Pinkpop 2016

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.517
4.849
Nou die band met pp valt best mee (of tegen), anders hadden ze wel vaker op pp gestaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Mochten de data’s kloppen van 8 en 9 juni Ziggo en 11 juni Pinkpop …. betekent dat ik 5 a 6 dagen onderweg ben …..

Als het Pinkpop is, dan kan btw 11 juni niet want dan headlined Rammstein, dus de 12e moet het dan zijn. Maar dat zijn minimale details imo.


edit:*nevermind*
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
eh wrote:
Vergeet niet dat ze een grote voorliefde voor Nederland hebben ….. zeker ook Pinkpop. Toch hun eerste optreden ever voor zoveel publiek.


Ik vraag me altijd af hoe ‘waar’ dit soort verhalen zijn en in hoeverre marketing / wishful thinking van Jan Smeets / Mojo / fans

meestal wilt jan iets maar krijgt die het juist niet.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Nou die band met pp valt best mee (of tegen), anders hadden ze wel vaker op pp gestaan.

Spijker op de kop. Geen idee waarom mensen hier denken dat Pearl Jam een speciale band heeft met Pinkpop. Dat Eddie zin had om een duik in het publiek te nemen vind ik maar een raar argument om dit te suggereren. Pearl Jam staat regelmatig op Werchter, dus daar kan je spreken van een 'speciale band'. Maar ik zou niet weten waarom Pearl Jam dat ook met Pinkpop zou hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Paddy wrote:
Nou die band met pp valt best mee (of tegen), anders hadden ze wel vaker op pp gestaan.


Spijker op de kop. Geen idee waarom mensen hier denken dat Pearl Jam een speciale band heeft met Pinkpop. Dat Eddie zin had om een duik in het publiek te nemen vind ik maar een raar argument om dit te suggereren. Pearl Jam staat regelmatig op Werchter, dus daar kan je spreken van een ‘speciale band’. Maar ik zou niet weten waarom Pearl Jam dat ook met Pinkpop zou hebben.

Ik geloof btw niet in een 'band' of 'voorliefde' tussen een act en een festival.
Bij Pearl Jam is het eerder het gevoel van 1992 (wat nooit meer geëvenaard kan worden).
Maar ik kan me wel voorstellen dat Pinkpop graag Pearl Jam wil boeken, zeer grote act.
Ook een terugkeer ivm PJ25-tour geloof ik ook wel.
Een act gaat naar de locatie die qua gage en qua data past, niets te maken met een 'band' of 'voorliefde'.
Een goed gevoel bij een locatie kan dan weer wel meespelen. Dat is iets anders dan een 'band' hebben met elkaar imo...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Paddy wrote:
Nou die band met pp valt best mee (of tegen), anders hadden ze wel vaker op pp gestaan.


Spijker op de kop. Geen idee waarom mensen hier denken dat Pearl Jam een speciale band heeft met Pinkpop. Dat Eddie zin had om een duik in het publiek te nemen vind ik maar een raar argument om dit te suggereren. Pearl Jam staat regelmatig op Werchter, dus daar kan je spreken van een ‘speciale band’. Maar ik zou niet weten waarom Pearl Jam dat ook met Pinkpop zou hebben.

Ja maar 1992 dit dat zus zo. Toen was hun debuutalbum net een jaartje uit. Het is 23 jaar geleden. Drie-en-twintig. Pinkpop was toen pas voor de vijfde keer op Megaland. En laten we wel zien, iedere (grote) artiest heeft op z'n tijd wel wat praatje a la 'Oh I love coming here, you are my favourite festival, I remember when we just started you made me feel like home'. 95% vraagt 5 minuten voor ze on stage gaan even aan de organisatie of hun management waar ze eigenlijk zijn en of ze hier eerder hebben gestaan en zo ja, wanneer.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp wrote:
Paddy wrote:
Nou die band met pp valt best mee (of tegen), anders hadden ze wel vaker op pp gestaan.


Spijker op de kop. Geen idee waarom mensen hier denken dat Pearl Jam een speciale band heeft met Pinkpop. Dat Eddie zin had om een duik in het publiek te nemen vind ik maar een raar argument om dit te suggereren. Pearl Jam staat regelmatig op Werchter, dus daar kan je spreken van een ‘speciale band’. Maar ik zou niet weten waarom Pearl Jam dat ook met Pinkpop zou hebben.


Ja maar 1992 dit dat zus zo. Toen was hun debuutalbum net een jaartje uit. Het is 23 jaar geleden. Drie-en-twintig. Pinkpop was toen pas voor de vijfde keer op Megaland. En laten we wel zien, iedere (grote) artiest heeft op z’n tijd wel wat praatje a la ‘Oh I love coming here, you are my favourite festival, I remember when we just started you made me feel like home’. 95% vraagt 5 minuten voor ze on stage gaan even aan de organisatie of hun management waar ze eigenlijk zijn en of ze hier eerder hebben gestaan en zo ja, wanneer.

Dit zijn inderdaad wel een aantal zeer sterke argumenten. Pearl Jam op Pinkpop, ik zie het ineens gebeuren! ;)
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.684
841
Ik heb dit al eerder gezegd, in mijn optiek heeft PJ zelfs het tegenovergestelde van een band met Pinkpop.
Ze hebben er zo weinig gestaan.
Ze hebben overigens wel een band met de Ziggodome ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Ik heb dit al eerder gezegd, in mijn optiek heeft PJ zelfs het tegenovergestelde van een band met Pinkpop.
Ze hebben er zo weinig gestaan.
Ze hebben overigens wel een band met de Ziggodome

Ze hebben er weinig gestaan omdat het nooit in het tourschema paste.
2014 (uiteindelijk) niet, 2012 niet want ook later op tour, 2010 niet want ook later in Europa, 2009 niet want tour in augustus, 2007 niet want ook een maand later in Europa, dan past het niet in het tourschema.
Dus Pinkpop viel altijd buiten de tourdata, dat is het Pinksteren verhaal.
Nu weer buiten Pinksteren maar wel in juni, dus kan het eventueel passen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Rick wrote:
Ik heb dit al eerder gezegd, in mijn optiek heeft PJ zelfs het tegenovergestelde van een band met Pinkpop.
Ze hebben er zo weinig gestaan.
Ze hebben overigens wel een band met de Ziggodome
1f609.png



Ze hebben er weinig gestaan omdat het nooit in het tourschema paste.
2014 (uiteindelijk) niet, 2012 niet ook later op tour, 2010 niet ook later in Europa, 2009 niet tour in augustus, 2007 niet want ook een maand later in Europa, dan past het niet in het tourschema.

Ja maar Dennis, voor je favoriete festival en land pas je toch zeker je tourschema wat aan? ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
DennisvdBr wrote:
Rick wrote:
Ik heb dit al eerder gezegd, in mijn optiek heeft PJ zelfs het tegenovergestelde van een band met Pinkpop.
Ze hebben er zo weinig gestaan.
Ze hebben overigens wel een band met de Ziggodome


Ze hebben er weinig gestaan omdat het nooit in het tourschema paste.
2014 (uiteindelijk) niet, 2012 niet ook later op tour, 2010 niet ook later in Europa, 2009 niet tour in augustus, 2007 niet want ook een maand later in Europa, dan past het niet in het tourschema.


Ja maar Dennis, voor je favoriete festival en land pas je toch zeker je tourschema wat aan?

Wat een onzin.
Dat doet 1 band niet.
Zeker zo'n huiselijke band als Pearl Jam.
Die tour is aangepast aan prive en Red Sox speelschema.

Maar zoals ik al aangaf, dus Pinkpop viel altijd buiten de tourdata, dat is het Pinksteren verhaal.
Nu weer buiten Pinksteren maar wel in juni, dus kan het eventueel passen.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik vind de 'PP <3 PJ'-discussie maar een beetje bullshit. Omdat Eddie zich van een podium af smijt, hebben ze een bijzondere band met Pinkpop? Laten we eerst maar eens kijken waar ze als laatste headliner mee komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Kunnen we nu ophouden over een 'band' tussen Pearl Jam en Pinkpop.
We zijn het er allemaal over eens dat die band er niet is en niemand noemt het een 'band', en vervolgens komt iedereen even noemen dat ze het onzin vinden.

Dus, die 'band' is er niet.
Maar, Pearl Jam 1992 is wel meest legendarisch optreden verkozen op Pinkpop. Wat niets over een 'band' zegt.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Nou nou nou, Pearl Jam is best een redelijk goede band. Om nou net te doen alsof ze niet bestaand zijn is wel wat sneu voor die jongens. Ze doen zo hun best.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Soory Dennis .... nog eenmaal ..... wie zegt dat PJ geen band heeft met Nederland ..... Misschien moeten ze iedere Europese tour van de band nog eens nakijken .... Altijd werd Nederland aangedaan ..... Altijd ...... Laatste 2 maal zelfs een dubbele Ziggo ..... Maar goed ..... Als het om PJ aangaat en Pinkpop zal ik wel een roze bril op hebben .....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Soory Dennis …. nog eenmaal ….. wie zegt dat PJ geen band heeft met Nederland ….. Misschien moeten ze iedere Europese tour van de band nog eens nakijken …. Altijd werd Nederland aangedaan ….. Altijd …… Laatste 2 maal zelfs een dubbele Ziggo ….. Maar goed ….. Als het om PJ aangaat en Pinkpop zal ik wel een roze bril op hebben …..

haha Loveless, niet 'band' en band door elkaar halen. (maar dat is idd verwarrend nu ik zelf terug lees...)

Ze komen graag naar Nederland, ja dat klopt.
Ze vinden de ZiggoDome een fijne zaal, dat kan ook kloppen.
Een 'band' met Nederland, de enige band is dat ze hier zalen uitverkopen en dat Nederland nog altijd massaal gaat kijken.
Als dat laatste niet gebeurde kwamen ze hier ook niet zo vaak in een tour.
Wat ik bedoel, er is geen gevoel tussen Pinkpop (of welke locatie ook) en Pearl Jam.
En ja eh, ze zijn wel altijd in Nederland, maar Pinkpop valt al jaren te vroeg voor Pearl Jam om langs te komen.
Tussentijds in Amsterdam, Rotterdam en Nijmegen gestaan o.a. in laatste jaren.
In 2014 zouden ze naar Pinkpop komen maar door alsnog enkele dagen later te touren ging dat feest niet door.
Ook nu is Pinkpop weer verplaatst buiten Pinksteren, dat heeft Pinkpop vast gedaan om binnen verwachte tourschema's van de meeste acts te zitten.
Ik denk zelfs dat Pinkpop veel vaker buiten Pinksteren gaat zitten om meer binnen de meeste tourschema's te passen.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
De enige band die veel artiesten met Nederland hebben zijn Coffeshops, punt uit.

Goed, wie worden de subheadliners?
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
De enige band die veel artiesten met Nederland hebben zijn Coffeshops, punt uit.

Goed, wie worden de subheadliners?

Eindelijk iemand die snapt waarom geen band Nederland wil overslaan :p

Qua subs had ik eigenlijk Korn of Volbeat verwacht voor de zaterdag. Korn kunnen we afschrijven door een zaalshow en ik weet niet of Volbeat ook uitgesloten is doordat ze op Fortarock staan de week voor Pinkpop?
Verder lijkt me Bring Me The Horizon een klein zekerheidje. Met dat nieuwe album op zak en de vele festivals waarvoor ze al bevestigd zijn lijkt het me logisch dat Pinkpop ze niet heeft laten schieten.
The 1975 is de laatste tijd vaak aangekondigd dus die zijn in mijn ogen ook grote kanshebbers. Staan trouwens wel in de HMH in april als ik me niet vergis, weet niet of dat veel invloed heeft?
Bullet For My Valentine, Biffy Clyro en Tenacious d zouden ook nog kunnen.

Bovendien verwacht ik alsnog gewoon Pearl Jam als derde headliner.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Hahahahahahaha.
Dus we gaan van Pharell Williams en Robbie Williams met OneRepublic en The Script naar Rammstein, RHCP, Korn en Tenacious D?
Ga gewoon naar RaR als je hardere bands wilt zien, mocht Pinkpop dit jaar met zo’n harde line-up komen is ie hele hype weg.

Oneens, het zou Pinkpop juist sieren als ze de main op de Rammstein dag wel een beetje lekker 'in lijn' programmeren, zoals toen bij bv. Metallica. Je wordt niet blij van Rico & Sticks - Jett Rebel - Ellie Goulding - Rammstein bv.

Dan liever BMTH - Tenacious D - Rammstein

Volbeat lijkt me idd uitgesloten, kleinere acts staan weleens vaker rond Pinkpop ook nog in een zaal. KoRn had imho de ideale sub geweest. Ook al is het redelijke vergane glorie, ze hebben wel bij het grote publiek een enigszins bekende naam.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken