Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
Daar gaan we weer… hebben we hier ondertussen al 100x besproken volgens mij.
ja, sorry, ik dacht als 'pinkpop-enthousiasteling' dat ik hem er nog eens in zal slingeren...

Maar goed on topic…Tenacious D lijkt me nu toch wel grote kanshebber. Lijkt toch een grotere festivaltour te worden.
Tenacious D lijkt mij ook wel in orde ja.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.058
2.071
Rick wrote:
Poulske wrote:
Word tijd dat de derde headliner word aangekondigd. Ik hoop nog steeds op Springsteen.


Hoewel ik door iemand op het forum hier als Springsteenorakel ben betiteld in een niet vriendelijke manier, kan ik je wel vertellen dat Bruce `m niet gaat worden.
Als ie al naar Europa zou komen, waar tot nog toe geen sprake van is, is deze show niet geschikt voor de festivals, hij speelt namelijk het dubbelalbum “The River”in zijn vollediigheid tijdens alle shows in de VS
Denk niet dat het Pinkpop publiek daar op zit te wachten, sterker, zelfs de Amerikaanse fans deels pissed hierover.
Dus nee, Bruce op Pinkop kan wat mij betreft een hele dikke streep door.
P.S. Als je bijna 100 shows gezien hebt, ken je intussen wel aardig wat mensen die het een en ander weten
1f609.png



Poch poch. Als Bruce dit jaar naar Europa komt, dan pas op zijn vroegst in het najaar, indoor. Na het uitbrengen van een nieuw album. Deze US-Tour is niets meer dan een tussendoortje. Maar dat zal jou ook wel ingefluisterd zijn. Ben blij dat ik niet het aantal bezochte shows hoef op te lepelen om m’n waarde op dit forum te bewijzen. Maar chapeau: als je bijna 100 shows hebt bezocht, dan is dat erg veel, een groot fan dus. Mooi.

Ik ben niet de grootste kenner van Springsteen maar 1 ding weet ik zeker. Live is hij ontzettend goed. Ik heb ook gelezen dat hij het album The River helemaal live gaat doen bij z'n volgende tour. Hoewel dat album niet bol staat van de hits denk ik niet dat het publiek dat heel erg gaat vinden. Zeker niet als hij de set aanvult met het bekende werk. Voor mij is hij zeker welkom maar ik zie het ook niet gebeuren, helaas.....
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zou eigenlijk best wat zijn als Pinkpop nu, in navolging van start vvk Rock Werchter, vast een vvk deed.
Bijvoorbeeld een soort Early Bird weekend tickets voor 1 week open zetten.
Zal vast een kleine 10 duizend kaarten wel verkocht worden.
Dan de reguliere vvk 20 februari herstarten.
Maar, dat is slechts mijn idee / gedachten ….

Zou best wat zijn als Pinkpop nu, in navolging van andere festivals, alvast wat namen prijs gaf.
Bijvoorbeeld iedere week een naam.

Maar ook deze discussie is al vaak gevoerd. Blijf het echter irritant vinden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.058
2.071
http://www.alternativenation.net/pearl-jam-2016-tour-announcement-postponed/

De tour van Pearl Jam wordt mogelijk pas in januari (of later, of helemaal niet) aangekondigd..
Voor wat het waard is...............
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
AN, nuff said. Die zijn de afgelopen weken met de Gn'R en PJ soapies zó hard door het ijs gezakt. Dat is echt gewoon puur overtikwerk van fora, en gewoon met open ogen in trolletjes trappen, of opgewarmde ouwe roddels wat anders verwoorden en dan als 'nieuws' de wereld in slingeren.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.058
2.071
AN, nuff said. Die zijn de afgelopen weken met de Gn’R en PJ soapies zó hard door het ijs gezakt. Dat is echt gewoon puur overtikwerk van fora, en gewoon met open ogen in trolletjes trappen, of opgewarmde ouwe roddels wat anders verwoorden en dan als ‘nieuws’ de wereld in slingeren.

Overtikwerk, dat is een goeie :p Hier nog eentje van het forum van Bon Jovi. Ook die beginnen wat zenuwachtig te worden aangezien de touraankondiging niet verloopt zoals het vaste patroon van de laatste jaren. De verwachting (van de kenners) is nu alsvolgt:
The tour could go on like this:

May-July 2016: NA leg or EU leg
September-October 2016: South American or another Asian leg
December 2016: Japan/AUS leg
*January-February 2017: South American leg (if the other leg is Asian)
March-April 2017: NA leg
May-July 2017: Europe leg

Ik ben helemaal niet thuis in het BJ gebeuren maar dit ter info dan maar.......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
DennisvdBr wrote:
….

Zou best wat zijn als Pinkpop nu, in navolging van andere festivals, alvast wat namen prijs gaf.
Bijvoorbeeld iedere week een naam.

Maar ook deze discussie is al vaak gevoerd. Blijf het echter irritant vinden.

Ik had ook gehoopt op meer nieuws.
Het is wel zo dat vorig jaar deze tijd we ook enkel de headliners hadden (alle 3 vorig jaar).
Even terug gezocht, Foo Fighters 17 november, Muse 19 november en Robbie Williams op 8 december.
Gouden tip starte donderdag 10 december 2014.
Pas tegen nieuw jaar aan werd Slash bekendgemaakt, dan zit er zo'n 1 a 2 weken tussen een paar namen als Dotan, Forel en Kovacs..
2 dagen voor de persconferentie John Coffey omdat ze net als Kovacs op persconferentie zouden gaan spelen, waar uiteindelijk 31 namen er bij kwamen.
Ik denk dat we nu ook weer wachten moeten op januari en de persconferentie.
Alleen als er tourschema's bekend gemaakt worden, komt er waarschijnlijk een officieel berichtje van Pinkpop.
Maar dat duurde zelfs vorig jaar met Rise Against nog een tijdje.
Men hecht dus nog altijd waarde aan het circus van de persconferentie.

Volgens mij maakte in 2013 Stromae zichzelf bekend voor Pinkpop 2014 in het Glazen huis, misschien dat dit jaar Giel een nieuwtje haalt uit gasten als Miss Montreal of Kensington...
(...die laatste was btw een grapje, ik hoop dat Kensington een tijdje weg blijft..)
 

RedHotter

Campingartiest
19 nov 2014
66
0
Ik zie PJ Harvey nog best komen, maar goed.
Verder over dat hele PJ gebeuren: ben ik nou de enige die echt niet verwacht dat PP het oké vindt om al zijn headlines met RW te delen?!
Ik denk dat ze nog liever PJ afslaan dan dat. Of zit ik nu heel vreemd te denken?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.058
2.071
PP is natuurlijk wel afhankelijk van wat er beschikbaar is. Ik zou zelf niet echt inzien wat er op tegen is om dezelfde headliners te hebben als een festival in je buurland wat drie weken later plaatsvind. Maar misschien denkt de organisatie hier wel anders over. Laten we wel zijn, de vijver is qua headliners niet al te groot en alles moet ook passen in tourschema's en zo. Ik heb niet het idee dat het veel met geld te maken zou hebben om het niet te doen. Ik bedoel wat maakt het dan uit of je 2 of 3 headliners deeld? Zouden ze echt denken dat er veel mensen naar een ander festival in een ander land gaan omdat deze dezelfde headliners heeft?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
PP is natuurlijk wel afhankelijk van wat er beschikbaar is. Ik zou zelf niet echt inzien wat er op tegen is om dezelfde headliners te hebben als een festival in je buurland wat drie weken later plaatsvind. Maar misschien denkt de organisatie hier wel anders over. Laten we wel zijn, de vijver is qua headliners niet al te groot en alles moet ook passen in tourschema’s en zo. Ik heb niet het idee dat het veel met geld te maken zou hebben om het niet te doen. Ik bedoel wat maakt het dan uit of je 2 of 3 headliners deeld? Zouden ze echt denken dat er veel mensen naar een ander festival in een ander land gaan omdat deze dezelfde headliners heeft?

Volgens mij heeft dat te maken met een gentlemen's agreement tussen de organisaties.
Maar ja, het kan natuurlijk ook zijn dat beide festivals in het tourschema passen en dat beide festivals een act willen hebben.
Dan is het dus ook zo dat men dat van elkaar zal accepteren toch.
Je moet dan dus als bezoeker je keuze maken welk festival je bezoekt, een keuze waar de headliners in dat geval geen rol spelen in de keuze.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
!


Faithless headliner...



...op Concert at Sea!
http://www.concertatsea.nl/line-up/
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
128
2
Luister nu 3FM... geen idee of iemand het al genoemd heeft maar net was er een fragment van gisteren dat Giel met Jan belde. Giel vroeg naar Pearl Jam en het antwoord van Jan was overduidelijk nee..
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Luister nu 3FM… geen idee of iemand het al genoemd heeft maar net was er een fragment van gisteren dat Giel met Jan belde. Giel vroeg naar Pearl Jam en het antwoord van Jan was overduidelijk nee..

Achja... Ome Jan zegt wel vaker dingen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
Amber wrote:
Luister nu 3FM… geen idee of iemand het al genoemd heeft maar net was er een fragment van gisteren dat Giel met Jan belde. Giel vroeg naar Pearl Jam en het antwoord van Jan was overduidelijk nee..


Achja… Ome Jan zegt wel vaker dingen.

O, niet gehoord!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Faithless headliner…

…op Concert at Sea!
http://www.concertatsea.nl/line-up/


Die zag ik ook niet aankomen, ik ga er heen met de vrouw (ja..dies Blof fan). Gewaagde keus...denk niet dat de gemiddelde Bloffan dat kan waarderen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.058
2.071
Dennis1808 wrote:
Amber wrote:
Luister nu 3FM… geen idee of iemand het al genoemd heeft maar net was er een fragment van gisteren dat Giel met Jan belde. Giel vroeg naar Pearl Jam en het antwoord van Jan was overduidelijk nee..


Achja… Ome Jan zegt wel vaker dingen.


O, niet gehoord!

Wist ik ook niet, dus die kunnen we ook schrappen dan.........
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken