Pinkpop 2016

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Even dromen, maar wanneer de data uit die ene afbeelding/tabel van Pearl Jam ongeveer kloppen, maar Bonnaroo opeens met een flinke zak geld kwam... Dan is dat dus mogelijk de reden dat de Ziggo Dome shows zijn gecanceld (zie gerucht in PJ topic). Als Pearl Jam dan Bonnaroo doet op vrijdag (of donderdag, maar dat zijn vaak wat kleinere bands), dan zou in principe de Europese tour zondag 12 juni op Pinkpop kunnen starten. Er zijn wel meer bands die in hetzelfde weekend op een ander continent hebben gespeeld.

Pearl Jam is zo groot, die hebben al hun gear dubbel. Eventuele belangrijke lievelingsinstrumenten kunnen makkelijk mee in een prive-jet naar Europa. Nashville-Maastricht is zo'n 8,5 uur vliegen. Tijdverschil van 7 uur. Als ze zaterdagochtend 9 uur vertrekken uit Nashville, komen ze +/- zondagnacht 1.00 uur Nederlandse tijd aan in Maastricht. Zit je alleen met de roadies die alles moeten opbouwen... Ook dubbel?

Edit: had de reactie hier boven niet gelezen, maar lijkt me dus niet onmogelijk.
 

rickjagger

Playlistbediener
15 jan 2014
32
0
Hoe kan het dat Pearl jam (recent) op werchter speelde in 2010, 2012 en 2014? Het lijkt wel alsof pinkpop steeds achter het net vist
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het was sowieso al een grote vraag wie de derde headliner zou worden. Pearl Jam is en blijft een optie maar meer niet. Dat kansloze lijstje was sowieso raar met eerst 2x Ziggo en dan nog Pinkpop. Daarnaast zouden de 3 headliners van Pinkpop ook alle drie op RW staan wat ook al raar zou zijn. Dus voor mij is dit gerucht niet echt nieuws. Ik dacht sowieso niet dat het een zekerheidje was, bij lange na niet. Misschien hebben ze wel een behoorlijk exclusieve act weten te krijgen zoals met de Stones vorige keer. Of wellicht is het toch een kleinere naam. Ben wel zeer benieuwd maar het zal zeer waarschijnlijk niet bekend worden dit jaar.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Pendulum heeft trouwens ook aangekondigd dat ze weer bij elkaar komen en live gaan optreden. Afsluiter van de tent?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.849
Achten jullie de kans aanwezig dat Ed Sheeran de komende editie op pp/rw speelt?

Die is even met sabattical, dus ik verwacht van niet. Najaar 2016 komt zijn derde album uit, dus misschien voor 2017?

http://www.nu.nl/achterklap/4181954/sheeran-gestopt-met-sociale-media-.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.547
6.756
Christiaan wrote:
Pendulum heeft trouwens ook aangekondigd dat ze weer bij elkaar komen en live gaan optreden. Afsluiter van de tent?


Dat zou wel heel erg tof zijn!!

Sterker nog...
Pendulum is gisteren avond aangekondigd op IOW.
Misschien ook interessant voor Pinkpop, Jess Glynne, Half Moon Run, Busted en The Corrs?
(edit, Twin Atlantic stond op Pinkpop 2015 in Stage 4. Ik verwacht niet dat ze zo snel terugkomen, maar van Stage 4 in 2015 naar 3FM-stage in 2016 kan een mogelijkheid zijn.)
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Ja, ik zag het ook. Overigens staan ze op IOW als DJ set, en maken ze volgens mij ook weer een live comeback.
 

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Zou Jan dit forum ook lezen? :p


Nee maar ff serieus. Pinkpop is allang niet meer zo toonaangevend als dat het in het verleden was. Het past zich puur aan aan de overige (grotere) festivals. Hoe kan het dan anders zo zijn dat Pinkpop de laatste jaren vaker niet dan wel tijdens Pinksteren viel?? Op deze manier maakt het zichzelf toch wat belachelijk.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Ik denk niet dat Pinkpop zichzelf belachelijk maakt, die aanpassing aan de andere festivals qua datum is gewoon steeds noodzakelijker, vooral door de opkomst van steeds meer festivals in de USA. Denk zelf eerder dat Pinkpop zichzelf belachelijk zou maken wanneer ze stug blijven vasthouden aan Pinksteren.

Zullen we dit jaar nog namen krijgen? Vast Een leuke sub ofzo?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.680
839
Pim wrote:
Ik denk niet dat Pinkpop zichzelf belachelijk maakt, die aanpassing aan de andere festivals qua datum is gewoon steeds noodzakelijker, vooral door de opkomst van steeds meer festivals in de USA. Denk zelf eerder dat Pinkpop zichzelf belachelijk zou maken wanneer ze stug blijven vasthouden aan Pinksteren.

Zullen we dit jaar nog namen krijgen? Vast Een leuke sub ofzo?


Roel bedoelt dat Pinkpop zich voordoet als (een van de) het grootste festival ter wereld.

Ik ga er ook vanuit en in dat opzicht heeft Roel zeker gelijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.547
6.756
Zullen we dit jaar nog namen krijgen? Vast Een leuke sub ofzo?
Er zal vast tijdens SR15 iets komen, ik ga er zowat van uit zelfs.
Ik denk dat we met 4 a 5 namen bekend het nieuwe jaar in gaan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Nee maar ff serieus. Pinkpop is allang niet meer zo toonaangevend als dat het in het verleden was. Het past zich puur aan aan de overige (grotere) festivals. Hoe kan het dan anders zo zijn dat Pinkpop de laatste jaren vaker niet dan wel tijdens Pinksteren viel?? Op deze manier maakt het zichzelf toch wat belachelijk.

Het is aanpassen of compleet anders programmeren. Er komt geen grote band of artiest meer speciaal voor een festival (misschien Glasto uitgezonderd). Een band komt voor de centen. Punt. Zit je in het schema dan heb je mazzel
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken