Pinkpop 2016

RedHotter

Campingartiest
19 nov 2014
66
0
Geen flauw idee of dit al eerder was gezegd, maar: op de PP site staat officieel dat RHCP op vrijdag staan en Rammstein op zaterdag.
Of zit ik nu ontzettend oud nieuws te verkondigen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.554
6.759
Ja Redhotter, was al gezegd. Maar was nog niet zo lang op de site idd. Pas paar dagen.
Het is dus wel officieel dat we de headliner voor zondag de 12 nog zoeken. De headliner en tevens festival afsluiter, de opener zal over 45 minuten bekend gemaakt worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.554
6.759
Rare gedachte, maar deze 2 doorsturen van december in Heerlen naar kleine 4 kilometer verder op juni Landgraaf???
http://seriousrequest.3fm.nl/nieuws/detail/5351248/3fm-serious-request-2015-start-met-james-morrison-en-the-common-linnets
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.475
7.465
Dus gezien Rock am Ring grote kans op:

RHCP - Vrijdag
Rammstein - Zaterdag
Tenacious D - Zondag

?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.554
6.759
Dus gezien Rock am Ring grote kans op:

RHCP – Vrijdag
Rammstein – Zaterdag
Tenacious D – Zondag

?
De kans is heel groot idd, RHCP op vrijdag en Rammstein op zaterdag.
Tenacious D, kan best... (maar niet als headliner, zoals je je opmerking lees btw)


Maroon 5 naar Rock in Rio Lissabon, die gaan denk ik wel wat festivals af nog.
Hier zit een sub of 3FM-stage-afsluiter in hoor, volgens mij zelfs benaderd als last minute Foo Fighters vervanger vorig jaar.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Yeasayer staat op InMusic Festival in Zagreb (20-22 juni), die zie ik ook wel in de tent staan op Pinkpop. Zou het ook wel een mooie naam vinden.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Maroon 5 naar Rock in Rio Lissabon. Die kunnen we dus ook al zuchtend opschrijven vrees ik….

Dat was ook mijn angst. In het licht van PP best aardige naam natuurlijk, zo vaak doen ze geen (Europese) festivals, en een bekende popnaam met de nodige hits. Subben voor de RHCP?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.554
6.759
Nog even terug komen op de NU of Nooit Finale.

Over de avond gezien was mijn mening dat Storksky, Forgettofirgive en Crazy Cult Roadshow de beste indruk op mij maakte.
Waking Skies en Statesmen vond ik zeker niet slecht, maar toch wel 1000 in 1 bandjes.
Eerst genoemde Waking Skies (Pop, Herkenbosch) , aardig bandje met leuke zangeres, niet slecht maar niet bijzonder genoeg in mijn ogen. Was wel leuk gebracht en zo, maar ik werd niet overtuigd dat dit de winnaar van de avond kon worden. Anders was dat bij Statesmen.
Statesmen (Pop, Heerlen), tja, boybandje. Een soort Kensington 2.0 meets Mainstreet. Ook niet bijzonder genoeg, engelse uitspraak was niet bijzonder goed, maar toch.. Wel ontvingen ze de Aanmoedigingsprijs, maar dat was meer een poedelprijs of troetelprijsje voor die gastjes.
Ineens stond Henk Hover (L1) voor mijn neus. Leek er op dat hij Statesmen aardig bezig vond, denk dat dat de radio-plaatjes-draaier in hem is. Voor radio was Statesmen aardig geschikt. Waardoor ik het idee had dat ze de meest veilige keuze waren om te laten winnen, dat had ik dus verkeerd gezien...
Sula (Hip Hop?, Reuver) trapte de avond af. Maar maakte geen goede inrdruk in mijn ogen. Daarbij ging er nog e.e.a. mis met computertje en vervorming effectjes. Volgens mij hadden ze zelf wel in de gaten dat het niet geheel verliep als gehoopt voor ze. Wel een compliment aan de breakdancer die ze mee hadden genomen. Over de avond gezien, helaas voor Sula waren ze de kneus van de avond.
Crazy Cult Roadshow (Rock, Maastricht) won dus niet, maar vond ik niet slecht. Leuke gimmick met retro filmfragmentjes op de achtergrond, maar ik vond het niet zo sterk als Storksky en Forgettoforgive,

