Pinkpop 2016

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Op het FOK! forum heeft net iemand Will and The People bevestigd:( Wat een rotzooi is dat zeg, hoop het niet.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Baas wrote:
Op het FOK! forum heeft net iemand Will and The People bevestigd:( Wat een rotzooi is dat zeg, hoop het niet.


Waarom boekt pinkpop die band nog uberhaupt?

Geen idee, als ze maar niet weer een plek op het hoofdpodium innemen
 

PinkpopPino

Playlistbediener
11 jan 2016
7
0
Ga me toch eens mengen in de discussie.

Jan wil gejuich horen tijdens de presentatie?

De namen die ik de afgelopen dagen voorbij heb zien komen zullen bij mij echt geen gejuich naar boven brengen.

Bruce >> Leuk, maar niet voor Pinkpop en al zeker niet speciaal meer nadat hij in 2009 en 2012 al op Pinkpop stond. Leuk, maar zeker geen gejuich.

Paul McCartney >> Leuk, maar hoort gewoon niet thuis op Pinkpop. Hij is zeker geen headliner, maar er komen te veel "niet-festivallers" op af om hem in de middag te zetten. Ik hoop toch niet dat Pinkpop een nóg grotere fout gaat maken dan wat ze met de Stones destijds maakten. Daar kwamen ook veel te veel "niet-festivallers" op af, maar de Stones zijn op zich wel meer een festival act dan Paul natuurlijk.

Neil Young >> Eigenlijk hetzelfde verhaal als Paul McCartney.

Maroon 5 >> Moet ik hier nog serieus op in gaan. Leuk voor in het zonnetje, maar headliner.... NOOIT.


Nee, de namen die nu rond gaan zullen echt geen gejuich opleveren ben ik bang.

Juichen zal ik alleen doen als alsnog PJ (maar die zitten dan in Amerika, ACDC (maar zij spelen die avond in Denemarken), U2 of FF zullen komen. Maar allen zijn eigenlijk onmogelijk.

En dan heb je nog dromen die je weet dat toch nooit gebeuren gaat, maar die wel 100% zeker voor gejuich zouden zorden. Dromen zoals een reünieconcert van Pink Floyd of Led Zeppelin. Dat zou toch wat zijn..... maar toen ging de wekker.

Nee, Jan zal toch echt met betere namen dan het rijtje Bruce, Paul, Neil en Maroon moeten komen om gejuich te veroorzaken.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Paul McCartney >> Leuk, maar hoort gewoon niet thuis op Pinkpop. Hij is zeker geen headliner, maar er komen te veel “niet-festivallers” op af om hem in de middag te zetten. Ik hoop toch niet dat Pinkpop een nóg grotere fout gaat maken dan wat ze met de Stones destijds maakten. Daar kwamen ook veel te veel “niet-festivallers” op af, maar de Stones zijn op zich wel meer een festival act dan Paul natuurlijk.

Wat denk jij?! Paul McCartney is geen headliner, laat me niet lachen. Die gast brengt genoeg mensen op de been én heeft genoeg hits. Absoluut een headliner. En als The Stones volgens jou een festivalgangers zijn dan is Paul McCartney dat ook, die heeft afgelopen zomer nog Roskilde platgeperst met een 2,5 uur durende show met bijna alleen maar hits. Het is een originele, grote headliner die zeker goed ontvangen gaat worden. Dat jij er niks mee hebt kan zijn, maar dat betekent niet dat het geen goede boeking zou zijn.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Eens met Baas hierboven. Dat Macca niks is voor jou, kan ik zeker begrijpen, maar die man is toch toonaangevend (geweest) voor de hedendaagse muziekcultuur voor wat betreft de popmuziek. Dat het veel ''niet festivalgangers'' lokt, is ook niet jou probleem of wel? Pinkpop mikt op acts die stadions uitverkopen, en dat is ook gewoon een slimme manier om uit te verkopen.
 

PinkpopPino

Playlistbediener
11 jan 2016
7
0
Ruud wrote:
Paul McCartney >> Leuk, maar hoort gewoon niet thuis op Pinkpop. Hij is zeker geen headliner, maar er komen te veel “niet-festivallers” op af om hem in de middag te zetten. Ik hoop toch niet dat Pinkpop een nóg grotere fout gaat maken dan wat ze met de Stones destijds maakten. Daar kwamen ook veel te veel “niet-festivallers” op af, maar de Stones zijn op zich wel meer een festival act dan Paul natuurlijk.

Wat denk jij?! Paul McCartney is geen headliner, laat me niet lachen. Die gast brengt genoeg mensen op de been én heeft genoeg hits. Absoluut een headliner. En als The Stones volgens jou een festivalgangers zijn dan is Paul McCartney dat ook, die heeft afgelopen zomer nog Roskilde platgeperst met een 2,5 uur durende show met bijna alleen maar hits. Het is een originele, grote headliner die zeker goed ontvangen gaat worden. Dat jij er niks mee hebt kan zijn, maar dat betekent niet dat het geen goede boeking zou zijn.

Ik heb ook nooit gezegd dat Paul geen grote act is of niet genoeg hits heeft of zoiets. En er zullen ook meer dan genoeg mensen op af komen. Zelf vind ik Paul (en de Beatles) erg goed en mooie goede hits. Maar.... Een festival is geen concert! Paul en in mindere mate de Stones zijn super grote acts die overal ter wereld een veld zo groot als Pinkpop vol (en plat) spelen. Daar ben ik het helemaal met je over eens. Maar.... Paul is gewoon geen festival act. Als je een act hebt waar zo enorm veel mensen op af komen die een festivalweide nog nooit van dichtbij hebben gezien en zonder deze act ook nooit van dichtbij hadden gezien in hun leven dan is het geen echte festival act. De doorsnee festivalganger zit niet te wachten op een headliner als Paul McCartney, maar die zullen wel misschien graag naar een concert van hem gaan.

Goed voorbeeld is André Rieu. Die zal overal ter wereld volle zalen trekken en overal de zaal, wei of plein plat spelen. Deze man verkoopt miljoenen platen over de hele wereld, maar headliner op Pinkpop zie ik niet snel gebeuren. Natuurlijk is André vergelijken met de legendarische Paul natuurlijk belachelijk, maar puur voor het theoretische voorbeeld.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Je kan je eigen mening geven over een artiest maar je moet wel wat objectief blijven als het gaat over wie er op een bepaald festival zou staan, het is voor ieders wat wils op PP en niet de keuze van 1 bepaald iemand om er een artiest of band neer te zetten lol en Paul Maccartney kun je voor veel mensen wat goed doen, net als Bruce Springsteen.. Ik denk dat één van die 2 het zal worden..
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Je gaf zelf al aan dat dat voorbeeld belachelijk is, dus waarom geef je hem nog? McCartney heeft gewoon een boel hits op zijn naam staan die onder de doelgroep die op festivals is te vinden zeker bekend zullen klinken, niks mis mee dus.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ben het met eloelo en Baas eens. Paul McCartney past prima in de traditie van kansloze meuk die Pinkpop elk jaar hoog en laag op het affiche programmeert.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Goed voorbeeld is André Rieu. Die zal overal ter wereld volle zalen trekken en overal de zaal, wei of plein plat spelen. Deze man verkoopt miljoenen platen over de hele wereld, maar headliner op Pinkpop zie ik niet snel gebeuren. Natuurlijk is André vergelijken met de legendarische Paul natuurlijk belachelijk, maar puur voor het theoretische voorbeeld.



Je vergelijkt klassieke muziek voor een festival met een pop/rock artiest? :roll:
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ben het met eloelo en Baas eens. Paul McCartney past prima in de traditie van kansloze meuk die Pinkpop elk jaar hoog en laag op het affiche programmeert.

Ga jij nou maar lekker naar het BKS topic
 

PinkpopPino

Playlistbediener
11 jan 2016
7
0
Je kan je eigen mening geven over een artiest maar je moet wel wat objectief blijven als het gaat over wie er op een bepaald festival zou staan, het is voor ieders wat wils op PP en niet de keuze van 1 bepaald iemand om er een artiest of band neer te zetten lol en Paul Maccartney kun je voor veel mensen wat goed doen, net als Bruce Springsteen.. Ik denk dat één van die 2 het zal worden..

Op zich heb je gelijk. Ik vond persoonlijk Bruce geweldig in 2009 en 2012 en eigenlijk staat Paul ook nog op mijn to-do-list, maar mijn mening is dat je zo'n legende in een eigen concert moet zien en niet op een festival.
 

PinkpopPino

Playlistbediener
11 jan 2016
7
0
Mocht het trouwens Bruce of Paul worden dan zie ik liever Paul. Bruce zal niet heel veel anders zijn (niet slecht bedoeld) dan 2009 en 2012. Paul heb ik nog nooit live gezien.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Voor Bruce beginnen inmiddels data en locatie te druppelen.
En gelet op de grootte van de diverse locatie zou Pinkpop zeker tot de mogelijkheden kunnen behoren, ware het dus niet dat dat gerucht gaat dat ie in Dublin is dat weekend voor 2 shows
In Roma zou het overigens gaan om Circo Maximo, errug goot!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Ben het met eloelo en Baas eens. Paul McCartney past prima in de traditie van kansloze meuk die Pinkpop elk jaar hoog en laag op het affiche programmeert.

Buiten je woordkeuze heb je ook gewoon gelijk hierin, het past gewoon in de programmering van Pinkpop. Het allemaal kansloze meuk vinden is dan weer jou mening (of een objectief feit natuurlijk).
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Paul McCartney zou een prima headliner zijn voor Pinkpop. Uiteindelijk gaat het erom of een headliner genoeg mensen weet te overtuigen om een kaartje te kopen, en dat zit bij Paul wel goed denk ik zo.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.720
7.485
Met Paul McCartney zou pinkpop ook een headliner hebben die meer pop is dan de andere 2. Met Bruce blijft het gehalte aan de bovenkant van het affiche nogal Rock. Gezien de verjonging die ze wouden en de run op kaarten vorig jaar, zou het me niet verbazen als ze zo zouden redeneren.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Jan wil gejuich horen tijdens de presentatie?

De namen die ik de afgelopen dagen voorbij heb zien komen zullen bij mij echt geen gejuich naar boven brengen.

Ik denk dat mensen veel te veel lezen in deze uitspraak. Volgens mij bedoelde Jan daar voornamelijk mee dat hij de headliner geheim wil houden tot aan de persconferentie, er zal weinig gejuicht worden als iedereen de headliner al 2 weken kent. En natuurlijk dat het geen type Kings Of Leon wordt waar weinig mensen iets mee hebben.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Met Paul McCartney zou pinkpop ook een headliner hebben die meer pop is dan de andere 2. Met Bruce blijft het gehalte aan de bovenkant van het affiche nogal Rock. Gezien de verjonging die ze wouden en de run op kaarten vorig jaar, zou het me niet verbazen als ze zo zouden redeneren.

Verjonging en dan voor Paul McCartney kiezen? ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken