Pinkpop 2016

elo

Headliner
3 dec 2013
5.353
4.290
Klopt, heb ook niet per se bij alle namen direct naar het tourschema gekeken. New Order heb ik erin gezet als onverwachte naam, puur omdat t zomaar eens zou kunnen met die rare fratsen die PP soms uithaalt. Ik heb voor de rest gekeken naar wat op dit moment veel gedraaid word op 3FM. Tenacious D verwacht ik niet omdat ik denk dat Pinkpop ze niet wil laten subben voor het geld dat ze kosten.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.517
1.708
X-Ambassadors kan je wegstrepen. Die spelen niet binnen één dag op Landgraaf en Cleveland. ( https://www.xambassadors.com/tour ).

Nothing but Thieves zijn op 29 mei in de VS en treden daar op 30 juli ook weer op. Denk niet dat ze voor een korte periode naar Europa komen. Denk dan eerder dan Lowlands en Pukkelpop in augustus.
Ff 2 namen die je m.i. kan wegstrepen.

Ik mis de Dropkick Murphy’s al de laatste dagen opende lijstjes. Lijkt mij een hele logische act voor Pinkpop
Verwacht Dropkick Murphy's niet meer, kunnen als ik hun tourschema bekijk waarschijnlijk enkel nog op de zondag spelen wat hun vierde optreden op rij zou zijn.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Klopt, heb ook niet per se bij alle namen direct naar het tourschema gekeken. New Order heb ik erin gezet als onverwachte naam, puur omdat t zomaar eens zou kunnen met die rare fratsen die PP soms uithaalt. Ik heb voor de rest gekeken naar wat op dit moment veel gedraaid word op 3FM. Tenacious D verwacht ik niet omdat ik denk dat Pinkpop ze niet wil laten subben voor het geld dat ze kosten.

Ehm. Met alle respect, maar deze lijst lijkt op veel plaatsen wat uit een of andere hoge hoed getoverd. Opgezwolle? Ehm, sinds 2007 gestopt? Aantal bands die niet eens in de buurt zijn? Oh wacht, je had niet gekeken naar de tourschema's. Nothing But Thieves? Zonder 1 hit in NL, een optreden bij London Calling Amsterdam (wat voor nog redelijk 'kleine' bands is). Grace? We hebben het over Paul Oakenfolds dance-act uit de jaren '90? In 1999 gestopt. Oh Wonder ook niet relevant: geen enkele hit in NL. X-Ambassadors totaal niet bekend in NL en bovendien in de USA tijdens Pinkpop.

En zo verder, enzovoorts. Ik vermoed dat je lijst nog niet voor de helft klopt.
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
eloelo wrote:
Klopt, heb ook niet per se bij alle namen direct naar het tourschema gekeken. New Order heb ik erin gezet als onverwachte naam, puur omdat t zomaar eens zou kunnen met die rare fratsen die PP soms uithaalt. Ik heb voor de rest gekeken naar wat op dit moment veel gedraaid word op 3FM. Tenacious D verwacht ik niet omdat ik denk dat Pinkpop ze niet wil laten subben voor het geld dat ze kosten.


Ehm. Met alle respect, maar deze lijst lijkt op veel plaatsen wat uit een of andere hoge hoed getoverd. Opgezwolle? Ehm, sinds 2007 gestopt? Aantal bands die niet eens in de buurt zijn? Oh wacht, je had niet gekeken naar de tourschema’s. Nothing But Thieves? Zonder 1 hit in NL, een optreden bij London Calling Amsterdam (wat voor nog redelijk ‘kleine’ bands is). Grace? We hebben het over Paul Oakenfolds dance-act uit de jaren ’90? In 1999 gestopt. Oh Wonder ook niet relevant: geen enkele hit in NL. X-Ambassadors totaal niet bekend in NL en bovendien in de USA tijdens Pinkpop.

En zo verder, enzovoorts. Ik vermoed dat je lijst nog niet voor de helft klopt.
Rico en Sticks van Opgezwolle treden weer op. soort reunietourtje. Staan geloof ik ook op Sziget en kansje is ook aanwezig voor PP/RW
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.353
4.290
Heb me even moeten bedenken of ik hier uberhaupt serieus op moest ingaan. Maargoed ik zal je even helpen, ten eerste zeg ik dat ik niet bij ALLE bands gekeken heb naar hun tourschema, bij de meeste past het gewoon. Te beginnen bij Opgezwolle, stonden vorig jaar gewoon op Lowlands, en hebben volgende maand een show in de HMH. Dan door naar Nothing But Thieves, enorm veel gedraaid op 3FM, eerst met Trip Switch en nu met een andere nummer, wist niet dat ze rondom PP in USA zaten, foutje. Dan Oh Wonder, staan op Rock Werchter én Hurricane, en worden veel gedraaid met hun hit Without You op 3FM, zelfde geld voor X Ambassadors, hit te pakken met "Renegades" wist niet dat ze rondom PP in USA zaten, maar geen waardeloze beredenering. Tenslotte Grace, is een vrouwelijke artiest die in de UK heel erg hard gaat, en ook in het weekend van PP in manchester staat. Word ook veel gedraaid op 3FM met "You dont own me". Zo, heb je toch weer wat geleerd he. Voordat je de volgende keer zo'n opmerking maakt, kijk zelf eerst even je shit na, scheelt mij weer wat typwerk (;
 

Thijmen

Nieuw lid
12 feb 2016
1
0
Wat dachten jullie van de Editors, stonden in 2014 op pinkpop als sub headliner en ik denk dat de kans er dik in zit dat ze dit jaar weer komen
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.517
1.708
Wat dachten jullie van de Editors, stonden in 2014 op pinkpop als sub headliner en ik denk dat de kans er dik in zit dat ze dit jaar weer komen
Nee, sluiten al een dag op Best Kept Secret af.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Heb me even moeten bedenken of ik hier uberhaupt serieus op moest ingaan. Maargoed ik zal je even helpen, ten eerste zeg ik dat ik niet bij ALLE bands gekeken heb naar hun tourschema, bij de meeste past het gewoon. Te beginnen bij Opgezwolle, stonden vorig jaar gewoon op Lowlands, en hebben volgende maand een show in de HMH. Dan door naar Nothing But Thieves, enorm veel gedraaid op 3FM, eerst met Trip Switch en nu met een andere nummer, wist niet dat ze rondom PP in USA zaten, foutje. Dan Oh Wonder, staan op Rock Werchter én Hurricane, en worden veel gedraaid met hun hit Without You op 3FM, zelfde geld voor X Ambassadors, hit te pakken met “Renegades” wist niet dat ze rondom PP in USA zaten, maar geen waardeloze beredenering. Tenslotte Grace, is een vrouwelijke artiest die in de UK heel erg hard gaat, en ook in het weekend van PP in manchester staat. Word ook veel gedraaid op 3FM met “You dont own me”. Zo, heb je toch weer wat geleerd he. Voordat je de volgende keer zo’n opmerking maakt, kijk zelf eerst even je shit na, scheelt mij weer wat typwerk (;

Dude, ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd. Ik zal m'n overtroffen reactie verwijderen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.353
4.290
Nee joh, laat die reactie lekker staan. Iedereen maakt wel eens een foutje (;
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.522
812
Nee joh, laat die reactie lekker staan. Iedereen maakt wel eens een foutje (;

Inderdaad, zolang iedereen lekker normaal blijft reageren hoef je niks te verwijderen. Hij noemt wat namen, jij denkt van niet en hij geeft aan waarom hij het wel dacht. Niks mis mee op een forum ^^
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.314
6.490
Ik zie Opgezwolle ook niet zo snel op Pinkpop staan. Dan eerder een Kenny B.
Kenny B kan idd heel goed.
Opgezwolle verwacht ik ook niet zo, ik denk dat Sticks met formatie Dazzled Sticks naar Pinkpop komt.
 

dj

Playlistbediener
20 nov 2014
14
0
Word het niet weer eens tijd voor madness op Pinkpop. Zou mooi passen bij Paul McCartney.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Vrijdag
Main: Walk The Moon – Common Linnets – New Order – RHCP
3FM: Causes – James Bay – Bastille
Brand: Storksky – Oh Wonder – Jess Glynne – Pendulum

Zaterdag
Main: Balthazar – The 1975 – Bring Me The Horizon – Biffy Clyro – Rammstein
3FM: Indian Askin – De Staat – Gavin James – Lumineers – Damien Rice
Brand: Haevn – Shawn Mendes – Nothing But Thieves – Lukas Graham – Lost Frequencies

Zondag
Main: Lucas Hamming – Stereophonics – James Morrison – Doe Maar – Paul McCartney
3FM: X Ambassadors – Lil Kleine, Ronnie Flex – Opgezwolle – Years&Years – Major Lazer
Brand: Tout Va Bien – St. Tropez – Graveyard – Grace – Jack Garatt

Kwa grote van namen ziet dit er wel heel realistisch uit. Paar kleine foutjes zoals al gezegd maar stukken beter dan wat er eerder langs is gekomen.
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Nog maar een paar dagen en we weten het.
Het spelletje met paul mcCartney hoort er op dit moment gewoon bij ivm de hype die pinkpop de laatste jaren heeft.
Of pinkpop zijn kaarten via de primera gaat verkopen vraag ik me af, er worden namelijk geen mojo concerten aangeboden bij primera. Staat op de website van ticketmaster beschreven. Voorbeeld de kaarten voor Bruce vandaag waren ook niet te koop bij primera. Verder de vaste ( vroeger de fullcolour) voorverkoopadressen ( Music Machine, Satisfaction) verwacht ik wel nog steeds qua voorverkoopadres.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.353
4.290
Primera gaat, als alles goed gaat, tickets verkopen, liet de plaatselijke primera-medewerker bij mij weten. Of de Satisfaction etc. dan gaan verdwijnen weet ik niet. Maar ik verwacht het stiekem wel. Dit heeft niks met MOJO te maken, maar met de relatie PP->Ticketmaster. Primera doet steeds meer dingen voor Ticketmaster en een deal tussen Primera, Ticketmaster en Pinkpop is dus vrijwel rond als ik het goed begrijp.
 

The Fly

Playlistbediener
9 feb 2016
23
0
Kaartverkoop via primera moet vrij makkelijk gaan? Neem aan dat die altijd wel een paar kaarten hebben?
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Primera Nijkerk geeft op Twitter aan dat zij kaarten voor Pinkpop 2016 gaan verkopen.
Dus de verkoop zal extreem hard gaan met zoveel verkooppunten.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Timmetje wrote:
Ik zie Opgezwolle ook niet zo snel op Pinkpop staan. Dan eerder een Kenny B.


Kenny B kan idd heel goed.
Opgezwolle verwacht ik ook niet zo, ik denk dat Sticks met formatie Dazzled Sticks naar Pinkpop komt.

Nu we het toch over NL artiesten op PP hebben komend jaar... wat denken jullie?

Ik denk (als opties):

DeWolff
HAEVN
Lucas Hamming
The Common Linnets
De Staat
Doe Maar
Douwe Bob
Storksky
Ronnie Flex & Lil' Kleine

Dat zijn er al vrij veel. Kenny B... hmm zou kunnen hoor. Ben benieuwd!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken