Graspop Metal Meeting 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars.
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Het viel me bij de set van Knocked Loose wel op dat er veel mensen voorde laatste 10 minuten van de set al vertrokken om wellicht een goed plaatsje te hebben bij Volbeat. Is dit elk jaar / elke dag het geval?

• Leuk
Waarderingen: TNFke
De Wall of Death die ik net op mijn scherm zeg, bewijst het tegendeel. Ik ben normaal gesproken één van de laatste die je het op gaat zien nemen voor dit soort bands, want ik vind er eigenlijk helemaal geen reet aan. En al helemaal niet met zo'n krijsende zanger. Maar deze show was echt mokervet en headlinerwaardig.
Er zijn bands die op de middag een grotere Wall of Death hebben gescoord, en er minder op hebben moeten zagen.

Het viel me bij de set van Knocked Loose wel op dat er veel mensen voorde laatste 10 minuten van de set al vertrokken om wellicht een goed plaatsje te hebben bij Volbeat. Is dit elk jaar / elke dag het geval?
Ge weet dat op zich niet. Ik zag aan de botsauto's tijdens KL een meisje met een KL shirt. Wat doet die daar op dat moment?

Ik zie ook mensen geruchten verspreiden die niet kloppen. Wat Matt gezegd heeft is gewoon dat Trivium volgend jaar een headline tour gaat doen. Daaronder versta ik een tour langs clubs (of kleine arena's?) in het voor of najaar. Ik denk wel eerder clubs want hoe Trivium (fantastisch) Trivium (ik zei in mijn review iets als "dit was fantastisch, dit was geniaal, dit was ... dit was Trivium" waarbij dus Trivium ... ja soit jullie snappen wat ik bedoel) ... euh wacht mijnen draad kwijt. Euh ja hoe goed Trivium ook was zodus, er stond wel heel weinig volk moet ik bekennen! En daarom denk ik eerder clubs

Zoals verwacht was Alter Bridge vandaag het muzikale en emotionele episch centrum. Dankzij de lieve mensen achter de bar samen met ma eerder kunnen vertrekken en een mooie plek vooraan gescoord tussen de fans. Blackbird kwam binnen als een moker, nog nooit zo staan huilen op een festivalveld. Prachtig. En de onze waren zeker niet de enige betraande ogen.

Daarnaast leverden Oranssi Pazuzu en Harakiri ook echt. Met name die laatste leverde een kleine zegetocht in een volle en hitte Metal Dome.

Verder vanachter de bar Trivium en Breaking Benjamin hele goede sets zien spelen. Sex Pistols was echt een grap, stond bijna niemand. Niet meer doen dat.

Knocked Loose verbaase me erg! Grootste deel van de show staan kijken. Prima vermaakt. Volbeat klonk erg vermoeid en Cradle of Filth wel oke'ish maar totaal nket de magie van 3 jaar geleden.

Top 4:
1. Alter Bridge
2. Harakiri for the Sky
3. Oranssi Pazuzu
4. Knocked Loose

• Geweldig
Waarderingen: Loek123 en Jamel
Thornhill: 7
Eerste paar nummers was het geluid helemaal kut maar uiteindelijk een prima show. Duidelijk één van de metalcore bands die wat anders probeert

TX2: 7
Beter dan verwacht, erg toffe show met veel energie. Zanger in de circle pit, gekke man heeft geen moment stilgestaan. Overigens ook een stuk steviger dan op album, opeens een hoop grunts die volgens mij niet in de albumversie zaten. Zanger vertelde nog dat ze gewend zijn om voor een lege tent te spelen en het was duidelijk te merken dat de band door de volle metaldome met extra energie en plezier speelde.

Harakiri for the sky: 8
Met inluisteren veel kansen gegeven met inluisteren maar ze wisten me niet te overtuigen. Live is het ze dan toch gelukt, fantastische set. Boven verwachting goed. De vocals die minder mijn ding waren waren live minder een stoorfactor

Trivium: 9
Grootste verrassing van de dag, had niet verwacht dat het zo goed ging zijn. Heb er eerder vandaag al meer over geschreven, maar heb dus genoten. Beste show van de dag

Breaking benjamin: 8
Goede show, speelden erg strak maar mijn hoge verwachtingen waren misschien iets te hoog, na die uitbundige show van trivium kwam ik er in het begin toch even moeilijk in maar uiteindelijk wel genoten

Alter bridge: 8
Eindelijk alter bridge voor het eerst gezien, was een hele fijne set en het nummer blackbird was zelfs het hoogtepunt van de dag, fantastisch!

Knocked Loose
Geen oordeel want van ver stukje gezien maar was zeker een succesvol experiment. Ik blijf die zanger verschrikkelijk vinden maar wat een energie maakten die los. Prima boeking uiteindelijk ook al is het niet mijn muziek.

Volbeat: 6
Prima show, niets bijzonders maar gewoon standaard volbeat die hun ding doet. Wel headlinewaardig maar nooit heel spannend

Al met al een mooie dag gehad!

Users who are viewing this thread