Thomas wrote:
Jan Smeets zei vorig jaar bij ons op school dat hij de Dire Straits in zijn hoofd had voor de 50e editie, als ze in de buurt zijn zullen ze die dus wel proberen te strikken.
Het is nieuws met een knipoog Thomas. Al denk ik wel dat Knopfler een goed gesprek met zijn dochter gaat voeren want die zit hier niet meer op te wachten denk ik… Dire Straits bestaan officieel nog wel alleen zijn ze gestopt met optreden in 1993. Hierna is Knopfler solo verder gegaan. Hij heeft de afgelopen jaren laten weten geen zin meer te hebben om de band nieuw leven in te blazen. Alleen voor een liefdadigheidsconcert hield hij de deur nog wel op een kier… Aangezien er de afgelopen jaren genoeg mogelijkheden zijn geweest om ergens aan deel te nemen en dit nog steeds niet is gebeurd zie ik het persoonlijk ook niet meer gebeuren dat Dire Straits ooit nog zal optreden.
Je kan je ook afvragen of dit past op een festival als Pinkpop. Dit zijn van die dingen die Jan vanuit zijn 'jeugd' heel interessant vindt, maar pak een bak <25-jarigen en ze kennen de Dire Straits amper, misschien een of twee hitjes. Natuurlijk is er een grote groep babyboomers die hier grof geld voor wil betalen, maar dan kan je ze dus beter op een TW Classic achtig gebeuren of stadion/Ziggo Dome zetten, want ze zullen ook wel een flinke gage verlangen als ze weer als 'Dire Straits' op pad gaan.
Overigens wordt er binnen nu en een week of anderhalf een hoop duidelijk. GNR-verhalen lijken ook eerste week van het nieuwe jaar tot een climax te komen met de Coachella announcement, en de Pearl Jam aankondiging zou volgens mij ook begin Januari zijn?