Forgettoforgive (Metalcore, Heerlen), hard en snoei hard. Zelfs in staat applaus te krijgen bij de soundcheck en al een wall of sound de zaal in schalde die deed vermoeden waar volgende 25 minuten naar toe zouden gaan. Wow, BAM, die knalde er in. Ik weet niet hoor, maar ik ben bang dat ze niet gewonnen hebben doordat de jury ze misschien net iets te hard vonden. Dat mag je niet zo stellig zeggen, maar zou kunnen.
Storksky (Rock, Sittard). 2 man op het podium met 'vogel'-masker ( stork / ooievaar ? ) 1 met gitaar en 1 man drums. Ze starten eerste nummer en eerste dat ik denk: Royal Blood. Daar deed de sound van de heren mij aan denken. Kon ze niet echt op een misstap betrappen. Voorlaatste nummer zelfs nog een ballad erdoor, enkel gitaartje, zang en spotlights van achteren. En dan weer vlammen, heel goed. Storksky vulde de 25 minuten veelzijdig in en ik vond het zeer sterk gebracht.
Misschien dat de jury Storksky net iets beter (of veiliger) als keuze vond om te winnen.

Storksky opent Pinkpop 10 juni in Brand Bier Stage en speelt woensdag 17 februari in Paradiso bij de persconferentie.

Zie tevens:
http://www.spl.nl/page/nieuws.dot?node=9d673d27-aef6-42fc-b76b-279d76581ed8

http://www.1limburg.nl/storksky-wint-nu-nooit-en-opent-pinkpop-2016

Edit, o wacht eens even... Hier zijn foto's te vinden:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1115308885181227.1073741885.376727812372675&type=3
 

BasD

Playlistbediener
24 nov 2014
12
0
Dennis1808 wrote:
Maroon 5 naar Rock in Rio Lissabon. Die kunnen we dus ook al zuchtend opschrijven vrees ik….


Dat was ook mijn angst. In het licht van PP best aardige naam natuurlijk, zo vaak doen ze geen (Europese) festivals, en een bekende popnaam met de nodige hits. Subben voor de RHCP?
Ben erg bang, dat mister Lavine een headline status eist en dat Pinkpop dat net zo'n goed idee vind. Als ze komen denk ik als headliner. En daarom denk ik dus ook weer niet dat ze komen, want dat zou betekenen dat ze het festival afsluiten en dat zie ik zelfs Pinkpop niet doen ;).
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Er is in Juni al contact geweest met Maroon 5 als last-minute vervanger voor de Foo Fighters dit jaar. Passen wel bij Pinkpop, maar zullen nadat ze benaderd zijn als vervangende headliner voor dit jaar niet snel minder willen lijkt me..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.554
6.759
Loveless wrote:
Dennis1808 wrote:
Maroon 5 naar Rock in Rio Lissabon. Die kunnen we dus ook al zuchtend opschrijven vrees ik….


Dat was ook mijn angst. In het licht van PP best aardige naam natuurlijk, zo vaak doen ze geen (Europese) festivals, en een bekende popnaam met de nodige hits. Subben voor de RHCP?


Ben erg bang, dat mister Lavine een headline status eist en dat Pinkpop dat net zo’n goed idee vind. Als ze komen denk ik als headliner. En daarom denk ik dus ook weer niet dat ze komen, want dat zou betekenen dat ze het festival afsluiten en dat zie ik zelfs Pinkpop niet doen ;).

Er is in Juni al contact geweest met Maroon 5 als last-minute vervanger voor de Foo Fighters dit jaar. Passen wel bij Pinkpop, maar zullen nadat ze benaderd zijn als vervangende headliner voor dit jaar niet snel minder willen lijkt me..

Maroon 5 naar Rock in Rio Lissabon, die gaan denk ik wel wat festivals af nog.
Hier zit een sub of 3FM-stage-afsluiter in hoor, volgens mij zelfs benaderd als last minute Foo Fighters vervanger vorig jaar.

Indien de Europesche tour van Pearl Jam er echt niet komt zoals er ook geruchten ziin, dan denk ik dat Pim een punt heeft met 'vervangende headliner'.... Maroon 5?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken