Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Het goede nieuws voor pinkpop is dat je nu wat hardere namen kan verwachten met de annulering van FortaRock -.-'

PJ wrote:
Zojuist vermeld op het myGnR forum:

An important italian DJ has just said that GNR will be at Imola next summer.. I’m trying to text him to learn more ..

Misschien zit er wat aan te komen??? Imola is een festival als ik mij niet vergis?

Deze post dubbel geplaatst zowel op PP als GnR topic. Wie weet welke info er nog volgt………

Imola is bij mijn weten een racecircuit waar sporadisch ook concerten etc georganiseerd worden.

Nuja, Italie is sowieso geen land met massafestivals, dus zegt nog weinig.

Ik heb dit nog even gevolgd op het GnR forum. Diegene die het gepost heeft heeft laten weten geen reactie terug te hebben ontvangen van de radio dj.
Dus of de dj heeft zijn mond voorbij gepraat of hij heeft uit zijn nek zitten lullen....................

Het goede nieuws voor pinkpop is dat je nu wat hardere namen kan verwachten met de annulering van FortaRock -.-‘

Ja... dat is dan het enige goede nieuws hier uit... Potverdorie, ik geef de schuld aan Mojo voor dit soort grapjes... Zou goed zijn als zei in het kader van mislukte boekingen eens van zich laten horen, zodat wij niet de schuld in schoenen van een festival-organisatie blijven schuiven...

Of zeg ik iets heel geks...

Ik heb dit nog even gevolgd op het GnR forum. Diegene die het gepost heeft heeft laten weten geen reactie terug te hebben ontvangen van de radio dj.
Dus of de dj heeft zijn mond voorbij gepraat of hij heeft uit zijn nek zitten lullen………………..

Kan alle kanten op....ik hoop dat ie een berichtje heeft gehad dat ie zijn muil moet houden ivm aankomende aankondigingen

Coldplay zou toch wel een grote verrassing zijn hoor!
Het kán qua planning best, dus als de nood voor een headliner echt hoog is (zoals gezegd door Jan, maar wat ik eigenlijk niet zo erg geloof), dan zou een goed Mojo-bod wel eens tot deze verrassing kunnen leiden.

Een andere naam die ik verwacht / op hoop is Placebo. Over een paar dagen in Ziggo, maar zouden ze komende zomer niet met hun '20 years tour' (al is het dan 21 inmiddels) de grote festivals afgaan?
Gaat er iemand maandag die even kan letten op een 'sie joe et Pinkpop!' ?

Placebo deden 2 jaar geleden nog een festivaltour als ik mij niet vergis. Ik zou er maar niet op rekenen...

Zal er nu niet meer metal geprogrammeerd gaan worden op pinkpop met t wegvallen van fortarock?? Zou mojo kunnen doen om de metalheads te compenseren en dus ook om extra publiek te trekken dat normaal gezien naar forta zou gaan ipv pinkpop. In dat geval zie ik iets als airbourne of opeth zeker langskomen. (Ik zal morgen bij opeth in 013 dus ook maar ff opletten of ze iets van see you next year zeggen)

Ik denk dat Mojo Pinkpop prio heeft gegeven boven Fortarock, hetzij vrijwillig of noodgedwongen (wel genoeg metal maar te duur). Het budget zal voor Forta gewopon niet genoeg zijn lijkt het wel.

Anders zou Pinkpop nooit SOAD hebben gehad. Als dat budgettair had gekund dan was dat de headliner van Forta geweest.

ik hou wel van wat hardere muziek dus het kan best zijn dat dat nu meer geprogrammeerd gaat worden

Ik denk dat Mojo Pinkpop prio heeft gegeven boven Fortarock, hetzij vrijwillig of noodgedwongen (wel genoeg metal maar te duur). Het budget zal voor Forta gewopon niet genoeg zijn lijkt het wel.

Anders zou Pinkpop nooit SOAD hebben gehad. Als dat budgettair had gekund dan was dat de headliner van Forta geweest.

ik hou wel van wat hardere muziek dus het kan best zijn dat dat nu meer geprogrammeerd gaat worden

Dat denk ik dus ook: SOAD was waarschijnlijk gewoon te duur voor Fortarock, maar past wel in het beduidend grotere budget van Pinkpop.

Ik denk dat ik één van de weinigen hier ben die niet blij is dat het programma van Pinkpop waarschijnlijk wat hardere randen gaat krijgen.

Ik hoop nog steeds op Coldplay..

@oasiss Wat betreft de zachtere/moeilijkere/hipster etc muziek zijn er al behoorlijk veel festivals...qua hardere muziek niet.

Ik vind Coldplay ook erg leuk, zou ze graag als headliner zien maar voor de rest mogen er gerust wat alternatieve hardere klanken zijn

Ik denk dat ik één van de weinigen hier ben die niet blij is dat het programma van Pinkpop waarschijnlijk wat hardere randen gaat krijgen.

Maak je niet druk, Kensington komt hier vast nog bij :-P

Een andere naam die ik verwacht / op hoop is Placebo. Over een paar dagen in Ziggo, maar zouden ze komende zomer niet met hun ’20 years tour’ (al is het dan 21 inmiddels) de grote festivals afgaan?
Gaat er iemand maandag die even kan letten op een ‘sie joe et Pinkpop!’ ?
Zal maandag opletten. Maar volgens mij hadden ze al aangegeven geen festivals komende zomer. Stonden in 2015 nog op PP.
Dus ik verwacht ze eigenlijk niet.

Nee hoor is gewoon een kwestie van smaak. Voor mij hoeft het ook niet zo maar ik vermoed met de annulering van Fortarock dat er toch wel 1 of 2 bands die normaal daar zouden spelen mogelijk nu naar PP komen. Ik verwacht zeker op de dag dat SOAD speelt PP daar nu wel wat van hetzelfde kaliber bij zal programmeren..
En ook ik hou nog hoop op Coldplay.......

Oasiss wrote:

Nee hoor is gewoon een kwestie van smaak. Voor mij hoeft het ook niet zo maar ik vermoed met de annulering van Fortarock dat er toch wel 1 of 2 bands die normaal daar zouden spelen mogelijk nu naar PP komen. Ik verwacht zeker op de dag dat SOAD speelt PP daar nu wel wat van hetzelfde kaliber bij zal programmeren..
En ook ik hou nog hoop op Coldplay…….

verbaasd me niet als 3FM-stage wat harder materiaal krijgt.
Misschien wel ook tussen de eerste 3 namen op main nog wat bij per dag.
1 of 2, ik verwacht door het samenvallen met RaR/RiP al een flinke doorstroom van wat hardere acts, het zal nu wel wat meer zijn gok ik doordat de beslissing tussen FortaRock/Pinkpop wegvalt.
Zal vooral voor 5 juni het geval zijn denk ik.
Is maar een gok, maar zoals ook in het Graspop topic aangegen, misschien wel optie Guns N Roses als boekingscombi tussen TW en Pinkpop in 2017?

Jammer dat Fortarock niet doorgaat! Ik zag daarin een verband met Pinkpop dat misschien helemaal niet terecht is. Jan Smeets gaf aan dat Pinkpop moeite had met het strikken van bands vanwege de ongelukkige datum. Zal MOJO ervoor gekozen hebben om enkele bands die eigenlijk naar Fortarock zouden gaan (SOAD, Alter Bridge) naar Pinkpop te verplaatsen om in ieder geval te voorkomen dat de line-up van Pinkpop te belabberd wordt. Cancellen van Fortarock is minder erg dan nog een keer met een slechte line-up komen voor Pinkpop. Zou het sneu vinden voor de organisatie van Fortarock als zij hier de dupe van worden zo,,

GnR zou te gek zijn maar ik vrees dat men die bedragen die genoemd worden (als dat allemaal klopt) niet gaat betalen. Ik hou wel hoop net als bij Coldplay maar ik reken er maar niet te hard op.
Ben wel erg benieuwd wat die fransman vanavond te vertellen heeft over Metallica!

JB. wrote:
Het goede nieuws voor pinkpop is dat je nu wat hardere namen kan verwachten met de annulering van FortaRock -.-‘

Ja… dat is dan het enige goede nieuws hier uit… Potverdorie, ik geef de schuld aan Mojo voor dit soort grapjes… Zou goed zijn als zei in het kader van mislukte boekingen eens van zich laten horen, zodat wij niet de schuld in schoenen van een festival-organisatie blijven schuiven…

Of zeg ik iets heel geks…

Ben ik volledig met je eens. Erg jammer dit.

Kunnen we bands als In Flames en Airbourne waarschijnlijk toch op Pinkpop verwachten

@oasiss Wat betreft de zachtere/moeilijkere/hipster etc muziek zijn er al behoorlijk veel festivals…qua hardere muziek niet.

Ik vind Coldplay ook erg leuk, zou ze graag als headliner zien maar voor de rest mogen er gerust wat alternatieve hardere klanken zijn

Het is vooral metal waar ik helemaal niks met metal heb. Dus het is niet perse tegen hardere muziek, maar ik vind SOAD en vergelijkbare bands nogal snel gebrul . Kasabian en Biffy Clyro als sub zijn ook wel in de categorie harder te plaatsen (toch?). Die zou ik in ieder geval heel graag zien.

Het is vooral metal waar ik helemaal niks met metal heb. Dus het is niet perse tegen hardere muziek, maar ik vind SOAD en vergelijkbare bands nogal snel gebrul . Kasabian en Biffy Clyro als sub zijn ook wel in de categorie harder te plaatsen (toch?). Die zou ik in ieder geval heel graag zien.

Mehh valt allebei wel mee. Zijn geen twee bands die op FortaRock zullen staan. Waar je rekening mee moet houden is dat bands zoals Airbourne, Epica, In Flames kan ook nog wel. nu eerder op Pinpop zullen staan. Dus hardere namen die ook nog wel interessant zijn voor het mainstream publiek. Echte metal namen zul je niet gaan zien op Pinkpop ;)

Users who are viewing this thread