Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Afvallers voor Pinkpop, ivm toevoeging aan DTRH?
PJ Harvey, Flume, Charles Bradley & His Extraordinaires, Fresku, Sun Kil Moon
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Afvallers voor Pinkpop, ivm toevoeging aan DTRH?
PJ Harvey, Flume, Charles Bradley & His Extraordinaires, Fresku, Sun Kil Moon

Fresku iig niet, rest wel, zo oliedom zijn voor een NLse band om zich exclusief te laten verkopen aan een festival.
 

SanderA

Campingartiest
18 mrt 2014
82
0
Guy Garvey (Elbow) heeft eind Juni wat data staan in de UK.

Elbow zelf heeft nog geen data staan.

Wellicht een optie als solo act in de tent ter promotie van zijn nieuwe album.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Loveless wrote:
Jongens, Guns N’ Roses?

Zeg het maar….


Ik hoop daar op ja, in dat geval ga ik weer naar Pinkpop dit jaar.

Ik reken daar niet op aangezien ze blijkbaar meer dan 2 miljoen vragen voor een losse show.
Ik hou het toch nog maar op Pearl Jam.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Ze hebben natuurlijk wel wat geld over van vorig jaar met de Foo's. En als The Stones kunnen waarom Guns N Roses dan niet?

Toch zet ik mijn geld nog steeds op Bruce ^^
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ze hebben natuurlijk wel wat geld over van vorig jaar met de Foo’s. En als The Stones kunnen waarom Guns N Roses dan niet?

Toch zet ik mijn geld nog steeds op Bruce ^^

Dat mag natuurlijk ook, ook dan zal ik er zijn :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Jongens, Guns N’ Roses?

Zeg het maar….

Blijkbaar...
According to previous reports, the band is gearing up for a global tour in 2016. They will reportedly first headline several major festivals in Europe and US, only to embark on a full-blown trek to mark the group's 30th anniversary.
Met die geruchten rond Pearl Jam op Bonnaroo lijkt me de verandering van GnR van los concert naar verschuiving door MOJO naar Pinkpop een logische mogelijkheid.
Eens afwachten idd, blijkbaar komen er ook nog tourdata van Paul McCartney dus daar zit ook nog een mogelijke kanshebber voor de 12e.
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
Loveless wrote:
Jongens, Guns N’ Roses?

Zeg het maar….


Blijkbaar…

According to previous reports, the band is gearing up for a global tour in 2016. They will reportedly first headline several major festivals in Europe and US, only to embark on a full-blown trek to mark the group’s 30th anniversary.

Met die geruchten rond Pearl Jam op Bonnaroo lijkt me de verandering van GnR van los concert naar verschuiving door MOJO naar Pinkpop een logische mogelijkheid.
Eens afwachten idd, blijkbaar komen er ook nog tourdata van Paul McCartney dus daar zit ook nog een mogelijke kanshebber voor de 12e.

Guns N Roses zou 2.7 miljoen (als ik het goed gehoord heb) vragen voor een show. Ook heb ik gehoord dat Jan Smeets daar wel zin in heeft. En het geld hebben ze er ook voor.

Ik gok Guns N Roses op Pinkpop en Pearl Jam op Werchter. ik denk dat dat realistisch is.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Overmorgen weten we meer, morgen mag Coachella en zitten bandleden 's avonds bij diverse talkshows, en ik verwacht dan dat deze week nog wat Europese festivals ze mogen bekendmaken. Rockavaria heeft gezegd snel met nieuws te komen, Hellfest idem. Bild heeft het overigens over een 'mega-comeback' op de Hockenheimring.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Overmorgen weten we meer, morgen mag Coachella en zitten bandleden ‘s avonds bij diverse talkshows, en ik verwacht dan dat deze week nog wat Europese festivals ze mogen bekendmaken. Rockavaria heeft gezegd snel met nieuws te komen, Hellfest idem. Bild heeft het overigens over een ‘mega-comeback’ op de Hockenheimring.
Rockavaria heeft al 3 headliners?
Rock im Revier ontbreekt er wel nog 1.
Daarnaast is ook nog een headlinespot op 11 juni op Download FR open.
Als GnR daar staat in Parijs, trek ik twijfels of de dag erna Pinkpop er wel in zit?

(edit, zou GnR eventueel Rock im Revier (als Duits exclusief festival en Hockenheim als Duits exclusief concert kunnen doen? )
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Ik trek ronde 3 nog door tot morgen middag 12:00 uur (5 januari), op verzoek ;)
DennisvdBr wrote:
Reminder, wie nog niet ingevuld heeft, ronde 3 kan nog tot volgende week maandag 4 januari 2016 om 12 uur.

Het Pinkpop Voorspel-spel 2016 – Raad de line-up van Pinkpop 2016

– RONDE 3 – Geef 10 namen (met podium) die jij op Pinkpop verwacht. Correcte naam 10 punten en correct podium 5 bonuspunten. Ronde 3 eindigt 4 januari 12:00.


http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-spel-2016/
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Overmorgen weten we meer, morgen mag Coachella en zitten bandleden ‘s avonds bij diverse talkshows, en ik verwacht dan dat deze week nog wat Europese festivals ze mogen bekendmaken. Rockavaria heeft gezegd snel met nieuws te komen, Hellfest idem. Bild heeft het overigens over een ‘mega-comeback’ op de Hockenheimring.


Rockavaria heeft al 3 headliners?
Rock im Revier ontbreekt er wel nog 1.
Daarnaast is ook nog een headlinespot op 11 juni op Download FR open.
Als GnR daar staat in Parijs, trek ik twijfels of de dag erna Pinkpop er wel in zit?

(edit, zou GnR eventueel Rock im Revier (als Duits exclusief festival en Hockenheim als Duits exclusief concert kunnen doen? )

Zijn niet als headliners aangekondigd, en zouden (iig Iggy Pop en mindere mate Nightwish) vrij zwakke headliners zijn voor een festival wat wil concurreren met Rock am Ring. Rock im Revier leek mij ook langere tijd de logische(re) optie, maar aldus het Duitse geruchtencircuit stopt men met Rock im Revier na dit jaar en gaat in Duitsland alleen Rockavaria door, van de DEAG festivals. In dan een soort semi-dubbelfestival opstelling met Rock in Vienna.

Dus vandaar dat men naar Rockavaria blijft kijken, ik zie wel gebeuren dat ze GNR neerzetten op de Iggy Pop-dag, Nightwish kan wel een dag dragen als de programmering in de breedte in orde is, maar het is natuurlijk voor een festival wat met de grote jongens wil mee doen niet dé ultieme headliner.

Wat ze in Frankrijk doen blijft vrij onduidelijk, ik hoop persoonlijk erg op Hellfest (heb ik kaarten voor), maar Download FR mist overduidelijk nog een headliner, voor die dag zijn zelfs nog geen dagtickets te koop, dus dat daar nog wat leuks bijkomt lijkt me duidelijk. Vooralsnog lijkt jouw scenario van het 'delen' van headliners op te gaan, en zijn er zeer veel dubbelingen tussen Hellfest en Download FR. Klinkt minder 'erg' dan het is, aangezien die festivals honderden kilometers bij elkaar vandaan liggen. Schijnt ook een soort gentleman's agreement tussen die festivals te zijn dat ze dit jaar elkaar niet 'dwars gaan zitten'.

En nou ja, als ze dus eind mei / juni op pad zijn dan is Pinkpop gelijk een 'gerucht'. Werchter ligt misschien weer net een beetje uit de richting, ik verwacht dat ze Coachella doen, misschien dan nog paar shows, vervolgens even mei/juni in Europa geld scheppen en juli/augustus wat stadia in de VS. Maar dat is puur mijn verwachting.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
DennisvdBr wrote:
Loveless wrote:
Overmorgen weten we meer, morgen mag Coachella en zitten bandleden ‘s avonds bij diverse talkshows, en ik verwacht dan dat deze week nog wat Europese festivals ze mogen bekendmaken. Rockavaria heeft gezegd snel met nieuws te komen, Hellfest idem. Bild heeft het overigens over een ‘mega-comeback’ op de Hockenheimring.


Rockavaria heeft al 3 headliners?
Rock im Revier ontbreekt er wel nog 1.
Daarnaast is ook nog een headlinespot op 11 juni op Download FR open.
Als GnR daar staat in Parijs, trek ik twijfels of de dag erna Pinkpop er wel in zit?

(edit, zou GnR eventueel Rock im Revier (als Duits exclusief festival en Hockenheim als Duits exclusief concert kunnen doen? )


Zijn niet als headliners aangekondigd, en zouden (iig Iggy Pop en mindere mate Nightwish) vrij zwakke headliners zijn voor een festival wat wil concurreren met Rock am Ring. Rock im Revier leek mij ook langere tijd de logische(re) optie, maar aldus het Duitse geruchtencircuit stopt men met Rock im Revier na dit jaar en gaat in Duitsland alleen Rockavaria door, van de DEAG festivals. In dan een soort semi-dubbelfestival opstelling met Rock in Vienna.

Dus vandaar dat men naar Rockavaria blijft kijken, ik zie wel gebeuren dat ze GNR neerzetten op de Iggy Pop-dag, Nightwish kan wel een dag dragen als de programmering in de breedte in orde is, maar het is natuurlijk voor een festival wat met de grote jongens wil mee doen niet dé ultieme headliner.

Wat ze in Frankrijk doen blijft vrij onduidelijk, ik hoop persoonlijk erg op Hellfest (heb ik kaarten voor), maar Download FR mist overduidelijk nog een headliner, voor die dag zijn zelfs nog geen dagtickets te koop, dus dat daar nog wat leuks bijkomt lijkt me duidelijk. Vooralsnog lijkt jouw scenario van het ‘delen’ van headliners op te gaan, en zijn er zeer veel dubbelingen tussen Hellfest en Download FR. Klinkt minder ‘erg’ dan het is, aangezien die festivals honderden kilometers bij elkaar vandaan liggen. Schijnt ook een soort gentleman’s agreement tussen die festivals te zijn dat ze dit jaar elkaar niet ‘dwars gaan zitten’.

En nou ja, als ze dus eind mei / juni op pad zijn dan is Pinkpop gelijk een ‘gerucht’. Werchter ligt misschien weer net een beetje uit de richting, ik verwacht dat ze Coachella doen, misschien dan nog paar shows, vervolgens even mei/juni in Europa geld scheppen en juli/augustus wat stadia in de VS. Maar dat is puur mijn verwachting.

Eén ding ontbreekt in deze redenering: Bild heeft het over juli. Komt nog bij dat Live Nation eind juni een eendaags evenement wil organiseren op de weide van Graspop, wat dat verhaal van Bild enkel onderschrijft.

Ik gok dat ze voornamelijk losse shows gaan doen, met dan af en toe een festival ertussen (Download FR, eventueel Pinkpop).
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
DennisvdBr wrote:
Loveless wrote:
Overmorgen weten we meer, morgen mag Coachella en zitten bandleden ‘s avonds bij diverse talkshows, en ik verwacht dan dat deze week nog wat Europese festivals ze mogen bekendmaken. Rockavaria heeft gezegd snel met nieuws te komen, Hellfest idem. Bild heeft het overigens over een ‘mega-comeback’ op de Hockenheimring.


Rockavaria heeft al 3 headliners?
Rock im Revier ontbreekt er wel nog 1.
Daarnaast is ook nog een headlinespot op 11 juni op Download FR open.
Als GnR daar staat in Parijs, trek ik twijfels of de dag erna Pinkpop er wel in zit?

(edit, zou GnR eventueel Rock im Revier (als Duits exclusief festival en Hockenheim als Duits exclusief concert kunnen doen? )


Zijn niet als headliners aangekondigd, en zouden (iig Iggy Pop en mindere mate Nightwish) vrij zwakke headliners zijn voor een festival wat wil concurreren met Rock am Ring. Rock im Revier leek mij ook langere tijd de logische(re) optie, maar aldus het Duitse geruchtencircuit stopt men met Rock im Revier na dit jaar en gaat in Duitsland alleen Rockavaria door, van de DEAG festivals. In dan een soort semi-dubbelfestival opstelling met Rock in Vienna.

Dus vandaar dat men naar Rockavaria blijft kijken, ik zie wel gebeuren dat ze GNR neerzetten op de Iggy Pop-dag, Nightwish kan wel een dag dragen als de programmering in de breedte in orde is, maar het is natuurlijk voor een festival wat met de grote jongens wil mee doen niet dé ultieme headliner.

Wat ze in Frankrijk doen blijft vrij onduidelijk, ik hoop persoonlijk erg op Hellfest (heb ik kaarten voor), maar Download FR mist overduidelijk nog een headliner, voor die dag zijn zelfs nog geen dagtickets te koop, dus dat daar nog wat leuks bijkomt lijkt me duidelijk. Vooralsnog lijkt jouw scenario van het ‘delen’ van headliners op te gaan, en zijn er zeer veel dubbelingen tussen Hellfest en Download FR. Klinkt minder ‘erg’ dan het is, aangezien die festivals honderden kilometers bij elkaar vandaan liggen. Schijnt ook een soort gentleman’s agreement tussen die festivals te zijn dat ze dit jaar elkaar niet ‘dwars gaan zitten’.

En nou ja, als ze dus eind mei / juni op pad zijn dan is Pinkpop gelijk een ‘gerucht’. Werchter ligt misschien weer net een beetje uit de richting, ik verwacht dat ze Coachella doen, misschien dan nog paar shows, vervolgens even mei/juni in Europa geld scheppen en juli/augustus wat stadia in de VS. Maar dat is puur mijn verwachting.


Eén ding ontbreekt in deze redenering: Bild heeft het over juli. Komt nog bij dat Live Nation eind juni een eendaags evenement wil organiseren op de weide van Graspop, wat dat verhaal van Bild enkel onderschrijft.

Ik gok dat ze voornamelijk losse shows gaan doen, met dan af en toe een festival ertussen (Download FR, eventueel Pinkpop).

Klopt, heb je helemaal gelijk in, dat riekt meer naar (ook) juli. Deels is het zoals ik al zei mijn persoonlijke verwachting, gemixt met wat wishful thinking aangezien ik ze graag op Hellfest wil hebben.

Betwijfel erg of ze van eind mei t/m juli in Europa zijn. Zeker gezien hun gage zullen ze nou ook niet a la Muse overal kunnen spelen, maar dat vullen ze misschien op met shows op locaties waar je ook 50.000+ man kwijt kan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Eén ding ontbreekt in deze redenering: Bild heeft het over juli. Komt nog bij dat Live Nation eind juni een eendaags evenement wil organiseren op de weide van Graspop, wat dat verhaal van Bild enkel onderschrijft.
Ik gok dat ze voornamelijk losse shows gaan doen, met dan af en toe een festival ertussen (Download FR, eventueel Pinkpop).
Klopt, heb je helemaal gelijk in, dat riekt meer naar (ook) juli. Deels is het zoals ik al zei mijn persoonlijke verwachting, gemixt met wat wishful thinking aangezien ik ze graag op Hellfest wil hebben.
Betwijfel erg of ze van eind mei t/m juli in Europa zijn. Zeker gezien hun gage zullen ze nou ook niet a la Muse overal kunnen spelen, maar dat vullen ze misschien op met shows op locaties waar je ook 50.000+ man kwijt kan.

Ze kunnen uiteraard rond juni in Europa de "30th anniversary / reunion tour" kunnen doen.
Dan kan dat begin juli Hockenheim en eind juni Stenehei zijn.
Als ze ca 6 weken rondgaan, om de 2 a 3 dagen spelen, kunnen ze ca 12 shows in Europa doen deze leg.
Dat kan gestrekt zijn van eind mei tot begin juli, dus ik heb wel enigszins rekening gehouden met het Bild artikel ;)
Er is ook sprake van 'major festivals' in Europa en US in 2016, gezien de verwachte data is rond juni dan de meest te verwachten tourdata met 'major festivals'.
Terwijl het er eerder idd op leek dat ze losse shows zouden gaan doen.
Locatie Stenehei en Hockenheim wijzen ook naar losse concerten in ieder geval.
Omdat er nu een te grote wirwar van geruchten is is het moeilijk in te schatten welke periode ze touren uiteraard.
Maar idd, uitgaande van shows op locaties waar je ook 50.000+ man kwijt kan, in de festival periode is eind mei tot begin juli wel een periode waar flink gecashed kan worden in Europa (waaronder Pinkpop)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
DennisvdBr wrote:
Loveless wrote:
Jongens, Guns N’ Roses?

Zeg het maar….


Blijkbaar…

According to previous reports, the band is gearing up for a global tour in 2016. They will reportedly first headline several major festivals in Europe and US, only to embark on a full-blown trek to mark the group’s 30th anniversary.


Met die geruchten rond Pearl Jam op Bonnaroo lijkt me de verandering van GnR van los concert naar verschuiving door MOJO naar Pinkpop een logische mogelijkheid.
Eens afwachten idd, blijkbaar komen er ook nog tourdata van Paul McCartney dus daar zit ook nog een mogelijke kanshebber voor de 12e.


Guns N Roses zou 2.7 miljoen (als ik het goed gehoord heb) vragen voor een show. Ook heb ik gehoord dat Jan Smeets daar wel zin in heeft. En het geld hebben ze er ook voor.

Ik gok Guns N Roses op Pinkpop en Pearl Jam op Werchter. ik denk dat dat realistisch is.

Ik las op Festivalinfo dat een concert inderdaad 2.7 miljoen kosten moet maar voor een festival optreden zou 8 miljoen gevraagd worden.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Jeremy wrote:
DennisvdBr wrote:
Loveless wrote:
Jongens, Guns N’ Roses?

Zeg het maar….


Blijkbaar…

According to previous reports, the band is gearing up for a global tour in 2016. They will reportedly first headline several major festivals in Europe and US, only to embark on a full-blown trek to mark the group’s 30th anniversary.


Met die geruchten rond Pearl Jam op Bonnaroo lijkt me de verandering van GnR van los concert naar verschuiving door MOJO naar Pinkpop een logische mogelijkheid.
Eens afwachten idd, blijkbaar komen er ook nog tourdata van Paul McCartney dus daar zit ook nog een mogelijke kanshebber voor de 12e.


Guns N Roses zou 2.7 miljoen (als ik het goed gehoord heb) vragen voor een show. Ook heb ik gehoord dat Jan Smeets daar wel zin in heeft. En het geld hebben ze er ook voor.

Ik gok Guns N Roses op Pinkpop en Pearl Jam op Werchter. ik denk dat dat realistisch is.


Ik las op Festivalinfo dat een concert inderdaad 2.7 miljoen kosten moet maar voor een festival optreden zou 8 miljoen gevraagd worden.

Dat bedrag is uit de lucht gegrepen, complete onzin durf ik het zelfs te noemen. Misschien dat Coachella dat betaalt voor 2 shows (Coachella is immers twee weekenden) en de 'rechten' ze exclusief als eerste te hebben en als eerste de reunie aan te mogen kondigen. Dan zit je op 3mio per show + wat extra. Maar geen enkel festival gaat 8 miljoen betalen, dat is voor menig festival het gehele budget.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Kereltje wrote:
Eén ding ontbreekt in deze redenering: Bild heeft het over juli. Komt nog bij dat Live Nation eind juni een eendaags evenement wil organiseren op de weide van Graspop, wat dat verhaal van Bild enkel onderschrijft.
Ik gok dat ze voornamelijk losse shows gaan doen, met dan af en toe een festival ertussen (Download FR, eventueel Pinkpop).


Loveless wrote:
Klopt, heb je helemaal gelijk in, dat riekt meer naar (ook) juli. Deels is het zoals ik al zei mijn persoonlijke verwachting, gemixt met wat wishful thinking aangezien ik ze graag op Hellfest wil hebben.
Betwijfel erg of ze van eind mei t/m juli in Europa zijn. Zeker gezien hun gage zullen ze nou ook niet a la Muse overal kunnen spelen, maar dat vullen ze misschien op met shows op locaties waar je ook 50.000+ man kwijt kan.


Ze kunnen uiteraard rond juni in Europa de “30th anniversary / reunion tour” kunnen doen.
Dan kan dat begin juli Hockenheim en eind juni Stenehei zijn.
Als ze ca 6 weken rondgaan, om de 2 a 3 dagen spelen, kunnen ze ca 12 shows in Europa doen deze leg.
Dat kan gestrekt zijn van eind mei tot begin juli, dus ik heb wel enigszins rekening gehouden met het Bild artikel
1f609.png

Er is ook sprake van ‘major festivals’ in Europa en US in 2016, gezien de verwachte data is rond juni dan de meest te verwachten tourdata met ‘major festivals’.
Terwijl het er eerder idd op leek dat ze losse shows zouden gaan doen.
Locatie Stenehei en Hockenheim wijzen ook naar losse concerten in ieder geval.
Omdat er nu een te grote wirwar van geruchten is is het moeilijk in te schatten welke periode ze touren uiteraard.
Maar idd, uitgaande van shows op locaties waar je ook 50.000+ man kwijt kan, in de festival periode is eind mei tot begin juli wel een periode waar flink gecashed kan worden in Europa (waaronder Pinkpop)

Jup, zo dacht ik ook een beetje, maar dan tm half/eind juni, maar dat kan net zo makkelijk 'verlengd' worden natuurlijk. Je kan best wel wat festivals bedenken die in aanmerking komen: Rock in Rio, Pinkpop, Hellfest en/of Download, Rockavaria en/of Hockenheim, Dessel en/of Rock Werchter, etc
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken