Thornhill: 7
Eerste paar nummers was het geluid helemaal kut maar uiteindelijk een prima show. Duidelijk één van de metalcore bands die wat anders probeert
TX2: 7
Beter dan verwacht, erg toffe show met veel energie. Zanger in de circle pit, gekke man heeft geen moment stilgestaan. Overigens ook een stuk steviger dan op album, opeens een hoop grunts die volgens mij niet in de albumversie zaten. Zanger vertelde nog dat ze gewend zijn om voor een lege tent te spelen en het was duidelijk te merken dat de band door de volle metaldome met extra energie en plezier speelde.
Harakiri for the sky: 8
Met inluisteren veel kansen gegeven met inluisteren maar ze wisten me niet te overtuigen. Live is het ze dan toch gelukt, fantastische set. Boven verwachting goed. De vocals die minder mijn ding waren waren live minder een stoorfactor
Trivium: 9
Grootste verrassing van de dag, had niet verwacht dat het zo goed ging zijn. Heb er eerder vandaag al meer over geschreven, maar heb dus genoten. Beste show van de dag
Breaking benjamin: 8
Goede show, speelden erg strak maar mijn hoge verwachtingen waren misschien iets te hoog, na die uitbundige show van trivium kwam ik er in het begin toch even moeilijk in maar uiteindelijk wel genoten
Alter bridge: 8
Eindelijk alter bridge voor het eerst gezien, was een hele fijne set en het nummer blackbird was zelfs het hoogtepunt van de dag, fantastisch!
Knocked Loose
Geen oordeel want van ver stukje gezien maar was zeker een succesvol experiment. Ik blijf die zanger verschrikkelijk vinden maar wat een energie maakten die los. Prima boeking uiteindelijk ook al is het niet mijn muziek.
Volbeat: 6
Prima show, niets bijzonders maar gewoon standaard volbeat die hun ding doet. Wel headlinewaardig maar nooit heel spannend
Al met al een mooie dag gehad!