Pearl Jam

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Op het PJ forum wordt gezegd dat bij de merchandise stand is medegedeeld dat de show zeer waarschijnlijk doorgaat maar dat Stone Gossard en Matt Cameron enkele nummers zullen zingen om Eddie te ontlasten....
Nou, vooruit. Daar doen we het dan maar voor ;)
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Grappig dat binnen 5 minuten alle kaarten op ticketswap ineens verkocht zijn.

Veel plezier PJ fans, het is jullie gegund.

Benieuwd wat voor setlist ze spelen en dit moet een memorabele avond worden!!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Oprecht veel plezier voor de mensen die gaan vanavond. Kan niks anders dan speciaal worden.

Jullie snappen vast wel dat ik er verschrikkelijk van baal voor mezelf. Voor mijzelf was het willekeur welke avond ik zou gaan, had net zo goed het tweede concert kunnen zijn. Helaas helaas. Blij dat ik ze deze tour op Werchter heb gezien, maar een zaalshow had me geweldig geleken. Maar nogmaals, voor de mensen die vanavond gaan, het is jullie gegund en veel plezier!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.448
2.928
Er gebeurt hier wel iets met de settijden. Shame ging maar liefst 18 minuten te lang door. Zal me niks verbazen wanneer Pearl Jam pas om 21u begint.

Maar ja, het gaat waarschijnlijk door en dat is al heel veel meer dan ik verwacht had! Hoop vandaag vooral op Release, Just Breathe en Seven O'Clock. Als ze The Long Road spelen hoor je mij ook niet klagen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Eddie Vedder mét stemproblemen is nog steeds beter dan welke zanger dan ook heeft ie vanavond denk ik wel bewezen. Wat een beest is het. Ondanks alle shit gewoon 2,5 uur spelen en tijdens bijvoorbeeld Corduroy echt 100% gas geven. En die setlist, man man man.
Uit respect voor @Brian en anderen die gisteren zouden gaan, laat ik het hierbij. Gelukkig is er geen band die zóveel om zijn fans geeft als Pearl Jam, dus we kunnen ze vast weer snel verwachten in Nederland. Mét Eddie zonder stemproblemen en mét iedereen die kaarten had voor gisteren en er vandaag niet bij kon zijn!
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Eddie Vedder mét stemproblemen is nog steeds beter dan welke zanger dan ook heeft ie vanavond denk ik wel bewezen. Wat een beest is het. Ondanks alle shit gewoon 2,5 uur spelen en tijdens bijvoorbeeld Corduroy echt 100% gas geven. En die setlist, man man man.
Uit respect voor @Brian en anderen die gisteren zouden gaan, laat ik het hierbij. Gelukkig is er geen band die zóveel om zijn fans geeft als Pearl Jam, dus we kunnen ze vast weer snel verwachten in Nederland. Mét Eddie zonder stemproblemen en mét iedereen die kaarten had voor gisteren en er vandaag niet bij kon zijn!

Ik ben wel benieuwd hoe het vandaag met Eddie is. Hij had het op bepaalde momenten best zwaar, maar desondanks was het top gisteravond.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.576
578
Hele bijzondere setlist ook gisteravond als ik het zo zie. Heel veel tourdebutten en sommige sinds 1993 niet gespeeld in Europa. Een bedankje van PJ aan de echte fans denk ik.
Voor de echte fans die toevallig een andere dag gingen..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Ik had het qua stem stukken erger verwacht. Met praten merkte je absoluut dat hij nog wat slecht bij stem was, maar dat merkte je amper aan z'n zang (ja, wel als je Rock Werchter als vergelijkingsmateriaal hebt). Toch gek hoe dat werkt.

Setlist was top, show was top. Alleen die verdomde covers blijven maar terugkomen, maar goed, daar moeten we maar mee leven. Het rustige begin was best fijn om langzaam naar de opbouw van Why Go en Even Flow toe te werken. Leuk ook om Mike heel de zooi kapot zien te slaan. Laatste keer dat ik dat gezien heb, was KISS (hé, Black Diamond!). Al met al een heerlijke avond!
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
636
498
Z’n stem was (behoudens enkele malen een refrein dat hij aan het publiek overliet) prima in orde. Het extra rauwe randje gaf bij mij juist nog een extra laag kippenvel. Het was pas mijn tweede Pearl Jam concert maar aan de reactie van de die-hard fans te horen in de ziggo dome was het een erg speciale avond. De opbouw vanuit het eerste halfuur naar de rest van de avond was erg speciaal. Je merkte dat ze de fans iets terug wilden geven. Blijft extra zuur voor de mensen die voor de zondag een ticket hadden, maar het was gewoon een avond knallen waarbij Eddie’s stembanden vandaag waarschijnlijk niet of nauwelijks geluid kunnen produceren. En mijn god, wat is Mike McGready een fenomenale gitarist! Topavond en een volgende keer hoop ik er zeker weer bij te zien.

Hierbij nog een mooie recensie: https://www.soundz.nl/grunge-iconen-brengen-ziggo-dome-dan-toch-tot-euforie-na-stemproblemen/
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.311
1.317
Ik had het qua stem stukken erger verwacht. Met praten merkte je absoluut dat hij nog wat slecht bij stem was, maar dat merkte je amper aan z'n zang (ja, wel als je Rock Werchter als vergelijkingsmateriaal hebt). Toch gek hoe dat werkt.

Setlist was top, show was top. Alleen die verdomde covers blijven maar terugkomen, maar goed, daar moeten we maar mee leven. Het rustige begin was best fijn om langzaam naar de opbouw van Why Go en Even Flow toe te werken. Leuk ook om Mike heel de zooi kapot zien te slaan. Laatste keer dat ik dat gezien heb, was KISS (hé, Black Diamond!). Al met al een heerlijke avond!
Haha de laatste keer dat je dat hebt gezien was bij Kiss? Maar die stonden een paar dagen daarvoor op in de Ziggo Dome, toch? :)
 
  • Haha
Waarderingen: Rockbeer

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.448
2.928
Wat een geniale setlist. En wat een lef om 'Footsteps' te spelen, terwijl dat voor de stem van een zanger een gigantische hel moet zijn, laat staan als die stem al naar de vernieling is geschopt.

De eerste vijf nummers deed Eddie op een geïmproviseerde stoel, mede door de ongeëvenaarde rustige opbouw van de set. Tussendoor hield meneer nog een leuk verhaaltje. "Weet je, het fijne aan een gesloopte stem is dat hij als hij weer terug is beter dan ooit tevoren is. [paar seconden wachten] Het enige probleem echter... mijn stem is nog niet terug." :LOL: :LOL:

Daarna de overgang naar Why Go en Even Flow. Ik ben gewend dat ze een extended uitvoering doen van Even Flow, maar nog nooit ben ik er zo door gepakt als gisteren. Wat een topgitaristen heeft Pearl Jam toch. Eddie Vedder kwam steeds beter in de show te zitten en dat gold ook voor het publiek. Met tussendoor ook nog pareltjes als 'Wishlist', 'Better Man' (met een nog veel betere stem dan in de beroemde live-opname van Madison Square 2010, welke op de streamingdiensten te vinden is) en toch ook de cover 'Purple Rain'. Ik ben helemaal niet van de covers, maar hoe onze RHCP-gitarist de vocals overnam na het eerste couplet....... Fe-no-me-naal. Prince himself zal tevreden hebben toegekeken van boven.

En dan afsluiten met Rockin' In The Free World, terwijl de Oekraïense vlag nog op het podium stond. Deze show was af. Zelfs het gemis van de grote hits 'Black' en 'Jeremy' kan hier niks meer aan afdoen.
En dan te bedenken dat deze show slechts op plek 3 staat van de 4x dat ik ze heb gezien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken