Pinkpop 2016

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.849
Ik verwacht GNR eerlijk gezegd niet, maar zo overdreven hard voor PP is het toch ook allemaal niet?

De Peppers zijn behoorlijk radiovriendelijk geworden. GNR heeft een heel rijtje hits, die nog regelmatig op de radio worden gedraaid. Rammstein is wat harder, maar kent ook de nodige radiohitjes. Daarbij heeft Rammstein een spectaculaire show, die voor veel mensen (al dan niet met oordopjes) leuk is om te zien.
Als PP verder breed programmeert en de gebruikelijke Nederlandse 3FM bandjes boekt, wordt er niet echt afgeweken van eerdere edities.

GNR is eerder te duur, dan te hard.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik verwacht GNR eerlijk gezegd niet, maar zo overdreven hard voor PP is het toch ook allemaal niet?

De Peppers zijn behoorlijk radiovriendelijk geworden. GNR heeft een heel rijtje hits, die nog regelmatig op de radio worden gedraaid. Rammstein is wat harder, maar kent ook de nodige radiohitjes. Daarbij heeft Rammstein een spectaculaire show, die voor veel mensen (al dan niet met oordopjes) leuk is om te zien.
Als PP verder breed programmeert en de gebruikelijke Nederlandse 3FM bandjes boekt, wordt er niet echt afgeweken van eerdere edities.

GNR is eerder te duur, dan te hard.

Eens. Ik zie RHCP meer als popact dan échte rockact waar de 3FM-tutjes van staan te trillen hoor.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, zo hard is GnR niet, het is vooral erg bekend bij velen. Natuurlijk is het niet zacht, maar het is geen Graspop line-up.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Queens of the Stone Age zou echt geweldig zijn. Zou in principe ook nog wel realistisch zijn, want ze spelen ook wel shows als ze niet echt op tour zijn. Het is ook één van de beste live acts van het moment denk ik, een beetje op het niveau van Muse en Arcade Fire. Ik denk alleen dat het moeilijk gaat worden door al dat gedoe rond EoDM. En stiekem hoop ik ook wel een beetje dat Josh samen met Dave Grohl en John Paul Jones bezig is met het opnemen van een nieuw Them Crooked Vultures album.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Ronde 4 is gestart van Het Pinkpop Voorspel-spel 2016
RONDE 4
Deze ronde start nu.
Geef 10 namen die jij op Pinkpop verwacht. Correcte naam 10 punten en correct podium 5 bonuspunten.
LET OP: namen doorgeven én het podium waarvan je denkt dat deze act speelt (Main Stage, 3FM Stage, Brand Bier Stage, Stage 4, Garden Of Love).
Ronde 4 eindigt maandag 15 februari 12:00, info en spelregels zie post nr 1 http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-spel-2016/#post-84777 .

( let op ter info, maandag 15 februari is daags voor de Pinkpop Persconferentie woensdag 17 februari )
http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-spel-2016/page/6/#post-91722
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Blijft wel erg lang stil! Des te mooier voor de persconferentie. Heeft iemand ook enig idee wat de Black Keys gaan doen dit jaar? Zou het wel een leuke derde headliner vinden
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
48
1
Ik denk niet dat The Black Keys gaan touren, aangezien Dan Auerbach bezig is met The Arcs.
Ik hoop zelf enorm op Foster The People.
Ik ben enorm fan van Foster, alleen zie ik het zelf niet gebeuren aangezien de bassist de band laatst heeft verlaten wat denken jullie?


Andere namen voor Pinkpop (I think?)
Halsey Opkomend talent staat ook op Coachella, heeft al een concert staan in de Melkweg.
The Brahms Doen aardig veel voor 3FM, zullen waarschijnlijk op hun stage staan.
White Lies ben ik zelf ook erg fan van, komen met een nieuw album alleen zijn ze live nooit erg sterk maar goed who knows?
Cage The Elephant Nieuw album, geven net als Halsey ook al een concert in de Melkweg.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Welkom Lenny!
Ik denk idd dat Black Keys niet komen.
The Brahms lijkt mij ook logisch.
Halsey zie ik nog wel gebeuren idd.

Deed me wel denken om even te kijken wat er van Coachella op Rock am Ring staat en dus een week na RaR op Pinkpop kan komen.
Namen die me opvielen: Major Lazer, Foals, The 1975 o.a. op zowel Coachella als RaR.
Volgens mij nog geen verdere data in NL, klopt dat?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.672
2.005
Welkom Lenny!
Ik denk idd dat Black Keys niet komen.
The Brahms lijkt mij ook logisch.
Halsey zie ik nog wel gebeuren idd.

Deed me wel denken om even te kijken wat er van Coachella op Rock am Ring staat en dus een week na RaR op Pinkpop kan komen.
Namen die me opvielen: Major Lazer, Foals, The 1975 o.a. op zowel Coachella als RaR.
Volgens mij nog geen verdere data in NL, klopt dat?
Foals staat begin volgende maand in de HMH, zie ze sowieso nog in de zomer terugkeren. Kunnen op BKS een dag afsluiten, maar kunnen op Pinkpop een hoge spot op de 3FM Stage rechtvaardigen denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
In VS Californie is eind mei BottleRock festival.
Op het affiche o.a. RHCP, Stevie Wonder en F+TM als headliners, erbij ook oa Lumineers, Death Cab for Cutie, Lenny Kravitz en Walk the Moon.
http://www.bottlerocknapavalley.com/

Staan er een paar bij die een week later al in Europa te vinden zijn.
Bijvoorbeeld Walk the Moon op RaR bijvoorbeeld.
Kan een aanwijzing in zitten welke acts in VS blijven tot bijvoorbeeld FireFly, bijvoorbeeld F+TM, Death Cab for Cutie of Grouplove.
Daar zitten voor Pinkpop dus afvallers in.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
ParkCity Live in Heerlen heeft Kovacs en Typhoon, lijken me dan ook niet terug te keren naar Pinkpop in 2016.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Welkom Lenny!
Ik denk idd dat Black Keys niet komen.
The Brahms lijkt mij ook logisch.
Halsey zie ik nog wel gebeuren idd.

Foals zie ik supergraag komen! Sinds enkele weken into the Foals haha! Lijkt me ook zeer realistisch tenzij ze weer naar DTRH (2014) gaan of BKS voor het eerst doen, iig zou het voor PP een mooie 3fm Headliner zijn

Halsey zie ik als ze komt alleen in een Ellie Goulding Rol van 2013 de tent afsluiten, is zeer groot al, Kleine zaal Melkweg in 1 minuut uitverkocht en ook de upgrade naar grote zaal was in 5 minuten erna weg, al komt dit ook doordat dit de 1e keer word dat ze naar NL komt.

Vind Halsey overgens meer een Lowlands naam voor de Heineken..

Edit:
Foals heeft slechte herinneringen lijkt mij aan DTRH, ik heb gehoord dat de tent halfvol zat in 2014 en er continue doorheen gepraat werd, alsof mensen zoiets hadden van wtf..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
In VS Californie is eind mei BottleRock festival.
Op het affiche o.a. RHCP, Stevie Wonder en F+TM als headliners, erbij ook oa Lumineers, Death Cab for Cutie, Lenny Kravitz en Walk the Moon.
http://www.bottlerocknapavalley.com/

Staan er een paar bij die een week later al in Europa te vinden zijn.
Bijvoorbeeld Walk the Moon op RaR bijvoorbeeld.
Kan een aanwijzing in zitten welke acts in VS blijven tot bijvoorbeeld FireFly, bijvoorbeeld F+TM, Death Cab for Cutie of Grouplove.
Daar zitten voor Pinkpop dus afvallers in.

Die zag je vast niet aankomen?
Maar was even verwonderd zojuist, dat Stevie getourt heeft in VS met "Songs in the Key of Life Tour" (het legendarische classic 1976 album).
Is dat niet een kans hebber voor Europa.
Laten we zien of hij in de buurt gaat komen, dan is hij imo een kanshebber in de geruchtenmolen...
(Al is denk ik North Sea Jazz ook in dat geval meer relevant.)
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
48
1
Is de kans groot dat Foster The People naar Nederland komt?
Ik zie ze wel op BottleRock festival staan hmmm
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Is de kans groot dat Foster The People naar Nederland komt?
Ik zie ze wel op BottleRock festival staan hmmm
Ze stonden er in 2015, niet in de aankondiging van 2016.
BottleRock is in Caliornië VS en ik zie ze volgens mij nog nergens aangekondigd staan...
Kans dat ze naar Nederland komen lijkt me echt minimaal.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
ParkCity Live in Heerlen heeft Kovacs en Typhoon, lijken me dan ook niet terug te keren naar Pinkpop in 2016.

Typhoon zie ik nog wel gebeuren, die is rijp voor het hoofdpodium, al zou dat ook in 2017 kunnen zijn als die met nieuw materiaal komt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
DennisvdBr wrote:
ParkCity Live in Heerlen heeft Kovacs en Typhoon, lijken me dan ook niet terug te keren naar Pinkpop in 2016.


Typhoon zie ik nog wel gebeuren, die is rijp voor het hoofdpodium, al zou dat ook in 2017 kunnen zijn als die met nieuw materiaal komt.
Rijp voor hoofdpodium? Misschien..
Maar ik zie Kovacs en Typhoon als afvallers voor Pinkpop 2016, evenals Within Temptation die vanmiddag toegevoegd zijn aan FortaRock.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
eloelo wrote:
DennisvdBr wrote:
ParkCity Live in Heerlen heeft Kovacs en Typhoon, lijken me dan ook niet terug te keren naar Pinkpop in 2016.


Typhoon zie ik nog wel gebeuren, die is rijp voor het hoofdpodium, al zou dat ook in 2017 kunnen zijn als die met nieuw materiaal komt.


Rijp voor hoofdpodium? Misschien..
Maar ik zie Kovacs en Typhoon als afvallers voor Pinkpop 2016, evenals Within Temptation die vanmiddag toegevoegd zijn aan FortaRock.

Ja, zonder twijfel, ik denk ook niet dat die komt dit jaar, maar met 2x uitverkochte HMH die een daverend succes waren, en tal van festivalshows vorig jaar, kan deze man zeker het hoofdpodium van Pinkpop aan. Zeker als DJVT, Opposites het ook aankunnen.
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
48
1
Hmm true, verkeerd gekeken
Jammer, maar goed kan altijd hoop blijven houden haha
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Pearl Jam dan toch in Ziggo Dome......
https://www.tickets4u.nl/tickets/Pearl-Jam/297.html
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken