboekt en de helft van de mensen daar gewoon komen voor de camping en de feestjes en de kwaliteit toch steeds minder belangrijk wordt.

Het kan zijn dat we ze misschien gedeeltelijk onderschatten, maar jij overschat hen wel duidelijk door iets dat op Reading heeft plaatsgevonden wat totaal geen graadmeter is voor de Benelux.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Ik hoop dat jan er ook zo over denkt Dennis.
Ik begin toch met de dag er minder vertrouwen in te krijgen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.478
4.809
Ja wat een golden oldie is is natuurlijk subjectief. Maar ik zie een band die zijn meeste hits in de 80s heeft gehad wel aan voor golden oldie. Is toch dik 30 jaar terug. Maar dat kan ook aan mijn leeftijd liggen dat ik dat oud vind natuurlijk ;p (ben 19).

GNR reken ik nog niet tot de golden oldies. Hun grootste hits komen uit de nineties. Maar goed, ik ben 38. ?
Aan de andere kant hoe oud is Smeets?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
GNR reken ik nog niet tot de golden oldies. Hun grootste hits komen uit de nineties. Maar goed, ik ben 38. ?
Aan de andere kant hoe oud is Smeets?

Ik ben 43....golden oldies vind ik The Rolling Stones, Queen, Deep Purple, The Eagles, Neil Young, The Beatles.

Ik denk dat die linkse tuinkabouter dat ook zo bedoeld
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Daantje wrote:
GNR kan wel een streep door. Zowaar begin k jan te geloven.
Ik denk dat pinkpop idd een nieuwe koers gaat varen. Al dan niet wegens omstandigheden afzeggingen PJ, FF enz. Steeds meer wijst daarop.
Verwacht hooguit Coldplay nog.
Ik sluit catogorie Justin Bieber ook niet meer uit.
Ben nu heel erg benieuwd…..


GnR opgericht in 1985, dat is toch geen Golden Oldie categorie??

Hoe graag ik zou willen dat het niet waar is maar ik vermoed dat PP ook naast GnR heeft gegrepen.
GnR is een band die al meer dan 30 jaar bestaat dus die je zou wel tot die categorie kunnen rekenen. Hoeft niet maar zou wel kunnen en ook de term anders die Smeets gebruikt bevalt me helemaal niet.
Met anders bedoeld hij dus gewoon artiesten die ze nog nooit geboekt hebben en daarmee komt mogelijk ook een andere muziekstijl om de hoek kijken. Als je ze namelijk al eerder hebt gehad is het niet anders meer in mijn ogen.........
We zullen het vlug genoeg weten maar de constructie met Bieber zoals die hier al eerder besproken is reken ik nu zeker tot de mogelijkheden. Dat is wat je noemt anders en dat Jan zegt dat het ook goed wordt daar kun je helemaal niks mee. Hij kan moeilijk zeggen, het wordt slecht en anders............... Maar de term anders bevalt mij allerminst als ik eerlijk ben..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Ik vrees ook voor iets Bieberachtigs nu, maar ik hoop met jullie mee dat het iets beter wordt dan dat.

Beyoncé zou ik bijvoorbeeld een hele vette naam vinden (stukken beter dan KoL en Linkin Park...).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken