Pinkpop 2016

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Nee dit valt dus tegen Dennis. Muzieklessen gaan vooral over klassieke muziek en het begrip noten lezen. Er zijn wel hoofdstukken over de pop-stromingen waar The Beatles, Michael Jackson Madonna enzo in voorkomen maar dat wordt nog gerekend tot de nieuwste stroming. Het meeste gaat over nog oudere muziek.

Ik kreeg vroeger op de MAVO (+/-1985) nog Rod Stewart, Bob Dylan, Simon & Garfunkel...dus echt muziekles....met tekstverklaren...zo van waar gaat Mr Tambourineman over...was echt wel leuk
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
DennisvdBr wrote:
Schandalig niet Jeremy, eerder wel vreemd in mijn optiek.
Is er op scholen niet meer zo iets als een fatsoenlijke muziekles, daar komen Beatles en Stones vast voorbij.

Toch, ik ga er van uit dat je als Pearl Jam liefhebber wel bekend bent met Neil Young, The Ramones en The Who…. Hey ho!


Nee dit valt dus tegen Dennis. Muzieklessen gaan vooral over klassieke muziek en het begrip noten lezen. Er zijn wel hoofdstukken over de pop-stromingen waar The Beatles, Michael Jackson Madonna enzo in voorkomen maar dat wordt nog gerekend tot de nieuwste stroming. Het meeste gaat over nog oudere muziek.

Wat JB zegt.

Ik ken 1 of 2 nummers. van bovengenoemde artiesten. Omdat je er mee doodgegooid wordt. ;)

als we over toppers gaan beginnen. Alice Cooper, Deep Purple, Guns n Roses, Hendrix, Vaughan, Manowar, Metallica, Maiden... dat is meer mijn ding dan ;)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Jezus wat een meuk op dit forum.... die slowchat komt ook nog niet echt lekker van de grond of wel?

Laten we het bij relevant Pinkpop nieuws / geruchten houden.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Waarom zou je The Beatles moeten kennen? Bekende popmuziek heeft als grootste nadeel dat het geschikt moet zijn voor een breed publiek, anders kan het nooit succesvol worden. Als je je écht in muziek wil verdiepen, zoek je dus juist zelf naar muziek die niet zo zeer diepe culturele sporen achterlaat in de Westerse samenleving, maar wel diepe sporen achterlaat in de ontwikkeling van een bepaald genre. Gelukkig maken globalisering en het internet het steeds makkelijker om muziek te vinden. Of je nu graag minimal techno of psychedelic noise metal luistert, op internet kun je het wel vinden. Je beperkt jezelf enorm als je waarde hecht aan lokale culturele relevantie of mainstream succes van muziek en dat is niet mijn mening, maar een objectief feit. Jezelf een muziekfan noemen en tegelijkertijd het belang van mainstream popmuziek verkiezen boven het ontdekken van nichegenres en subculturen kan mijns inziens niet samengaan.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Nooit gehad :(. Heb muziek gekozen als eindexamen vak en dan kreeg je het vak kunst algemeen. Wat over alle kunstromingen gaat. Moest je soms wel verklaren waarom Born To Be Wild past bij de film Easy Rider. Dat soort dingen moest ik dan linken. Maar ik had dus heel graag tekstverklaren gehad. Vooral die van Bob Dylan :) Ik kreeg alleen tekstverklaren met Engelse gedichten. Daar zat soms nog een stukje van Billy Joel bij als je geluk had.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Jezus wat een meuk op dit forum…. die slowchat komt ook nog niet echt lekker van de grond of wel?

Laten we het bij relevant Pinkpop nieuws / geruchten houden.

Daar is het Pinkpop forum toch voor?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Ik ga pleiten voor een filter waar we elk bericht van Jeroen met de tekst "objectief feit" automatisch kunnen verwijderen.

Het mooiste hier is wel dat The Beatles precies was wat jij zegt alleen dan 60 jaar geleden. The Beatles laat sporen achter in de ontwikkeling van hun genre. Aangezien ze de grondlegger van de popmuziek zijn. Ze gingen tegen de toen gevestigde orde in. Dat dat uiteindelijk het grootste genre is geworden wat er nu bestaat maakt niet uit als je uit jouw objectiviteit gaat kijken.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Gasten, voor dat soort dingen gaan jullie echt maar lekker naar de slowchat :p
Een gesprek over Macca/Beatles wil ik hier nu wel toelaten aangezien dat nu het grootste gerucht voor Pinkpop is. En wat scholing kan geen kwaad
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik ga pleiten voor een filter waar we elk bericht van Jeroen met de tekst “objectief feit” automatisch kunnen verwijderen.

Het mooiste hier is wel dat The Beatles precies was wat jij zegt alleen dan 60 jaar geleden. The Beatles laat sporen achter in de ontwikkeling van hun genre. Aangezien ze de grondlegger van de popmuziek zijn. Ze gingen tegen de toen gevestigde orde in. Dat dat uiteindelijk het grootste genre is geworden wat er nu bestaat maakt niet uit als je uit jouw objectiviteit gaat kijken.

Daar heb je ook gelijk in, ik zeg nergens dat je niet naar de Beatles zou moeten luisteren. Als je geïnteresseerd bent in mainstream popmuziek lijkt het me zelfs een vrij onmisbare band om te luisteren.
 

DaveM

Playlistbediener
30 okt 2015
7
0
Sir Macca staat naar mijn mening zeker tussen bands en artiesten die je een keer moet afvinken, maar met de aankondiging van Primavera Sound in Spanje met Radiohead een week voor Pinkpop lijkt me dat ook echt een hele serieuze optie!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Sir Macca staat naar mijn mening zeker tussen bands en artiesten die je een keer moet afvinken, maar met de aankondiging van Primavera Sound in Spanje met Radiohead een week voor Pinkpop lijkt me dat ook echt een hele serieuze optie!

Ik snap dat er veel onzin staat op de voorbije pagina's, maar als je even terugleest dan merk je vanzelf dat Radiohead niet op Pinkpop 2016 gaat staan, en de kans op Macca erg groot is.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
In mijn ogen zijn er een aantal artiesten ( ongeacht hun relevantie op dat moment) die je gewoon zou moeten vinken wanneer ze beschikbaar zijn. In die lijst staan bands groot maar ook klein die absoluut de moeite waard zijn.
Bijv: U2, PJ, Bruce, QOTSA, MUSE, Moke.

Moke, haha.
Valt altijd wat te lachen hier.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik snap dat er veel onzin staat op de voorbije pagina’s, maar als je even terugleest dan merk je vanzelf dat Radiohead niet op Pinkpop 2016 gaat staan, en de kans op Macca erg groot is.

Ik heb dit topic de hele dag wel een beetje gevold, maar hoezo geen Radiohead voor Pinkpop?
Waarom zou je dit afstrepen? Als Pinkpop iets kan boeken wat z'n dagtickets uitverkoopt + veul extra weekendtickets dan doen ze dat.
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Stephan wrote:
In mijn ogen zijn er een aantal artiesten ( ongeacht hun relevantie op dat moment) die je gewoon zou moeten vinken wanneer ze beschikbaar zijn. In die lijst staan bands groot maar ook klein die absoluut de moeite waard zijn.
Bijv: U2, PJ, Bruce, QOTSA, MUSE, Moke.

Moke, haha.
Valt altijd wat te lachen hier.

Qua Nederlandse inbreng mijn inziens beter dan een 13 in een dozijn zoals een Kensington of Jett Rebel. Vind op dit moment De Staat en Moke dan ook zeker een goede kans maken v.w.b. Nederlandse inbreng op het affiche
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik heb dit topic de hele dag wel een beetje gevold, maar hoezo geen Radiohead voor Pinkpop?
Waarom zou je dit afstrepen? Als Pinkpop iets kan boeken wat z’n dagtickets uitverkoopt + veul extra weekendtickets dan doen ze dat.
Omdat Radiohead na de aankondigingen van vandaag groot gerucht zijn voor Rock Werchter. Pinkpop hoogstwaarschijnlijk niet 3 headliners deelt met RW. En omdat Giel vanmorgen met Jan belde. Jan Smeets antwoorde dat Radiohead niet aan de orde was voor 2016.
Daarna was er het bericht dat McCartney volgens Counterculture de 3de headliner zal worden.
Dat is zo'n beetje de samenvatting.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Wessel wrote:
Ik heb dit topic de hele dag wel een beetje gevold, maar hoezo geen Radiohead voor Pinkpop?
Waarom zou je dit afstrepen? Als Pinkpop iets kan boeken wat z’n dagtickets uitverkoopt + veul extra weekendtickets dan doen ze dat.


Omdat Radiohead na de aankondigingen van vandaag groot gerucht zijn voor Rock Werchter. Pinkpop hoogstwaarschijnlijk niet 3 headliners deelt met RW. En omdat Giel vanmorgen met Jan belde. Jan Smeets antwoorde dat Radiohead niet aan de orde was voor 2016.
Daarna was er het bericht dat McCartney volgens Counterculture de 3de headliner zal worden.
Dat is zo’n beetje de samenvatting.

Je vergeet de 3 pagina's lange discussie over het wel of niet moeten kennen van een naam als Paul McCartney ;)

Ik vraag me trouwens af of Paul McCartney komt. Alle festivals die nog een headliner missen kunnen of Radiohead plaatsen of hebben een hardere naam nodig (Download FR & Rock Im Revier bijv). Paul McCartney is niet die harde naam dus dat zou betekenen dat Pinkpop hem exclusief heeft. Zou kunnen maar klinkt niet heel waarschijnlijk.
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
190
52
Paul McCartney is een grote naam uit de geschiedenis dat staat buiten kijf. Ik krijg de laatste jaren wel een beetje het gevoel dat Pinkpop (lees Mojo) boekt wat zij graag willen hebben en niet wat het publiek wil. Als dit echt de derde headliner word, heb ik hetzelfde gevoel als bij de Stones; leuk om te kunnen zeggen dat je ze eens gezien hebt maar voor mij hoeft het niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik verwacht Paul idd als vrij exclusief ja. Hij kan dan een paar landen bezoeken waar hij een tijdje niet is geweest, Duitsland, Spanje, Rusland of zo.
Veel festivals zullen er niet bij zijn, vorig jaar was Roskilde voor Europa exclusief.
Hij bekijkt op dit moment de tourdata en waarschijnlijk zullen de eerste data binnen enkele weken al volgen.
Op dit moment geef ik hem (dat is niet alleen op basis van Counterculture) meer kans dan Springsteen voor Pinkpop.

Ik denk dat Maroon 5, Chemical Brothers en James Morrison over 3 dagen bij de subs horen (dwz voorlaatste op Main of afsluiting 3FM-stage)
Dan zal Springsteen wel GelreDome of Goffert of zo aandoen.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Jeremy wrote:
Romy wrote:
Baas wrote:
Jongens jongens, allereerst de meeste tieners kennen Paul McCartney zeker wel. Of ze er naar luisteren is een tweede. Ik ben 15 en ik luister bijna alleen maar naar muziek van vroeger. Paul McCartney zou natuurlijk briljant zijn, en hij zal zoiezo een van de beste pinkpopshows van de laatste jaren geven.


Ik ben bijna 18 en ik weet zeker dat de meeste jongeren (als ik even kijk naar mensen in mijn omgeving) hem zullen associëren met Rihanna en Kanye. Dat ie van de Beatles is zal een gedeelte nog wel weten maar daar houdt het ook echt mee op hoor. Denk dat jullie zijn bekendheid onder jongeren een beetje overschatten.


Ik ben 24 en ik ken de beatles niet. Ook de stones niet. Ook Pantera niet. Springsteen niet. Neill Young niet. Richie niet. kan nog wel f f doorgaan. Ik weet dat het grote namen zijn… maar thats it


Ik ben Neil Young en ik ken geen 24 jarigen

Old man look at my life: Twenty four and there's so much more..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Een dagje weg geweest en meteen weer een heleboel bij te lezen......... :wink:
Laat ik mijn zegje dan even doen over McCartney. Leuke headliner die muzikaal een goede show neerzet! Over smaak vat altijd te twisten.. Zijn 2 concerten in de Ziggo Dome vorig jaar waren volgens mij goed. De eerste uitverkocht en de tweede op enkele laatste kaarten na. Het is niet gezegd dat hij indien hij PP headlned nog meerdere festivals zal doen. Hij kan makkelijk kiezen voor 1 of 2 festivals en daarna nog stuk of 5/6 indoor concerten. Zijn tours zijn nooit echt lang meer.
Radiohead mag van mij ook. Is ook een steengoede band. Het enigste nadeel bij hen is dat ze van de echte hits die ze gehad hebben ze altijd een keuze maken en ze nooit allemaal spelen. Meestal 3 of 4.
Bruce Springsteen is ook geweldig alleen zou ik nu alleen voor hem kiezen als hij ook een volledige set mag spelen gezien het River album dat hij nu integraal speelt.
Als 1 van deze drie de laatste headliner is ben ik tevreden......
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken