Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Nog ergens namen te verwachten deze week?

Reading/Leeds, NovaRock.
Ik verwacht Rock in Rio, Werchter zal in de week voor de start vvk wel een set namen brengen.
Pinkpop verwacht ik uiteindelijk deze week ook, zal tijd worden.
Misschien wel één overeenkomstige naam?

Ik voorspel vrijdag 4 december aankondiging headliner 3 van Pinkpop.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.684
841
PJ wrote:
Nog ergens namen te verwachten deze week?


Reading/Leeds, NovaRock.
Ik verwacht Rock in Rio, Werchter zal in de week voor de start vvk wel een set namen brengen.
Pinkpop verwacht ik uiteindelijk deze week ook, zal tijd worden.
Misschien wel één overeenkomstige naam?

Ik voorspel vrijdag 4 december aankondiging headliner 3 van Pinkpop.

Dat zou dan Pearl Jam zijn die dan gedeeld word met Werchter ;)
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Toch zijn de geruchten vrij hardnekkig mbt Pearl Jam.
Word gesproken over 2 maal Ziggo Dome en Pinkpop ..... Geen werchter overigens.
Wel Londen ... Parijs (???) Praag Milaan ... Barcelona ..... En Lisabon (7 Juli) en meer .....

"Bronnen" uit de 10club die het vaker bij het rechte eind hebben .....
Wordt weer een drukke juni maand ;-) ..... en een mager (spaar) varkentje
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Quoten/reageren op de telefoon werkt niet echt merk ik nu, dus dan maar gewoon zo:

Dennis, stond Muse niet dit jaar ook in Rome? Dan zou daar de link Rock in Roma – Pinkpop van afgelopen editie liggen

Mbt Kensington, vind de muziek persoonlijk wel aan te horen, maar zou niet weten op basis van welke achievements ze headliner zouden zijn. Ja ik weer het, nu 4-5 x Ziggo Dome uitverkocht, maar blijft toch dat Nederlandse bandje met een uitstraling van 3x niks, absoluut geen wereldact. Die laatste is de categorie waar wij op hopen, maar mogen we daar nog iets uit verwachten als 3e headliner?

Persoonlijk hoop ook ik op PJ, pas 1x kunnen zien en was super. Macca zou ook best mogen van mij, Queen zie ik niet als optie eerlijk gezegd

Muse stond vorig jaar zo'n beetje overal, dus das niet echt basis voor een 'link' in de zin van; als zij iets hebben heeft Pinkpop het ook of vice versa.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Toch zijn de geruchten vrij hardnekkig mbt Pearl Jam.
Word gesproken over 2 maal Ziggo Dome en Pinkpop ….. Geen werchter overigens.
Wel Londen … Parijs (???) Praag Milaan … Barcelona ….. En Lisabon (7 Juli) en meer …..

“Bronnen” uit de 10club die het vaker bij het rechte eind hebben …..

Pieperke wrote:
Dennis, stond Muse niet dit jaar ook in Rome? Dan zou daar de link Rock in Roma – Pinkpop van afgelopen editie liggen

Muse stond vorig jaar zo’n beetje overal, dus das niet echt basis voor een ‘link’ in de zin van; als zij iets hebben heeft Pinkpop het ook of vice versa.

Gerucht gaat idd over Rock in Roma, die zouden idd deze week ook wel met aankondigingen kunnen komen.
Iron Maiden en Pearl Jam lijken daar gelekt te zijn door sponsor en de ticketverkoper in Italië.
b.t.w. eh hier staat ook een lijstje met mogelijke plaatsen waar Pearl Jam eventueel zou kunnen komen als ze idd zouden kunnen gaan touren.
http://forum.festileaks.com/forums/topic/pearl-jam/page/3/#post-88468
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Even crosspostne vanuit het Werchter topic

Er zijn nu twee mogelijkheden, die allebei op hun eigen manier wel wat ‘backers’ hebben of geloofwaardig zijn:

– 4 december wordt PJ voor een hele rits Europese festivals aangekondigd, dag erna begint bv. VVK Werchter.
– Er waren (vergevorderde) plannen voor een Europese (festival)tour, maar die zijn in een laat stadium afgebroken, aldus de verhalen mogelijk door de terreurdreiging.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Betreffende de leak van Rock in Roma...
Zojuist Iron Maiden bevestigd voor Rock in Roma gepresenteerd door Sonisphere.

Leak van Pearl Jam in aantocht als officieel ???
Afwachten!!!
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Even crosspostne vanuit het Werchter topic

Er zijn nu twee mogelijkheden, die allebei op hun eigen manier wel wat ‘backers’ hebben of geloofwaardig zijn:

– 4 december wordt PJ voor een hele rits Europese festivals aangekondigd, dag erna begint bv. VVK Werchter.
– Er waren (vergevorderde) plannen voor een Europese (festival)tour, maar die zijn in een laat stadium afgebroken, aldus de verhalen mogelijk door de terreurdreiging.

Met beide gevallen geen Pinkpop. Lijkt me sterk dat Pearl Jam RW en PP gaat doen en daardoor alle headliners van PP ook op RW zullen staan.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Bij de genoemde data was het toch juist geen RW maar wel Pinkpop? Aan de ene kant zou dat niet zo raar zijn; PJ was nog niet zo lang geleden op RW. Aan de andere kant lijkt het voor RW geen probleem om bands zoveel mogelijk op herhaling te laten komen dus wat dat betreft zou het wel raar zijn.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Even crosspostne vanuit het Werchter topic

Er zijn nu twee mogelijkheden, die allebei op hun eigen manier wel wat ‘backers’ hebben of geloofwaardig zijn:

– 4 december wordt PJ voor een hele rits Europese festivals aangekondigd, dag erna begint bv. VVK Werchter.
– Er waren (vergevorderde) plannen voor een Europese (festival)tour, maar die zijn in een laat stadium afgebroken, aldus de verhalen mogelijk door de terreurdreiging.


Met beide gevallen geen Pinkpop. Lijkt me sterk dat Pearl Jam RW en PP gaat doen en daardoor alle headliners van PP ook op RW zullen staan.

Die kant lijkt het toch op te gaan, laatst (op een ander forum) ook al vermeld dat het mij een bijzonder slechte keuze van PP lijkt, maar 'men' schijnt te denken dat de hype wel voortduurt en er sowieso genoeg volk voor PP gaat kiezen en niet voor RW waar je (uiteraard) meer betaalt maar over het algemeen in de breedte wat meer krijgt: sowieso extra headliner + sub, meer 'party-acts' en wat meer alternatievere acts.

Sowieso zou een headlinertrio Pearl Jam / RHCP / Rammstein niet mis zijn natuurlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Bij de genoemde data was het toch juist geen RW maar wel Pinkpop? Aan de ene kant zou dat niet zo raar zijn; PJ was nog niet zo lang geleden op RW. Aan de andere kant lijkt het voor RW geen probleem om bands zoveel mogelijk op herhaling te laten komen dus wat dat betreft zou het wel raar zijn.

Het is ook alleen PearlJamOnline.it die verondersteld hebben dat het Rock Werchter en ZIggoDome zal worden, maar dit kan ook gebaseerd zijn op vorige tours en locaties.

Dit is het rondgaande rijtje : Amsterdam 2 shows, Pinkpop Festival, London, Prague, Milan, Bologna, Rome, Paris, Barcelona, Lisbon (NOS Alive Festival, July 7th).
Hier is meer discussie er over:
http://forum.festileaks.com/forums/topic/pearl-jam/page/3/#post-88070
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik verwacht dat het dan eerder gaat zijn: 2x Ziggo Dome, Rock Werchter ipv Pinkpop.

No way in hell dat ze overal 1 (festival)showtje doen en NL dan 2 zaalshows én een festival krijgt.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.684
841
Ik verwacht dat het dan eerder gaat zijn: 2x Ziggo Dome, Rock Werchter ipv Pinkpop.

No way in hell dat ze overal 1 (festival)showtje doen en NL dan 2 zaalshows én een festival krijgt.

Hoezo niet?
Het grootste deel van beide? Ziggodome shows kunnen ze alleen al vullen met de buitenlandse fans.
Amsterdam en Berlijn zijn veruit de populairste plaatsen om PJ te zien.
Bedenk me net, in het lijstje wat rondgaat is geen Berlijn opgenomen dit keer, hmmmm..........
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Ik verwacht dat het dan eerder gaat zijn: 2x Ziggo Dome, Rock Werchter ipv Pinkpop.

No way in hell dat ze overal 1 (festival)showtje doen en NL dan 2 zaalshows én een festival krijgt.


Hoezo niet?
Het grootste deel van beide? Ziggodome shows kunnen ze alleen al vullen met de buitenlandse fans.
Amsterdam en Berlijn zijn veruit de populairste plaatsen om PJ te zien.
Bedenk me net, in het lijstje wat rondgaat is geen Berlijn opgenomen dit keer, hmmmm……….

Tjah, gevoelskwestie. Als zij het willen kan het natuurlijk, maar het staat imho een beetje apart een klein land als NL 3 shows te doen, en in andere grote landen maar eentje of niks. Zeker gezien het feit dat ze vaak korte tours doen lijkt t me een beetje onevenredig verdeelt op zo'n manier.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Rick wrote:
Loveless wrote:
Ik verwacht dat het dan eerder gaat zijn: 2x Ziggo Dome, Rock Werchter ipv Pinkpop.

No way in hell dat ze overal 1 (festival)showtje doen en NL dan 2 zaalshows én een festival krijgt.


Hoezo niet?
Het grootste deel van beide? Ziggodome shows kunnen ze alleen al vullen met de buitenlandse fans.
Amsterdam en Berlijn zijn veruit de populairste plaatsen om PJ te zien.
Bedenk me net, in het lijstje wat rondgaat is geen Berlijn opgenomen dit keer, hmmmm……….


Tjah, gevoelskwestie. Als zij het willen kan het natuurlijk, maar het staat imho een beetje apart een klein land als NL 3 shows te doen, en in andere grote landen maar eentje of niks. Zeker gezien het feit dat ze vaak korte tours doen lijkt t me een beetje onevenredig verdeelt op zo’n manier.
Dat maakt het zo vreemd, ik kan me ook gaan act voor de geest halen met zaalshow en festival zo kort op een.
Pinkpop in het kader van PJ25 en ZiggoDome omdat ze de locatie fijn vinden, kan ergens een logica in zitten.
Ben benieuwd of MOJO ze daarvoor een lekkere worst voor heeft gehouden.
Volgens mij zit Pearl Jam in de boekings-portefeuille van Rob Trommelen, hij kan als één van de beste de boekingen voor Pinkpop verzorgen.
Het is heel vreemd, ik sluit het niet uit.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Rick wrote:
Loveless wrote:
Ik verwacht dat het dan eerder gaat zijn: 2x Ziggo Dome, Rock Werchter ipv Pinkpop.

No way in hell dat ze overal 1 (festival)showtje doen en NL dan 2 zaalshows én een festival krijgt.


Hoezo niet?
Het grootste deel van beide? Ziggodome shows kunnen ze alleen al vullen met de buitenlandse fans.
Amsterdam en Berlijn zijn veruit de populairste plaatsen om PJ te zien.
Bedenk me net, in het lijstje wat rondgaat is geen Berlijn opgenomen dit keer, hmmmm……….


Tjah, gevoelskwestie. Als zij het willen kan het natuurlijk, maar het staat imho een beetje apart een klein land als NL 3 shows te doen, en in andere grote landen maar eentje of niks. Zeker gezien het feit dat ze vaak korte tours doen lijkt t me een beetje onevenredig verdeelt op zo’n manier.


Dat maakt het zo vreemd, ik kan me ook gaan act voor de geest halen met zaalshow en festival zo kort op een.
Pinkpop in het kader van PJ25 en ZiggoDome omdat ze de locatie fijn vinden, kan ergens een logica in zitten.
Ben benieuwd of MOJO ze daarvoor een lekkere worst voor heeft gehouden.
Volgens mij zit Pearl Jam in de boekings-portefeuille van Rob Trommelen, hij kan als één van de beste de boekingen voor Pinkpop verzorgen.
Het is heel vreemd, ik sluit het niet uit.

Dat zou inderdaad de meest voor de hand liggende verklaring zijn. Goede boeker die ze over de streep trekt mbt 'goedmaken' van Pinkpop, en daarna de voorliefde voor Ziggo Dome / Amsterdam en gezien hun populariteit zijn 2 shows daar prima te verantwoorden.

Maar ik blijf er bij dat het linksom of rechtsom wel een béétje een zwaktebod is een headliner te hebben die paar dagen eerder voor 34.000 man zaalshows doet. Je streeft toch een bepaalde mate van exclusiviteit na. Nou kan ook daar een goed verhaal achter zitten hoor, met twee degelijke (lees: dure/grote) headliners als RHCP / Rammstein zouden velen niet gek opkijken als er een kleinere derde is. Misschien is er dus wel een 'grote' band, maar in een minder exclusieve opstelling, en daarom als pakket (de 3 shows tezamen) prima bang for buck voor Mojo. Soort van grote band voor een 'kleine' gage. I dunno.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
(...rest quote's verwijderd...)
Dat zou inderdaad de meest voor de hand liggende verklaring zijn. Goede boeker die ze over de streep trekt mbt ‘goedmaken’ van Pinkpop, en daarna de voorliefde voor Ziggo Dome / Amsterdam en gezien hun populariteit zijn 2 shows daar prima te verantwoorden.

Maar ik blijf er bij dat het linksom of rechtsom wel een béétje een zwaktebod is een headliner te hebben die paar dagen eerder voor 34.000 man zaalshows doet. Je streeft toch een bepaalde mate van exclusiviteit na. Nou kan ook daar een goed verhaal achter zitten hoor, met twee degelijke (lees: dure/grote) headliners als RHCP / Rammstein zouden velen niet gek opkijken als er een kleinere derde is. Misschien is er dus wel een ‘grote’ band, maar in een minder exclusieve opstelling, en daarom als pakket (de 3 shows tezamen) prima bang for buck voor Mojo. Soort van grote band voor een ‘kleine’ gage. I dunno.
Als je kijkt naar populariteit is het te verklaren 2 zaalshows en dan nog een festival erbij, dat zijn dik 100000 toeschouwers op 3 avonden, ik denk dat een artiest daar wel naar wil happen.
Of het voor Pinkpop point of view slecht is, denk vanuit Pinkpop gezien niet.
Als je al 16 jaar wacht op terugkomst van Pearl Jam en de kans doet zich (opnieuw) voor, dan pak je die als je de band heel graag wilt hebben.
Werchter heeft afgelopen jaren al zo vaak Pearl Jam gehad, vanuit Werchter point of view vind ik het dan niet zo speciaal meer als ze daar zouden staan.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.595
4.698
Loveless wrote:
(…rest quote’s verwijderd…)
Dat zou inderdaad de meest voor de hand liggende verklaring zijn. Goede boeker die ze over de streep trekt mbt ‘goedmaken’ van Pinkpop, en daarna de voorliefde voor Ziggo Dome / Amsterdam en gezien hun populariteit zijn 2 shows daar prima te verantwoorden.

Maar ik blijf er bij dat het linksom of rechtsom wel een béétje een zwaktebod is een headliner te hebben die paar dagen eerder voor 34.000 man zaalshows doet. Je streeft toch een bepaalde mate van exclusiviteit na. Nou kan ook daar een goed verhaal achter zitten hoor, met twee degelijke (lees: dure/grote) headliners als RHCP / Rammstein zouden velen niet gek opkijken als er een kleinere derde is. Misschien is er dus wel een ‘grote’ band, maar in een minder exclusieve opstelling, en daarom als pakket (de 3 shows tezamen) prima bang for buck voor Mojo. Soort van grote band voor een ‘kleine’ gage. I dunno.


Als je kijkt naar populariteit is het te verklaren 2 zaalshows en dan nog een festival erbij, dat zijn dik 100000 toeschouwers op 3 avonden, ik denk dat een artiest daar wel naar wil happen.
Of het voor Pinkpop point of view slecht is, denk vanuit Pinkpop gezien niet.
Als je al 16 jaar wacht op terugkomst van Pearl Jam en de kans doet zich (opnieuw) voor, dan pak je die als je de band heel graag wilt hebben.
Werchter heeft afgelopen jaren al zo vaak Pearl Jam gehad, vanuit Werchter point of view vind ik het dan niet zo speciaal meer als ze daar zouden staan.

Onzin, vind ik. Als pearl jam 2x ziggo doet, geen pinkpop aub. Op werchter stonden ze al die jaren wel exclusief voor Belgie
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Vergeet niet dat ze een grote voorliefde voor Nederland hebben ..... zeker ook Pinkpop. Toch hun eerste optreden ever voor zoveel publiek.
Ik acht het echt niet onmogelijk hoor ....... en t helaas hoe snel ziggo dome concerten van ze zijn uitverkocht ......

Ik zie het echt wel gebeuren .....

Alleen de planning is wat K ......
Mochten de data's kloppen van 8 en 9 juni Ziggo en 11 juni Pinkpop .... betekent dat ik 5 a 6 dagen onderweg ben .....
En als alleenstande co-ouder ..... hahahaha
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Vergeet niet dat ze een grote voorliefde voor Nederland hebben ….. zeker ook Pinkpop. Toch hun eerste optreden ever voor zoveel publiek.

Ik vraag me altijd af hoe 'waar' dit soort verhalen zijn en in hoeverre marketing / wishful thinking van Jan Smeets / Mojo / fans
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken