Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Nee maar ff serieus. Pinkpop is allang niet meer zo toonaangevend als dat het in het verleden was. Het past zich puur aan aan de overige (grotere) festivals. Hoe kan het dan anders zo zijn dat Pinkpop de laatste jaren vaker niet dan wel tijdens Pinksteren viel?? Op deze manier maakt het zichzelf toch wat belachelijk.

Het is aanpassen of compleet anders programmeren. Er komt geen grote band of artiest meer speciaal voor een festival (misschien Glasto uitgezonderd). Een band komt voor de centen. Punt. Zit je in het schema dan heb je mazzel

Het is een kwestie van bekijken:
- wanneer valt Pinksteren en wat tourt er dan zo allemaal wel (meeste waarschijnlijk niet)
- met welke festivals heb je aansluiting om namen mee te delen, Rock am Ring / Rock im Park / Donwload / Isle of Wight o.a.
 

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Jeremy wrote:
Christiaan wrote:
Pendulum heeft trouwens ook aangekondigd dat ze weer bij elkaar komen en live gaan optreden. Afsluiter van de tent?


Dat zou wel heel erg tof zijn!!


Sterker nog…
Pendulum is gisteren avond aangekondigd op IOW.
Misschien ook interessant voor Pinkpop, Jess Glynne, Half Moon Run, Busted en The Corrs?
(edit, Twin Atlantic stond op Pinkpop 2015 in Stage 4. Ik verwacht niet dat ze zo snel terugkomen, maar van Stage 4 in 2015 naar 3FM-stage in 2016 kan een mogelijkheid zijn.)

Sigma en Pendulum mogen beide wel komen. altijd wel lekker drum and bass.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Er zijn 22 nieuwe namen voor RaR/RiP een week vóór Pinkpop.
http://festileaks.com/2015/12/foals-rival-sons-en-20-anderen-naar-rock-am-ring-2016/
Misschien interessant voor Pinkpop, denk ik:
Breaking Benjamin, Foals, Graveyard, Panic! At The Disco, Rival Sons, Walk The Moon, ook Six A M al op diverse festivals aangekondigd.
(grootste kans geef ik aan Foals, Panic! At the Disco, Rival Sons en Walk the Moon)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
DennisvdBr wrote:
Het is een kwestie van bekijken:
– wanneer valt Pinksteren en wat tourt er dan zo allemaal wel (meeste waarschijnlijk niet)
– met welke festivals heb je aansluiting om namen mee te delen, Rock am Ring / Rock im Park / Donwload / Isle of Wight o.a.

Roel zegt precies hetzelfde. Er zijn niet veel bands die op Pinkpop spelen omdat het Pinkpop is.
Behalve dan dat ik niet zeg dat Pinkpop zich belachelijk maakt.
Daarbij gaat het tegenwoordig niet meer om een act binnen halen als 40 jaar geleden. Tegenwoordig moet je als festival in het tourschema van de act paseen, als een act dan in de festivalperiode tourt dan past het waarschijnlijk.
Dat is wat ik in Jip en Janneke taal geprobeerd heb als reactie te geven op bcmrmaybe, dat was niet op de reactie van Roel btw.

Wat denk jij van de namen op IOW en RaR, zitten wel wat Pop-acts in voor aankomende editie toch???
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Er zijn 22 nieuwe namen voor RaR/RiP een week vóór Pinkpop.
http://festileaks.com/2015/12/foals-rival-sons-en-20-anderen-naar-rock-am-ring-2016/
Misschien interessant voor Pinkpop, denk ik:
Breaking Benjamin, Foals, Graveyard, Panic! At The Disco, Rival Sons, Walk The Moon, ook Six A M al op diverse festivals aangekondigd.
(grootste kans geef ik aan Foals, Panic! At the Disco, Rival Sons en Walk the Moon)

Rival Sons lijkt in een package deal met Black Sabbath te zitten.
Kans lijkt me dus niet zo groot.

 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Rival sons tourt ook in het voorjaar samen met Black Sabbath. Dus zou heel goed kunnen
 

Para

Playlistbediener
15 jun 2015
12
1
Wat is da toch met dat azijnzijkerij op Kensington. Laat ze lekker komen op de 3fm stage of lekker in de middag op main. Who cares ?
Ik vind ze best goed spelen ondanks dat ze op elk festival staan.

Liever Kensington dan een Aviicii
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
De reden van het azijnpissen:

Kensington maakte eerst nog best prima muziek met Borders(!) en Vultures, toen dachten ze "Weet je wat, we gaan muziek maken dat met elk nummer op elkaar lijkt, en onze zanger moet zo arrogant, quasi-interessant en verveeld mogelijk kijken. We sluiten daarbij ook een dealtje met alle radiostations zodat onze muziek bij iedereen in z'n strot wordt gedouwd".

Azijnpismodus uit, fijne dagen alvast iedereen op het forum!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Het is altijd een zaadband geweest en dat er überhaupt over gesproken wordt zegt al wel weer genoeg over pinkpop en dit topic.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Wat is da toch met dat azijnzijkerij op Kensington. Laat ze lekker komen op de 3fm stage of lekker in de middag op main. Who cares ?
Ik vind ze best goed spelen ondanks dat ze op elk festival staan.

Liever Kensington dan een Aviicii
azijnzijkerij op Kensington, dat is maar hoe je dat ziet idd...
Van mijn kant uit, zoals ik al eens een keer eerder aangaf, is het de herhalingsfactor die het maakt dat ik tegen een komst van Kensington ben.
Er is een te grote herhalingsfactor bij Kensington, niet zo zeer bij Pinkpop maar totaal gezien.
Dan kunnen ze nog wel 'best goed spelen', maar ik blijf van mening dat ik een komst voor aankomend jaar de overtreffende trap van overkill vind worden.
Dan zouden ze dus 3 keer in 4 jaar tijd op Pinkpop komen.

Het is in het verleden wel al voorgekomen, zo'n frequente opkomst op Pinkpop.
De band Beef stond ook al een 3 keer in 4 jaar tijd op Pinkpop (2002, 2003 en 2005), of Rage Against the Machine (1993, 1994, 1996)
Sterker nog Postmen is geen uitzondering met 3 jaar achter elkaar (1999, 2000, 2001), want ook Osdorp Posse is een uitzondering met 3 jaar achter elkaar (1995, 1996, 1997).
Dus, ja, je hoeft me niet uit te leggen dat het kan dat ze weer eens komen in 2016 uitgaande van de statistieken.

Naar mijn idee zou dat zeker niet verstandig zijn vanuit dat opzicht, dat heeft niets met azijnzijkerij te maken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Skunk Anansie naar Rock in Roma op 15 juli, 15 januari komen ze met een nieuw album.
Laatste keer Pinkpop was 2010 en dat was de eerste in volle bezetting na de reünie in 2009.
Ik zie de komst naar Pinkpop wel zitten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Bastille in juli bij Exit (en Sziget augustus).
Nieuw album komt er aan.
Ik vrees dat Pinkpop een mogelijke tussenstop kan zijn, tenminste als ze niet langer in VS touren.
Daar zit wel de zelfde dikke MAAR aan als bij Kensington, Bastille stond 2013 (vervanger Grouplove in Brandstage) en 2014 (afsluiter 3FM-stage vóór The Rolling Stones) recent op Pinkpop.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Skunk Anansie heb ik ooit eens live gezien als voorprogramma van Therapy? in Central Studios in Utrecht (oktober 1995). Skin is echt een persoonlijkheid, goede zangeres. Vond het toen wel gaaf.

Bastille en Kensington is allebei overkill. Mocht ik moeten kiezen dan doe maar Bastille
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
* GOUDEN TIP, NOG MAAR 10 DAGEN *
Vergeet niet door te geven welke act er volgens jou niet mag ontbreken op Pinkpop 2016. De namen stromen binnen, al ruim 9.500 mensen hebben hun Gouden Tip doorgegeven.
Je kunt jouw Gouden Tip nog tot en met 31 december doorgeven via www.pinkpop.nl/gouden-tip/
Wie weet win jij wel een van de tien eerste weekendkaarten voor Pinkpop 2016!
"al ruim 9500", euhm misschien ligt het aan mij... Maar 9.500 mensen vind ik niet zo heel veel.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
838
Skunk Anansie heb ik ooit eens live gezien als voorprogramma van Therapy? in Central Studios in Utrecht (oktober 1995). Skin is echt een persoonlijkheid, goede zangeres. Vond het toen wel gaaf.

Wat dachten we van Therapy? voor de 3FM stage of tent?

 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
* GOUDEN TIP, NOG MAAR 10 DAGEN *
Vergeet niet door te geven welke act er volgens jou niet mag ontbreken op Pinkpop 2016. De namen stromen binnen, al ruim 9.500 mensen hebben hun Gouden Tip doorgegeven.
Je kunt jouw Gouden Tip nog tot en met 31 december doorgeven via http://www.pinkpop.nl/gouden-tip/
Wie weet win jij wel een van de tien eerste weekendkaarten voor Pinkpop 2016!

“al ruim 9500″, euhm misschien ligt het aan mij… Maar 9.500 mensen vind ik niet zo heel veel.

Ik vind het wel aardig wat. aangezien pinkpop iets meer dan 40.000 bezoekers trekt. is dan bijna een kwart? Of was dat voorgaande jaren hoger?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.849
60.000 bezoekers per dag.

Vorig jaar waren er 112.500 unieke bezoekers.

http://www.pinkpop.nl/history/pinkpop-by-numbers/
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Het blijft maar angstvallig stil deze weken, zelfs met SR in Heerlen is er nog niks nieuws uitgelekt dan wel verteld.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Op een bericht aan festileaks op facebook zie ik wel dat Causes zich heeft aangekondigd voor Pinkpop. Kan ik me haast niet voorstellen anders hadden we er wel meer over gehoord.
Daarnaast hoor ik net dat Jan Smeets morgen in het glazen huis is om 9:40 ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken