Pinkpop 2016

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Thomas wrote:
Jan Smeets zei vorig jaar bij ons op school dat hij de Dire Straits in zijn hoofd had voor de 50e editie, als ze in de buurt zijn zullen ze die dus wel proberen te strikken.


Het is nieuws met een knipoog Thomas. Al denk ik wel dat Knopfler een goed gesprek met zijn dochter gaat voeren want die zit hier niet meer op te wachten denk ik… Dire Straits bestaan officieel nog wel alleen zijn ze gestopt met optreden in 1993. Hierna is Knopfler solo verder gegaan. Hij heeft de afgelopen jaren laten weten geen zin meer te hebben om de band nieuw leven in te blazen. Alleen voor een liefdadigheidsconcert hield hij de deur nog wel op een kier… Aangezien er de afgelopen jaren genoeg mogelijkheden zijn geweest om ergens aan deel te nemen en dit nog steeds niet is gebeurd zie ik het persoonlijk ook niet meer gebeuren dat Dire Straits ooit nog zal optreden.

Je kan je ook afvragen of dit past op een festival als Pinkpop. Dit zijn van die dingen die Jan vanuit zijn 'jeugd' heel interessant vindt, maar pak een bak <25-jarigen en ze kennen de Dire Straits amper, misschien een of twee hitjes. Natuurlijk is er een grote groep babyboomers die hier grof geld voor wil betalen, maar dan kan je ze dus beter op een TW Classic achtig gebeuren of stadion/Ziggo Dome zetten, want ze zullen ook wel een flinke gage verlangen als ze weer als 'Dire Straits' op pad gaan.

Overigens wordt er binnen nu en een week of anderhalf een hoop duidelijk. GNR-verhalen lijken ook eerste week van het nieuwe jaar tot een climax te komen met de Coachella announcement, en de Pearl Jam aankondiging zou volgens mij ook begin Januari zijn?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Over GNR gesproken.... Vers van de pers. Dat nieuws laat niet lang meer op zich wachten.

http://www.nu.nl/muziek/4189295/guns-n-roses-voedt-geruchten-terugkeer.html

 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ook een mooie uiteenzetting: http://newsmonkey.be/article/62191

Dát er iets komt lijkt inmiddels wel evident.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Ik was de info al eerder tegen gekomen maar eigenlijk helemaal vergeten. Eind oktober heeft Phil Collins gehint naar een terugkeer in de muziekwereld voor 2016. Het zou dan gaan om mogelijk een nieuw album en tour. Onduidelijk of het gaat om solowerk of met Genesis. In de berichtgeving die te vinden is gaf hij in ieder geval aan een reünie met Genesis zeker te zien zitten. Zou dit mogelijk ook een optie zijn als laatste headliner?
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Zie ik niet gebeuren. Collins is met een nieuw soloalbum bezig en zal naar alle waarschijnlijkheid een solo tour gaan doen, waar ik overigens na de "final first farewell tour" wederom graag bij wil zijn.
Phil zal denk ik echt geen festivals gaan doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Reminder, wie nog niet ingevuld heeft, ronde 3 kan nog tot volgende week maandag 4 januari 2016 om 12 uur.

Het Pinkpop Voorspel-spel 2016 – Raad de line-up van Pinkpop 2016

– RONDE 3 – Geef 10 namen (met podium) die jij op Pinkpop verwacht. Correcte naam 10 punten en correct podium 5 bonuspunten. Ronde 3 eindigt 4 januari 12:00.

http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-spel-2016/
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Als het gerucht waar is dat GnR 2.75 miljoen euro vragen voor een losse show zie ik ze op weinig festivals spelen in Europa. Volgens mij heeft Jan een paar jaar geleden bekend gemaakt dat er toen voor Coldplay iets meer dan 1 miljoen was betaald en dit was de duurste act tot dan toe. Ik kan me hierin vergissen, weet het niet zeker meer.

http://www.nu.nl/muziek/4190137/guns-n-roses-treedt-in-2016-weer-in-originele-bezetting-op.html

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Slash solo was al genoeg geldklopperij, ik weet dat Jan niet de slimste is maar die zal toch niet de hoofdprijs neerleggen voor zulke pannenkoeken
 

Tara

Playlistbediener
5 nov 2015
22
0
Even tussendoor:
Heeft iemand vertrouwen in een Goo Goo Dolls tour?
Met al dan niet Pinkpop erbij?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Slash solo was al genoeg geldklopperij, ik weet dat Jan niet de slimste is maar die zal toch niet de hoofdprijs neerleggen voor zulke pannenkoeken

:O

gitaarheld, steengoede live-reputatie met Myles erbij en zijn solo albums zijn ook niet de slechtste. Was voor veel mensen toch het hoogtepunt van het weekend.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ik weet dat je opmerkingen van Jeroen niet al te serieus moet nemen maar wtf?! Slash viel voor mij een beetje tegen op Pinkpop, maar grotendeels omdat ik er zoveel van verwacht had en ik eerder weg ging om nog redelijk vooraan te kunnen staan bij Muse. Slash is gewoon een dijk van een gitarist. Punt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Black Lies wrote:
Slash solo was al genoeg geldklopperij, ik weet dat Jan niet de slimste is maar die zal toch niet de hoofdprijs neerleggen voor zulke pannenkoeken
:O

gitaarheld, steengoede live-reputatie met Myles erbij en zijn solo albums zijn ook niet de slechtste. Was voor veel mensen toch het hoogtepunt van het weekend.

Jeroen kan het niet waarderen dus het is slecht.

Hoogtepuntje was natuurlijk John Coffey maar dat weet iedereen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Even tussendoor:
Heeft iemand vertrouwen in een Goo Goo Dolls tour?
Met al dan niet Pinkpop erbij?

Band is een beetje uit beeld geraakt denk ik. Maar onmogelijk is het niet want in 2011
stond er ineens ook Lifehouse; een band met ook zijn 'grootst' was in de tijd
dat Goo Goo Dolls dat was; rond de 00 jaren.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar Wessel, is John Coffey je hoogtepunt door het vangen van dat biertje?

Zeer zeker niet,
Voor de rest kon het me ook allemaal weinig boeien, tijdens Muse heb ik half liggen slapen achter op t veld, Robbie vindt ik niet zo goed als iedereen zei, Faith No More was goed maar niet hele show gezien, en Placebo is het vuur al een tijdje toch een beetje kwijt.
Dat vuur heeft John Coffey helemaal natuurlijk en er zaten zoveel hoogtepuntjes in deze show :p en die ballondieren waren leuk om te slopen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Zou De Staat eigenlijk niet een hele goede act zijn voor op het 3fm podium? Ze komen binnenkort met een nieuw album, en ze zijn net mooi op tijd klaar met hun optredens in het buitenland rond die tijd. Hele goede Nederlandse band ook.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Precies wat ik vandaag wou schrijven Jelle.
Sprak ik tijdens de jaarwisseling ook met iemand over.
Ik zie De Staat inderdaad wel komen.
 

whiteandblack

Playlistbediener
16 jan 2014
29
0
Zou Shinedown niet naam kunnen zijn voor Brand Bier Stage of 3FM? Nieuw album en staan op Rock in Vienna en Download.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Laatst kans voor ronde 3, straks na 12:00 uur ronde 4...
Reminder, wie nog niet ingevuld heeft, ronde 3 kan nog tot volgende week maandag 4 januari 2016 om 12 uur.

Het Pinkpop Voorspel-spel 2016 – Raad de line-up van Pinkpop 2016

– RONDE 3 – Geef 10 namen (met podium) die jij op Pinkpop verwacht. Correcte naam 10 punten en correct podium 5 bonuspunten. Ronde 3 eindigt 4 januari 12:00.


http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-spel-2016/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken