Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Ik hoop dan ook weer op een White Lies, First Aid Kit, Live, Bastille.
Zo heeft iedereen wel bands op zijn lijstje staan. Het is allemaal geen must maar het is natuurlijk de kunst van PP om van alles wat te boeken, Een zo breed mogelijk programma. En de ene keer is het wat meer popgehalte en de andere keer wat meer rock. Ach ook dit jaar zal er weer genoeg leuks voorbij komen.. Heb daar wel vertrouwen in.. Ben enkel wel heel benieuwd naar welke 2 headliners ze nog hebben want daar kijk ik toch wel erg naar. Tot nu heeft RW wel mijn favorieten met FF en RH. Echt jammer dat PP die niet heeft maar wie weet met wat ze nog af komen?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Wie hoopt er nog op de reunie van Live…
Chenk Ed zijn profielfoto.

Het is officieel of bedoelde je dat al?

http://www.alternativenation.net/ed-kowalczyk-confirms-live-reunion/

 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Het punt met Pinkpop is dat er geen echte 'koers' lijkt te zijn. En dat maakt het eigenlijk ook wel weer leuk.
Het is zoals PJ zegt: het ene jaar wat harder, dan weer wat meer pop. Zo ook met hipster/3FM-bandjes en later weer classic acts. Het kan zomaar allemaal.

Op zich vind ik breed programmeren juist prima als er binnen de diverse stromingen maar niet teveel wordt ingeboet op kwaliteit. (blijft natuurlijk subjectief, maar weet zo gauw niet hoe ik het anders moet noemen)
Wat wél beter kan is de planning van de podia. Als er zoveel variatie is, zou je binnen een bepaalde smaak geen clashes moeten hebben tussen bv. 3FM en Brand Stage. (of mijn smaak is te breed natuurlijk :) )
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Zal maandag opletten. Maar volgens mij hadden ze al aangegeven geen festivals komende zomer. Stonden in 2015 nog op PP.
Dus ik verwacht ze eigenlijk niet.
Ik weet het...
Van mij hadden ze dat jaar moge.. ..moeten afsluiten ipv die Pharell... :twisted:

Had een klein hoopje qua verjaardagfeestje en nieuwe EP, maar als ze al hebben aangegeven niet te touren gaan we voor plan B:
Gaan we toch samen dronken worden? :p
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Gezien het interview met De Organisatie van Fortarock waarom wil Pinkpop persé in het pinksterweekend zitten?

Qua bands zouden ze toch beter wat later kunnen gaan zitten.

Dus aluhoedjes op en laat de conspiracytheory's maar komen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Dat is toch gewoon een deel van de meerjarencyclus bij Pinkpop?

In het traditionele Pinksterweekend zitten -> klagen dat datum te vroeg is voor de betere headliners -> het jaar erop in een later weekend zitten -> nostalgisch wezen over de traditie van het Pinksterweekend -> in het traditionele pinksterweekend zitten -> klagen dat datum te vroeg is voor de betere headliners -> ...

Zo gaat het toch al een tiental jaar, niet?

Ik gok trouwens dat Fortarock gewoon rekende op Der Ring en co (of hoe ze nu ook heten) om goede harde acts te voorzien, maar dat die Duitstalige festivals hun verval verder aan het inzetten zijn en er zodoende niets bijzonders meer in Europa zit eind mei. Dat Pinkpop/MOJO SOAD weggepikt zou hebben van Fortarock geloof ik niet. Het is namelijk ontzettend duur om een act speciaal voor jouw festival een week vroeger naar Europa te laten komen. Als ze echt op SOAD hadden gemikt waren ze ook niet zo vroeg op het seizoen gaan zitten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Dat is toch gewoon een deel van de meerjarencyclus bij Pinkpop?

In het traditionele Pinksterweekend zitten -> klagen dat datum te vroeg is voor de betere headliners -> het jaar erop in een later weekend zitten -> nostalgisch wezen over de traditie van het Pinksterweekend -> in het traditionele pinksterweekend zitten -> klagen dat datum te vroeg is voor de betere headliners -> …

Zo gaat het toch al een tiental jaar, niet?

En daar gaat voorlopig geen verandering in komen. http://www.kalender-365.nl/feestdagen/pinksteren.html
PP houd wanneer het ook maar enigszins kan vast aan Pinksteren. Valt het te vroeg dan schuiven ze met de datum maar zelfs dan zitten ze 9 van de 10 keer in het eerste weekend in juni of anders het tweede weekend. Gaat alles volgens planning bij de organisatie hoor je ze niet klagen maar zit het tegen is het eerste excuus dat ze erg vroeg in het seizoen zitten en nog niet alles op tour is of nog op tour is in Amerika. Misschien is het eens een idee om gewoon vast te houden aan 1 weekend. Het derde weekend in juni of desnoods gelijk met RW. Zou dat zo slecht zijn??? Ik weet het ook niet zeker maar qua boekingen zou dat in sommige gevallen toch makkelijker zijn heb ik zo het vermoeden.. Wat denken de kenners?????????????
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Dat is toch gewoon een deel van de meerjarencyclus bij Pinkpop?

In het traditionele Pinksterweekend zitten -> klagen dat datum te vroeg is voor de betere headliners -> het jaar erop in een later weekend zitten -> nostalgisch wezen over de traditie van het Pinksterweekend -> in het traditionele pinksterweekend zitten -> klagen dat datum te vroeg is voor de betere headliners -> …

Zo gaat het toch al een tiental jaar, niet?

Ik gok trouwens dat Fortarock gewoon rekende op Der Ring en co (of hoe ze nu ook heten) om goede harde acts te voorzien, maar dat die Duitstalige festivals hun verval verder aan het inzetten zijn en er zodoende niets bijzonders meer in Europa zit eind mei. Dat Pinkpop/MOJO SOAD weggepikt zou hebben van Fortarock geloof ik niet. Het is namelijk ontzettend duur om een act speciaal voor jouw festival een week vroeger naar Europa te laten komen. Als ze echt op SOAD hadden gemikt waren ze ook niet zo vroeg op het seizoen gaan zitten.
Die Duitse festivals... Rock im Revier al stekker uit. Rockavaria nog geen nieuws. De andere DEAG's Rock in Vienna verkoopt momenteel enkel dagtickets voor Toten Hozen en in Zwitserland is Allmend Rockt ook gecanceld.
Nee, daar lijkt het ook wederom niet goed te gaan idd.
Verder verval lijkt een goede constatering.
Maar laten we zien wat ze er van bakken, want DEAG had blijkbaar wat grote namen achter de hand meen ik.... Waaronder wel wat classic rock acts...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Rock Im Revier was op voorhand al een festival gedoemd te mislukken. Dat is dus geen goede graadmeter voor de rest. Het punt blijft desondanks staan dat rock/metal dood is.
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
2200 komt steeds dichterbij. Wat zal het worden voor Metallica? Toch een kleine festival tour volgend jaar of een indoor tour en dan waarschijnlijk een Ziggo in nederland?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
2200 komt steeds dichterbij. Wat zal het worden voor Metallica? Toch een kleine festival tour volgend jaar of een indoor tour en dan waarschijnlijk een Ziggo in nederland?

Nog steeds geen nieuws?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Ik zie het al:
Bercy op 27 september voor Metallica.
Geen festival dus...

http://www.byzegut.fr/

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Bercy 27 september 2017 en Stade de France begin zomer 2018. Sluit wel aan bij wat Metallica zelf al zei.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Bercy 27 september 2017 en Stade de France begin zomer 2018. Sluit wel aan bij wat Metallica zelf al zei.

Twee keer zelfs. Dan vraag ik me af of ze überhaupt wel festivals gaan doen in 2018. Lijkt me wat te veel van het goede om binnen half jaar 2 keer in Parijs op te treden om vervolgens weer een half jaar later ergens op een festival te staan in Frankrijk. Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten..............................
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Kereltje wrote:
Bercy 27 september 2017 en Stade de France begin zomer 2018. Sluit wel aan bij wat Metallica zelf al zei.


Twee keer zelfs. Dan vraag ik me af of ze überhaupt wel festivals gaan doen in 2018. Lijkt me wat te veel van het goede om binnen half jaar 2 keer in Parijs op te treden om vervolgens weer een half jaar later ergens op een festival te staan in Frankrijk. Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten…………………………
Pinkpop 2018, Pearl Jam, Foo Fighters, Metallica ?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
wat vermoeden we van 21 pilots

Noem ze alsjeblieft gewoon Twenty One Pilots, zo heetten ze namelijk, niet '21 pilots'.

Hebben in 2013-2015 op Lowlands gestaan en in 2014 op pinkpop, en er komt waarschijnlijk in de zomer/najaar een nieuw album uit (vermoedens). Zal me niks verbazen als ze dus gewoon dat album op gaan nemen en een paar festivals in Amerika doen, aangezien ze al heel lang non-stop aan het touren zijn. Geven echter wel aan dat ze veel werk onderweg doen, dus misschien dat het opnemen van het album niet veel tijd meer gaat kosten, maar het zou makkelijk kunnen dat ze pas in de winter weer gaan komen met een plek in de Ziggo Dome ofzo (HMH was duidelijk te klein).
Ik hoop zeer dat ze er staan (groot fan, heb ze drie keer gezien) maar ik heb er zo mijn twijfels over.
Ook over welke positie ze op het affiche dan zouden moeten invullen, want ik denk dat ze zeker een mannetje of 10/15 duizend naar pinkpop kunnen trekken (loyale fanbase) en dus zouden ze als sub of als 3FM afsluiter niet mistaan.

Zouden natuurlijk ook de derde headliner van BKS kunnen zijn..
Wie weet..!
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
chris knoben wrote:
wat vermoeden we van 21 pilots


Noem ze alsjeblieft gewoon Twenty One Pilots, zo heetten ze namelijk, niet ’21 pilots’.

Hebben in 2013-2015 op Lowlands gestaan en in 2014 op pinkpop, en er komt waarschijnlijk in de zomer/najaar een nieuw album uit (vermoedens). Zal me niks verbazen als ze dus gewoon dat album op gaan nemen en een paar festivals in Amerika doen, aangezien ze al heel lang non-stop aan het touren zijn. Geven echter wel aan dat ze veel werk onderweg doen, dus misschien dat het opnemen van het album niet veel tijd meer gaat kosten, maar het zou makkelijk kunnen dat ze pas in de winter weer gaan komen met een plek in de Ziggo Dome ofzo (HMH was duidelijk te klein).
Ik hoop zeer dat ze er staan (groot fan, heb ze drie keer gezien) maar ik heb er zo mijn twijfels over.
Ook over welke positie ze op het affiche dan zouden moeten invullen, want ik denk dat ze zeker een mannetje of 10/15 duizend naar pinkpop kunnen trekken (loyale fanbase) en dus zouden ze als sub of als 3FM afsluiter niet mistaan.

Zouden natuurlijk ook de derde headliner van BKS kunnen zijn..
Wie weet..!

21 pilots is gewoon een afkorting zoals wel voor vele bands wordt gebruikt. Dat je een grote fan bent, allemaal goed, maar klagen over dat de bandnaam niet volledig wordt geschreven is wel wat overdreven.

Ze zijn inderdaad momenteel populair bij de radiojeugd, maar ze trekken nooit 10/15 duizend mensen speciaal naar Pinkpop, dan overschat je hen wel echt. Bijna enkel de headliners trekken zoveel volk speciaal naar een festival. Daarnaast zal zo'n band nooit op BKS staan, passen totaal niet op dat festival.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Noem ze alsjeblieft gewoon Twenty One Pilots, zo heetten ze namelijk, niet ’21 pilots’.

Het is hier geen fanchatroom. We hebben ook Rammstien, Kotsington etcetc
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
ik ben zelf ook fan van twenty one pilots maar ik was op stage en had geen tijd zin om twenty one pilots te schrijven want ik had nog meer te doen.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken